מדדי איקומרס מרכזיים שכדאי לעקוב אחריהם ב- 2024

ניטור המכירות ומדדי ה- KPI שלכם הם קריטיים עבור אתרי איקומרס.
אבל אחרי אילו מדדים כדאי לעקוב?
גלו מה מומחי הניטור והמעקב של e-shop אומרים.
כבר מתחילת הדרך שלכם באיקומרס ולא משנה כמה ניסיון יש לכם בתחום, חשוב לפקוח עין על הביצועים שלכם כדי לראות מה מצב העסק שלכם באונליין. מדדי איקומרס הם חלק גדול מזה.
מדדי איקומרס הם מדדים הניתנים לכימות שעוזרים לכם לגלות דברים כמו כמה אנשים נוטים להזמין בו זמנית, באיזו תדירות המבקרים באתר שלכם מבצעים רכישות, או אפילו כמה עולה להשיג לקוח חדש.
👈 ישנם מספר מדדי KPI שונים של מסחר אלקטרוני המסייעים לעסק שלכם לקבל מבט מגבוה על הצלחתו. אנחנו הולכים להדריך אותך דרך 20 המדדים המובילים שחנות המסחר האלקטרוני שלך צריכה לעקוב אחריהם, ואיך אתה יכול למצוא אותם.
מהם מדדי מסחר אלקטרוני ומחווני KPI?
מדדי מסחר אלקטרוני ו-KPI הם נתונים וניתוחים חשובים שעוזרים לאמוד את ההצלחה העסקית הכוללת. כמה לקוחות אתם מקבלים? באיזו תדירות לקוחות חוזרים? האם אנשים משאירים פריטים בעגלה המקוונת שלהם?
אתם יכולים לגלות את כל זה ועוד על ידי מעקב אחרי מדדי KPI בסיסיים של מסחר אלקטרוני. בעוד שכל עסק עשוי להיות שונה לגבי אילו מדדים הם בראש סדר העדיפויות שלו, ישנם כמה עיקריים שכל מותג מסחר אלקטרוני צריך לפקוח עליהם עין.
מדדים עסקיים אלה עוזרים לכם לאמוד מוצרים פופולריים, באיזו תדירות מוצרים מסוימים נרכשים, אם יש בעיות בתהליך התשלום שמונעות מהלקוחות החדשים לבצע המרה, ועוד הרבה יותר.
1. ערך הזמנה ממוצע
ערך ההזמנה הממוצע שלכם (AOV) אומר לכם את הסכום הממוצע שלקוחות מוציאים בו זמנית בחנות המקוונת שלכם.
כדי לחשב, בצעו את הנוסחה:
AOV = סה”כ הכנסות / מספר הזמנות כולל
ה-AOV שלכם הוא מדד נהדר למעקב מכיוון שהוא יכול לעזור לכם לאמוד הכנסות ולהציב יעדים מציאותיים עבור לקוחות חדשים.
2. יחס המרה של מכירות
אמנם אנחנו לא מדרגים את המדדים האלה בסדר מסוים, אבל אפשר לומר בבטחה שיחס ההמרה שלכם הוא אחד המדדים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם.
יחס ההמרה שלכם (CVR) הוא מספר האנשים שביצעו רכישה מתוך המספר הכולל של אנשים שהיו באתר שלכם.
הנוסחה נראית כך:
CVR = (כמות רכישות / כמות סשנים)* 100
הכפלה ב- 100 בסוף עוזרת לכם למצוא את האחוז בפועל. מכיוון שלפעמים אנשים יתחילו לקנות וישכחו או יחליטו לא לבצע רכישה בפועל, אחוז האנשים שיוסיפו מוצר לעגלת הקניות שלהם יהיה גדול יותר מאלה שילחצו בפועל על תשלום ואחוז האנשים שיגיעו לקופה יהיה עדיין גדול יותר מאלה שיבצעו את הרכישה.
ההיקף המלא של משפך המכירות שלכם יכול לעזור לכם להבין אם תהליך התשלום שלכם דורש שיפורים. לדוגמא, אם יש לכם 25% מהאנשים שמוסיפים מוצרים לעגלת הקניות שלהם, אבל רק 1% עד 2% מבצעים רכישה(המרה), זה יכול להיות עקב תהליך תשלום מורכב או אפילו באג או שגיאה שגורמים לבעיות.
