איך תביאו לקוחות חדשים באמצעות קבוצות בפייסבוק?

בעיקר עבור אתרי סחר, פלטפורמות מדיה חברתית משחקות תפקיד מכריע באסטרטגיות השיווק. פייסבוק, היא אחת מפלטפורמות החברתיות הגדולות ביותר, יש לה את כל המידע אודות האנשים: האם הם נשואים, הורים, במה הם עובדים ועוד… לכן, היא מציעה הזדמנויות רבות לעסקים להתחבר לקהל היעד שלהם. כלי רב עוצמה אחד בתוך פייסבוק שיכול לעזור להביא לקוחות חדשים לאתר הסחר שלכם הוא קהילות או קבוצות פייסבוק. במאמר זה נרחיב בנושא. מהן קבוצות פייסבוק, כיצד למצוא וליצור אותן וכיצד תוכלו להשתמש בהן כדי לתרום ידע, לחזק את המותג שלכם ולקדם את המוצרים או האירועים שלכם?
אז מהן בכלל קבוצות פייסבוק?
קבוצות פייסבוק הן מרחבים וירטואליים בתוך פלטפורמת פייסבוק שבהם אנשים עם תחומי עניין, תחביבים או קשרים דומים יכולים להתחבר, להשתתף בדיונים ולשתף תוכן. קבוצות אלה יכולות להיות ציבוריות, סגורות או סודיות, בהתאם להגדרות הפרטיות שלהן. קבוצות ציבוריות פתוחות לכל אחד שיכול להצטרף ולצפות בתוכן, קבוצות סגורות דורשות אישור חברות שנשלח אל מנהלי הקבוצה(אלה שיצרו אותה) וקבוצות סודיות הן קבוצות שרק אם הוזמנתם אליהן תוכלו להיות חלק.
איתור קבוצות פייסבוק רלוונטיות אליכם
כדי למצוא קבוצות פייסבוק רלוונטיות לאתר הסחר שלכם, תוכלו לעשות זאת בדרך הזו…
השתמשו בסרגל החיפוש שנמצא בחלק העליון של עמוד הפייסבוק והקלידו מילות מפתח הקשורות לתעשייה שלכם, למוצר או לקהל היעד שלך בסרגל החיפוש של פייסבוק. לחץ על הכרטיסייה “קבוצות” כדי לסנן את התוצאות במיוחד עבור קבוצות.
אתם יכולים גם לגלות קבוצות מוצעות במיוחד עבורכם. האלגוריתם של פייסבוק מאוד חכם ומציע קבוצות על סמך הפעילות שלכם, על סמך דפים שאתם עוקבים אחריהם ותחומי עניין. בדקו את הכרטיסייה “גילוי” שנמצא בתפריט הימני (לפייסבוק בעברית) בכרטיסיית קבוצות שנמצא בדף הבית, כדי לראות המלצות. בקשו המלצות מלקוחות שלכם! אל תחששו לפנות לקהל הקיים שלכם בדף או בפרופיל האישי שלכם ובקשו המלצות לקבוצות רלוונטיות שהם חלק מהן.
אתם יכולים גם לחקור דפים הקשורים לתעשייה. בקרו בדפים של דמויות משפיעות, מובילים בתעשייה או עסקים בנישה שלכם. לעתים קרובות, יש להם קבוצות הקשורות למותג או לתעשייה שלהם ותוכלו לראות זאת בעמוד שלהם.
יצירת קבוצת פייסבוק – איך ומה זה אומר מבחינתכם?
אם אתם לא מצליחים למצוא קבוצת פייסבוק מתאימה לנישה שלכם, או אם אתם רוצים להקים קהילה סביב המותג שלכם, אתם יכולים ליצור קבוצת פייסבוק משלכם. רק חשוב שתבינו מה זה אומר מבחינתכם ועל כך תיכף נדבר. כך תוכלו לפתוח קבוצת פייסבוק:
לפני הכל היכנסו ללשונית “קבוצות” בדף הבית שלכם בפייסבוק, אתרו את התפריט הימני ולחצו על לשונית “קבוצות”.
לאחר מכן לחצו על כפתור “+ צור קבוצה”. תתבקשו לתת לקבוצה שם ולבחור סוג פרטיות ( כפי שציינו קודם לכן).
