איך כותבים Call to action בצורה נכונה?

כשאתם רוצים ליצור קמפיינים שיווקיים דיגיטליים מנצחים שימשכו את קהל היעד שלכם, אתם רוצים שהתוצאה הסופית של קמפיינים אלה תהיה בסופו של דבר –> המרות.
גם אם תשקיעו זמן והרבה אנרגיה בשינוי המסרים והאסתטיקה של המותג בכל מייל, פוסט בבלוג, מודעה בתשלום או דיוור אלקטרוני, לפעמים עסקים מקבלים תנועה שפשוט לא ממירה.
האשמים יכולים להיות הרבה דברים – מסרים לא נכונים, הצעת ערך לא טובה או ניווט לקוי באתר. לשיפור ההמרות, מקום טוב להתחיל בו הוא בדיקת לחצני קריאה לפעולה (CTA) באתר המכירות שלכם. בהמשך המאמר, אכוון אתכם כיצד לכתוב קריאות יעילות יותר לפעולה ותוכלו לראות דוגמאות של קריאה לפעולה באתרי סחר אלקטרוני שונים.
מהי קריאה לפעולה?
קריאה לפעולה קוראת למבקרים להשלים פעולה רצויה. הפעולה הרצויה כוללת בדרך כלל לחיצה על צפייה בקולקציית מוצרים חדשה, צפייה במבצע או מכירה שיש להם הגבלת זמן, כניסה מחודשת לעגלת קניות נטושה או קריאה של תוכן שיווקי, כאשר המטרה הסופית של העסק היא כמובן המרה.
מהם הסוגים השונים של קריאות לפעולה?
קריאות לפעולה נבדלות זו מזו בפעולה שהן מנסות לגרום לקונים לבצע.
ישנם שלושה סוגים שונים של קריאות לפעולה:
קנה עכשיו. קריאה לפעולה של “קנה עכשיו” קוראת לקונים להשלים רכישה. מהסיבה הזו, זוהי הקריאה לפעולה האגרסיבית ביותר מבין סוגי הקריאה לפעולה. המטרה שלכם עם קריאה לפעולה של “קנה עכשיו”היא להציב הצעות רלוונטיות ומשכנעות מול קונים שמחייבים אותם להשלים את הרכישה שלהם.
צפה במוצר / בקולקציה. קריאה לפעולה של “צפייה במוצר” מזמינה אנשים להעיף מבט בקולקציית המוצרים שלכם מבלי להרגיש לחץ לקנות. סוג זה של קריאה לפעולה פועל היטב כאשר אתם פונים לאנשים בקהל היעד שלכם שאולי לא שמעו עליכם קודם לכן. לדוגמה, אם אתם מטרגטים קהל קר באינסטגרם לקמפיין נעליים לדוגמא, קריאה לפעולה כמו ‘צפה בקולקציה’ הגיונית יותר מאשר קריאה לפעולה של ‘קנה עכשיו’. זה נותן לצופה חופש לחקור את קולקצית המוצרים שלכם לעומת קריאה לפעולה ‘קנה עכשיו’ שמזמינה אותו לקנות במיידי.
לפרטים נוספים. מחקר שוק מראה שקונה צריך להכיר אותכם, את המוניטין שלכם בתחום ואת המוצר שלכם לפני שהוא מוכן לבצע רכישה. אז אם המטרה שלכם היא ליצור מנוע מכירה יעיל שמייצר את ההכנסות הרבות ביותר בעלות הנמוכה ביותר, קריאות לפעולה אסטרטגיים כמו “לפרטים נוספים” שמזמינים קונים לקרוא יותר על המוצר, המותג והאני מאמין שלכם יכולים להיות קריטיים להצלחה.
כמה קריאות לפעולה כדאי לכלול בתוכן שיווקי?
