וואטסאפ – כלי בלתי נפרד מכל עסק איקומרס

בעידן הדיגיטלי של היום, קשה למצוא מישהו שלא משתמש בוואטסאפ. מה גם שעסקים בשנים האחרונות היו עדים לשינוי משמעותי שנעשה בכל הנוגע לערוצי התקשורת הדיגיטליים הנדרשים להם על מנת להישאר על המפה. עם הזינוק הזה בקניות באונליין, אימוץ ערוצי תקשורת יעילים הפך להיות חלק בלתי נפרד עבור עסקי איקומרס על מנת ליצור קשר עם הלקוחות שלהם.
וואטסאפ, אפליקציית מסרים שצברה תאוצה עולמית, התפתחה ככלי בלתי נפרד עבור כל עסק מסחר אלקטרוני. במאמר זה נסקור את ה- API של WhatsApp Business, היתרונות שלו לעסקי איקומרס, השימושים השונים של וואטסאפ עסקים בתעשיית המסחר האלקטרוני, אסטרטגיות ניהול לידים, מינוף מכירות באמצעות וואטסאפ, שירותי התמיכה של WhatsApp, קבלת חוות דעת של לקוחות והיתרונות והחסרונות של בוטים של WhatsApp. מחכה לכם במאמר הזה מלא מידע מעניין ליישום במיידי, הישארו איתנו>>
מהו וואטסאפ לעסקים – API?
WhatsApp Business API הוא כלי תקשורת עוצמתי שמאפשר לכם כעסקים להתחבר ללקוחות שלכם בצורה מאוד דינמית ומיידית. בתחילה וואטסאפ היווה כלי תקשורת עבור פרטיים בלבד וייבר בין משפחות וחברים. בשנת 2018 מטא השיקה רשמית את חבילת וואטסאפ לעסקים API ומפה התחילה המהפכה שבה כל עסק יכול ליצור קשר אישי ומיידי עם הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלו.
וואטסאפ לעסקים מספק מגוון תכונות שתוכננו במיוחד למטרות עסקיות, כולל הודעות אוטומטיות, תמיכת לקוחות והודעות על עסקאות. על ידי שילוב ה-API של WhatsApp Business במערכות שלכם, אתם יכולים לייעל את תהליכי התקשורת שלכם ולשפר את חוויית הלקוח בצורה משמעותית. על כך נמשיך לספר ולפרט לכם בהמשך המאמר… נתחיל בלהסביר לכם מהן הסיבות המרכזיות שלדעתנו המקצועית כל בעל עסק חייב שיהיה לו וואטסאפ עסקים.
סיבות מפתח – למה כל עסק איקומרס חייב וואטסאפ לעסקים?
כמות מטורפת של משתמשי וואטסאפ
ל-WhatsApp יש יותר מ-2 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם, דבר שהופך אותה פלטפורמה אידיאלית עבור עסקים שרוצים להגיע לקהל כמה שיותר רחב (ומי מאיתנו לא רוצה?:)).
העדפה לוואטסאפ ככלי תקשורת מיידית, בלי יותר מדי כאבי ראש
דבר נוסף שמהווה סיבת מפתח הוא שלקוחות רבים מעדיפים להשתמש באפליקציות מסרים כמו WhatsApp לתקשורת, מכיוון שהיא מציעה נוחות ואינטראקציה בזמן אמת. שהרי בעידן של ימינו הכל נהיה מיידי ואין סבלנות לחכות למייל ובעיקר לא לחכות על קו הטלפון.
התאמה אישית לעסק הספציפי שלכם
בנוסף, עליכם לקחת בחשבון ש – WhatsApp מאפשרת לעסקים להתאים אישית את התקשורת שלהם על ידי שליחת הודעות מותאמות אישית, הצעות ייחודיות ועדכונים ממוקדים ללקוחות שלכם. הוא ממש עושה חלק גדול מהעבודה שלכם ובצורה חינמית.
