מהי כרטיסיית גוגל לעסקים ואיך היא תעזור לי לקדם את אתר האיקומרס שלי?

עבדתם קשה מאוד כדי לבנות את העסק המקוון שלכם, אתר איקומרס עם חווית משתמש טובה ופונקציונאליות יעילה. כעת כשאתם בשלב של מציאת דרכים לשיווק וקידום האתר, חקרתם את כל הדרכים הפרוסות לפניכם וראיתם המלצה לקידום ב-Google My Business.
כעת עולות לכם מלא שאלות כמו: מה זה גוגל מיי ביזנס?, איך פותחים כרטיסייה כזו?, האם ואיך זה יועיל לעסק שלי? זה עולה כסף? ומה קורה אם אין לנו כתובת פיזית להזין ואנחנו עובדים רק באון ליין?
אנו ב- Eshop מבינים את החשיבות של הבנת הפלטפורמה הנ”ל עבור העסק שלכם ולכן חקרנו את כל הזוויות בנושא והבאנו לפניכם מידע מועיל במאמר זה.
מה זה גוגל מיי ביזנס?
Google לעסק שלי הוא כלי חינמי ( כן, קראתם נכון:) ) המאפשר לכם לנהל ולבצע אופטימיזציה של פרופיל העסק שלכם בגוגל. אז כדי להבין מה זה Google My Business ואיך זה עובד, בואו קודם כל נוודא שברור לכם מהו פרופיל עסק.
אז מהו פרופיל עסק?
פרופיל העסק שלכם הוא המונח של Google לרישום העסק שלכם בגוגל. פרופילים עסקיים מופיעים במפות Google ובתוצאות המקומיות של חיפוש גוגל.להלן דוגמא לאיך נראים פרופילים עסקיים בחיפוש Google:
מה ההבדל בין פרופיל עסק לגוגל מפות?
יצירת פרופיל עסק זהה להוספת מיקום למפות Google וזה משהו שכל אחד (גם אם אין לכם ידע טכנולוגי כלשהו) יכול לעשות. כל מה ש- Google דורשת זה את שם העסק, המיקום ושיוך לקטגוריה מסוימת שתבחרו בהתאם לסוג העסק.
לאחר ש- Google תאשר שלא מדובר בשכפול של עסק שכבר קיים במאגרים שלה, היא תיצור את הפרופיל העסקי עבור מיקום זה.
האם ניתן לפתוח פרופיל עסקי ללא הגדרת גוגל מיי ביזנס?
הפרופיל העסקי פתוח לצרכנים כדי להשאיר ביקורות, להוסיף תמונות, לשאול שאלות ואפילו לענות על שאלות. הפרופיל העסקי עשוי להכיל במידע ש- Google מושכת מכל רחבי האינטרנט.
המשמעות היא שפרופיל עסק יכול להתקיים בפני עצמו, ללא חשבון Google לעסק שלי.
אך קחו בחשבון שאין לכם את האפשרות לנהל את המידע שהוא מציג או ואת הביקורות שהוא אוסף. כאן נכנס לתמונה גוגל לעסק שלי.
על ידי יצירת חשבון Google לעסק שלי, תוכלו לנהל, להתאים אישית ולשפר את פרופיל העסק שלכם ב- Google והכל בחינם.
מהם היתרונות של גוגל מיי ביזנס עבור אתרי איקומרס?
לגוגל מיי ביזנס יתרונות רבים עבור אתרי מכירות, הנה לכם העיקריים שבהם:
1. תופיעו במפות Google כדי להגדיל את המכירות
86% מהאנשים משתמשים במפות Google כדי לאתר עסקים בקרבת מקום, במיוחד מהטלפון הנייד. יהיה נוח יותר ללקוחות להגיע לעסק שלכם אם הם מוצאים אתכם בקרבת מקום ולכן סביר יותר שתבצעו את המכירה הזו.
בנוסף, לקוחות שמוצאים את המותג שלכם דרך חיפוש ב-Google לעסק שלי, יש סבירות גבוהה יותר (של עד 50%) לביצוע רכישה. פשוט על ידי הרשמה ל- Google לעסק שלי והשלמת שלבי האימות, מיקום החנות שלכם יתחיל להופיע גם לחיפושים מקומיים במפות.