עבור קמפיינים בדואר אלקטרוני, עדיף להשתמש בקריאה לפעולה אחת בלבד כדי לשמור על ניתוח ובדיקות A/B נקיים. זה גם עוזר למקד את ההודעות שלכם ומקל על הקוראים לקיים אינטראקציה עם הדוא”ל אם הם מעוניינים ללמוד עוד או לבצע רכישה. כנ”ל לגבי מודעות בתשלום.
ייתכן שתרצו לכלול לחצן קריאה לפעולה משני בקטגורית בלוג. לדוגמה, מלבד לומר לקוראים לרכוש את המוצר שלכם או לצפות בו, אתם יכולים לבקש מהם להוריד אפליקציה, לקרוא פוסט נוסף בבלוג שמשלים את זה שהם נמצאים בו, או להירשם לניוזלטר שלכם.
חלק מהותי באופטימיזציה של קריאה לפעולה הוא בדיקת A/B testing של קריאות לפעולה (CTA) חדשות באתר שלכם ולשים לב אילו מהם עובדים הכי טוב. למרות שזה אולי נשמע מובן מאליו אך כדאי שתזכרו שקריאה משכנעת לפעולה עבור המותג שלכם תמיד תניב יותר תוצאות מאשר קריאה פחות משכנעת.
אז איך לכתוב קריאה לפעולה
כתיבת קריאה משכנעת לפעולה היא קצת יותר אסטרטגית מאשר סתם לשים כפתורי קריאה לפעולה של ‘קנה עכשיו’ באתר שלכם או בקמפיינים השונים.
שימוש במילים מניעות לפעולה, התחשבות במסע הלקוח המלא, הנעת קהל היעד שלכם לעבר פעולה רצויה, שימוש בדחיפות ושמירה על הקריאה לפעולה Above the fold הם רק חלק מהטכניקות שאשתף איתכם תיכף…
1. חשבו על שלב המשפך
שלבי המשפך מתייחסים להלך הרוח של הלקוחות בדרכם לרכישה. הוא מייצג את האסטרטגיה השיווקית המשמשת להפיכת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים. המטרה היא למפות את המסלול להמרה ולהפוך את המכירות לאוטומטיות. במידה ואין לכם איש שיווק ומכירות שעוקב אחר אחר נתוני המשפך השיווקי 24/7, עליכם להשתמש במקום זאת, בקריאות לפעולה מעודדות.
אם מסתכלים על זה מלמעלה, משפך שיווקי מורכב משלושה חלקים:
↩ בראש המשפך (ToFu): שלב מודעות שבו אנשים לומדים על המוצר שלכם.
↩ אמצע המשפך (MoFu): שלב העניין וההחלטה שבו אנשים מחפשים פתרונות.
↩ תחתית המשפך (BoFu): שלב פעולה שבו אנשים מוכנים לבצע רכישה.
הקריאה המועדפת לפעולה שבה עליכם להשתמש משתנה בהתאם לשלב של המשפך שבו נמצא הקונה. קוראי פוסטים בבלוג בפעם הראשונה, לדוגמה, יגיבו באופן שונה לקריאה לפעולה של ‘קנה עכשיו’ מאשר מנוי דוא”ל מעורב או לקוח נאמן.
פגשתי אתרי מכירות רבים המשכללים את המשפך באמצעות סדרה של קריאות לפעולה. לאחר שתנחתו באתר, חלון קופץ מתוזמן יציג הצעה להנחה של 20% בתמורה לשמכם, כתובת הדוא”ל ומספר הטלפון שלכם. זו מחויבות נמוכה ומעורבות עבור קונים בפעם הראשונה – כי מי לא רוצה 20% הנחה מהמוצרים באתר שאליו נכנסו מתוך התעניינות מסוימת?
לאחר מילוי הטופס בחלון הקופץ, האתרים שולחים הודעת דוא”ל לאישור ו- SMS עם קוד ההנחה. הודעת ה-SMS משתמשת בקריאה לפעולה מבוססת טקסט כדי ללחוץ על הקישור ולהשתמש בקופון. הדוא”ל משתמש בקריאה לפעולה “פנקו את עצמכם” כדי לעודד קליקים.