יצירת נוכחות ואמון במותג
על ידי נוכחות רשמית של WhatsApp, עסקי איקומרס יכולים לבסס אמון ואותנטיות בקרב הלקוחות שלהם שזה מאוד חשוב לחיזוק המותג.
מהם השימושים שיש לוואטסאפ עבור עסקי איקומרס?
לפני הכל תמיכה בלקוחות האתר WhatsApp מספקת ערוץ ישיר ומיידי ללקוחות לבקש סיוע, מענה על שאלות ולקבל תמיכה מעסקים. כי הרי לשני הצדדים זה הרבה יותר נוח מאשר לשוחח בטלפון או להתכתב במיילים.
בנוסף, יש את הנושא של עדכוני הזמנות והתראות. היום זה כל כך פשוט ונוח לתת שירות טוב. עסקי סחר אלקטרוני יכולים למנף את WhatsApp כדי לשלוח עדכוני הזמנות, פרטי מעקב משלוחים והתראות על עסקאות ולעדכן את הלקוחות בזמן אמת לאורך כל תהליך הרכישה. זה מקפיץ את האיכות של שירות הלקוחות שלכם כמה צעדים קדימה ומבדל אתכם.
דבר חשוב נוסף שיש לזכור הוא שוואטסאפ הוא כלי פנומנלי לשיווק וקידום מכירות. WhatsApp מאפשרת לעסקים ליצור קבוצות ולשלוח בלחיצת כפתור הודעות קידום מכירות, הצעות בלעדיות והנחות ללקוחותיהם ובכך להגביר את כמות המכירות ואת מעורבות הלקוחות באתר. זה כלי חינמי מדהים שלצערנו לא הרבה מרבים להשתמש בו עדיין וחבל.
בנוסף, עם API של WhatsApp Business, עסקי מסחר אלקטרוני יכולים ליצור קטלוגי מוצרים אינטראקטיביים בתוך האפליקציה ולאפשר ללקוחות לעיין ולבצע רכישות בצורה חלקה.
בעזרת וואטסאפ לעסקים אתם גם יכולים לייעל ולשפר את העסק שלכם כי ה משו שאתם בכל מקרה צריכים לחשוב עליו כל הזמן… אז למה לא לקבל קצת עזרה? וואטסאפ לעסקים מאפשרת לעסקים לאסוף משובים, ביקורות והמלצות מלקוחות, כאשר בעזרתם תקבלו תובנות חשובות לשיפור העסק ואפילו תוכלו להשתמש במידע הזה לשיווק נוסף של העסק.
והדבר החשוב ביותר עבור כל אתר מכירות – יצירת לידים. אתם יכולים להשתמש ב-WhatsApp כדי ללכוד לידים ולקוחות פוטנציאליים בכך שתשלבו בהודעות שלכם טפסים, הצעות מעניינות ואפילו באופן סמוי, אתם יכולים לתת ערך ללקוחות שלכם ועל ידי כך ללכוד אותם כלקוחות.
👈 לדוגמא:
לדוגמא: אם יש לכם אתר שמשווק כלי בית, אתם יכולים לפתוח קבוצת וואטסאפ עסקית למתן טיפים לעיצוב הבית ושם תוכלו לתת באופן קבוע טיפים שנותנים ערך אך באופן סמוי גם מוכרים את מוצרי האתר שלכם.
איך מומלץ לנהל לידים בוואטסאפ?
כדי שתהיו יעילים בניהול הלידים שלכם ב-WhatsApp אתם יכולים לעשות לא מעט פעולות.
אוטומציה של תגובות – גאונות לשמה
אם לא שמעתם ולא הכרתם, זה הזמן להכיר! השתמשו בהודעות אוטומטיות ותוכניות Bot של צ’אט כדי שתוכלו לתת תשובות מהירות לשאלות שנשאלות בדרך כלל על ידי לקוחות ועל מנת להבטיח מעורבות מהירה של הלקוחות.
