איך בינה מלאכותית משפיעה על אתרי איקומרס

אלא אם כן התחבאתם מתחת לאדמה, חיכיתם שהעולם יסתיים במשך כמה שנים, בטח שמעתם על בינה מלאכותית בשלב מסוים.
במיוחד בשנת 2024, AI מתחיל להטמיע את עצמו בכל ההיבטים של חיינו – ממכשירי חשמל ביתיים ועד מערכות אבטחה – בינה מלאכותית נמצאת כמעט בכל מקום.
אבל כשמדובר במסחר אלקטרוני, בינה מלאכותית (AI) נמצאת שם כדי לחולל מהפכה בפעילות העסקית.
עכשיו אם אתה קורא את זה, רוב הסיכויים שאתה מחפש דרכים לשפר את החוויה העסקית שלך מסחר אלקטרוני עם הכוח של בינה מלאכותית.
מאמר זה בוחן את היתרונות של שימוש בבינה מלאכותית למסחר אלקטרוני ומדוע היא משנה את כללי המשחק עבור עסקים וצרכנים כאחד.
מהי בינה מלאכותית?
AI מייצג בינה מלאכותית.
בינה מלאכותית מתייחסת ליכולתן של מכונות לבצע משימות שהיו פעם נחלתם של בני אדם בלבד:
למידה, חשיבה, תפיסה, פתרון בעיות: דברים שבעבר נזקקו למוח האדם, כעת יכולים להיעשות על ידי מחשבים. (בדרך כלל הרבה יותר מהר ממה שהיינו יכולים לעשות אותם, וגם עם הרבה פחות מקום לטעויות!)
כיצד AI מביא שינוי למסחר אלקטרוני?
בנוף המתפתח ללא הרף של מסחר אלקטרוני, AI מתגלה כמשנה את כללי המשחק ומחוללת מהפכה באופן שבו עסקים פועלים.
💡 עכשיו, בואו נצלול לתוך איך כמה ענקיות מסחר אלקטרוני כמו אמזון, עליבאבא, eBay, ואחרים משתמשים AI כדי לשפר את היתרון התחרותי שלהם ולהניע הצלחה.
אמזון, הידועה בחדשנות שלה, משתמשת ב- Alexa המבוססת על בינה מלאכותית כדי להבין את דרישת הלקוחות ולספק המלצות מותאמות אישית על מוצרים. למעשה, מחקרים הראו כי מנוע ההמלצות של אמזון מייצר 35% מסך המכירות שלה.
אתם מכירים את JD? ענקית מסחר אלקטרוני שבסיסה בבייג’ינג, שיתפה פעולה עם Siasun Robot & Automation Co Ltd. כדי לייעל את פעילות המחסנים שלהם באמצעות אוטומציה.
עם שירות AI גנרטיבי ורובוטיקה, הם שואפים לייעל את מיון ואספקת המוצרים שלהם כדי להשיג הפחתת עלויות וצמיחה בהכנסות.
יתר על כן, JD.com גם מתכננת למנף את הבינה המלאכותית כדי לשפר את היעילות ולקצץ את כוח העבודה הידני שלה מ-120,000 ל-80,000 במשך עשור. מדהים נכון?
עליבאבא, שחקנית מפתח בשוק המסחר האלקטרוני, אימצה עוזרי בינה מלאכותית כמו Tmall Genie ו-Ali Assistant כדי להשיג יתרון תחרותי בשוק.
הצ’אט בוט לשירות לקוחות שלהם, המבוסס על בינה מלאכותית, מטפל ב-95% מהפניות הכתובות והמדוברות של לקוחות.
בנוסף, עליבאבא משתמשת בבינה מלאכותית להמלצות חכמות על מוצרים, שיפורי חיפוש ומיפוי יעיל של מסלולי משלוח.
עליבאבא הטמיעה מערכת לוגיסטית חכמה שכבר הניבה הפחתה של 10% בשימוש ברכב והפחתה של 30% במרחק נסיעה.
