טעויות נפוצות במסחר אלקטרוני שמומלץ להימנע מהן

למעשה, הסקרים האחרונים מדברים על כך שכ-70% מהישראלים קונים לפחות מוצר אחד בשבוע דרך הרשת, והמספר רק ילך ויגדל ככל שיעבור הזמן. הנגישות והקלות בהן מתבצעת רכישה ברשת, היכולת להכניס את היד לכיס, להוציא את הסמארטפון ותוך שניות לקנות מוצר ולקבל אותו עד פתח הבית היא פינוק שרבים רוצים ליהנות ממנו וכמות החנויות הווירטואליות רק הולכת וגדלה בהתאם. אם גם אתם מוכרים מוצרים כלשהם, סביר להניח שגם לכם יש חנות מקוונת או שאתם עומדים להקים אחת כזו. יכול להיות שהחנות כבר באוויר ויכול להיות שהיא מעוצבת ונראית נפלא ואתם יושבים ומחכים שהלקוחות יגיעו אבל זה לא קורה… למה? הנה כמה מהטעויות הנפוצות בהקמת חנות וירטואלית, טעויות שרבים עושים.
🎓 השאלה הנשאלת היא:
אז אתם רוצים להפוך את חנות המסחר האלקטרוני שלכם לטובה ביותר שהיא יכולה להיות, למזער את נטישות העגלה ולספק חוויה נהדרת לקהל היעד שלכם?
מעולה, הגעתם למקום הנכון.
כבעלי אתר סחר, אתם כבר יודעים שכל אחד יכול לפתוח חנות ולמכור ללקוחות פוטנציאליים בכל רחבי העולם. אתם גם יודעים שזה לא קל כמו שזה נשמע ויש הרבה מה לעשות.
טעויות נפוצות באתרי סחר
יש הבדל בין “חנות מקוונת” לבין “חנות מקוונת שמעניקה למשתמשים חוויה מדהימה”. כל בעל עסק צריך להיות ממוקד באיך להעניק חוויה הכי טובה שיש באתר ואנחנו הולכים לעזור לכם להשיג את זה.
ראשית, בואו נבחן במהירות מדוע חשוב להימנע מהטעויות? אנשים הפכו להיות מפונקים בבחירה היכן להוציא את כספם. אם בעלי אתרי סחר יהפכו את השימוש בחנות שלהם למסובך או מתסכל מדי, הלקוחות פשוט ילכו למקום אחר. אם הם כבר ביצעו רכישה, סביר להניח שהם לא יחזרו אם זו הייתה חוויה לא נעימה. אולי הם אפילו ישאירו ביקורת גרועה וישכנעו לקוחות פוטנציאליים אחרים להימנע מהחנות האינטרנטית שלכם. את זה אתם בטח לא רוצים.
כל אלה מדגישים את החשיבות של הפחתת החיכוך בחוויית הקנייה, החל מתמונות מוצרים משכנעות ועד לעיצוב אינטואיטיבי של האתר.
הכנו עבורכם רשימה של טעויות באתרי סחר המחולקות לארבעה חלקים:
1. אתם לא מבינים את המוצר או הקהל שלכם.
2. אתם משתמשים בטכנולוגיה לא נכונה.
3. יש לכם בעיות בדפי המוצרים.
4. כישלון לספק חוויית משתמש טובה.
מוכנים? בואו נצלול פנימה.
טעות אתרי סחר מספר #1: אי הבנה מוחלטת של המוצר או הקהל שלכם
“פשוט תבנה את האתר, הלקוחות כבר יבואו לבד” היא עצה גרועה שנותנים לבעלי עסקים.
מדובר על ההפך הגמור משיטת העבודה המומלצת.
אם אתם לא מבינים את המוצר או הקהל שלכם, אתם בעצם בונים אתר על גבי “ניחוש” שהם רוצים את המוצר שלכם. אם הם לא רוצים וצריכים את המוצר שלכם, הם לא יקנו אותו ואם הם לא יקנו, זה אומר שהפסדתם זמן וכסף על ידי יצירת חנות מקוונת ללא רווחים. מה שאתם צריכים לעשות הוא לזהות את הצורך בשוק, על ידי למידה של מה הקהל שלכם רוצה, התסכולים שיש להם מהאפשרויות הקיימות ורק אז אתם יכולים להציע דברים שהם באמת רוצים. לאחר מכן, יהיו לכם הרבה לקוחות פוטנציאליים שימהרו לעגלת הקניות שלכם.
