נקודה למחשבה: כיצד מומלץ להשתמש בבינה מלאכותית כדי לכתוב פוסטים בבלוג (האם בכלל כדאי)?

בלוגים דורשים המון עבודה, בעיקר בלוג מכוון לאתרי איקומרס. ובעוד הרעיון של ויתור על השליטה בתוכן לטובת AI עדיין עשוי לגרום לחלק מהכותבים להזדעזע, AI הוא ללא ספק כלי רב עוצמה לכתיבת בלוגים. בין אם אתם מחפשים להשתמש ב-AI כדי לנסח פוסטים שלמים בבלוג או כדי לעדן את הכתיבה שלכם, AI שימושי כמעט לכל מי שמחפש להקל על החיים עם כתיבה לבלוג של אתר האיקומרס שלו.
עם כל מה שנאמר, יש כמה דברים שחשוב שתדעו לגבי שימוש ב-AI כדי לכתוב את הפוסטים בבלוג האיקומרס שלכם. מה שבטוח שבשום פנים ואופן אנו לא מציעים לכם לתת לבינה מלאכותית לנהל את הבלוג שלכם בשבילכם. במקום זאת, AI יכול לשמש כבסיס טוב עבור כותב תוכן מקצועי יצירתי, ה-Ai יכול לשמש זוג ידיים שני כאשר זוג העיניים תמיד נשאר רק שלכם.
מתי כדאי להשתמש בבינה מלאכותית כדי לכתוב פוסטים בבלוג?
בתור בעלי אתר איקומרס, לכלי AI יש פוטנציאל לחסוך לכם כמויות עצומות של זמן בכל הנוגע לסיעור מוחות, כתיבה, עריכה ואופטימיזציה של התוכן שלכם, בין אגב אם מדובר על תוכן לפוסטים בבלוג או תוכן לעמודי שירות ומוצר באתר שלכם.
AI שימושי במיוחד אם אתם צריכים נפח גבוה של תוכן על בסיס קבוע. שוב, אתם לא צריכים להסתמך על AI שיבנה עבורכם את אסטרטגיית שיווק התוכן שלכם ללא פיקוח, אבל אתם בהחלט יכולים להשתמש בכלי בינה מלאכותית שונים שיעזרו לכם במחקר או שיעזור לכם בכתיבת תוכן ארוך.
לדוגמה, אם יש לכם כמה נושאים מסודרים וחזון ברור מבחינת התוכן, AI יכול להפוך במהירות את הרעיונות שלכם למאמרים או לפחות יביא אתכם 75% מהדרך לשם. במקום לפתוח בלוג מאפס, אתם יכולים להשתמש בבינה המלאכותית כנקודת התחלה; מכאן אתם יכולים למקד את האנרגיות שלכם בעריכה של התוכן ומילוי כל פערי הידע.
המטרה היא לשפר את היעילות מבלי להתפשר על האיכות והאותנטיות של התוכן שלכם. אתם צריכים להפוך את הבינה המלאכותית כעוזרת ראשית שלכם, אך יחד עם זאת תמיד לשמור את ידיכם על העליונה לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
יחד עם זאת, AI יכול לעשות הרבה יותר מאשר רק לנסח את התוכן שלכם. בואו נחקור את כל הדרכים שבהן תוכלו להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את הבלוגים שלכם.
כיצד מומלץ להשתמש בבינה מלאכותית כדי לכתוב את הפוסטים בבלוג?
אחת התכונות הטובות ביותר של AI היא הרב-גוניות שלה. באפשרותכם להשתמש בבינה מלאכותית (AI) כדי להפוך מספר שלבים בתהליך הפקת התוכן לאוטומטיים או למקסם אותם, כולל (אך לא רק) השלבים הבאים:
-
למצוא רעיונות לנושאי כתיבה לבלוג שלכם
-
לקבל מידע מעמיק יותר לגבי הנושאים שמצאתם
-
לבנות מסגרת לתוכן וחלוקה לפסקאות
-
לכתוב את התוכן
-
תמיד לערוך את התוכן שנכתב
למצוא רעיונות לנושאי כתיבה לבלוג שלכם
בין אם אתם כותבי תוכן מתחילים או מנוסים – AI יכול לעזור בסיעור מוחות ברגעים בהם אין לכם השראה. אך אנו ממליצים להימנע מלעגל פינות בשלב זה. עדיין כדאי לבצע מחקר מילות מפתח יסודי, גם לאחר שהתייעצתם עם כלי הבינה המלאכותית לקבלת רעיונות.
