איך תצרו בידול לחנות האיקומרס שלכם?

מסחר אלקטרוני הוא מרחב תחרותי מאוד. הודות למספר הכלים והמידע החדשים הזמינים מדי שנה, מעולם לא היה קל יותר להשיק אתר סחר. ככל שיותר ויותר בעלי עסקים ממשיכים ליצור מותגים ולמכור מוצרים שמשרתים את אותו קהל, זה די חיוני שתפתחו ותציבו אסטרטגיות שיאפשרו לכם להתחרות.
כדי שעסק המסחר האלקטרוני שלכם יהיה בר-קיימא ורווחי ב-2023, עליכם להקדיש זמן ומחשבה על מה שאתם הולכים לעשות אחרת השנה, מה אתם הולכים לצמצם ומה אתם הולכים להכפיל כדי למשוך, להמיר ולשמור על לקוחות חדשים במהלך 12 החודשים הבאים.
דעו מה מייחד אתכם
הדרך הטובה ביותר לבדל את עצמכם ממתחרים אחרים בקטגוריית המוצרים ובתעשייה שלכם היא להבין מה גורם לכך, לעסק שלכם ולמוצרים שלכם להיות שונים. על מנת להחליט אם לקנות מכם מוצרים או לא, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים להבין מה הופך את העסק / המותג שלכם לטוב יותר מכל האחרים שם בחוץ. אתם יכולים להגיע להחלטה של מה שעושה את המותג והמוצרים שלכם שונה מכל השאר על ידי חשיבה על השאלות הבאות:
מהו סיפור המותג שלכם? מדוע יצרתם את העסק שלכם? אילו בעיות אתם מנסים לפתור ומדוע בחרתם למכור את המוצרים שאתם מוכרים?
מהי משימת החברה שלכם? מהם הערכים שעוזרים להנחות את העבודה שאתם והצוות שלכם עושים בכל יום?
מי הלקוחות שלכם? לאיזה סוג של אנשים אתם מנסים להגיע עם המוצרים שלכם?
מה מייחד את המוצרים שלכם מהמוצרים שהמתחרים שלכם מוכרים? מה הופך אותם לטובים יותר? מדוע אנשים מעדיפים את שלכם על פני אלה שהמתחרים שלכם מוכרים?
אם המוצרים שלכם דומים מאוד לאלה שהמתחרים שלכם מוכרים, מה עוד אתם עושים או שאתם יכולים לעשות כדי להתבלט? איזה ערך מוסף אתם יכולים להביא שאתם יודעים שהמתחרים שלכם לא מביאים (אריזה ייחודית, תמיכת לקוחות לא רגילה וכו’)?מה אתם רוצים שאנשים ירגישו כשהם מקיימים אינטראקציה עם המותג, החנות המקוונת והמוצרים שלכם בפעם הראשונה? במה אסטרטגיית חוויית הלקוח הזו שונה או טובה יותר ממה שהם עשויים לחוות כשהם מקיימים אינטראקציה עם המתחרים שלכם?
כיצד המוצרים שלכם מיוצרים, מאוחסנים ונמסרים?
מהן הסיבות הספציפיות בעקבותם הלקוחות הנאמנים שלכם מעדיפים לרכוש את המוצרים שלכם במקום מוצרים של המתחרים שלכם? כיצד תוכלו לעזור ללקוחות פוטנציאליים להבין טוב יותר את הסיבות הללו?
אם תדעו את התשובות לשאלות אלה, זה יוכל לעזור לכם ליצור את המסרים הנכונים באתר הסחר שלכם ובקמפיינים הפרסומיים שלכם.
🎯 טיפ אישופ:
אם יש לכם הבנה טובה לגבי מה שמבדיל אתכם מהמתחרים, שקלו ליצור טבלת השוואה או דף נחיתה להשוואה באתר שלכם. במקום לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לבזבז זמן בהערכת האפשרויות בעצמם, ספקו ולהם סקר השוואת מוצרים. השתמשו בתשובות שגיליתם לגבי עצמכם מהשאלות שלמעלה כדי ליצור הודעות משכנעות וקריאה לפעולות שתוכלו לשלב בדף הנחיתה ובטבלאות ההשוואה שלכם.
הפכו כל חווית קנייה לייחודית
אם תספקו מוצר איכותי וחוויית מכירה חלקה, זו תהיה התחלה מצוינת, אבל זה לא מספיק כדי ליצור רושם מתמשך. יצירת חווית קנייה ייחודית ובלתי נשכחת היא מה שיגרום לכם להתבלט ולצאת מהקופסא על ידי יצירת קשר אישי, למשל.