אז כמה טעויות שבעלי אתרים עושים הם:
1. לא עושים מחקר שוק.
הדייגים לא פורשים רשת בשטח מים הראשון שהם מוצאים ורק מקווים שהדגים יגיעו אליהם. במקום זאת, הם עושים מחקר, הולכים למקום שבו הדגים כבר נמצאים ומציעים פיתיון שהם לא יוכלו לסרב לו.
במובן של מחקר שוק, חורי הדיג האלה נמצאים סביבנו: חיפושים בגוגל, קבוצות פייסבוק, סרטוני יוטיוב (ותגובות), ביקורות למתחרים שלכם, פורומים, הרשימה היא אינסופית. כל אחד מחורי הדיג האלה נותנים לכם אוצר בלום של מידע, ממידע על מוצרים ועד ציפיות לשירות לקוחות, והחורים האלה הם מקומות מצוינים עבורכם לבדוק את המים של אתר הסחר שאתם מקימים.
💡 המלצה:
אם באופן קבוע תבלו זמן בלהקשיב למשובים האלה ותשתמשו בהם כדי למקד לקוחות. ייתכן מאוד ששיעורי ההמרה שלכם לעולם לא ייראו שוב אותו הדבר ולחיוב.
2. אי הגדרת קהל היעד שלכם.
תארו לעצמכם שאתם מנסים למכור גרם מדרגות למישהו שגר בבית חד-קומתי. זה לא משנה כמה טוב גרם המדרגות שלכם, עד כמה המחיר משכנע, או עד כמה אתם מסבירים ברהיטות את היתרונות שלו; אותו אדם לעולם לא יקנה את זה. גרוע מכך, הם כנראה מתעצבנים לשמוע מכם ועשויים לומר לחברים ולמשפחה שלהם להתעלם מכם.
אם זה נשמע מופרך, ראו מה אומר מחקר הצרכנים הבא: “56% מהצרכנים מאמינים שעסקים צריכים להבין לעומק את הצרכים שלהם … 51% מהצרכנים מאמינים שמותגים שולחים יותר מדי תוכן לא רלוונטי”.
כנקודת התחלה, חשבו אילו בעיות אתם פותרים עבור לקוחות היעד שלכם. ככל שאתם אוספים יותר מידע, אתם יכולים לייצר פרסונות (דמויות) מלאות של קונים, שניתן אפילו להשתמש בהן כדי להגיע לאנשים רבים יותר שסביר שיקנו מכם. הפרסונה תבנה על פי:
↩ מידע דמוגרפי (גיל, מין, מצב משפחתי, הכנסה וכו’).
↩ איך היא מקבלת החלטות רכישה?
↩ תחומי עניין ותחביבים.
↩ פלטפורמות מועדפות.
3. תמחור מוצרים ללא מחקר.
לאחר שערכתם מחקר ואספתם נתונים על על מיהו קהל היעד שלכם, מה הוא רוצה וכמה בעיות אתם פותרים עבורו, יהיה לכם גם מושג כמה המוצר שלכם שווה לו.
אבל אחת הטעויות הנפוצות ביותר בסחר מקוון היא להימנע ממחקר לגבי התמחור. זו בעיה גדולה – מה אם עלויות הייצור שלכם גבוהות ממה שהשוק מוכן לשלם? לעומת זאת, מה אם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באמת ישלמו הרבה יותר ממה שאתם חושבים?
בעלי עסקים רבים יגדירו את התמחור שלהם על סמך הסכום שהמתחרים גובים. יש בזה היגיון, אבל אם המחקר שלכם מראה שאנשים לא מרוצים מהאפשרויות הזמינות, ואתם מציעים פתרון נחוץ, הם עשויים לשלם את המחיר שאתם מבקשים. במקרה כזה אתם יכולים לטרגט לקוחות שמוכנים לשלם את התוספת עבור נוחות, רכיבים אתיים או בריאים יותר, או ערך מוסף אחר של המוצרים שלכם.