כלים כמו ChatGPT ו-Bard מציעים התחלה נהדרת למחשבה ראשונית. אתם יכולים לכתוב להם פרומפטים כמו:
– תן לי בבקשה 10 רעיונות לפוסטים לבלוג שאני יכול לכתוב עליהם על [נושא]
– אנא רשום כמה רעיונות לבלוג הקשורים ל[מילת מפתח]
– מהם הנושאים החמים סביב [הנושא] בקיץ?
– מהם הנושאים החמים בקרב [קהל היעד]?
🎯 טיפ אישופ:
כדאי לבדוק שהכותרות שאתם מקבלים תואמות את הכוונה והעניין האמיתיים של קהל האתר. כלי מחקר SEO כמו Semrush או Ahrefs יכולים לעזור בחזית זו; אתם יכולים להשתמש בכלי בלוגים אלה כדי לזהות מילות מפתח הקשורות ולבדוק את התחרות האורגנית בדפי תוצאות של מנועי חיפוש.
לקבל מידע מעמיק יותר לגבי הנושאים שמצאתם
מחקר מעמיק יכול לקחת הרבה זמן. אנו מעדיפים לומר לכם שלא להסתמך על מחקר שנוצר על ידי בינה מלאכותית (כלים רבים שולפים מידע מנתונים ישנים יותר או אפילו מוסרים מידע לא אמיתי), אך זה יכול בהחלט לתת לכם תחילה של מחקר.
מבדיקות שערכנו, לבארד יש קל על ChatGPT מהבחינה הזו. אתם יכולים לשאול את בארד דברים כמו “האם אתה יכול לספק רשימה של סטטיסטיקות אחרונות ולצטט את המקור שלהם?” כדי לקבל רשימה מהירה ומועילה של סטטיסטיקות. עם זאת לא תמיד מומלץ להשתמש בנתונים הללו שכן צריך לבדוק כל מקור וסטטיסטיקה כך שיהיו עדכניים ומדויקים.
דרך נוספת להשתמש בבינה מלאכותית למחקר – אתם יכולים לבקש מ-AI לסכם עבודת מחקר או תמליל ראיון. AI יכול לעזור לשלוף מידע מפתח או לתאר קטע טכני. רק הקפידו תמיד לכתוב את שם המחבר המקורי ולבדוק שהסיכום מדויק.
לבנות מסגרת לתוכן וחלוקה לפסקאות
בהנחיה אחת, אתם יכולים לבקש מכלי כמו ChatGPT או Bard לייצר מתווה גס לפוסט בבלוג שלכם. לחלופין, אתם יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי לקבל תובנות על ידי בקשת נושאים משותפים או שאלות נפוצות סביב הנושא העיקרי שבחרתם.
עליכם לזכור כי המתווה שאתם מקבלים הוא לעתים קרובות לא המוצר המוגמר. ייתכן שתגלו שהמתווה שלכם כולל סעיפים לא רלוונטיים שלא יספקו ערך רב לקוראים שלכם. אתם המומחים בתחום שלכם, לכן הקפידו לבחון היטב את כל קווי מתאר של הבלוג שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.
לכתוב את התוכן
AI כנראה מקבל את השבחים הגדולים ביותר על שעות הזמן שהוא יכול לחסוך לכם בעת כתיבת תוכן. אתם בהחלט יכולים להשתמש בו ככלי עזר לכתיבת הפוסטים שלכם. בשלב זה, המפתח הוא לספק מידע רב ככל שתוכלו, כולל תבנית סגנון כתיבה שתרצו לדבר בה, מפרטי עיצוב הבלוג, טונציה והנחיות אחרות לכתיבת פוסט עבור מותג.
אתם יכולים גם לשתף כמה דוגמאות של העבודות הקודמת שלך כדי לאמן כלי בלוגים AI על סגנון הכתיבה שלכם. יחד עם זאת, תמיד מומלץ לבדוק את תוכן; עד כמה שתוכן AI קליל ליישום, הוא יכול לעתים קרובות להישמע עילג או מוזר, או לכלול טענות לא הגיוניות או לא מדויקות.
תמיד לערוך את התוכן שנכתב
כשמדובר בעריכת התוכן שלכם, חפשו תוספים שיכולים לסרוק את התוכן שלכם ולהדגיש בעיות דקדוק, שגיאות איות או הזדמנויות לשפר את הכתיבה שלכם.
זכרו כי סוגים אלה של כלים יכולים להיות קצת נוקשים ולא להבין את ההקשר של הכתיבה שלכם במיוחד אם אתם כותבים בכתיבה חופשית. טקסט מסוים שהייתם בו קצת יצירתיים עלול להיות מסומן כשגוי מכיוון שהוא אינו תואם לחוקי הדקדוק. לשם כך, התייחסו להצעות אלו בערבון מוגבל והתייחסו לכל מקרה לגופו.