ענקית מסחר אלקטרוני אחרת, eBay, הטמיעה את Shopbot – עוזר קניות מבוסס בינה מלאכותית שעוזר למשתמשים למצוא מוצרים רלוונטיים.
לקוחות יכולים לתקשר עם העוזר באמצעות טקסט, קול או על ידי העלאת תמונות, והבוט נותן מידע מדויק לקונים.
יתרונות השימוש בבינה מלאכותית באתרי סחר
דמיינו חוויית קנייה שבה המוצרים המוצגים מתאימים את עצמם להעדפות הייחודיות שלכם ולרכישות קודמות.
או דמיינו שאתם מקבלים המלצות מוצר מותאמות אישית שתואמות באופן מושלם את טעמכם – למרות שלא ידעתם שאתם זקוקים לפריט הזה.
זה כבר לא חלום אלא מציאות מוחשית הודות לקליטה המהירה של AI במסחר אלקטרוני מקוון. הוא מעצב מחדש את חוויית הקנייה המקוונת מהליבה ומציע לקונים מהירות, התאמה אישית, נוחות והתאמה אישית ללא תחרות.
הנה כמה מהיתרונות המהפכניים של AI במסחר אלקטרוני:
מספקת חוויית חיפוש חזותית מותאמת אישית
עד כה, לקוחות לא התלהבו במיוחד מחוויית החיפוש בחנויות אינטרנט מכיוון שלרוב המלצות על מוצרים לא היו רלוונטיות לצרכים שלהם.
טכנולוגיית AI יכולה לגשר על הפער על ידי זיהוי מוצרים מתמונות ומתן תוצאות רלוונטיות לקונים.
תארו לעצמכם שקונה מבחין במישהו עם זוג נעליים אופנתיות. הם יוכלו לצלם תמונה מהירה – להעלות אותה לחיפוש, והכלי המבוסס על בינה מלאכותית יתן המלצות על כל הפריטים הדומים.
אז הקונה רק צריך למיין את המוצרים, למצוא את האחד שאהב ולבצע רכישה. זה הופך את חווית הקנייה להרבה יותר חלקה.
מאפשרת עזרים חזותיים משופרים של מוצרים
לקוחות מרגישים לעתים קרובות מאוכזבים כאשר המוצר שקיבלו אינו תואם את הרושם שקיבלו על ידי התמונות המוצגות באתר. כדי לעזור ללקוחות עם ייצוג מדויק יותר, מוכרים יכולים להשתמש במחולל תמונות AI כדי להציג פריטים בצורה אטרקטיבית יותר.
זה כמובן כרוך בשימוש בתמונות ברזולוציה גבוהה, תקריבים ואלמנטים אינטראקטיביים לחוויית קנייה טובה יותר.
👈טכנולוגיית AI:
יכולה בהחלט להפוך יצירה של תמונות מוצר יפות יותר לפעולה אוטומטית ומבטיח שכל הזמנה תהיה איכותית יותר עם השפעה חזותית מקסימלית.
פילוח מחדש של קונים פוטנציאלים
אין זה סוד שמסחר אלקטרוני זקוק לאסטרטגיות מיקוד מחדש כדי ליצור מעורבות מחודשת של לקוחות ולהגדיל את ההמרות.
רוב עסקי המסחר האלקטרוני כבר עמוסים בנתוני לקוחות שאינם ניתנים לניהול. אבל, זהו מכרה זהב כדי לשפר את המיקוד מחדש ולשפר את מחזור המכירות.
זה המקום שבו AI יכול לשחק תפקיד קריטי. זה מבטיח שמשאבי השיווק שלך לא יתבזבזו על לידים שלא יומרו.
AI יכול לנתח את הנתונים ולספק תובנות משתמש יקרות ערך שניתן להשתמש בהן כדי לבנות תקשורת והצעות מותאמות אישית כדי לפלח מחדש לקוחות פוטנציאליים במורד משפך המכירות שלך.