טעות אתרי סחר מספר #2: שימוש בטכנולוגיה בצורה לא נכונה
מצד אחד, אתם יכולים להתחיל כבר היום עם עלויות נמוכות להפליא שזה נהדר! מצד שני, ברוב המקרים טכנולוגיה זולה גם עובדת באופן ירוד, בין אם מדובר על חוויית משתמש, אבטחת האתר ועד לשימור לקוחות. בחירה נכונה של הפלטפורמות הנכונות עבור העסק המקוון שלכם היא חיונית.
ועל ידי בחירה חכמה כבר מההתחלה, אתם יכולים לחסוך זמן משמעותי ותסכול רב מאוחר יותר כאשר לבעלי עסקים אחרים לא תהיה ברירה אלא לעבור לפלטפורמות אחרות.
נפרט לפניכם את הטעויות השכיחות:
1. בחירת פלטפורמת אתר לא נכונה.
ישנם הבדלים משמעותיים בין פלטפורמות הסחר השונות. חלקן מציעות רק את התכונות הבסיסיות ביותר ולא תמיד עם אפשרות לשדרג. אחרות עשויות להיראות מושכות ומעניינות בהתחלה אבל אז להפתיע אתכם עם עלויות נסתרות, מה שהופך את זה יקר יותר מאשר בחירת פלטפורמה עם תשלום ידוע מראש. פלטפורמות סחר אלקטרוני בסיסיות נוטות להיות בעלות פחות אפשרויות להתאמה אישית מקוריות, או שהן מסתמכות על פתרונות צד שלישי או שאין להן גישה לתכונות כאלה כלל.
פלטפורמת המסחר האלקטרוני הנכונה תגדל עם העסק שלכם, עם פיצ’רים מגוונים שיאפשרו לכם להתרחב. לדוגמה: אתם יכולים להתמקד ב- B2C היום אך לשלב B2B בעוד כמה שנים. אם אתם רק מתחילים, הקדישו זמן לחקור תחילה את פלטפורמות המסחר האלקטרוני הקיימות היום בשוק, שוחחו עם בעלי חנויות אחרים, עיינו בקהילות מקוונות לקבלת משוב ולאחר מכן קבלו החלטה. אם כבר פתחתם חנות מקוונת והיא לא נמצאת בפלטפורמה שתוכלו להישאר איתה ככל שהעסק שלכם יגדל, תצטרכו לשקול לעבור לחנות מתאימה יותר.
פלטפורמת Eshop עובדת אך ורק מול חנויות מקוונות, איננו בונים אתרי תדמית או חלונות ראווה, אלא אנו מתמחים כבר מעל 20 שנה בבניית חנויות וירטואליות לרכישת מוצרים. נשמח לשמוע מכם ולתת לכם ייעוץ מותאם אישית שיענה לצרכים שלכם. דברו איתנו.
2. לא להשקיע באבטחה טובה.
בעוד שכל בעל עסק חדש צריך לעקוב אחר ההוצאות שלו, במיוחד בשלב מוקדם, יש לראות באבטחה השקעה ולא רק הוצאה. לרמאים והאקרים שונים יש כמות אינסופית של דרכים לתקוף, כולל הונאות פיננסיות, הונאות דיוג וקישורים ספאמיים.
זה רק עניין של “מתי” החנות המקוונת שלכם תהיה ממוקדת בצורה כלשהי, והיעדר האבטחה הנכונה במקום יכול להיות הרסני.
ישנן מספר דרכים להגביר את האבטחה של אתר הסחר האלקטרוני שלכם. לכל הפחות כדאי שיהיו לכם תעודות SSL כדי להגן על תשלומים, תוכנת אנטי-וירוס כדי לשמור על פרטי התשלום בטוחים, ולעבור ל-HTTPS כדי להגן על המשתמשים שלכם ועל הנתונים שלהם. HTTPS מופיע כמנעול בדפדפן שלכם.
3. יצירת CMS מותאם אישית לאתר הסחר שלכם..
יצירת מערכת ניהול תוכן משלכם (CMS) לדרישות שלכם יכולה להיראות מעניינת. במציאות, אתם פותחים לעצמכם דלת לתסכולים, בעיות מתמשכות והמון הוצאות, כולל:
↩ קושי ביצירתו.