🧐 שימו לב:
יחס ההמרה שלכם צריך להישאר יציב, או לפחות לעלות עם הזמן. אם אתם רואים ירידות משמעותיות, זה יכול להיות זמן טוב לחקור אם האתר שלכם עדיין עובד כראוי.
3. ערך חיי הלקוח
ערך חיי לקוח (CLV או CLTV) הוא סך כל ההכנסות שהעסק שלכם יכול לצפות להן מלקוח יחיד לאורך כל חייו (או לפחות לאורך חיי הקשר שלו עם העסק שלכם).
כדי לחשב CLV, השתמשו בנוסחה:
CLV = ערך ממוצע של רכישה x # של פעמים שהלקוח יקנה בכל שנה x אורך חיים ממוצע של חיי לקוח (בשנים)
לדעת כמה לקוח שווה לעסק שלכם עוזר לכם לקבוע כמה אתם יכולים להוציא על רכישת לקוחות ועדיין להרוויח. זה גם יכול לעזור לכם לאתר אילו מוצרים הם בעלי הערך הרב ביותר וכיצד תוכלו להתאים מחדש את האסטרטגיה שלכם כדי לגרום ליותר אנשים לקנות את אותם מוצרים.
4. שיעור נטישת עגלת הקניות
לא משנה כמה גבוה יחס ההמרה שלכם או כמה המוצרים שלכם מבוקשים, יהיו כמה צרכנים שפשוט לא ישלימו את הרכישה שלהם. זה נקרא נטישת עגלת קניות – זה כאשר לקוח מוסיף מוצר לעגלת הקניות המקוונת שלו אבל הוא לא משלים את כל תהליך התשלום, ולמעשה נוטש את הפריטים האלה.
זהו חלק צפוי ומוכר מאוד באיקומרס, מומלץ לפקוח עין על שיעור הנטישה הכולל של עגלת הקניות שלכם, כי זה יכול ליידע אותכם על בעיות פוטנציאליות עם תהליך התשלום.
כדי לחשב את שיעור נטישת עגלת הקניות שלכם, השתמשו בנוסחה זו:
שיעור נטישת עגלת קניות = (# של רכישות שהושלמו / # של עגלות קניות שנוצרו)* 100
אל תדאגו במקרה ויש לכם שיעור נטישה גבוה של עגלת קניות. יחד עם זאת, אם שיעור הנטישה הוא בין 95% ל-100%, הגיע הזמן להתחיל לחקור בעיות פוטנציאליות, מכיוון שיכולות להיות טעויות בתהליך התשלום שמונעות מאנשים להשלים את הרכישות שלהם.
5. מספר לקוחות חוזרים
מספר הלקוחות החוזרים, הוא מספר הלקוחות שביצעו יותר מרכישה אחת מהחנות שלכם.
אם המספרים עולים גבוה יותר מפעם או פעמיים, זה אומר שאתם צריכים להשקיע משאבים בהרחבת בסיס הלקוחות שלכם, או אולי תרצו לנסות כמה מודעות פילוח מחדש כדי לגרום ללקוחות קודמים אלה לחזור.
לצורך חישוב, תוכלו להשתמש בנוסחה הבאה:
שיעור לקוחות חוזרים = (# של לקוחות חוזרים / סה”כ # של לקוחות)* 100
קבלת רכישות חוזרות פירושה כמובן שאתם עושים עבודה נהדרת. אז אם אתם נאבקים לשפר את שיעור הלקוחות החוזרים שלכם, ייתכן שתרצו להעיף מבט על חוויית הלקוח הכוללת שלכם כדי לראות אם יש משהו שאתם יכולים לשפר.
6. עלויות רכישת לקוחות
עלויות רכישת הלקוחות שלכם (CAC) אומרות לכם כמה עולה, בממוצע, להשיג לקוח חדש. זהו מדד נוסף שתצטרכו לחשב עם עצמכם על בסיס תקציב השיווק שאתם מקצים ליצירת לקוחות.
הנוסחה לעלויות רכישת לקוחות היא:
CAC = סכום שהוצא על שיווק / # של לקוחות חדשים
כך שאם הוצאתם 10,000 שקל על מסע פרסום חודשי והבאתם 1000 לקוחות חדשים, ה-CAC שלכם יעמוד על 100 ש”ח ללקוח.
