עמודי 404 באתר איקומרס

דף 404 הוא הודעת שגיאה המופיעה כאשר משתמש מנסה לגשת לדף באתר אינטרנט שכבר לא קיים באתר. זה יכול להיות מתסכל עבור משתמשים, במיוחד באתרי מכירות שבהם הם עשויים להיות כבר עם כוונת רכישה גבוהה.
יחד עם זאת, עמוד 404 מעוצב היטב יכול להפוך את החוויה השלילית הזו לחיובית. בפלטפורמת Eshop ניתן לעצב בהתאמה אישית את עמודי 404 שלכם, זה חשוב, במיוחד עבור אתרי מסחר אלקטרוני בהם מוחקים ומוסיפים עמודים נוספים כל הזמן. במאמר הבא נסביר לכם איך מומלץ לטפל בעמודי 404, מה חשוב לקחת בחשבון בעת עיצוב עמוד 404 ועוד הרבה נושאים שכדאי שתבינו אותם במידה ויש לכם אתר סחר או שאתם מתכננים לבנות אחד בזמן הקרוב.
מהו עמוד 404?
Page 404, או שגיאת 404, הוא קוד תגובה של HTTP המציין שהשרת אינו מוצא את הדף המבוקש. זוהי תופעה נפוצה באתרי סחר במיוחד ויכולה להיגרם על ידי גורמים שונים כגון כתובות URL שהוקלדו בצורה שגויה, קישורים שבורים או עמוד שנמחק ממערכת הניהול. כאשר משתמש נתקל בשגיאת 404, הוא מגיע להודעת השגיאה ומבין שמה שחיפש כבר לא קיים.
🧐 שימו לב:
דבר אחד חייב להיאמר, לא משנה כמה מאמץ אתם משקיעים בעריכת האתר שלכם, שגיאות 404 הן בלתי נמנעות. יחד עם זאת, ניתן להפחית בכמויות, ישנם אתרי איקומרס בהם תוכלו לצפות בעשרות אלפי עמודי 404 וניתן למנוע זאת. יש הרבה מה לעשות כדי להגביר את המודעות למותג בעזרת עמודי 404 ולהקל על Google.
מאילו סיבות נוצרות שגיאות 404?
1. ייתכן שדף נמחק, כמו עמוד מוצר של מוצר שכבר אין במלאי, או שחלק מהתוכן שולב בדף אחר.
2. יכול להיות שהדף הועבר לכתובת חדשה ולא הוגדרה הפנייה.
3. כתובת האתר שהוקלדה שגויה.
באופן כללי, מומלץ להפנות חלק מאותם עמודי 404 לכתובות URL רלוונטיות אחרות באתר. יש הנוהגים להגדיר הפנייה אוטומטית של שגיאות 404 לעמוד הבית של האתר אך בעיננו זה שגוי שכן, המשתמש אינו מבין שמדובר במוצר שכבר לא קיים וזה יכול לבלבל אותו והוא לא יבין למה הוא תמיד מופנה לעמוד הבית. זה יכול אפילו לתסכל אותו ברמה שהוא יסמן איקס על האתר שלכם ולא יכנס אליו יותר לרכישת מוצרים נוספים. חשוב להבין שזה בסדר שיש עמודי 404 באתר, אך כדאי לעשות 3 דברים:
🡰 לוודא שיש לכם עמוד 404 מותאם אישית ומעוצב בהתאם לרוח המותג + לינקים לעמודים רלוונטיים.
🡰 לוודא שיש איש מקצוע (בדרך כלל זה תפקידו של מקדם אורגני) שעובר מדי פעם על העמודים ומבצע הפניות לעמודים רלוונטיים אחרים.
🡰 לוודא שכל מי שמתנהל מול מערכת הניהול של האתר יודע איך לפעול על מנת למזער היווצרות של עמודי שגיאה 404.
כיצד עמודי 404 מרובים יכולים להשפיע על קידום אתר סחר(SEO)
לעמודי 404 מרובים יכולה להיות השפעה משמעותית על הקידום האורגני שלו בגוגל. דף 404 מעוצב בצורה לא טובה יכול להוביל לחוויית משתמש שלילית עבור הגולש, שבתורה יכולה להשפיע על שיעורי היציאה מדף הנחיתה, זמן השהייה באתר ומעורבות המשתמש הכוללת. כל הגורמים האלה הם אינדיקטורים קריטיים ש-Google משתמשת בהם כדי להעריך את האיכות והרלוונטיות של אתר מכירות. לכן, עמוד 404 מעוצב בצורה שלא ממוקסמת עלול לפגוע בדירוג במנועי החיפוש וכך בקידום האורגני של האתר.
מצד שני, עמוד 404 מעוצב היטב יכול להשפיע לטובה על הקידום האורגני של האתר. כאשר משתמש נתקל בשגיאת הוא חושב שהמוצר שחיפש כבר לא קיים באתר הזה, אך לא תמיד זה נכון כי במקרים מסוימים בעלי אתרים בוחרים להעביר את המוצר לכתובת אחרת או שאולי יש מוצרים אחרים דומים. דף 404 בעיצוב מותאם אישית יכול לספק מידע שימושי, כמו קישורים למוצרים חלופיים, אפשרויות חיפוש (שדה חיפוש),מפת אתר ועוד. זה יכול לא רק לעזור למשתמשים לנווט באתר, אלא גם לשמור אותם מעורבים באתר למשך זמן רב יותר ולהגדיל את זמן השהייה באתר. עמוד 404 מעוצב עם חווית משתמש וחשיבה יכול גם לעזור לבסס את האישיות והקול של המותג, מה שיכול להגביר את נאמנות המשתמשים והגברת האמון, משמע סמכות האתר גדלה בעיני המשתמשים וכן בעיני גוגל..