טפחו את הלקוחות שלכם ועקבו אחר רצונותיהם
מעקב קבוע אחר לקוחות שמהווים לידים פוטנציאלים יכול רק להועיל. טפחו אותם עם מידע רלוונטי וספקו המלצות מותאמות אישית, כך תוכלו לשפר את יחס ההמרה באתר המכירות של העסק.
חיבור וואטסאפ לעסקים עם מערכות CRM
שלבו את WhatsApp עם מערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM) כדי לייעל את ההתנהלות שלכם עם הלידים ולהבטיח זרימת מידע חלקה.
השימוש בוואטסאפ למכירות
אם עוד לא עשיתם זאת, מומלץ שכבר עכשיו תטמיעו כפתור קליק לוואטסאפ באתר המכירות שלכם, זה מאפשר ללקוחות ליזום שיחות ישירות עם העסק ומקל על פניות והמרות מיידיות למכירה.
כמו כן, מומלץ ואפשרי שתשתמשו ב-WhatsApp כדי להציע המלצות מותאמות אישית למוצרים בהתבסס על העדפות הלקוח, רכישות קודמות והיסטוריית גלישה.
ניתן להשתמש ב-WhatsApp כדי לשלוח הודעות תזכורת והצעות בלעדיות ללקוחות שנטשו את עגלת הקניות שלהם ולעודד אותם להשלים את הרכישה שכל כך רצו.
שירותי תמיכה בוואטסאפ
WhatsApp מספקת ערוץ תקשורת בזמן אמת לעסקים כדי לתקשר עם הלקוחות ולספק תמיכה מיידית. כבר לא צריך היום מלא נציגים שיהיו זמינים טלפונית, הלקוחות מורגלים ורוצים לתקשר בוואטסאפ. לקוחות יכולים לפנות לעסקים דרך WhatsApp, לשאול שאלות ולקבל תשובות מהירות, מה שמשפר את החוויה הכוללת שלהם.
כמו כן, WhatsApp תומכת בפורמטי מדיה שונים, כמו תמונות, סרטונים ומסמכים. זה מאפשר לעסקים לטפל ביעילות בחששות הלקוחות על ידי שיתוף הוראות חזותיות, תמונות מוצרים או מדריכים לפתרון בעיות.
כמו כן, עסקי מסחר אלקטרוני יכולים להקצות הרבה סוכנים לטיפול בפניות של לקוחות ב-WhatsApp, מה שמבטיח טיפול יעיל בכמויות גדולות של פניות, מה שמקצר את זמן התגובה.
וואטסאפ עסקים שומרת על היסטוריית הצ’אטים ומאפשרת לנציגים לגשת לשיחות קודמות ולספק תמיכה תוך כדי שהם מעודכנים בתקשורת שנעשתה קודם לכן עם הלקוח הספציפי. זה עוזר בבניית חוויית לקוח עקבית וחלקה.
פלטפורמת E-shop מומחים בתחום בניית אתר חנות אינטרנטית – נשמח לייעץ לכם לגבי אתר הסחר שתרצו להקים.
קבלו חוות דעת בוואטסאפ למינוף העסק
השתמשו בוואטסאפ עסקים למינוף ושיפור העסק שכן עסק מצליח תמיד לומד ומשפר את עצמו תוך כדי. עסקי מסחר אלקטרוני יכולים לערוך סקרים באמצעות WhatsApp כדי לאסוף דעות, העדפות ומשוב של לקוחות. ניתן להשתמש בנתונים יקרי ערך אלה כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות ולשפר מוצרים או שירותים.
אנו ממליצים לכם להשתמש בכלי הזה ולעודד את הלקוחות שלכם לשתף את החוויות והביקורות שלהם דרך WhatsApp. ביקורות חיוביות יכולות לשמש לשיווק ולבניית אמון, בעוד ביקורות שליליות שאומנם לא תמיד נעימים לשמוע, תסייע לכם בסופו של דבר לבנות ולשפר את מסע הלקוח באתר.