בחירת השם המשקף את המטרה והזהות של הקבוצה. זה צריך להיות תמציתי, קליט, ורלוונטי לקהל היעד שלכם.
לאחר מכן קבעו אם הקבוצה שלכם צריכה להיות ציבורית, סגורה או סודית בהתבסס על העדפותיכם ומטרותיהם. שקלו את רמת הבלעדיות והפרטיות הנדרשות לקהילה שלכם.
לאחר שלחצתם על “צור” הוסיפו חברי קבוצה. הזמינו את החברים או הלקוחות הקיימים שלכם בפייסבוק שמתאימים לקהל היעד. עודדו אותם להזמין אחרים שעשויים להתעניין.
במה ניהול קבוצת פייסבוק כרוך?
רגע לפני שלחצתם על ‘יצירת קבוצה’, עצרו רגע וקיראו את הפסקה הבאה…
ניהול קבוצת פייסבוק דורש הרבה אחריות ומעורבות כדי להבטיח תפקוד חלק וצמיחה של הקהילה. ריכזנו לכם כמה נקודות שכדאי שתקחו בחשבון…
ניהול הקבוצה
אישור ופיקוח על בקשות חברות – כמנהל קבוצה, עליכם לבדוק ולאשר או לדחות בקשות חברות בהתבסס על הקריטריונים וההנחיות של הקבוצה.
הגדרה ואכיפה של כללים קבוצתיים – קבעו הנחיות ברורות להתנהגות, תוכן ואינטראקציות קבוצתיות. אכפו כללים אלה באופן עקבי כדי לשמור על סביבה חיובית ומכבדת.
ניהול תוכן מדווח – נטרו דיונים קבוצתיים וטפלו בתוכן מדווח או בהתנהגות חברים המפרים את כללי הקבוצה. נקטו פעולות מתאימות כמו פרסום אזהרות, הסרת פוסטים או הסרת חברים בעת הצורך.
טיפול בקונפליקטים ומחלוקות – גישור סכסוכים או חילוקי דעות בין חברי הקבוצה וקידום דיונים בריאים. עודדו דיאלוג מכבד והימנעו מהתקפות אישיות או ספאם.
כמנהלי קבוצה תתכוננו לקבל גם ביקורות והחלטות שלא נעים לבצע.
ניהול תוכן
פרסמו תוכן בעל ערך, כולל מאמרים, סרטונים, תמונות או הכרזות תואמים לתחומי העניין ולמטרות של הקבוצה. ודאו תמיד שהתוכן מעורר דיונים ומוסיף ערך לקהילה. צרו נושאי דיון, סקרים או אתגרים מרתקים כדי לעורר את מעורבות החברים. השתתפו באופן פעיל בדיונים והגיבו לתגובות כדי לעודד אינטראקציה. שמרו על תוכן הקבוצה מאורגן על-ידי סיווג לקטגוריות או נעיצה של מידע חשוב בחלק העליון של הקבוצה, יצירת שרשורי דיון לפי נושאים או שימוש בתיוגים או האשטאגים לניווט קל.
אינטראקציה עם חברי הקבוצה
טפחו אווירה ידידותית ומכילה שבה החברים מרגישים בנוח לשתף את מחשבותיהם ודעותיהם. עודדו חברים חדשים להציג את עצמם ולקיים אינטראקציה עם חברים קיימים. טפלו במהירות בפניות, שאלות או חששות של חברים. ספקו מידע ומשאבים מועילים או הפנו אותם למקורות מתאימים לקבלת סיוע.
שיווק הקבוצה
שתפו את הקישור של הקבוצה או הזמינו חברים פוטנציאליים מפלטפורמות רלוונטיות, תוכלו לשתף את הקישור למשל באתר האינטרנט שלכם, ערוצי מדיה חברתית אחרים או ניוזלטרים בדואר אלקטרוני. שתפו פעולה עם שותפים או משפיעים כדי לקדם את הקבוצה לקהלים שלהם. עודדו את חברי הקבוצה הקיימים להזמין חברים, עמיתים או מכרים שעשויים להפיק תועלת מתוכן הקבוצה או מהדיונים. אם אחרי כל זה נותר לכם זמן וכוח:) מומלץ שתבצעו ניתוחים קבוצתיים, כמו מדדי מעורבות, קצב צמיחה ונתונים דמוגרפיים של חברים. השתמשו בתובנות אלה כדי לחדד את אסטרטגיית התוכן שלכם, לזהות תחומים לשיפור ולהתאים את הגישה שלכם כדי לשרת טוב יותר את צרכי הקבוצה.