🎯 הקפידו:
לבדוק את המדד הזה באופן קבוע כדי לוודא שהוא לא עולה על ה- CLV שלכם.
אם ה-CLV שלך עולה 1,000 דולר ואתה מוציא מאות דולרים כדי להביא רק לקוח חדש אחד בדלת, ה-CAC שלך באמת נוגס ברווחים שלך. במקרה כזה, יהיה עליך להעריך מחדש את אסטרטגיית השגת הלקוחות שלך כדי לראות כיצד תוכל למקסם את התוצאות תוך מזעור עלויות.
7. שיעור נטישה מהאתר
שיעור נטישה הוא מדד שכל מי שיש לו אתר כלשהו צריך לשים לב אליו, לא רק אתרי מסחר אלקטרוני. שיעור הנטישה אומר לכם את מספר האנשים שנחתו באתר שלכם ואז עזבו אותו שוב מבלי לבצע שום פעולה.
ניתן למצוא את נתוני שיעור הנטישה ב- Google Analytics המחובר לאתר שלכם. בלוח המחוונים GA4, בחרו דוחות. לאחר מכן בחרו דוח שברצונכם להתאים אישית והוסיפו “שיעור נטישה” כמדד. לחצו על החל והגדרת את שיעור הנטישה שלכם.
כדי להפחית את שיעור הנטישה מהאתר, ודאו שיש לכם אתר קל לניווט ועיצוב אטרקטיבי, ושאנשים יכולים לדעת מה אתם מוכרים מיד עם הנחיתה באתר שלכם.
8. הופעות
חשיפות מראות כמה פעמים גולשים צופים במודעה או בפיסת תוכן, בין אם לחצו עליהם ובין אם לא. זה רלוונטי לקמפיינים PPC, פוסטים במדיה חברתית ותגיות המטא בגוגל אורגני של האתר שלכם. ספירת חשיפות גבוהה מצביעה על נראות רחבה, שהיא חשובה למודעות למותג, אך אינה מבטיחה אינטראקציה או מכירות.
אם אתם מפעילים קמפיין PPC עבור חנות הבגדים המקוונת שלכם ב- Google והמודעה שלכם מופיעה 1,000 פעמים על מסכי המשתמשים, אז יש לכם 1,000 חשיפות. אינכם יודעים כמה אנשים באמת ראו את המודעה שלכם, או אם הם לחצו עליה או קנו אותה, אך הדבר מציין את מידת החשיפה שהמודעה קיבלה.
ואם כבר מדברים על חנות בגדים, במאמר הבא תוכלו לקבל טיפים גבי איך תוכלו לפתוח חנות בגדים ולהתחיל להרוויח ממנה כסף בפועל>>
9. מעורבות
מעורבות הקהל מודדת עד כמה התוכן שלכם רלוונטי ומשכנע. הוא כולל קליקים, תגובות, לייקים, שיתופים וזמן שהוקדש לדף.
דמיינו שאתם משיקים מוצר חדש ומפרסמים עליו בטיקטוק. הפוסט זוכה ל-200 לייקים, 50 תגובות ו-30 שיתופים. בנוסף, משתמשים רבים לוחצים על הקישור בפוסט כדי לבקר באתר שלכם. כל הפעולות הללו נחשבות למעורבות. באופן כללי, שיעורי מעורבות גבוהים מתואמים עם אסטרטגיית תוכן יעילה וקשר חזק עם קהל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
10. תפוצה
בניגוד לחשיפות, שיכולות לספור צפיות מרובות של אותו אדם, תפוצה מראה כמה אנשים שונים ראו את התוכן שלכם.
נניח בעמוד האינסטגרם של העסק שלכם אתם מפרסמים סרטון תדמית. בעוד כמה ימים, 1,200 משתמשים ייחודיים יראו את הפוסט שלכם. זו התפוצה של הפוסט שלכם. גם אם משתמשים אלה רואים את הפוסט שלכם מספר פעמים, הם נספרים רק פעם אחת במדד התפוצה.
אם יש לכם תפוצה גבוהה, זה אומר שאתם מפיצים בהצלחה את התוכן שלכם לקהל מגוון, וזה חיוני למשיכת לקוחות חדשים.
11. שיעור קליקים
שיעור הקליקים שלכם (CTR) הוא הקצב שבו מישהו לוחץ על קמפיין דוא”ל, מודעה, פוסט במדיה חברתית וכו ‘, ונוחת באתר שלכם.