זה יכול להיות נהדר לאתרי מכירות המוכרים מוצרים יחסית יקרים, בהם צרכנים יעדיפו לקפוץ לסניף או למחסנים ולראות מה הם הולכים לרכוש כמו למשל מזרן, רהיט ועוד. במידה והלקוח הפוטנציאלי הגיע אליכם לסניף ומתלבט לגבי הרכישה, תוכלו לשלוח אליו לינקים מהאתר לעמודי המוצרים שהוצעו עבורו. במידה והלקוח החליט לבסוף לבצע את הרכישה הוא יכול לבצע אותה בבטחון ובלב שלם באתר שלכם.
2. תופיעו לפני התוצאות האורגניות!
אם השתמשתם בתוצאות החיפוש המקומיות של Google בשנים האחרונות, בטח שמתם לב שהתוצאות המקומיות היחידות המוצגות מעל תוצאות אורגניות בתצוגה מקדימה של העמוד הראשון הם בפורמט מוגבל של 3 שורות. מה שרוב בעלי העסקים לא יודעים הוא שעל ידי רישום חינמי ב- Google My Business, אתם משפרים משמעותית את הדירוגים של הפרופילים העסקיים שלכם ואת הסיכויים שלכם להיכלל בחבילת 3 המקומות של Google.
מותגים שמופיעים בחבילת 3 המקומות של גוגל מקבלים דחיפה עצומה של 700% בקליקים על פני מותגים שלא.
3. Google לעסק שלי עוזר לכם לבנות אמון עם הלקוחות
אחד המכשולים הגדולים ביותר העומדים בפני הצרכנים כיום הוא אין להם מספיק אמון בעסקים כדי לבצע רכישה און ליין בבטחה. כבעלי עסק, אחד הצעדים הפשוטים ביותר שתוכלו לנקוט כדי לעזור בכך הוא לשקף מולם את המיקום שלכם ב-Google לעסק שלי.
למעשה, צרכנים נווטים לסמוך פי 3 על מותגים שמופיעים בגוגל ובצדק. ברגע שהם רואים שישנה כתובת לפנות אליה, זה בהחלט מוריד את סף הלחץ הכרוך בהבאת פרטי כרטיס אשראי. רוב הצרכנים גם יודעים שעל מנת להופיע בגוגל, נדרש תהליך אימות קפדני מול גוגל ועסקים צריכים לעבור שלבים ספציפיים כדי להופיע בחיפוש מקומי, גוגל היא סביבה אמינה שמשתמשים יכולים לסמוך עליה.
4. ביקורות ב-Google מגבירים את האטרקטיביות שלכם
90% מהאנשים קוראים ביקורות לפני שהם מקבלים החלטת רכישה. עם רישום ב-Google My Business, לקוחות יוכלו לבדוק את חוות הדעת הקיימות על העסק שלכם ולהשאיר משוב כדי שאחרים יוכלו לראות אותו.
בכך, לא רק שתקבלו הערכות כנות לגבי מה שאתם עושים נכון (או מה אתם יכולים לעשות טוב יותר), אלא גם יהיה ניתן לראות ממוצע ביקורות בציון כוכבים ליד העסק שלכם בגוגל. עם הזמן, תתחילו לאסוף יותר ביקורות ודירוג כולל גבוה יותר. זה מועיל במיוחד כאשר אתם צריכים להשיג יתרון תחרותי.
אנו ממליצים לכם להיות עם יד על הדופק ולהגיב תמיד לביקורות הנכתבות בגוגל, בין אם מדובר על ביקורת חיובית או שלילית. זה משפיע רבות על מוניטין העסק שלכם.
שימו לב: לא ניתן למחוק ביקורות בגוגל עסקים. אך במידה ולקוח כתב ביקורת שלילית, מומלץ שתגיבו ותתנו לו שרות המשך יוצא דופן. יכול מאוד להיות שהלקוח ישנה את דעתו ויערוך מחדש את תוכן הביקורת (אתם יכולים גם לבקש ממנו בצורה עדינה ומנומסת).
5. גוגל לעסק שלי יכול להגדיל את התנועה לאתר
אתגר נפוץ שעומד בפני עסקים מקומיים הוא התנודות שיש בתנועה לאתר. אמנם אין דרך להימנע לחלוטין מהעליות והמורדות לאורך כל השנה, אבל רישום ב-Google לעסק שלי יכול מאוד לעזור להגדיל את המספרים שלכם באופן גורף.
רק על ידי רישום והופעה בחיפושים מקומיים, לעסקים ב-Google My Business יש סיכוי שהרישום שלכם ב-Google לעסק שלי ימשוך עד 35% יותר קליקים לאתר שלכם. לכן, הרישום המקומי שלכם יגדיל את התנועה שלכם ביותר מדרך אחת – גם באינטרנט אך גם כמובן לחנות הפיזית.