שמירה על קשרים עם מנהלי קבוצות ומשפיענים
כפי שאתם רואים לנהל קבוצה זה עסק לא פשוט ודורש זמן שלא תמיד יש לכם. תוכלו תמיד לנהל את הקבוצה עם עוד אנשים הרלוונטיים לעסק. אם לקבוצה שלכם יש כמה מנהלים, שמרו על תקשורת סדירה כדי להבטיח פיקוח עקבי וקבלת החלטות משותפת. תוכלו לדון יחד באסטרטגיה קבוצתית ולטפל בכל בעיה ניהולית. במידת האפשר, צרו קשר עם חברים משפיעים או מומחים בתעשייה הפעילים בקבוצה. טפחו מערכות יחסים, חפשו את המשוב או שיתוף הפעולה שלהם, ומנפו את המומחיות שלהם כדי לשפר את ערך הקבוצה ולמשוך חברים נוספים.
זכרו, ניהול קבוצת פייסבוק דורש מסירות מתמשכת, השתתפות פעילה ומחויבות לטיפוח קהילה חיובית. על ידי ניהול יעיל של הקבוצה, אתם יכולים ליצור מרחב משגשג ומרתק שמביא לקוחות חדשים לאתר הסחר שלכם ומטפח מערכות יחסים ארוכות טווח עם קהל היעד שלכם.
איזה ידע אתם יכולים לשתף בקבוצת פייסבוק?
כדי להביא לקוחות חדשים לאתר הסחר שלכם באמצעות קבוצות פייסבוק, חשוב לתרום ידע רב ערך ולהשתתף בדיונים משמעותיים. יש כמה אסטרטגיות שאתם יכולים להשתמש בהן:
-
שתפו מומחיות – הציעו תובנות, טיפים ועצות הקשורים לתעשייה או לנישה שלכם. בססו את עצמכם כדמות סמכותית וריכשו את אמונם של חברי הקבוצה.
-
ענו על שאלות – עקבו אחר דיונים קבוצתיים והגיבו לשאלות הרלוונטיות למומחיות שלכם. זה מציג את הידע שלכם, בונה את התדמית שלכם בתחום ומראה את המחויבות שלכם לעזור לאחרים.
-
שתפו תוכן רלוונטי – אם יש לכם פוסטים בבלוג, מאמרים או סרטונים המספקים מידע בעל ערך, שתפו אותם בקבוצה. ודאו שהתוכן תואם להנחיות הקבוצה והוסיפו הקשר כדי לעורר דיון.
-
היו פרואקטיביים – יזמו דיונים בנושאים שמתאימים למותג או לתעשייה שלכם. הציגו שאלות, שתפו חדשות או עדכונים ועודדו את החברים להיות מעורבים.
-
הימנעו מקידום עצמי מוגזם – למרות שחשוב לקדם את המוצרים או האירועים שלכם בתוך הקבוצה, חשוב למצוא איזון ולהימנע מקידום עצמי מוגזם. ההתמקדות העיקרית צריכה להיות במתן ערך לחברי הקבוצה ולא בקידום אתר המכירות שלכם. על ידי כך שתהיו חברים בקיאים ומועילים, תוכלו באופן טבעי למשוך לקוחות חדשים המעוניינים במוצרים שיש לכם להציע כי הם כבר סומכים עליכם..
יתרונות השימוש בקבוצות פייסבוק
שימוש בקבוצות פייסבוק הוא אמצעי להבאת לקוחות חדשים לאתר הוירטואלי שלכם ומציע מספר רב של יתרונות. בואו נחקור כמה מהיתרונות המרכזיים:
חיזוק המותג
על ידי השתתפות פעילה בקבוצות רלוונטיות, תוכלו להגדיל את נראות המותג ולבנות תדמית מותג חיובית. אם תתנו באופן עקבי תובנות וסיוע בעלי ערך זה יעזור לבסס את המותג שלכם כסמכות מהימנה בתעשייה.