במקרה כמו זה אנשים מתחממים כאן יותר כאשר הם נמצאים בשלב ההחלטה. הם מכירים את המותג שלכם ואת ההיצע שלו, ולכן קריאה אגרסיבית יותר לפעולה מאוד מקובלת.
כאן, חשוב להקל על המשתמשים להוסיף מוצרים לעגלה, לתת להם אפשרות לקרוא על פריט בדף המוצר ולהוסיף אותו לעגלת הקניות שלכם משם או ישירות מדף הקטגוריה באמצעות קריאה לפעולה להוספה לעגלה.
קריאות לפעולה ממוקדות אלה משמשות כדי למשוך את המבקרים עם הקריאה הנכונה לפעולה בהתבסס על כוונתם והיכן הם נמצאים בשלב המשפך שלכם. כשאתם יוצרים קריאה לפעולה, חשבו על יצירת מעורבות הצופים על סמך ההתנהגויות והלך הרוח שלהם. זה יכול לעזור להעביר את המסר שלכם ולעודד אנשים לפעול לפי מה שיש לכם להציע.
2. הציעו הצעות מוקדמות בסיכון נמוך
זה אמור להיות קל יותר ללקוחות היעד לקיים אינטראקציה עם העסק שלכם מכיוון שאנשים נוטים יותר ללחוץ על כפתור שלא יעלה להם כלום ושלא מחייב אותם לשום דבר. כך אתם יכולים להוביל אותם לדף נחיתה שנותן לכם הזדמנות נוספת לבצע מכירה.
על ידי הצעת משהו בעל ערך גבוה (כמו משלוח בחינם מכל סכום או הנחה) בתמורה למשהו בעל ערך עבורכם אך בעל מאמץ נמוך יחסית עבורם (כמו מעקב חברתי או הרשמה לניוזלטר), כך בעצם אתם נותנים ללקוחות שלכם את התמריץ להיות מעורבים. מי לא רוצה משהו בחינם רק בשביל לעקוב אחרי עמוד אינסטגרם, או 15% הנחה רק תמורת הרשמה לניוזלטר שהם יכולים תמיד לצאת ממנו?
דוגמה מצוינת לקריאה לפעולה בסיכון נמוך היא ההצעה של הצעת הנחה של 15% בתמורה לקבלת כתובת דוא”ל. זוהי הצעה ללא סיכון ללקוח – הוא אפילו לא צריך להתחייב לשום דבר, רק לתת את כתובת הדוא”ל שלו תמורת הנחה טובה.
3. השתמשו בדחיפות כדי להגדיל את ההמרות
כאשר קונים מרגישים שההזדמנות מוגבלת, הם נוטים יותר לרכוש. זה יוצר תחושת דחיפות ומפעיל את ה-FOMO בכולנו. מחקר שנערך לאחרונה הראה כי הוספת תחושת דחיפות הגדילה את שיעורי ההמרה ב-332% עבור מוכר מקוון אחד.
אתם יכולים להחיל דחיפות זו על מכירות והצעות עבור מוצרים בחנות הסחר שלכם.
לדוגמה, אתם יכולים להדגיש מתי פריט מסוים במלאי נמוך בדף המוצר שלכם או באמצעות קמפיין בדואר אלקטרוני, או ליצור הצעות תלויות זמן עם ניסוח כמו “קנה עכשיו – מבצע הורס עד חצות”.
אתרים רבים משתמשים בדחיפות בכך שבחלק העליון של דף התשלום, יש את הודעת הספירה לאחור “מהר! ההזמנה שלך שמורה ל-9:31 דקות!” המותג יחזיק את ההזמנה שלכם רק למשך 10 דקות, מקסימום, מה שמרמז שאם לא תשלימו את הרכישה היא עלולה להימכר.
