בלחיצת כפתור: דגשים לממשק ניהול יעיל לחנות וירטואלית

חנות וירטואלית מאפשרת לנו לייעל את תהליכי השיווק של מוצרי העסק, ולהפוך אותם מחנות פרונטלית המוגבלת ללקוחות העוברים מול חלון הראווה שלכם, לעסק משגשג בעל פוטנציאל עצום להתרחבות לשווקים מרוחקים, ואף להגיע לשווקים בינלאומיים. עם זאת, על מנת לחסוך זמן ומשאבים כדאי לייעל את התהליך. כיום ניתן להשתמש במערכת אוטומטית קלילה לתפעול המאפשרת לתהליך המכירה וקשרי הלקוח להתבצע בלחיצת כפתור, תופתעו לשמוע כי החנויות הווירטואליות של היום כוללות הרבה יותר מקטלוג מוצרים וכפתור קניה.
זכרו כיום קשר ישיר עם הלקוח, לאורך זמן, באמצעות מערכת מובנת, יכול להחזיר לקוחות לרכישה חוזרת מדי חודש – וליצור חווית קניה יחודית – גם בזמן שאתם בחופשה באיים הקריביים. אז אילו תהליכים תוכלו לייעל באמצעות ממשק חכם?
א. שליטה מלאה בניהול מחזור החיים של ההזמנה:
1. עדכון קליל של סטטוס ההזמנה – הלקוח הזמין את המוצר, מנהל המחסן ארז והכין את ההזמנה למשלוח, כעת היא נמצאת בדרכו אליו. כאשר אתם מעדכנים במהירות את סטטוס ההזמנה, אתם מודעים למצב המלאי העדכני, והלקוח יכול להתעדכן, כיצד תעשו זאת?
2. מערכת השולחת אימיילים אוטומטיים עם סטטוס ההזמנה המעודכן – “ההזמנה בדרך אליך!” – כל לקוח ישמח לדעת שבעוד ימים או שעות ספורות תגיע חבילה לביתו עם המוצר שהזמין. אך מה אם הלקוח הזמין את המוצר טלפונית? הפלטפורמה שלכם תוכל לטפל גם בהזמנות חיצוניות.
3. שילוב הזמנות און ליין עם הזמנות טלפוניות – הלקוחה הקבועה שלכם התקשרה לחנות האונליין להזמין עוד שק אוכל לכלבים? עברתם אצל לקוח וגם השכן ביקש להזמין את אותו המוצר? בלחיצת כפתור תוכלו להזין את ההזמנות מחוץ לעולם הווירטואלי – ולנהל אותן ביעילות באותו הממשק המנהל את החנות הווירטואלית שלכם.
ב. מערכת CRM המאפשרת תקשורת עם הלקוח מתוך מסך ההזמנה
הלקוח שלכם מתלבט בין מקלדת אלחוטית למקלדת בעלת חיבור USB. לקוחה אחרת רוצה להזמין חולצה, אך מתלבטת בין המידות המוצעות בחנות. מערכת חנות וירטואלית יעילה מאפשרת לכם להתקשר עם הלקוח בדיוק ברגע החשוב ביותר – רגע ההתלבטות האם לרכוש או לא. צאט או שיחת טלפון בזמן הנכון, יכולים להיות התמריץ האחרון לבצע רכישה של מאות שקלים – לא חבל לפספס אותה?
ג. אפשרות ניהול קטלוג בצורה יעילה, מהירה וחכמה
מעוניינים לנהל מספר מוצרים במקביל? להוסיף קבוצות וקטגוריות חכמות, בהן מוצרים יתעדכנו גם במנועי החיפוש תחת אותה הקטגוריה? ממשק ניהול מהיר ויעיל מאפשר לכם להעלות כמות גדולה של תמונות בעת ובעונה אחת, להעתיק תיאור מוצר ממוצר אחד לשני ואף לנהל כמויות צבעים ומידות במהירות. כאשר אתם עושים שימוש בלפטפורמה חכמה יותר, אתם משקיעים הרבה פחות זמן בהזנת המוצרים, ויכולים לדאוג לאספקטים החשובים באמת – בניהול העסק והתקשורת עם הספקים השונים.
ד. ממשק ישיר למערכת דיוור
חלק מהותי מניהול העסק שלכם מתמקד בקשר עם הלקוח. מערכת דיוור חכמה, של רשימת תפוצה עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות שכבר רכשו בעסק מאפשרת לכם למקסם את הנכס החשוב ביותר בחברה – מאגר הלקוחות שלכם. במקום לעבוד עם כרטסת ישנה, או לשלוח קטלוגים שעלות הדפסת גבוהה, תוכלו להתממשק ישירות למערכת הדיוור ולהפוך ניוזלטר מנצח ל”מכונת מכירות”.
ה. כרטיס לקוח מפורט – המאפשר לשלוף מידע איכותי ורלוונטי אודות הלקוח לצרכי פרסום ושיווק
לו יכולתם לחזור לעבר… שימוש נכון במידע שהצטבר בחברה במהלך השנים האחרונות, היה מסייע לכם ליצור קבוצות עניין שכל קטגוריה של מוצרים. לקוחה אוהבת תכשיטים או איפור? פנקו אותה בקופון מתאים. לקוח אחר משדרג את הטלפון או המחשב הנייד בכל שנה? גלו את דפוסי הקנייה שלו, והשתמשו במידע על מנת ליצור מערכת קידום מכירות יעילה. מדוע?
מערכת קד”מ חכמה תאפשר לכם לבנות:
א. מבצעי קנה/קבל
ב. מבצעי מוצר (קניית מוצרים ספציפיים)
ג. מבצעי מחיר (סכום קנייה מעל X ₪)
ד. מבצעי כמות (קניית כמות ספציפית)
ה. בניית ממשך אוטומטי המוסיף הנחות על המוצרים, באחד מהמודלים הבאים –
1. הנחה של X שקלים או הנחה המבוססת על אחוז מסך העגלה
2. קבלת מוצרים בחינם
3. אחד + אחד (הזול בין השניים) עבור כל מוצרי העגלה
נסכם בטיפ חשוב אחרון: מערכת קופונים חכמה יכולה לשנות את כמות המכירות החוזרות שלכם. לקוח שעומד לרכוש מוצר אחד – ירכוש שלושה אם יקבל הנחה גדולה יותר. לקוח אחר ישמח להוסיף מוצרים נוספים כדי להגיע למינימום הנדרש לשילוח המוצרים בחינם. תוכלו ליצור במערכת:
א. קופון רב פעמי/חד פעמי למשתמש
ב. הנחה בשקלים/הנחה באחוזים
ג. קופון עבור כל המוצרים בעגלה
ד. קופון עבור כל המוצרים בקטגוריה
ה. קופון אוטומטי לרכישה הבאה – UPSALE
אולי יעניין אתכם גם:
ללא גולשים אין מכירות – איך למשוך גולשים לאתר
עיצוב חווית משתמש נכונה בחנות וירטואלית
אפיון קהל יעד מדוייק לחנות שלנו