↩ חוסר תמיכה או אינטגרציה עם תוכנות אחרות.
↩ אתם עלולים להעריך לא נכונה את כמות הפיצ’רים שתצטרכו בעתיד.
↩ האבטחה הופכת להרבה יותר קשה.
↩ תצטרכו לספק הכשרה לכל מי שמתכוון לעבוד על האתר.
אם אתם חושבים לבנות CMS משלכם עבור פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם, העצה שלנו היא פשוטה: לא! אם כבר יש לכם, השלב הבא שלכם יהיה תלוי איך זה מסתדר לכם ואיך נראה העתיד. אם זה גורם לבעיות שאין להן סוף באופק, ייתכן שתרצו לצמצם את ההפסדים שלכם ולעבור ל- CMS קיים.
טעות אתרי סחר מספר #3: בעיות בדפי מוצרים
דפי מוצר הם אולי ההיבט החשוב ביותר באתר סחר. אם דף המוצר חסר מידע או לא מצליח להציג את הפריט בצורה ברורה ומשכנעת, יש סיכוי הרבה יותר נמוך שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ירצו לבצע בו רכישה. הנה לפניכם ארבע טעויות שיש להימנע מהן כדי להבטיח שהדפים שלכם יעבדו בשבילכם כמו שצריך:
1. אי שימוש בהוכחה חברתית.
הוכחה חברתית אומרת ללקוחות פוטנציאליים שקוני עבר אוהבים את המוצרים שלכם ושכדאי לרכוש אותם. למעשה, 76% מהצרכנים מודים שהם נוטים פחות לרכוש באתר סחר שאין בו ביקורות.
כדי לאסוף יותר ביקורות של לקוחות, השתדלו להקל הקונים שלכם, אתם יכולים לשלוח אימייל אוטומטי שלכם ולבקש ביקורת, לכלול מלל הכולל את הפריט עצמו, או אפילו לשלוח את הקונים לדף תודה שמבקש חוות דעת לאחר שהם השלימו את תהליך התשלום.
2. תמונות מוצר שאינן משקפות כמו שצריך את המוצר.
תמונות המוצרים שלכם הן הזדמנות לגרום למוצרים שלכם להיראות נחשקים, על מנת שאי אפשר יהיה לעמוד בפניהם. ניתן לגרום לפריט הטוב ביותר להיראות לא מושך עם הצילום הלא נכון בעוד שתמונות מקצועיות יכולות לגרום למוצרים שלכם לזרוח באמת. יש יותר מדרך אחת לקחת תמונת מוצר יפה ומשכנעת, אבל כלל הזהב הוא להציג את המוצר בצורה ברורה ולהיות בעל רקע שמשלים ולא גורע מהמוצר.
3. תיאורי מוצרים חסרי עניין ולא שיווקיים.
תמונות מוצר לא יכולות לעשות את כל העבודה; הם צריכים להיות משולבים עם תיאורים משכנעים. מה כל כך טוב במוצר הזה? במה הוא שונה מפריטים דומים הקיימים אצל המתחרים? למה שמישהו יקנה את זה?
תיאור מוצר ברור, תמציתי ומחולק לגושים קריאים שמסבירים במהירות את התכונות העיקריות ולמי הוא מיועד, עם שימוש חכם בסמלים כדי לשמור עליו מושך מבחינה ויזואלית.
כדי לשכלל את תיאורי המוצרים שלכם, חישבו מדוע המבקרים באתר שלכם צריכים לקנות את הפריט ואיזו תועלת הוא מספק. לאחר מכן, שתפו מידע זה בצורה ברורה ותמציתית ככל האפשר.
4. שילוב גרוע של מדיה, סרטונים ותמונות.
המטרה העיקרית של אתר המסחר האלקטרוני שלכם היא לעודד לקוחות פוטנציאליים לקנות. זה דורש לתת מידע מגוון כדי להפוך את הפריטים למושכים, מבלי להגזים.
טעות נפוצה היא לזרוק הכל באתר או בדפי המוצרים. שילוב של מדיה, כולל תמונות וסרטונים, יכול להיות משכנע מאוד. אבל אם נעשה בהגזמה זה יכול לדחוף אנשים החוצה.
