יומן מסע GA4 לאתרי איקומרס – #3 הגדרת המרות

עכשיו שהגדרתם אירועים בגוגל אנליטיקס 4, חשוב לזכור שלא כל האירועים שווים, במיוחד כאשר מדובר באתר איקומרס. חלקם חשובים פחות וחלקם חשובים הרבה יותר לעסק. אלו הם אירועי המרות.
#. מהו אירוע המרה באופן כללי?
אנו מבינים שחלק מהקוראים שלנו שקוראים את הפוסט הזה הם לגמרי מתחילים בעולם ניתוח והמרות בכללי. אם אתם אחד מהם, הכנו לכם הקדמה מהירה. ואם אתם כבר יודעים מהן המרות, אל תהססו לדלג לפרק הבא של הפוסט.
המרה היא אינטראקציה חשובה שאתם רוצים שהמבקרים / המשתמשים שלכם יבצעו . ניתן לפצל המרות למיקרו המרות ומאקרו המרות. דוגמא למיקרו-המרה יכולה להיות ביצוע הרשמה לניוזלטר, הורדה של סקירה טכנית של מוצר וכו’.
מיקרו המרות מתוארות בדרך כלל כהמרות שמציבות את המבקרים / המשתמשים שלכם צעד אחד קרוב יותר להמרה הראשית (מאקרו), למשל הורדה של סקירה טכנית כמיקרו המרה שמגיע בדיוק לפני רכישה של אותו מוצר באתר, שזו בעצם מאקרו המרה.
מאקרו המרות הן האינטראקציות החשובות ביותר, כמו רכישה.
על ידי מעקב אחר המרות אלו, תוכלו להבין טוב יותר מה עובד עבור אתר הסחר שלכם ומה לא.
👈 לדוגמא:
אתם יכולים ליצור פלח של המשתמשים שלכם שביצעו רכישה ולאחר מכן לנסות להבין מה הם עושים, מה ההתנהגות שלהם, וכו’… כמו כן, המרות משמשות למדידת האפקטיביות של מסעות פרסום ולאחר מכן לחלוקה מחדש של תקציב הפרסום שלכם.
אנו מקווים שההקדמה הקצרה נתנה לכם מושג ברור לגבי מהי המרה.
עכשיו, בואו נלמד אתכם כיצד לעקוב אחר המרות באמצעות Google Analytics 4.
להתראות יעדים. שלום, המרות!
מי שעבד עם הגרסאות הקודמות של Google Analytics, כמו הגרסה האחרונה Universal Analytics, מכיר את המונח “Google Analytics Goal”. בעיקרון, כך גוגל אנליטיקס קרא בעבר המרות.
ב- גוגל אנליטיקס UA אם תרצו להתייחס לצפייה בעמוד ‘אישור הזמנה’ כהמרה, באפשרותכם ליצור יעד שנקרא Destination Goal. אם כבר מדברים על סוגים אחרים של יעדים ב- Google Analytics , אתם יכול ליצור יעדים אשר:
↩ יעדים המבוססים על אירועים ועל הפרמטרים שלהם.
↩ יעדים המבוססים על משך זמן באתר (אם מבקר מבלה יותר מ-X דקות באתר שלכם).
↩ או יעדים המבוססים על מספר צפיות בעמודים/במסך בכל סשיין.
כמו כן, ראוי להזכיר כי אתם יכולים ליצור עד 20 יעדים לכל תצוגה(View). ב- GA4, מגבלה זו היא 30 המרות לכל נכס.
ובכן, עם עליית GA4, הרעיון של יעדים ב- Google Analytics נעלם. עכשיו, האינטראקציות החשובות ביותר נקראות המרות (מונח זה אומץ על ידי התעשייה וכלי שיווק/ניתוח אחרים במשך שנים רבות ואפילו משתמשי GA התייחסו לעתים קרובות ליעדים כ”המרות”).
זהו שינוי קוסמטי מבורך שהיה צריך להיעשות מזמן. יחד עם זאת, שם הפעולה הוא לא הדבר היחיד שהשתנה. הרבה דברים שונים עכשיו בגוגל אנליטיקס 4 בכל הנוגע להמרות:
🡰 הדרך שבה עלינו להגדיר אותם שונה.
🡰 סוגי ההמרות שונים (אין עוד יעד מוכן לשימוש, יעד משך הפעלה או יעדים של מספר צפיות בעמוד).
🡰 הכל קשור לאירוע עכשיו. תפקידכם לשלוח את האירועים ולסמן את החשובים שבהם כהמרות.
מהן הדרכים להגדרת המרות ב- GA4?
אם כבר מדברים על דרכים כיצד להגדיר המרות ב- Google Analytics 4, ישנן שתי אפשרויות (שאתם יכולים לשלוט בהן) ואחת מוגדרת מראש. נתחיל עם האחרון.
1. המרות מוגדרות מראש
יש קבוצה של המרות מוגדרות מראש שלא ניתן להשבית:
↩ נפתח לראשונה (first_open) שחל רק על מובייל.