💡 המלצה:
הוסיפו צ’אט חי לחנות המקוונת שלכם עבור לקוחות שיש להם שאלות במהלך תהליך הקנייה, או קחו את נושא ההסברה צעד אחד קדימה עם צ’אט וידאו המאפשר תמיכה טכנית או שיעזור ללקוחות לבחור אביזרים נהדרים עבור הפריטים שנרכשו.
שיווק חוצה ערוצים הוא דרך נוספת להפוך את חוויית הלקוח לייחודית. כלים כמו רשימות משאלות הניתנות לשיתוף, קידום מכירות במדיה החברתית וביקורות על מוצרים באתר עוזרים ליצור קהילה של לקוחות קבועים המקיימים אינטראקציה זה עם זה ובונים עניין בנוגע למותג שלכם.
עדיין אין לכם אתר סחר? צוות אישופ ישמחו לסייע לכם בתוכנית פתיחת אתר מכירות שלכם!
למדו את השיטה של המתחרה שלכם
חשוב ללמוד ולהבין מה המתחרים שלכם עושים כדי ליצור חוויה ייחודית עבור הלקוחות שלהם. נתחו את התחרות הישירה שלכם כדי להבין את קווי הדמיון וההבדלים בין הגישות שלהם לשלכם והשתמשו במידע זה לטובתכם.
לפני שתתחילו לחקור את המתחרים שלכם, זכרו שיש לכם מטרה עבור מה שאתם צריכים לגלות. ייתכן שתתעניינו בהשוואה בין המוצרים, אופן עיצוב האתר או אסטרטגיות תמחור. כדאי גם להבין כיצד המתחרים משתמשים במדיה החברתית והיכן הם מפרסמים.
ניתן לקבל מידע רב אודות המתחרים שלכם פשוט על ידי צפייה באתרי האינטרנט שלהם והרשמה לכל ניוזלטרים או מבצעים בהודעות טקסט שהם מציעים. למחקר תחרותי מעמיק יותר, השתמשו בכלי SEO מקוונים שעוקבים אחר שימוש במילות מפתח, דירוג הטראפיק ואסטרטגיית קישורים נכנסים.
תנו שירות לקוחות מעולה
מבחר המוצרים והתמחור שלהם עשויים להיות מה שגורם ללקוחות להיכנס ולבדוק את חנות המסחר האלקטרוני שלכם, אבל שירות לקוחות מעולה הוא מה שגורם להם לחזור. הכנו לכם כמה דרכים להפיכת שירות הלקוחות שלכם לטוב ביותר:
מדיניות פרטיות ברורה – החל מהחזרות וכלה בדמי משלוח ומימוש, שקפו ללקוחות מראש למה לצפות, הדבר מונע בעיות שעלולות לפגוע במוניטין שלכם.
כמה שיותר אפשרויות תקשורת- לקוחות מסוימים עשויים להעדיף לתקשר עמכם במייל או דרך איש קשר טלפוני, בעוד שאחרים עשויים להעדיף צ’אט מקוון באמצעות צ’אטבוטים באתר או מדיה חברתית. הקצו תפקיד זה למישהו ספציפי בצוות שיכול להגיב למגוון צורות תקשורת שונות אלה, כך שהלקוחות תמיד ירגישו שאתם מקשיבים להתלבטויות שלהם.
בקשו משוב מלקוחות והקשיבו למה שהלקוחות אומרים לכם. עקבו אחר ביקורות מקוונות על העסק שלכם שנכתבות ברחבי הרשת כמו למשל בכרטיסיית העסק שלי והיו פתוחים לשינויים בהתבסס על מה שהצרכנים אומרים עליכם.
אלמנט חשוב של שירות לקוחות הוא תשומת לב אישית. כשאתם קונים בחנות, הלקוחות עשויים לקבל את תשומת הלב האישית הזו בקלות על ידי פנייה למוכר החנות, אבל באינטרנט, במקום בו הגולש מבודד מול המסך, אתם צריכים להתאים אישית את השיווק שלכם כך שירגישו כאילו הוא תוכנן במיוחד עבורם.
👈 לדוגמא:
שתוכלו ליצור תוכנית נאמנות ולהציע מכירות בלעדיות ללקוחות שמצטרפים. וודאו שהלקוחות הנאמנים ביותר שלכם הם תמיד הראשונים לדעת על מוצרים או מבצעים חדשים.
לאסוף נתונים אישיים על לקוח, כמו תאריך לידה למשל, כאשר הוא נרשם לתוכנית הנאמנות או לאתר שלכם; זה לא רק הופך את ההתאמה האישית לקלה יותר, אלא גם מאפשר לכם לתמרץ פעולות של לקוחות באמצעות תגמולים.