לדוגמה, חברה בשם Retargeted.ai משתמשת בבינה מלאכותית כדי לפלח אנשים שעוזבים את האתר שלך מבלי לבצע רכישה. הם מסתכלים על ההתנהגות של אנשים ומשתמשים בתחזיות חכמות כדי להבין מי צפוי לקנות. לאחר מכן, הם יוצרים מודעות מותאמות אישית כדי למשוך את תשומת הלב שלהם ולהגדיל את ההמרות.
שיפור ההתאמה האישית עבור הלקוחות
בשנים האחרונות, יצירת מודעות מותאמות אישית ורלוונטיות הפכה לעדיפות עליונה עבור מותגים – במיוחד מכיוון שסביר להניח ש-80% מהקונים יקנו ממותגים שמספקים חוויות קנייה מותאמות אישית.
לא רק זה, בסביבות 50% מהקונים מרגישים שמותגים יכולים לעשות עבודה טובה יותר בהתאמת המסרים שלהם להעדפות הלקוחות.
מפרסמים פנו לשיווק שיחות צ’אט מבוסס בינה מלאכותית כדי להשיג רמה זו של התאמה אישית. גישה חדשנית זו מסייעת ליצור קשר מותאם אישית עם הלקוחות, משפרת את קשרי המותג ומשפרת את חוויית הקנייה הכוללת.
היתרונות של מתן חוויות מותאמות אישית הם משמעותיים עבור מותגים. זה לא רק משפר את ההחזר על ההשקעה (ROI) שלהם, זה מחזק את נאמנות הלקוחות ואת מערכות היחסים עם הלקוחות.
סינון ביקורות מזויפות
סינון ביקורות מזויפות הוא כבר מזמן נושא בולט בעולם המסחר האלקטרוני. ההשפעה של ביקורות מקוונות על התנהגות הצרכנים אינה מוטלת בספק, כאשר 90% מהמשתמשים מכירים בהשפעתם על החלטות הרכישה.
יחד עם זאת, בתוך ים המשוב האמיתי, ביקורות מזויפות מציבות אתגר משמעותי, פוגעות בדיוק של בחירות הרכישה ושוחקות את אמון הצרכנים.
אז איך בינה מלאכותית במסחר אלקטרוני יכולה להתמודד עם הבעיה הזו?
קיים אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית כדי להילחם בביקורות ודירוגים מזויפים של מוצרים ברישומים שלהם. הוא מחשיב את תג רכישת הלקוח המאומת ואת המדד “מסומן כמועיל” על ידי משתמשים אחרים כדי לזהות ביקורות מזויפות.
ניהול מלאי אוטומטי
עם היכולת שלה לנתח נתונים, לבצע תחזיות ולהפוך תהליכים לאוטומטיים, בינה מלאכותית (AI) במסחר אלקטרוני משנה את אופן הטיפול בניהול מלאי.
עסקים יכולים לאסוף בקלות תובנות יקרות ערך כדי לפתח אסטרטגיות יעילות ולצפות את צרכי המוצר באמצעות כריית נתונים המבוססת על בינה מלאכותית.
פתרונות AI גם מנתחים במדויק דפוסי ביקוש, מזהים תנודות ומתחשבים בגורמים ספציפיים למיקום כדי למטב את רמות המלאי, ולמזער את הסיכונים של מלאי יתר או תת-מלאי.
יתר על כן, רובוטים מבוססי בינה מלאכותית מפחיתים את עומס העבודה האנושי ומגבירים את היעילות הלוגיסטית.
על ידי אימוץ AI בניהול מלאי, עסקי מסחר אלקטרוני יכולים לייעל את התפעול, להגדיל את שביעות רצון הלקוחות, להפחית עלויות ולשפר את היעילות הכוללת.
יצירת קמפיינים שיווקיים ייחודיים
זה מתסכל לשפוך זמן וכסף שהרווחנו בעמל רב על יצירת קמפיינים רק כדי לראות תוצאות לא משמעותיות. יחד עם זאת, עם הכוח של AI, משווקים יכולים ליצור קמפיינים מותאמים אישית שידברו לקהל שלהם וישיגו החזר ROI טוב יותר. על-ידי רתימת העוצמה של הפקת דוחות AI ומיטוב קמפיינים, משווקים יכולים להשיג רמות חדשות של יעילות, אפקטיביות ומעורבות.