אם טעינת האתר נמשכת זמן רב מדי, הניווט איטי, או שהמבקר מרגיש מבולבל ומוצף, אינפורמציית היתר הזו עלולה לשמש נגדכם.
כל החלטה שאתם תקבלו בעת בניית אתר הסחר שלכם צריכה להיות ממוקדת במתן חוויית המשתמש הטובה ביותר. מה שמוביל אותנו לעבר טעות מספר #4:
טעות מסחר אלקטרוני #4: כישלון לספק חוויית משתמש טובה.
חוויית משתמש היא הכל. עיצוב האתר שלכם משפיע על שיעורי ההמרה כמו גם על הדירוג שלכם במנועי החיפוש, ולכן חשוב שתעשו את זה נכון. כאן נחקור כמה מהטעויות הנפוצות ביותר שחנויות מקוונות עושות, וכיצד לוודא שאתם נמנעים מהן.
1. בניית אתר ללא קטגוריות.
הלקוחות הפוטנציאליים שלכם צריכים להיות מסוגלים למצוא את המוצרים שהם רוצים בקלות ובפשטות. קטגוריות בעצם אומרות למבקרים לאן הם יכולים ללכת. הם יכולים גם לעודד מבקרים להסתכל על פריטים שהם עדיין לא ראו ולעזור להגדיל את המכירות וההכנסות שלכם. אם הם צריכים לחפש או לגלול בין פריטים לא קשורים לחיפוש שלהם, הם עלולים לצאת מהאתר שלכם.
דוגמא לבניית תפריט טובה: לכל תפריט משנה יכול להיות ניווט ותמונה משלו הקשורים למוצרים. זה נחמד ויעזור למבקרים למצוא את מה שהם מחפשים.
2. מתן מעט פרטי שירות או פרטי קשר עסקיים.
החלטות קנייה מושפעות לא רק מהמוצר. הצרכנים גם רוצים לדעת על תעריפי משלוח, כמה זמן לוקח משלוח, מהן אפשרויות ההחזרה וכיצד יוכלו ליצור קשר במקרה ויהיו להם שאלות או חששות. העובדה שאין פרטים אלה גורמת לחששות עבור הלקוח הפוטנציאלי.
ישנם לא מעט אתרים הכותבים בתוך תיאור המוצר הסבר לגבי כך שהם מציעים משלוח חינם, החזרות חינם עם תווית החזרה ששולמה מראש, החזר מלא תוך 30 יום, ועוד…כל זה אומר ללקוחות האתר שלחברה אכפת מהלקוחות שלה, מה שהופך את החלטת הקנייה הרבה יותר קלה.
3. ניווט לקוי.
כפי שהסברנו כשדיברנו על עיצוב וקטגוריות, ניווט טוב הוא קריטי. באתר שלכם יכול להיות שיש מוצרים נהדרים, פרטי קשר, פרטים על משלוח והחזרות – אבל האם מבקרים יכולים למצוא אותם בקלות?
👈 לדוגמא:
עבור לקוחות פוטנציאליים שזקוקים ליותר, תפריט פוטר הכולל קישורים לדף ‘אודותינו’, שאלות נפוצות, פרטי קשר ודרכים נוספות להתקשרות או רכישה יכול להיות דרך מצוינת לשיפור הניווט באתר.
4. אי נתינת אפשרות לצ’ק-אאוט אורח
כמה פעמים הוספתם פריטים לעגלה ואז נטשתם כי הייתם חייבים להקים חשבון באתר? אם התשובה היא יותר מ”אפס” אתם כבר יודעים שזו בהחלט טעות שלא לאפשר להתחבר לאתר בתור אורח. בכוח שום דבר לא עובד!
ברור לנו שיש סיבה ברורה לכך שאתרי סחר מעוניינים ביצירת חשבון, מכיוון שהיא מגדילה את כמות פרטי הלקוחות הנאספים ואת מספר מנויי הדואר אלקטרוני ומעניקה לבעלי העסקים הזדמנות לשלוח מיילים שיווקיים ללקוחות עם הצעות עתידיות.