🎯 טיפ אישופ:
הקימו קבוצות או ערוצי ב-WhatsApp כדי להזמין לקוחות להשתתף בבדיקות בטא של מוצרים שעדיין לא פורסמו. אתם תקבלו המון תובנות חשובות לפני ההשקה הרשמית.
יתרונות וחסרונות של וואטסאפ בוט
עד עכשיו הפסקנו לדבר על היתרונות שיש לוואטסאפ עסקים עבור אתרי איקומרס, אבל החלטנו להציג לכם אותם בנקודות כדי שיהיה יותר ברור:
זמינות 24/7
בוטים יכולים לספק תמיכת לקוחות מסביב לשעון, לענות על שאילתות ולספק מידע גם מחוץ לשעות העבודה. גם שהנציגים האנושיים אינם זמינים.
וואטסאפ יודע לעשות מלא דברים בו זמנית
בוטים יכולים לטפל באינטראקציות מרובות עם לקוחות בו-זמנית, ולהבטיח זמני תגובה מהירים ושירות לקוחות יעיל.
אוטומציה מבלי שתהיו עם יד על הדופק
בוטים יכולים להפוך משימות שגרתיות לאוטומטיות, כמו מתן עדכוני הזמנות, מעקב אחר משלוחים או מענה על שאלות נפוצות, ובכך לפנות משאבי אנוש למשימות מורכבות יותר.
מותאמים אישית לכל לקוח
בוטים מתקדמים יכולים להשתמש באלגוריתמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לספק המלצות מותאמות אישית וחוויות לקוח מותאמות אישית.
כמו לכל דבר גם לוואטסאפ עסקים יש חסרונות… רוצים לשמוע מהם?
תקשורת רובוטית ולא מספיק אנושית
לבוטים, מן הסתם אין את האמפתיה והמגע האישי שנציגים אנושיים יכולים לספק, במיוחד באינטראקציות מורכבות או רגישות עם לקוחות.
צריך הבנה בסיסית בזה
פיתוח ותחזוקה של בוט WhatsApp דורש מומחיות טכנית ועדכונים שוטפים כדי להבטיח את יעילותו והרלוונטיות שלו.
וואטסאפ בוט לא מבין כל דבר
הבוטים של וואטסאפ עשויים להתקשות בהבנת שאלות עם ניואנסים, סלנג או בקשות מורכבות של לקוחות, וזה עלול להוביל לתסכול פוטנציאלי עבור הלקוחות.
עכשיו שהבנתם את החשיבות העצומה שיש לוואטסאפ לעסקים…
איך פותחים וואטסאפ לעסקים וכיצד תטמיעו אותו באתר החנות שלכם?
אנו שמחים שהבנתם את החשיבות של הטמעת וואטסאפ עסקים באתר שלכם, אז מה עושים עכשיו?
פתחו את WhatsApp for Business והטמיעו אותה באתר שלכם, בצעו את השלבים הבאים:
הירשמו ל-WhatsApp Business API: בקרו באתר הרשמי של WhatsApp Business API (https://www.whatsapp.com/business/api) ונווטו לאזור ‘תחילת העבודה’. מלאו את טופס ההרשמה עם פרטי העסק שלכם ושלחו אותו. WhatsApp תבדוק את בקשתכם, ואם תאושר, היא תספק לכם גישה ל-API של WhatsApp Business.
בחרו ספק פתרונות WhatsApp Business: WhatsApp דורשת מעסקים לעבוד עם ספק פתרונות מורשה של WhatsApp Business כדי לגשת ל-API של WhatsApp Business ולהשתמש בו. ספקי פתרונות אלה מציעים את התשתית והכלים הדרושים להטמעה וניהול של ה- API. תוכלו למצוא רשימה של ספקי פתרונות רשמיים באתר WhatsApp Business API.