6. גוגל לעסק שלי יכול ללמד אתכם עוד על הלקוחות שלכם
זה לא סוד שככל שתדעו יותר על הלקוחות שלכם, כך תוכלו לפנות אליהם בצורה נכונה יותר. בהגדרות ‘Google לעסק שלי’, נווטו לקטגוריית ‘נתוני שימוש’. בקטגוריה זו תוכלו לראות שפע של ניתוחים חשובים שמפרטים עד כמה המותג שלכם גלוי לעיני הגולשים, מיהם לקוחות היעד שלכם וכיצד הם מקיימים אינטראקציה עם העסק שלכם.
זוהי דרך רבת עוצמה לאמוד את ביצועי העסק שלכם כדי שתוכלו להתמקד במה שעובד. על ידי קבלת מידע נוסף על סוגי הלקוחות שהעסק שלכם מושך, תוכלו גם לשנות ולשפר את ביצועי אסטרטגיית השיווק שלכם.
7. פרופיל Google לעסק שלי עוזר לכם לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש(Seo)
בדיוק כמו לכולנו, לגוגל יש עבודה לעשות, גוגל רוצה לספר ללקוחות על העסק שלכם כי היא צריכה לספק לגולשים מידע בעל ערך. ככל שגוגל תדע יותר על העסק שלכם, כך היא תדרג אתכם גבוה יותר בתוצאות מנוע החיפוש ובמפות.
איך גורמים לגוגל לתעדף את העסק שלכם? על ידי הוספת מידע איכותי, עקבי ומדויק. הפרופיל שלכם ב-Google לעסק שלי הוא הדרך הטובה ביותר להזין את המידע הזה עבור Google כך שהוא יוכל לענות בהצלחה על צורכי החיפוש של הצרכנים שלכם.
8. Google עסקים יכול להגביר את המעורבות במותג שלכם
הפרופילים של Google לעסק שלי מספקים שפע של הזדמנויות למעורבות גולשים. לקוחות פוטנציאליים יכולים לגשת לאתר שלכם או להתקשר אליכם בלחיצת כפתור פשוטה.
9. גוגל לעסק שלי הוא בעצם פרסום חינמי
הפעלת קמפיין Google Ads היא דרך מצוינת להגיע לראש הרשימה של Google, אבל הכל טוב ויפה, בסופו של דבר ברגע שמגיע הזמן למקסם את התקציב הפרסומי שלכם, אתם צריכים לבצע החלטות נכונות כאשר האלטרנטיבה לטווח הארוך היא שיפור ביצועי ה-SEO של האתר. Seo היא שיטת שיווק מצוינת אך לוקחת זמן ומשאבים על מנת לבנות את הסמכות והדירוג שלכם.
רישום בגוגל עסקים, לעומת זאת, מציע סוג של פרסום מהיר וחינמי בגוגל (לפחות כרגע הוא נשאר חינמי:)). Google לעסקים נותן לכם חשיפה ממוקדת במנוע החיפוש והוא אמין ביותר וזה לא עולה כלום.
לוקח פחות זמן למטב את הפרופיל שלכם מאשר להפעיל קמפיין חיפוש ממומן יציב, מה גם שפחות מומלץ שתגדירו לעצמכם קמפיין בגוגל אדס, מכיוון שמדובר על תקציבים יחסית משמעותיים, מומלץ שתעזרו בחברה מקצועית שתדע לנהל זאת בצורה נכונה עבורכם. מיטוב גוגל עסקים אתם בהחלט יכולים לבצע עבור עצמכם!
אל תטעו, זה לא אומר שאתם לא צריכים להריץ את Google Ads או לבנות תשתית Seo לאתר המכירות שלכם. אלה אסטרטגיות שיווק שבהחלט שוות את הזמן והכסף שלכם. יחד עם זאת, Google My Business היא אסטרטגיה שיווקית נוספת זולה יותר מפרסום ממומן בחיפוש ומהירה יותר מקידום אתרים, שלא לדבר על פשוטה יותר משניהם.
10. הקדימו את המתחרים שלכם עם גוגל מיי ביזנס
באמצעות כתיבת קטע תיאור קצר, בגוגל עסקים תוכלו לבלוט מעל המתחרים שלכם בעת הרושם הראשוני מול הצרכן הפוטנציאלי כאשר הוא מבצע חיפוש בגוגל. התיאור בגוגל עסקים מאפשר לעזור למשתמשים לזהות במהירות אם העסק שלכם הוא מה שהם מחפשים. תיאור אפקטיבי של ‘Google לעסק שלי’ מציג תמונת מצב של העסק שלכם. מומלץ לכלול מילות מפתח רלוונטיות ולהציג משהו ייחודי או אותנטי שיעזור לכם להראות את הבידול שלכם ביחס למתחרים.