↩ המרת הרשמה לאפסטור (app store subscription convert)- גם כן חל רק על מכשירים ניידים.
↩ חידוש הרשמה לאפסטור (app store subscription renew)- כנ”ל חל על יישומים ניידים.
↩ רכישות באפליקציות (in_app_purchase)- גם כן, רק בטלפון מובייל.
↩ רכישה (Purchase) – באתרי אינטרנט ואפליקציות לנייד.
אם תעברו לנכס Google Analytics 4 שלכם ולאחר מכן אל מנהל (Admin) שנמצא בסרגל הצד הימני/ השמאלי (תלוי אם המערכת שלכם בשפה העברית או האנגלית) > המרות.
שם תראו את רשימת ההמרות המוגדרות מראש (הן יוצגו כאן אם קיבלתם לפחות אירוע אחד בשם מסוים זה). אם רק זרם נתוני האינטרנט (Web data stream) מחובר לנכס, המרת ברירת המחדל היחידה שלכם תהיה רכישה (ולא ניתן להשבית אותה).
אם חיברתם אחד מזרמי הנתונים (Data stream) של האפליקציה, סביר להניח שתראו גם את שאר ההמרות שהוזכרו לעיל. אבל מכיוון שאין הרבה, אנחנו יכולים להגדיר. עכשיו, בואו נעבור לקבוצת ההמרות הבאה.
2. המרות שניתן להפעיל
אם ברצונכם לסמן אירוע כהמרה, עליכם רק לעבור ל- מנהל (Admin) > אירועים (Event), זה נמצא בסרגל הצד הימני ולאחר מכן להחליף את המתג הדו-מצבי לאירוע החשוב לעסק שלכם. למשל, אם יש לכם אירוע שנקרא Ebook_downloaded, תוכלו להחליף את המתג ולהפוך אותו להמרה (הערה: זה יחול רק על הנתונים החדשים. האירועים שנאספו בעבר לא יוכלו להפוך רטרואקטיבית להמרה).
לחלופין, תוכלו לעבור אל ‘הגדרת המרות (Configure)> המרות (בסרגל הצד הימני) ואז ללחוץ על אירוע המרה חדש ולהזין את שם האירוע, לדוגמא, ebook download. אין הבדל בין הזנת שם האירוע באופן ידני לבין היפוך הלחצן הדו-מצבי. אם תחליטו ללחוץ על המתג, יהיה עליכם להמתין עד שאירוע זה יופיע ברשימה.
לאחר שתעשו זאת, עליכם להמתין עד 24 שעות, ורק אז תתחילו לראות נתוני המרות ברשימת כל ההמרות.
יצירת אירועים וסימון כהמרות
אני בטוח שלחלק מהקוראים יש שאלה אחת עכשיו. מה אם אינכם רוצים לסמן את כל האירועים (של שם אירוע מסוים) כהמרות?
👈 לדוגמא:
יש לכם עמוד “תודה” שאליו משתמשים מנותבים כאשר הם נרשמים לניוזלטר. נניח שכתובת האתר https://www.mywebsite.com/thank-you/. אם אני מסמן את האירוע page_view כהמרה, כל תצוגת דף שהיא תהפוך להמרה. כיצד אוכל להפריד רק את הצפיות בדף שהתרחשו בדף תודה?
אז יש פתרון:) אתם יכולים לשלוח אירוע ייעודי (עם שם אחר) בגוגל תג מנג’ר או שאתם יכולים להשתמש בתכונה יצירת אירוע בממשק GA4.
תכונה זו מאפשרת לכם ליצור אירוע חדש בהתבסס על אירועים נכנסים אחרים. בהגדרות (Configure)>עמוד אירועים> לחצו על צור אירוע ולאחר מכן לחצו על צור.
לאחר מכן יהיה עליכם להזין את שם האירוע המותאם אישית. שוב, אתם יכולים לקרוא לזה איך שאתם רוצים. רק וודאו שהשם רלוונטי ומתקשר לפעולה עצמה. thank you page visit יכול להיות שם מתאים לדוגמא.
לאחר מכן אתם בעצם עוברים לסעיף תנאים תואמים. כאן עליכם לספר ל- GA4 איזה סוג של אירוע אתם מחפשים. כאשר האירוע הספציפי הזה יזוהה, אז צריך ליצור גם את thank you page visit שלנו.
בדוגמא שהבאנו לפניכם, אתם צריכים להזין את התנאים הבאים:
שם האירוע = צפייה בעמוד
מיקום העמוד מכיל thank-you
אם ברצונכם להעתיק את כל הפרמטרים מהאירוע page view לאירוע החדש, השאירו את תיבת הסימון ‘העתק פרמטרים מאירוע המקור’ מסומנת.
אם חלק משם הפרמטר שגוי וברצונכם לתקן גם אותו, באפשרותכם להוסיף שינוי בחלק Parameter Configuration section. לדוגמא, אם אירוע מכיל את הפרמטר pricing Plan אך ברצונכם שהוא יהיה pricing_plan, עם מקף תחתון, באפשרותכם להציג שדה חדש (ולעשות שימוש חוזר בערך שלו) תוך הסרת הפרמטר השגוי (על-ידי השארת הערך החדש ריק).