4. בדקו צבעים שונים
אמנם אין צבע כפתור מוחלט ויחיד שממיר בצורה הטובה ביותר, אבל חשוב לוודא שאתם משתמשים בצבע שמהדהד בקרב המבקרים שלכם ומשקף את המותג שלכם. הדרך להבין זאת היא באמצעות בדיקת A/B. צרו כמה גרסאות של אותו לחצן קריאה לפעולה באמצעות צבעים שונים וראו איזה מהם יוצר שיעור לחיצה גבוה יותר.
כמה טיפים שיש לקחת בחשבון בעת קביעת הצבע שבו יש להשתמש עבור הקריאה לפעולה:
🡰 השתמשו ברווח לבן מסביב לקריאה לפעולה כדי להבהיר היכן ללחוץ.
🡰 בחרו צבע שונה מספיק מהרקע כדי שהוא יבלוט.
🡰 שמרו על פשטות.
5. השתמשו בלחצן קריאה לפעולה פשוט ובקופי פשוט
לוקח למבקר 50 אלפיות השנייה לגבש דעה על האתר או המודעות שלכם ולכן חיוני שתהפכו את זה למושך את העין ופשוט. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות לחצנים כדי להפנות את תשומת הלב של המבקרים לפעולה שאתם רוצים שהם יבצעו.
🎯 טיפ אישופ:
התאימו את קופי הכפתורים שלכם לקטגוריית המוצר ולקהל היעד שלכם. לדוגמה: אם אתם מוכרים קפה, נסו לשנות את העותק בקריאה לפעולה של קנייה עכשיו ל”לקבלת קפסולות בכל קנייה” ובדקו אם זה עוזר בהמרות!
6. השתמשו בתמונות שובות לב של גיבורים
באפשרותכם להשתמש בתמונות של גיבורים כתמונות ראשיות באתר, זאת כדי להדגיש מוצר או קולקציה. במילים אחרות, הגיבורים הללו יכולים להיות קריאה מסיבית לפעולה. הקפידו לקשר את תמונת הגיבור למוצר או לקולקציה כדי לגרום למבקרים להיכנס מהר יותר.
7. שמרו את זה Above the fold
הביטוי “Above the fold” מגיע מתעשיית העיתונים, שכן הסיפורים החשובים ביותר מופיעים בחצי העליון של העמוד הראשון של העיתון – החצי שאתם רואים שהוא על דוכן העיתונים. מתחת ל”Fold” של חלון הראווה נמצא האזור של אתר האינטרנט שלא ניתן לראות עד לגלילה למטה. כל תוכן Above the fold הוא מה שהמבקרים רואים מיד עם הכניסה לחנות המקוונת שלכם.
אם אתם יכולים למשוך את תשומת הלב של המבקרים מעל הקיפול, רוב הסיכויים שהוא ימשיך ללחוץ ולנווט בחנות שלכם.
לסיכום ולעניין
צרו קריאות לפעולה עבור האתר והקמפיינים השיווקיים שלכם
אתם זקוקים לקריאה ברורה ומשכנעת לפעולה כדי לשפר את מדדי המסחר האלקטרוני שלכם. תיישמו את הטיפים והטריקים שסיפקנו לכם במאמר זה ונסו אותם באתר המסחר האלקטרוני שלכם או בדפי המדיה החברתית שלכם. בדקו מה עובד, ובצעו התאמות למה שלא, ולאחר מכן צפו כיצד המכירות שלכם גדלות.
בפלטפורמת Eshop אנו בונים אתרי איקומרס מובילים ברמה הכי גבוהה שיש, יש לנו צוות מעצבים מובחר, מפתחים מוכשרים בטירוף ואנשי דיגיטל מהשורה הראשונה. אנו נדע לבנות עבורכם אתר שיהיה בין היתר מושלם מבחינת קריאות לפעולה, כך שתוכלו לייצר בעזרתו המרות איכותיות. ליצירת קשר לחצו כאן>