מה תעשו אם אין לכם סניף פיזי? האם עדיין תוכלו להירשם בגוגל מיי ביזנס?
לא, לא ניתן להשתמש ב-Google Business עבור עסק שיש לו אתר און ליין בלבד ללא כתובת פיזית. למרבה הצער, כרטיסיית גוגל מיי ביזנס מיועדת עבור עסקים מקומיים המשרתים לקוחות פנים אל פנים.
אם אין לכם כתובת פיזית לעסק אך אתם עדיין מעוניינים לקדם את אתר האיקומרס שלכם בשאילתות לוקאליות המכוונות למיקומים ספציפיים, צוות הדיגיטל של Eshop ישמח לסייע לכם. השאירו פרטים ואחד מאנשי צוות הפרסום שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.
טיפים לשדרוג כרטיסיית גוגל עסקים עבור אתרי איקומרס
-
עודדו ביקורות והמלצות
ביקורות נחשבות בעיני רבים כגורם דירוג מרכזי לתוצאות מקומיות. על פי סקר שנערך בקרב מומחי קידום אתרים, אנשי מקצוע בתעשייה מאמינים שביקורות מהוות כ-6.5% מהאופן שבו גוגל קובעת דירוגים מקומיים. אם עדיין אין לכם דירוגי ביקורות כלשהם עבור המותג שלכם בפרופיל שלכם, התחילו לעודד לקוחות לכתוב עבורכם ביקורות חיוביות. אתם יכולים להכווין את הלקוחות ולבקש מהם לתת משוב על מוצר מסוים, על השירות שקיבלתם באתר און ליין ועוד.
שימו לב: הקפידו שלא להעלות ביקורות פיקטיביות, אלא אך ורק ביקורות אמיתיות מלקוחות ריאליים ושהביקורות יעלו בהדרגתיות. אתם עלולים לפעול בניגוד להנחיות של גוגל. פעמים רבות גוגל פשוט מחליטה לחסום פרופילים כאשר הם מזהים כוונה לא כנה לכתיבת ביקורות.
-
צרו פוסטים עם תוכן
פוסט ב-Google לעסק שלי הוא עדכון שניתן להוסיף לפרופיל העסק ב-Google. הוא יכול לכלול טקסט (עד 1,500 תווים), תמונות, סרטונים, הצעות, פרסום מבצעים ועוד. הפוסטים של Google לעסק שלי מופיעים לצד כל שאר פרטי הפרופיל והביקורות בתוצאות החיפוש ובמפות של גוגל.
פוסטים שיכולים להתאים לאתרי סחר:
-
מידע קצר על מוצר או מותג מסוים.
-
פרסום מבצעים על מוצרים ספציפיים.
-
תקציר של פוסט מסוים שיש לכם באתר כמו לדוגמא “מדריך קניה למוצר מסוים” והוספת קישור למאמר המלא או/ו לעמוד מוצר.
שתפו את אנשי הצוות שלכם, ערכו סיעור מוחות וגלו כיצד לשלב את המומחיות והמקצועיות של האתר שלכם כך שיתאימו לגולשים הרלוונטיים, באופן שיספק ערך לקהל היעד שלכם. התובנות האלה יקושרו לאסטרטגיית תוכן שתכינו עבור הקידום המקומי שלכם.
-
הדגישו את נתוני הסניפים באתר שלכם
שיקלו להוסיף באתר סקשיין בו כתובים כתובות הסניפים שלכם או שפשוט תציינו את הערים בהם אתם נותנים שירות אוו מבצעים אליהם משלוחים. לעתים קרובות גוגל מתעדפת אתרים מקומיים בתוצאות שהיא מספקת, גם עבור מונחים שאינם מקומיים במפורש. כלומר, אם ברור מהאתר שלכם שאתם לדוגמא בחולון, סביר יותר שתופיעו בתוצאות החיפוש בכל פעם שמישהו בחולון מבצע את החיפוש, גם אם הוא לא כתב במפורש את המילה “חולון”.
כאשר אתם מוסיפים באתר נתונים אלו, אתם בעצם מדגישים את נתוני המיקומים שהגדרתם בגוגל מיי ביזנס, כך שאתם מחזקים את דירוג הכרטיסייה שלכם בתוצאות החיפוש.