בנו לכם מותג ייחודי
המותג שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם – זה מה שהופך את החנות שלכם לבלתי נשכחת הרבה אחרי שהמכירה הושלמה. פיתוח מותג ייחודי יכול לעזור לכם להתבלט בשוק הצפוף. כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם כשאתם בונים את המותג שלכם:
הקול של המותג שלכם: תחשבו על זה כעל האישיות של המותג שלכם. הוא צריך להיות בעל שפה אחידה בכל הנוגע לחומרים השיווקיים שלכם וכל כך שונה מהמתחרים הישירים שלכם, שגם בלי לראות את שם המותג, הצרכנים יזהו שמדובר בכם. קול המותג שלכם עשוי להיות רועש, שובב, מעודן או פרקטי – הדבר היחידי שאתם צריכים לוודא זה שהוא מתאים לשוק היעד שלכם.
הצעת הערך של המותג שלכם: הראו לצרכנים מה הם יקבלו מהחנות שלכם ואך ורק מהחנות שלכם. זה אמור להסביר את הערך של המותג שלכם ומדוע אתם בחירה טובה יותר על פני המתחרים. הסבירו איזו בעיה החנות שלכם פותרת עבור הלקוחות וכיצד אתם עונים על הצרכים שלהם באופן שאחרים לא עושים.
הסיפור של המותג שלכם: סיפור גורם ללקוחות להשקיע רגשית במותג שלכם. זה עשוי לכלול את הסיבות להקמת את העסק שלכם או את ההתקדמות שעשיתם לאורך השנים כדי להפוך לחברה שאתם היום. סיפור שובה לב עוזר ללקוחות להרגיש שהם מכירים את המותג שלכם היטב, מה שמגדיל את הסבירות שהם יבחרו בכם על פני חברה פחות מוכרת.
מוצרים ייחודיים עם עמודי מוצר משכנעים
אם תציעו מוצרים ייחודיים שאינם זמינים במקום אחר, אתם תתנו ללקוחות סיבה לקנות מחנות המסחר האלקטרוני שלכם במקום לחקור חברה אחרת. גם לאופן שבו אתם מציגים את המוצרים האלה יש חשיבות. מפרטי מוצר הכתובים היטב ואלמנטים חזותיים משכנעים עוזרים לצרכנים להגיע להחלטת קנייה ויעניקו להם את הביטחון לסיים את הרכישה.
זה שיש מוצרים ייחודיים לא בהכרח אומר להמציא משהו חדש לגמרי. במקרים מסוימים, זה יכול להיות פשוט שינוי המראה של מוצר כדי לשרת את בסיס הלקוחות הספציפי שלכם. אם כולם מציעים אביזר בצבעי שחור-לבן סטנדרטיים, אולי כדאי להוסיף גרסה ורודה בוהקת או מוצר עם דוגמאות למבחר המוצרים שלכם.
דפי המוצרים שלכם זקוקים לכמה דברים חיוניים כדי לעמוד בציפיות הלקוחות. תמחור ושיקוף פרטים חשובים כמו מידות, אפשרויות צבע וחומרים מסייעים לצרכנים לבצע בחירה מושכלת. כדי להפוך את דפי המוצרים שלכם למושכים יותר, הוסיפו קופי תיאורי שיפתה את הלקוח ותמונות המציגות את המוצר במגוון הקשרים.
התאימו אישית את עמודי המוצרים שלכם. תמונות שנונות או תמונות יצירתיות עוזרות למכור מוצרים שאינם מלהיבים במיוחד בפני עצמם. הצגת אפשרויות התאמה אישית עם מגוון תכונות מוכיחה שאתם יכולים לענות על הצרכים האישיים של הקונים שלכם (זכרו להשתמש בהומור רק אם הוא מתאים לקהל, למסר ולמותג שלכם).
הצעת מחיר תחרותית
תמחור יכול לעבוד טוב או לשבור מכירה, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לחתוך את המחירים שלכם כדי לתפוס נתח שוק. אם המחירים שלכם גבוהים מהמתחרים, הציגו את הסיבות לכך באופן ברור.
אתר שקל לניווט
קלות הניווט משפיעה על משך הזמן שבו מבקרים ישארו באתר שלכם וככל שהמבקר משתהה זמן רב יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יקנה. מקמו לחצני ניווט במקום שקל למצוא בכל עמוד כדי שלקוחות יוכלו לגשת במהירות לדף הבית שלכם או לעגלת התשלום שלהם.
מהירות טעינת הדף היא היבט נוסף של פיתוח האתר שאתם צריכים לקחת בחשבון. כאשר טעינת האתר שלכם נמשכת זמן רב מדי, סביר להניח שצרכנים ילכו למקום אחר כדי למצוא את מה שהם צריכים. הגדירו גרסאות נפרדות עבור משתמשי מחשב ומשתמשים ניידים כדי למטב את הטעינה וההצגה.