אבל לצערנו, כפי שסטטיסטיקות מרובות מצביעות על כך: שיעור הנטישה הממוצע גבוה להחריד, של כמעט 70%. זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות כדי להפוך את תהליך התשלום פשוט וחלק, כך שתשמור על שיעורי נטישת העגלה שלכם נמוכה ככל האפשר.
אם אתם לא מתכוונים לוותר על רכישה על ידי התחברות לאתר ויצירת חשבון, לכל הפחות, הקלו על הלקוחות שלכם והשתמשו ברשתות חברתיות או ביצירת חשבון בלחיצה אחת ב-Gmail.
5. יצירת תוכן זהה למתחרים שלכם
הנה עובדה פשוטה: אם אתם לא נותנים ללקוחות פוטנציאליים סיבה לקנות מכם, הם לא יעשו זאת. אם אתם נשמעים אחד לאחד כמו המתחרים שלכם, מה בעצם ישכנע אנשים לקנות מכם במקום לרכוש אצל המתחרים? זה בסדר גמור לקחת השראה מהמתחרים שלכם, אבל אתם גם צריכים להיות מסוגלים לבדל ולמלא את הפערים שהמתחרים שלכם משאירים בשוק.
החדשות הטובות הן שזו טעות ממש קלה לתיקון. עם מחקר השוק שלכם בחורי הדיג וקהל מוגדר, לא אמורה להיות לכם בעיה ליצור תוכן רענן וייחודי לכם, מה שנותן לקהל היעד שלכם תמריץ לבחור בכם על פני חנויות מסחר אלקטרוני אחרות.
6. אי שימוש באנליזה כדי לשפר טקטיקות שיווק.
שיווק יעיל משלב יצירתיות ונתונים. אסטרטגיית השיווק של חנות הסחר שלכם צריכה להיות מושפעת מהתנהגות הלקוחות. קחו את זה בחשבון: הודעות דואר אלקטרוני מותאמות אישית הנשלחות על סמך התנהגות הצרכנים מייצרות 29% מכלל רכישות הדוא”ל ושיעורי ההמרה שלהן גבוהים ב-359% מקמפיינים בדוא”ל שאינם מותאמים אישית.
שימוש בניתוחים אנליטיים כדי לשפר את טקטיקות השיווק שלכם יכול לתת לחנות המקוונת שלכם דחיפה עצומה על פני המתחרים. זה גם די קל לעשות זאת מכיוון שרוב הפלטפורמות יספקו לכם נתונים ברורים על מקורות תנועה, נטישת עגלה, מוצרים פופולריים והתנהגות באתר.
7. היעדר אפשרויות תשלום מגוונות.
בדומה לחשיבות של אפשרות רכישה בסטטוס “אורח” באתר, היעדר אפשרויות תשלום הוא חסם מיותר עבור הלקוחות שלכם. אנחנו חיים בעידן של פעולות מיידיות, וכל דבר שמאט אותנו הוא מטרד.
אי תמיכה באפשרות התשלום המועדפת על הלקוח הפוטנציאלי יכולה להרחיק אותו כי אף אחד לא יפתח חשבון חדש רק כדי לבצע הזמנה אצלכם.
למרבה המזל, זהו תיקון קל. אם אתם משתמשים ב- CMS נפוץ, התמיכה באפשרויות תשלום מרובות כבר צריכה להיכלל.
8. היעדר אפשרויות משלוח.
שימו את עצמכם בנעלי הלקוח לשנייה. מה הם רוצים? שלושה דברים:
↩ את הפריטים שלהם.
↩ לשלם מחיר הוגן.
↩ לקבל משלוח אמין ומהיר.
משלוח חינם כבר לא נחשב להטבה, כאשר 79% מהצרכנים שמים אותו כגורם עליון. וכאשר רק 15% מהצרכנים מרגישים שציפיות המשלוח שלהם נענות, זו הזדמנות גדולה עבור חנות המסחר האלקטרוני שלכם לזכות בלקוחות נאמנים חדשים.