הגדירו את חשבון וואטסאפ לעסקים: לאחר שתבחרו ספק פתרונות, הוא ינחה אתכם בתהליך ההגדרה. זה כרוך ביצירת חשבון WhatsApp Business והגדרת הגדרות כמו שם העסק, תמונת פרופיל ותיאור העסק. ייתכן שיהיה עליכם לספק מסמכי אימות נוספים בהתאם לאזור הפעילות שלכם ולדרישות ספק הפתרונות.
שילוב וואטסאפ API עם המערכות שלכם: ספק הפתרונות שלכם יספק לכם את ממשקי ה-API, התיעוד וההדרכה הדרושים כדי לשלב את ה-API של WhatsApp Business עם המערכות הקיימות שלכם. שילוב זה מאפשר לכם לשלוח ולקבל הודעות, לנהל אינטראקציות עם לקוחות ולגשת לתכונות כמו תגובות אוטומטיות ותבניות הודעות.
הטמיעו את WhatsApp באתר שלכם: כדי להטמיע את WhatsApp באתר שלכם, עומדות בפניכם כמה אפשרויות:
א. כפתור לחיצה לוואטסאפ – הוסיפו כפתור או ווידג’ט שניתן ללחוץ עליו באתר שלכם, משם הלקוחות יועברו לוואטסאפ שלהם וכך הם יוכלו ליזום שיחה עם העסק שלכם ב-WhatsApp.
ב. תוסף וואטסאפ צ’אט – חלק מפלטפורמות האתרים וה-CMS (מערכות ניהול תוכן) מציעות תוספי וואטסאפ צ’אט שניתן לשלב בקלות באתר שלכם. תוספים אלה בעצם פותחים חלון צ’אט באתר שלכם שבו לקוחות יכולים לקיים אינטראקציה עם העסק שלכם ב-WhatsApp בתוך האתר עצמו.
ג. אינטגרציה מותאמת אישית – אם יש לכם צוות טכני, תוכלו לפתח אינטגרציה מותאמת אישית על ידי שימוש ב-API של WhatsApp Business ובממשקי ה-API והספריות הזמינים שמספק ספק הפתרונות שלכם. זה מאפשר גמישות רבה יותר בעיצוב ופונקציונליות של שילוב WhatsApp באתר שלכם.
לאחר הטמעתה, תוכלו להתאים אישית ולמטב את חוויית WhatsApp עבור הלקוחות שלכם. הגדירו תשובות אוטומטיות, צרו תבניות הודעה עבור שאלות נפוצות התאימו אישית את התקשורת שלכם כדי לספק חוויית לקוח חלקה ומרתקת.ככל שתהיו יותר ממוקדים כך הלקוחות שלכם יהיו יותר מרוצים.
זכרו לציית למדיניות ולהנחיות של WhatsApp בנוגע לתקנות השימוש, הפרטיות והספאם כדי להבטיח אינטראקציה חיובית ותואמת עם הלקוחות שלכם.
לאחר שהטמעתם את וואטסאפ לעסקים באתר שלכם, אל תשכחו להגדיר מעקב של גוגל אנליטיקס או מערכת מעקב אחרת לבחירתכם, על מנת שתוכלו להבין את התועלת של ערוץ התקשורת הנ”ל בטווח הארוך.
לקוחות אישופ ועדיין אין לכם וואטסאפ באתר? דברו איתנו ונעזור לכם בתהליך שיביא לכם בוודאות ערך מקסימלי ומכירות באתר! ואם עוד לא בניתם אתר, נשמח לבנות עבורכם אתר מכירות ידידותי וקל למשתמש כאשר הדבר היחידי שתצטרכו לעשות בהגדרת וואטסאפ לעסקים הוא להקים חשבון וואטסאפ לעסקים – כל השאר עלינו!