האם העובדה שיש לי עמוד 404 באתר, פוגעים בקידום האתר?
כאשר Googlebot סורק אתר, הוא רוצה לוודא שחווית המשתמש אכן מקסימלית ולכן הוא מחפש קישורים שבורים ודפים שמחזירים שגיאת 404. אם יש יותר מדי שגיאות סריקה כאלה, זה יכול להצביע לגוגל שהאתר מתוחזק בצורה גרועה או לא מעודכן. זה יכול להוביל לירידה בקידום אורגני מכיוון שגוגל עשוי לראות את האתר כפחות אמין או פחות רלוונטי.
אבל למה צריך דף עמוד 404 מותאם אישית?
חשוב להעביר מסר ברור לגולש: “אין כאן כלום, שהקישור שלחצת עליו כבר לא קיים!” יחד עם זאת זוהי הזדמנות:
↩ לשמור על מעורבות המשתמש באתר.
↩ להדגיש בפניהם את זהות המותג שלך.
↩ להפחית את שיעורי הנטישה מעמוד הנחיתה שבדרך כלל עולים כאשר מדובר על עמודי 404.
↩ לשמור את המשתמשים במשפך המכירה – חבל לאבד אותם.
בסופו של דבר – להצליח לגרום בכל זאת, למרות שהמוצר הספציפי אינו בנמצא – להמיר בעזרת מוצרים אחרים.
הדברים שכדאי שיופיעו בעמוד 404 מותאם אישית
כשמעצבים עמוד 404 מותאם אישית לאתר מכירות, חשוב שהעמוד יישאר באותו ליין עיצובי של שאר האתר, בנוסף כדאי שיהיו בו הפיצ’רים הבאים:
🡰 קישורים לדפים החדשים והפופולריים ביותר כמו עמודי קטגוריות, Sale, לקולקציה החדשה וכו…
🡰 שדה חיפוש
🡰 מומלץ להשתמש ביצירתיות וטקסט הומוריסטי כדי ליידע את המבקרים שהם נמצאים במקום הלא נכון, השתמשו בסלוגנים המקשרים את הגולש מחדש לעולם שלכם.
🡰 פרטי התקשרות כמו קישור לוואטסאפ, מייל, טופס יצירת קשר – זאת במידה והם ירצו בכל זאת מולכם אולי יש לכם את המוצר שכל כך רצו.
🡰 לשדר תמיד תמיד את המיתוג שלכם בעזרת לוגו, צבעים, שפה מיתוגית.
🡰 ניווט ראשי שישאר תמיד (תפריט הדר ופוטר).
בנוסף מומלץ לכלול גם:
↩ קריאה לפעולה אחת (אל תגזימו – רק אחת).
↩ קישורים לרשתות חברתיות.
↩ סרטון, אנימציה או משהו מגניב מהסוג הזה, כמו משהו שאפשר אולי ללחוץ עליו ויעשה משהו.
↩ קישור לדיווח על השגיאה לבעלי האתר.
ניהול וטיפול בעמודי 404 באתר איקומרס
אנו רוצים לחלק את החלק הזה לשני חלקים: איך נמנעים מיצירת עמודי 404 מרובים והחלק השני: איך מטפלים בעמודי 404 שכבר נוצרו?
איך נמנעים מליצור עמודי 404 באתר איקומרס?
כדי להימנע מיצירת עמודי 404 באתר הסחר שלכם, עליכם לבצע בדיקות קבועות כדי לזהות קישורים שבורים או דפים חסרים, תוכלו לעשות זאת בכלי הגוגל סרץ’ קונסול שם ניתן להוריד לטבלת אקסל או גוגל שיטס את כל עמודי 404. הקפידו לבצע הפניות 301 מעמודים אלו לעמודים רלוונטיים אחרים. כמו כן, יש להנחות את מנהלי האתר לגבי מחיקת עמודים, זאת אומרת שבמקום לייצר עמודי 404 אפשר בו במקום כשרוצים למחוק עמוד, לבצע הפנייה מתאימה. בנוסף, מומלץ לעצב עמוד 404 מותאם אישית עם קישורים רלוונטיים ופונקציונליות חיפוש. אם תתנהלו בצורה הזו, יהיו לכם הרבה פחות עמודי שגיאת 404 לטפל בהם וגם אם יהיו הם לא יפגעו בחווית המשתמש או בדירוג האתר שלכם במנועי החיפוש.
בפלטפורמת Eshop אנו מבינים את החשיבות הרבה שיש לעמודי 404 מעוצבים באתרי סחר ולכן יש באפשרותכם להתאים אישית עמוד זה בהתאם לנראות המותג ולדרישות הלקוח. חושבים לבנות אתר מכירות ולהתחיל לעשות כסף באינטרנט? זה בהחלט אפשרי ובתקציבים הגיוניים בהחלט. אחד מהיועצים שלנו ישמח לחזור אליכם לפרטים נוספים והסבר מפורט. דברו איתנו.