לסיכום:
1. לבעלי עסקים רבים יש חלום, לבנות אתר וירטואלי בו יוצגו המוצרים או העבודות וימכרו מעצמם, תוך כדי שהם מבלים בים. אבל למען האמת, אין זה כך בכלל וזאת אחת הטעויות הבסיסיות של מי שבונה חנות מקוונת. בעולם העסקים כמעט ואין כסף קל ללא עבודה והשקעה, החנות לא תמכור אם בעל העסק לא יעזור לה לעשות כן. יש לא מעט בעלי חנויות מקוונות שבטוחים שהעבודה על החנות מתחילה ונגמרת עם ההקמה ורגע אחרי כבר יגיע שטף הלקוחות.
2. כמו כן, רבים מעוניינים לחסוך בעלויות ובונים לבד או נעזרים בבוני אתרים בעלי ידע בסיסי ואז יכול להיווצר מצב בו האתר אולי עומד וקיים אך הוא אינו רספונסיבי ואין בו תנועה ויש בו עוד בעיות רבות נוספות שרק חברה מקצועית יכולה להבחין בהן. הצורך באתר רספונסיבי הוא בסיסי מאחר והוכח כי היקף הגלישה והרכישות המתבצעות דרך הטלפון הנייד או הטאבלט גבוהים מאוד. אם האתר לא יראה טוב או ידידותי ברזולוציות השונות, זאת דרך בטוחה לאבד לקוחות.
אם אתם מעוניינים לחסוך כסף על בעלי מקצוע, זוהי עוד טעות שמתקשרת להבנה שחנות וירטואלית היא עסק לכל דבר, עסק שדורש גם השקעה לפעמים כדי שהוא יהיה כל הזמן בתנועה קדימה. יש לא מעט בעלי חנויות מקוונות שחוסכים במעצבים, חוסכים באנשי תוכן או באנשי מקצוע אחרים ומתפשרים על אנשי מקצוע בינוניים. תזכרו, זה אולי יחסוך לכם כסף בטווח הקצר אבל בטווח הארוך זה עלול להקטין משמעותית את המכירות וההכנסות שלכם.
3. דבר נוסף הוא שאתם לא בודקים את המתחרים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם, שזוהי עוד טעות שלא מעט בעלי חנויות וירטואליות עושים. אתם חייבים כל הזמן לראות מה קורה אצל המתחרים שלכם, מה הם מציעים לגולשים מהם המחירים שלהם. יכול להיות שאתם מוכרים במחירים גבוהים ביחס למתחרים מה מקטין משמעותית את הסיכויים שתמכרו.
יכול להיות שהם מציעים מבצעים אטרקטיביים שמשאירים אתכם מאחור, ואתם חייבים כל הזמן לבחון אותם. המתחרים הווירטואליים שלכם הם לא המתחרים הפיזיים שלכם, הם נמצאים במרחק הקלקה מכם ואתם חייבים לזכור את זה. אתם חייבים גם לבחון את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה הם מחפשים? מה גורם להם להרגיש בטוחים יותר בתהליך הרכישה? מה הם כותבים בהודעותשאלות שלהם ואיך זה יכול לקדם את החנות שלכם?
4. גם אם לקחתם את החברה הכי איכותית בניית חנות אינטרנטית אם לא תתפעלו נכון את האתר לא יהיו תוצאות וחבל. טעות נפוצה נוספת היא האמונה שהאתר יכול לעשות מכירות בעצמו מעצם קיומו. אתר יפה, מושקע ואיכותי ככל שיהיה לא יכול לדאוג להביא אליו גולשים, יש צורך בשיווק אינטנסיבי. חשוב להכניס טוב טוב לראש, חנות וירטואלית היא חנות לכל דבר, חנות שצריך כל הזמן לקדם ולשווק, חנות שצריך לפתח ולעדכן בשביל שהיא תהיה אטרקטיבית.
אתם צריכים כל הזמן לבחון את המוצרים שלכם, האם הם מבוקשים? האם יש להם שוק? האם הם מצולמים ברמה גבוהה? האם פירוט המוצרים עשיר מספיק ומספק את כל המידע הרלוונטי? חשוב גם ליצור עניין בחנות כך לדוגמא לתת הנחות על מוצרים מסוימים ולאחר מכן על מוצרים אחרים כדי שגולשים ירצו להיכנס ולהתעדכן בהם.