כדי לחשב שיעור קליקים, השתמשו בנוסחה הבאה:
CTR = (# של קליקים / # של צפיות/הופעות)* 100
פלטפורמת השיווק בדוא”ל או פלטפורמת שיווק המודעות שלכם צריכה להראות זאת בלוח הבקרה של ניתוח הנתונים, מה שמקל עליכם לאמוד את ההצלחה הכוללת של מסעות הפרסום השיווקיים הדיגיטליים שלכם ולפעול בהתאם לכך.
עבור מודעות גוגל, תעשיית המסחר האלקטרוני נוטה לראות שיעור קליקים של 1.66% עבור מודעות חיפוש ו -0.45% עבור מודעות תצוגה. עם זאת, עבור קמפיינים בדוא”ל, שיעור ההקלקות דומה יותר ל-2.01%. (כמו כן, שיעורי פתיחת דוא”ל מסחר אלקטרוני הם סביב 15.68%.)
בסך הכל, שיעורי הקלקות צפויים להיות מספרים נמוכים למדי. אם אתה רואה שיעור קליקים של 2% ומעלה, מצבכם די טוב.
באיזו תדירות עלי לבדוק את מדדי ה- KPI שלי?
אין מסגרת זמן מוגדרת לבדיקת מדדי ה- KPI שלכם. ברוב המקרים, זה תלוי בגודל העסק שלכם וביעדים הספציפיים שהצבתם לעצמכם. עם זאת, הכנו לכם הנחיה כללית:
ברמה היומית
מעקב על בסיס יומי יעזור לכם לזהות בעיות והזדמנויות באופן מיידי. ייתכן שתראו ירידה פתאומית בתנועה באתר שלכם בגלל בעיות טכניות, או שתראו עלייה חדה בהמרות בגלל קמפיין שיווקי מוצלח, לדוגמה.
💡 המלצה:
באופן כללי, בדקו מדדים כמו תנועה באתר, שיעורי המרות של מכירות, שיעורי נטישת עגלת קניות ויעילות בהוצאות פרסום כדי לקבל מושג טוב על הפעילות היומיומית שלכם.
ברמה השבועית
בסקירה שבועית, אתם יכולים להעריך מגמות לטווח קצר ואת האפקטיביות של קמפיינים שיווקיים אחרונים. לדוגמה, אם אתם מבחינים בעלייה הדרגתית ב- CAC, ייתכן שהמודעות שלכם הופכות לפחות יעילות ועליכם לשנות את האסטרטגיה שלכם.
מדדים שבועיים נפוצים למעקב כוללים:
-
עלויות רכישת לקוחות (CAC)
-
ערך הזמנה ממוצע (AOV)
-
מעורבות לקוחות (כגון שיעורי פתיחת דואר אלקטרוני ואינטראקציות במדיה חברתית)
-
ביצועי המוצר
ברמה חודשית
ניתוח חודשי של ביצועי העסק שלכם מאפשר לכם לראות מגמות ארוכות טווח ואת הבריאות הכללית של העסק שלכם. לדוגמה, מעקב אחר צמיחת ההכנסות שלכם על בסיס חודשי יכול לגלות אם העסק שלכם צומח או נופל.
מדדים חודשיים פופולריים לסקירה כוללים:
-
גידול בהכנסות
-
ערך חיי לקוח (CLV)
-
מחזור מלאי
-
החזר על הוצאות פרסום (ROAS)
-
נתח שוק
ברמה רבעונית/שנתית
סקירות רבעוניות ושנתיות הן הערכות מקיפות יותר. הן כרוכות בהסתכלות מאקרו על העסק והבנה כיצד גורמים חיצוניים כמו מגמות שוק ותחרות משפיעים על העסק שלכם ולאחר מכן, הגדרה או התאמה של האסטרטגיה שלכם בהתאם.
פלטפורמת eshop הינה פלטפורמה מומחית בתחום האיקומרס מעל שני עשורים, מעבר לכך אנו פלטפורמה כחול-לבן כך שאנו מבינים את השוק הישראלי כמו כף היד שלנו. סיבה מצוינת לבחור בנו לבניית אתר המכירות שלכם. כמובן שיש עוד הרבה סיבות, נשמח לספר לכם הכל בשיחת טלפון קצרה או אפילו פגישה על כוס קפה:).