כדאי לדעת שסוגריים מרובעים כפולים פירושם ש- GA4 יעשה שימוש חוזר בערך של הפרמטר באותו אירוע. לאחר שתשמרו את השינויים, תוכלו להציג אותם בדוחות בזמן אמת וב- DebugView של GA4.
כמו כן, כאשר אתם יוצרים אירוע חדש זה ב- GA4 (ואתם רוצים שהוא יהפוך להמרה), אל תשכחו לסמן אירוע זה כהמרה בהגדרות> עמוד אירוע.
אם אינכם אוהבים להמתין עד 24 שעות (מכיוון thankyou_page_visit זה לא יופיע ברשימת כל האירועים שלכם באופן מיידי), תוכלו ליצור המרה חדשה באופן מיידי. לחצו על הגדרת סקשיין בסרגל הצד השמאלי של ממשק GA4 שלכם. לאחר מכן עברו אל המרות. לאחר מכן לחצו על אירוע המרה חדש והזינו את שם האירוע שיצרתם זה עתה. לחצו על שמור.
בדרך זו, תסמנו את אירוע thankyou_page_visit החדש שנוצר כהמרה (ללא צורך להמתין 24 שעות עד שהוא יופיע בעמוד האדמין של האירועים.
תכננו שמות טובים לאירועי ההמרות
אם אנחנו מדברים על אירועים שאתם שולחים מהקוד של האתר או מ- Google Tag Manager ל- GA4, אתם יכולים פשוט לתכנן את שמות האירועים שלכם טוב יותר וליצור אירועים מדויקים יותר.
תארו לעצמכם שאתם עוקבים אחר שליחת טפסים שונים עם שם האירוע form_submission, אך ברצונכם להתייחס רק לסוגים מסוימים של טפסים כהמרות. נניח שאתם עוקבים אחר שליחת טפסי יצירת קשר, שליחת טפסי חיפוש ואירועי שליחת טפסי הרשמה, אך ברצונכם להתייחס רק לשליחת טופס ההרשמה כהמרה.
במקרה כזה, תוכלו לעקוב אחר 3 אירועים נפרדים:
contact_form_submission
search_form_submission
sign_up
ואז לסמן רק את האירוע sign_up כהמרה. זה, כמובן, דורש תכנון יסודי יותר מראש.
בדקו את הנתונים ב- Google Analytics DebugView
לאחר שהגדרתם את ההמרות שלכם, הגיע הזמן לבדוק אותן. התכונה העיקרית שנבנתה לאיתור באגים בנתוני GA 4 היא החלק DebugView , עליו דיברנו קודם במאמר הקודם. אתם יכולים למצוא אותו בפינה השמאלית התחתונה של ממשק GA4 שלכם. לחצו עליו.
אירועים מסומנים בסמלים כחולים, והמרות בירוק. אם תלחצו על האירוע, תראו את הפרמטרים שנשלחו יחד עם אירוע. לחצו על הפרמטר כדי לראות את ערכו.
לאחר שווידאתם שהנתונים מגיעים ומוצגים כראוי, עליכם לשלוח את שינויי GA4 בקונטיינר GTM ולפרסם אותם (במידה ואתם משתמשים בגוגל תג מנג’ר כמובן).
היכן אוכל לראות את נתוני ההמרות בדוחות GA4?
🡰 המקטע ‘ניהול (Admin)> המרות’ בתפריט סרגל הצד הימני. מקום זה הוא כמו סקירה כללית של כל האירועים שסימנתם כהמרות.
🡰 התנסות > תנועת התנסות ולאחר מכן יש עמודה המרות בטבלה.
🡰 אם יישמתם מעקב איקומרס, הנתונים יופיעו בדוחות המונטיזציה.
🡰 לחקור. לדוגמה, באפשרותכם לכלול את מטריקות ההמרה בדוח Exploration.
כמה מילים לסיום סיומת
Google Analytics 4 הוא כלי שונה לחלוטין (אם נשווה אותו לגרסאות הקודמות של Google Analytics). והמידע במאמר זה ובמאמירם הקודמים שלנו בנושא מוכיחים לכם שיש לכם עוד הרבה מה ללמוד על מנת להשתמש במערכת בבטחון מלא.
רק גירדנו את פני השטח של יכולות GA4, והמאמר הוא כבר 1500 על מילים.
אנו בפלטפורמת Eshop תמיד חותרים להיות תמיד עם יד על הדופק עם כל הנוגע לחדשנות בעולמות הדיגיטל והרשת ולכן אנשי הצוות שלנו חקרו יומם ולילה את מערכת גוגל אנליטיקס החדשה על מנת להיות מוכנים לנתח ולעקוב אחר הנתונים של אתרי הלקוחות הנאמנים שלנו. רוצים להיות חלק מאימפריית אתרי איקומרס? הצטרפו אלינו עוד היום ואנו נשמח להביא את העסק שלכם לגבהים חדשים.