בעלי עסקים הבונים אתר מכירתי ללא תוכנית שיווק, חוטאים למטרה ולא יצליחו להפיק מן האתר תועלת והכנסה. האתר חייב להיות מגובה בתוכנית שיווק, פרסום ומכירות, ראשית להפיץ את בשורת האתר בין הלקוחות הקיימים באמצעות רשימות תפוצה, ניוזלטר חגיגי או כל דרך אחרת המבשרת על שדרוג חווית המכירה באמצעות אתר וחנות אינטרנטית. לאחר שכל הלקוחות הקיימים יודעים הגיע הזמן לספר לעולם. את זה ניתן לעשות באמצעות פרסום ממומן ברשתות חברתיות, קידום ממומן בגוגל, בפייסבוק או בזאפ. כל המדיות הללו טובות ומתאימות לקידום האתר ליצירת טראפיק וכניסות.
אתם חושבים שאנשים רק מחכים שתפתחו חנות וירטואלית? אז זהו שממש לא… כמוכם יש עוד לא מעט חנויות ואתם צריכים לבלוט, צריכים “לצעוק את הקיום שלכם”, לספר לכל העולם שאתם נמצאים ולשווק את עצמכם ברשת. אף אחד לא מחפש אתכם ספציפית בעיקר היום שניתן לעשות השוואת מחירים בכמה שניות.
5. אם אתם לא משלבים בעמודים ביטויי מפתח רלוונטיים זוהי בהחלט טעות אם אתם מוכרים לדוגמא כיסויים לסמארטפונים ולא מטמיעים בחנות ביטויים רלוונטיים כמו “כיסוי לאייפון” “כיסוי לנייד” וכדומה (אלא רק את הביטוי המקורי: כיסוי לסמארטפון) למה שיהיו לכם הרבה כניסות לחנות? תקפידו להטמיע עוד ועוד ביטויים רלוונטיים במאמרים, בטיפים וכדומה.
רוצים להימנע מהטעויות הללו? תפנו לאנשי מקצוע מתחום הקידום ברשת וקבלו מהם טיפים מה לא לעשות ומה כן לעשות, והעיקר, תתייחסו לחנות כעסק של ממש, כמקור פרנסה משמעותי עבורכם. דברו עם צוות הפרסום של פלטפורמת Eshop עוד היום.
6. חשוב להבין שלא רק הפרסום הכרחי, גם המעקב היומיומי על הביצועים, לראות מה תופס את העין, היכן לקוחות מתעכבים ואילו מן המוצרים הכי אטרקטיביים. סידור חלון ראווה, דהיינו, הצגת המוצרים בגלריה מרהיבה, בתמונות איכותיות ולא מצולמות כלאחר יד, הצגת פקשוטים מקצועיים יגרמו למבקרים להבין שהאתר איכותי ולא יחששו להשאיר את פרטי האשראי ולמלא את העגלה.
7. טעות נוספת קריטית היא חוסר תשומת לב לחוויית הלקוח. עולם הקמעונאות שם דגש חזק על חווית הלקוח וגם באתר מקוון חייבים לתת לזה מקום ותשומת לב. האם האתר ידידותי, האם המיקרו-קופי ברור ומושך, האם התמונות משדרות מסר חיובי והאם אנו מוליכים את הלקוח בשביל המכירה מצורה קלה ונעימה שלא תעיק עליו או חלילה תבריח אותו.
8. אחת הבעיות של רכישה בתוך חנות אינטרנטית היא אמינות האתר, האם הלקוח מרגיש בטוח להשאיר שם את פרטיו האישיים ואת פרטי האשראי שלו, האם הוא מרגיש שיש לאתר הזה “אמא ואבא”, תמיכה ושירות לקוחות במקרה של תקלה או בעיה במוצר. הנגשת הביטחון היא שלב קריטי בבניית מערכת יחסים טובה ונאמנה עם הלקוחות.
אנו ממליצים לכם ללמוד מטעויות אלו כי כמו שאומרים:”איזהו החכם הלומד מטעויות של אחרים”.
אנו בפלטפורמת Eshop נשמח לייעץ לכם ולעזור לכם להימנע מטעויות שיעלו לכם בזמן ובכסף. אנו בונים אתרי סחר מעל 20 שנה ונתקלנו כבר בלא מעט מקרים. השאירו פרטים בדיוק כאן ונחזור אליכם תוך זמן קצר.