הפעלת תוכנית ‘חבר מביא חבר’
תוכנית הפניות טובה יכולה לבדל את עסק המסחר האלקטרוני שלכם על ידי יצירת מערכת יחסים עם לקוחות שהופכת אותם לשגרירי מותג. כ-83% מהאנשים אומרים שהם סומכים על המלצות מחברים או בני משפחה, מה שהופך את “מפה לאוזן” לדרך רבת ערך להציג את המותג הייחודי שלכם ללקוחות חדשים.
כדי ליצור תוכנית הפניות שבולטת בהשוואה למתחרים של מסחר אלקטרוני, פיגשו את הלקוחות שלכם היכן שהם נמצאים. משמעות הדבר עשויה להיות תגמול לקוחות על הפניות במדיה החברתית או שכדאי שתטמיעו פרטי תוכנית ההפניות בעמוד הבית שלכם כדי לוודא שהמבקרים באתר יודעים על כך.
דרך נוספת ליצור תוכנית הפניות שתמשוך תשומת לב היא להציע בונוס שהוא יותר מסתם הנחה קטנה. צרכנים רגילים לראות תוכניות הפניה המספקות 10% עד 25% הנחה על כל הפניה, אך תוכנית שנותנת להם פריט בחינם או גישה בלעדית למוצרים ספציפיים תגרום להם להשתוקק להפנות מישהו בחנות שלכם.
התאמה אישית, התאמה אישית, התאמה אישית
התאמה אישית נותנת ללקוחות את הרושם שהמותג שלכם מדבר ישירות לצרכים שלהם. כמה דרכים להשיג תחושה של התאמה אישית בחנות המסחר האלקטרוני שלכם יכולות להיות:
↩ המלצות מותאמות אישית על מוצרים
הציג פריטים שהלקוח צפה בהם בעבר או מוצרים משלימים למוצרים שהוא כבר רכש.
המלצות מותאמות אישית על מוצרים יכולות להיות דרך מצוינת להפעיל, או לפחות לעורר השראה, את הרכישה הבאה של הלקוח.
דעו שיש כל כך הרבה ערך שמגיע יחד עם שיווק בדואר אלקטרוני למשל. זהו אפיק שמשיג כמה מהתשואות הגבוהות ביותר על ההשקעה בכל הנוגע להמרות, והוא יכול להיות אוטומטי. כלומר, כאשר מערכת האתר שלכם מפעילה דוא”ל ‘תודה’ או תזכורת לעגלה נטושה, המותג שלכם נשאר בראש מעייניהם של הלקוחות שלכם ללא הזמן והמאמץ של תהליך ידני בצד שלכם.
↩ צרו דף בית מותאם אישית
שימוש בקבצי Cookie ובנתונים קודמים על כל לקוח יכול לעזור לכם ליצור חוויה מותאמת אישית לכל מי שמבקר באתר שלכם יותר מפעם אחת. עצבו את האתר שלכם כך שיציג הודעת ברכה עם שם הלקוח לאחר שהוא הזין את הפרטים שלו במהלך תהליך התשלום או ההרשמה לתוכנית חבר מביא חבר.
מסקנות
מגרש המשחקים של אתרי הסחר הופך לצפוף יותר ויותר אבל ככל שהקניות המקוונות גדלות, יש יותר הזדמנויות מאי פעם לבדל את עצמכם מהמתחרים שלכם. ראשית, עליכם להבין את הגישה של המתחרים שלכם. לאחר מכן תוכלו להשתמש במידע זה כדי לבדל את עצמכם.
עברנו על כמה מהדרכים לבדל את החנות והעסק שלכם, בין היתר: מיתוג חזק, חווית מכירה מותאמת אישית, מוצרים ייחודיים ושירות לקוחות מרשים. על ידי התמקדות בתחילה בביסוס זהות מותג חזקה, שאר השיפורים שאתם מבצעים באתר שלכם צריכים ליישר קו עם החזון הזה.
השתמשו בטיפים אלה כדי לפתח קשר רגשי עם הצרכנים ובהמשך לקצור את הפירות של יותר מכירות והפניות. ההצלחה ארוכת הטווח שלכם תלויה בכך.
אנו בפלטפורמת Eshop נשמח לבדל אתכם מהמתחרים שלכם על ידי בניית אתר ייחודי, מעוצב בהתאמה אישית לאישיות של העסק שלכם. אצלינו תעברו תהליך אפיון מוקפד, עיצוב מקצועי ופיתוח בקוד טוב שגוגל מאוד אוהב. דברו איתנו כשתהיו מוכנים לכך וקבלו הצעת מחיר מעניינת.