יצירת תוכן ייחודי לקבוצה ספציפית
קבוצות פייסבוק מאפשרות לכם להתאים את התוכן שלכם באופן ספציפי לתחומי העניין ולצרכים של חברי הקבוצה. גישה מותאמת אישית זו יכולה לשפר באופן משמעותי את המעורבות ולמשוך לקוחות פוטנציאליים שמתעניינים באמת במה שיש לאתר הסחר שלכם להציע.
יצירת מעורבות אישית
קבוצות פייסבוק נותנות במה לאינטראקציה ישירה עם קהל היעד שלכם. השתתפות בשיחות, מענה לתגובות ומענה לשאלות בזמן הופכים את המותג שלכם לאנושי ומטפחים תחושה של חיבור אישי. מעורבות זו יכולה להוביל לנאמנות לקוחות חזקה יותר והרבה יותר המרות עתידיות.
קידום מוצרים ואירועים
קבוצות פייסבוק מציעות קהל שבוי שמתעניין בתעשייה או בנישה שלכם. באמצעות מינוף קהל זה, תוכלו לקדם ביעילות מבצעים מיוחדים, הנחות, השקות מוצרים או אירועים קרובים. הקפידו לדבוק בהנחיות הקבוצה ולהיות שקופים לגבי כוונת קידום המכירות שלכם.הכי חשוב, להיזהר עם פרסומים מהסוג הזה כי בסופו של דבר חברי הקבוצה לא בהכרח בתחברו אליה על מנת לקבל הודעות שיווקיות, זה עלול להכעיס אותם והם ינטשו את הקבוצה וחבל.
יצירת קבוצות קהילתיות במיקומים שונים
אם אתר המסחר שלכם פונה למיקומים גיאוגרפיים ספציפיים, יצירת קבוצות קהילתיות עבור כל מיקום יכולה להיות מועילה מאוד. קבוצות מותאמות אלה מאפשרות לכם ליצור קשר עם לקוחות באופן ממוקד יותר, לשתף תוכן ספציפי למיקום ולהקל על מפגשים או אירועים לא מקוונים.
קבלת חוות דעת כנות
קבוצות פייסבוק יכולות לשמש משאב רב ערך לאיסוף משוב ודעות על המוצרים או השירותים שלכם. באפשרותכם לערוך סקרים, לבקש ביקורות או לבקש משוב ישירות מחברי הקבוצה. משוב זה יכול לעזור לכם לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולקדם המלצות מפה לאוזן.
יצירת קבוצות פרטיות
בנוסף לקבוצות ציבוריות או סגורות, פייסבוק מאפשרת לכם ליצור קבוצות פרטיות המאפשרות גישה עם הזמנה בלבד. ניתן להשתמש בקבוצות פרטיות לחברות בלעדית, כמו לקוחות VIP או משתתפי תוכנית נאמנות. קבוצות אלה יכולות לטפח תחושה של בלעדיות ולתגמל לקוחות נאמנים, ובסופו של דבר לעודד מעורבות והמרות.
לסיכום ומסקנות
קבוצות פייסבוק מציעות במה רבת ערך להבאת לקוחות חדשים לאתר המסחר שלכם. על ידי מעורבות פעילה בקבוצות רלוונטיות, תרומת ידע ובניית מערכות יחסים עם חברי הקבוצה, אתם יכולים לחזק את נראות המותג שלכם, ליצור מעורבות אישית ולקדם את המוצרים או האירועים שלכם ביעילות. זכרו לספק תוכן בעל ערך, לכבד את כללי הקבוצה ולתעדף את האינטרסים של חברי הקבוצה כדי לבסס את עצמכם כסמכות מהימנה ולמשוך לקוחות פוטנציאליים. עם ניצול אסטרטגי של קבוצות בפייסבוק, אתם יכולים להתחבר לרשת עצומה של משתמשים מעורבים ולהניע צמיחה משמעותית לעסק שלך.
אנו מקווים שהמאמר תרם לשיפור העסק שלכם בדיגיטל. במידה ויש לכם עמוד פייסבוק אך אין לכם עדיין אתר סחר שעושה את העבודה בשבילכם, אנו נשמח לקחת את פרויקט בניית אתר קניות שלכם בשתי ידיים ולמנף את העסק שלכם למעלה! דברו איתנו, אחד מאנשי צוות אישופ ישמחו לייעץ לכם (הייעוץ חינמי, אז למה לא בעצם?) – דברו איתנו>>