-
העלו מוצרי דגל לכרטיסיית הגוגל
לקוחות ישמחו לראות ולדעת בדיוק איזה מוצר הם ימצאו בחנות שלכם עוד לפני שהם מבקרים באתר. על ידי הצגת המוצרים בפרופיל העסק שלכם, תוכלו לעזור ללקוחות להבין מה יש לכם להציע ולשכנע אותם לדפוק על דלתכם.
מהם השינויים שחלו לאחרונה בפלטפורמה?
בתחילת נובמבר 2021, גוגל הודיעה כי הולכים להתבצע שינויים משמעותיים בפלטפורמת Google My Business יחד עם שינויים נוספים שיבואו בשנת 2022.
בגדול, על איזה שינויים מדובר?
• שם חדש: השם שונה מ”גוגל לעסק שלי” ל”פרופיל העסק בגוגל”. זה לא הפתיע רבים, מכיוון שמסמכי GMB Help החלו להשתמש במונח “פרופיל” מספר חודשים לפני השינוי בפועל. בעבר, הפלטפורמה הייתה ידועה בשם Google+ ו- Google Local, שמות שעדיין מופיעים מדי פעם, מה שמעיד על כך שייתכן שיעבור זמן מה עד ש-“GMB” יצא מכלל שימוש.
• אפשרויות גישה חדשות: שינוי חשוב ביותר הוא ההחלטה להוריד את השימוש באפליקציית GMB ובמקום זאת לעודד מנהלי עסקים לגשת לפרופילים שלהם באמצעות “חוויה משודרגת” בחיפוש Google או Google Maps. אפשרות זו למעשה זמינה כבר זמן מה ונעשית פשוט על ידי הקלדת חיפוש של שם העסק שלכם, או את הביטוי “העסק שלי” אם אתם מחוברים לחשבון גוגל המדובר ולחיצה על הפרופיל שמופיע.
במיוחד עבור עסקים רבים שיש להם סניף אחד, זוהי דרך נפוצה ונוחה יותר לגשת לפרופיל שלהם.
• שינויים בתמיכה: מדברי גוגל בנושא הובן שפורטל העזרה האינטרנטי הנוכחי של GMB “יעבור לתמוך בעיקר בעסקים גדולים יותר עם מיקומים מרובים”. זה הוביל לתגובות מעורבות מצד אנשי Seo ושיווק דיגיטלי. יש המשערים כי גוגל מתרחקת מתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים, בעוד שאחרים משערים כי ההשפעה על רוב העסקים הקטנים תהיה מינימלית מכיוון שפלטפורמת ההגדרות בשולחן העבודה כבר נמצאת בשימוש בעיקר על ידי סוכנויות ועסקים מרובי מיקומים. גוגל אינה סיפקה מספיק נתונים בנושא על מנת להבין איך זה הולך להתנהל ומה הכיוון האמיתי, לכן נצטרך לחכות קצת כדי לראות את העדכונים בהמשך.
לסיכום
התחילו לעבוד עם Google לעסק שלי עוד היום!
הגדרת חשבון Google לעסק שלי אינה דורשת ידע מקצועי ודורשת תחזוקה מינימלית אך שוטפת. אם אתם קצרים בזמן, תוכלו גם למצוא חברת שיווק שתעזור לכם בהגדרות השונות של Google לעסק שלי. ישנם לא מעט חברות קידום אורגני שמספקות את השרות הנ”ל בתוספת תשלום מזערית ברמה החודשית.
כך או כך, Google My Business הוא נכס הכרחי בתוכנית השיווק של אתר המכירות שלכם.
תוצאות החיפוש של גוגל הופכות חזקות יותר ויותר, עם תיבות מענה, שאלות קשורות ואפילו תוצאות המופיעות בתפריט הנפתח של ההצעות. היתרונות של Google לעסק שלי עבור עסקים מקומיים רק הולכים וגדלים. הגדירו את הפרופיל שלכם עוד היום כדי להתחיל לקצור הצלחות נוספות עבור האתר שלכם.
פלטפורמת Eshop קיימת מעל שני עשורים ומספקת בעיקר שירותי בניית אתרי מכירות. עם השנים הרחבנו את תחומי הידע המקצועי שלנו ואנו מספקים בנוסף שירותי דיגיטל רחבים הניתנים על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בישראל. דברו איתנו ונשמח לספר לכם יותר >>