💡 המלצה:
אם אתם נתקלים בכתיבה שנשמעת נוקשה או קשה לקריאה, אתם תמיד יכולים להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור מחדש את הנוסח ולתת לכם דרכים אחרות לנסח את התוכן שלכם.
שיקולים שיש לזכור בעת שימוש בבינה מלאכותית לכתיבת פוסטים בבלוג
עד כמה אנחנו נרגשים מהתקדמות הטכנולוגיה בכל הנוגע של AI בבלוגים, אתה בטח יכול להרגיש את זהירות הדברים שלנו למעלה. תנו לנו להסביר: בעוד AI יכול להאיץ את תהליך יצירת התוכן שלנו על ידי הסרת הרבה עבודה מפרכת מהאחריות שלכם, זה לא משהו שמומלץ ליישם באופן עיוור.
הבעיות העיקריות עם תוכן AI הן כפולות: הפלט תלוי בנתונים שהוא יכול לשאוב מהם, וייתכן שהתוכן שהוא מספק לא יעמוד בהנחיות העריכה שלכם.
כמו כן, מכיוון שכלים כמו ChatGPT שואבים ממה שכבר קיים, תגלו שהם מרכיבים תשובות ממסד הנתונים שלו. זה עלול לגרום לתוכן חזרתי.
זו הסיבה שאתם צריכים לערוך כל תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית כדי להגן על הבלוג שלכם, ובנוסף להימנע מענישה על ידי Google. ההנחיות של גוגל קובעות כי תוכן חייב להיות מועיל, בין אם הוא נוצר בעזרת AI ובין אם לאו.
אם Google תבחין שהפוסט שלכם נכתב על ידי בינה מלאכותית ללא זווית ייחודית, האתר שלכם עלול להיות מסומן כספאמי. זהו סיכון גדול, במיוחד עבור בעלי עסקים קטנים שמנסים לבנות את הנוכחות המקוונת שלהם באמצעות בלוגים.
🧐 שימו לב:
אם אתם רק בונים את האתר שלכם מאפס, תצטרכו להקדיש זמן להתאמת הגישה שלכם לשימוש ב-AI לכתיבת פוסטים בבלוג, מכיוון ש-AI אינו מצטיין ביצירת תוכן שמדגים מומחיות בתחום עבור תעשיות ספציפיות. עבור כמה תחומים מורכבים ומתמחים, תצטרכו לתת ל-AI יד עוזרת ענקית מכיוון שהיא לא יכולה להבין את הנושאים האלה טוב ככל שתוכל. זה אומר שהפלט שלו לא יהיה כל כך מועיל לקהל היעד שלכם.
בשל מגבלות אלה, יש כמה דברים שעליכם להיזהר מהם עם תוכן המיוצר באמצעות בינה מלאכותית:
גניבה ספרותית – AI יכול לכתוב פוסט שלם בבלוג המשקף באופן הדוק את התוכן של המתחרים שלכם. חשוב לבדל את המאמר שלכם בצורה הטובה ביותר האפשרית עם מחקר ותוכן מקוריים. אתם צריכים גם להיזהר לא לקחת בטעות קרדיט על מחקר או רעיונות של מחבר אחר.
דיוק – בינה מלאכותית נתפסה לאחרונה בעובדות “הזויות” על חברות, אתרים ונושאים ספציפיים; בדיקת עובדות היא חיונית לחלוטין כדי למנוע מצב שבו אתם עלולים להפיץ מידע כוזב.
אותנטיות מפוקפקת – כאשר משתמשים בבינה מלאכותית כדי לייצר תוכן, נשאלת השאלה – האם התוכן הוא באמת שלכם? הדילמה האתית כאן נעוצה בשחיקה הפוטנציאלית של הקול והסגנון האישי. חיוני לשמור על המגע הייחודי שלכם כדי לוודא שהקוראים שלכם יכולים להתחבר ולעסוק בתוכן שלכם.
חוסר חדשנות – השימוש בבינה מלאכותית ליצירת תוכן נתפס כחסר מקוריות. לשם כך, עדיף להימנע מהסתמכות יתר על AI או להסתמך עליה כדי לגבש דעה ייחודית בשמכם. בינה מלאכותית היא לא תחליף לחשיבה מקורית, במיוחד בהקשר של נושאים רגישים או שנויים במחלוקת.
אישופ מספקת שירות קידום אורגני דרכו תוכלו להקים באתר האונליין שלכם בלוג איכותי עם מידע אמין שידבר בקול המותג שלכם. הבלוג מחזק את עמודי הקטגוריות והמוצר השונים ומקשר אליהם באופן רלוונטי וטבעי. נשמח לתת לכם שירות – דברו איתנו.