👈 לדוגמה:
חברות כמו קוקה קולה כבר קוצרות את היתרונות של AI בקמפיינים השיווקיים שלהן. הם יצרו את פלטפורמת “Create Real Magic”, המאפשרת לאמנים דיגיטליים ליצור יצירות אמנות מקוריות עם הנכסים הממותגים של קוקה קולה. והערכים הטובים ביותר יופיעו על לוח המודעות הדיגיטלי של קוקה קולה בניו יורק ובלונדון.
דוגמה נוספת היא קמפיין “יצירת מופת”, המציג בקבוק קוקה קולה העובר בין הציורים והפסלים הידועים ביותר בהיסטוריה.
בכך, קוקה קולה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר את היצירתיות, החדשנות ומעורבות הצרכנים שלה.
חיפוש מוצרים טוב יותר
בתעשיית המסחר האלקטרוני המתפתחת ללא הרף, מותגים מחפשים כל הזמן דרכים לשפר את חוויית חיפוש המוצרים עבור הלקוחות שלהם.
עם הכוח של AI, מותגים הצליחו להשיג זאת ולספק חוויית חיפוש מותאמת אישית ללקוחות.
ישנן פלטפורמות זיהוי מוצרים מבוססת בינה מלאכותית המסייעות למותגי מסחר אלקטרוני לקבל חוויית חיפוש טובה יותר המבוססת על קלט חזותי וטקסטואלי. ישנן גם מערכות ניהול תוכן מבוססות בינה מלאכותית המסייעות לחברות מסחר אלקטרוני לכתוב ולעדכן תיאורי מוצרים ייחודיים ורבי עוצמה. זה משפר את איכות המוצר ואת העקביות בכל הערוצים והשפות.
ישנן פתרונות חיפוש אתרים מבוססי בינה מלאכותית המותאמים לקמעונאים. בעזרת פתרונות אלה מוכרים יכולים להתאים אישית באופן מדויק את תוצאת החיפוש בהתבסס על העדפות הלקוח והתנהגותו.
לקוחות יכולים ליהנות ממיון מותאם אישית של תוצאות החיפוש בהתבסס על רכישות העבר שלהם והיסטוריית הגלישה שלהם, מה שמבטיח חוויית קנייה חלקה ומספקת.
אופטימיזציה של תמחור בזמן אמת
ההחלטה על התמחור הנכון עבור המוצרים שלכם היא קשה.
ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון לפני שתחליטו על אסטרטגיית התמחור שלכם: תמחור המתחרים, עלות משלוח וביקוש לקוחות.
יחד עם זאת, מחקר כזה עלול לקחת זמן, במיוחד אם יש לכם תיק מוצרים נרחב.
אבל מה אם נאמר לכם ש- AI יכול לעשות את זה בשבילכם באופן אוטומטי?
כן, AI יכול לנתח את תמחור המתחרים, הביקוש למוצרים וגורמים אחרים ולשנות את תמחור המוצרים שלך בזמן אמת כדי להישאר תחרותי ורווחי. זה נקרא תמחור דינמי.
לדוגמה, אלגוריתם AI יכול להעלות את המחיר כאשר המניות של המתחרים נמוכות ולהיפך.
להילחם במוצרים מזויפים
כיום, זייפנים נעשים כל כך טובים בהעתקת מוצרים, עד שקשה להבדיל אותם מהמוצרים המקוריים.
עד כדי כך שארגון המכס העולמי (WCO) העריך כי תעשיית הזיופים הכוללת שווה 503 מיליארד דולר – 3.3% מכלל מכירות המסחר האלקטרוני.
הבעיה עם מוצרים מזויפים היא שניתן לזהות אותם רק לאחר המסירה. לעתים קרובות מוכרים מזויפים משתמשים בתיאור המוצר המקורי ובתמונות ריאליות שלהם. מכיוון שהלקוח לא יכול לזהות זיוף רק על פי התיאור, הוא רוכש את המוצר ומקבל הונאה.
לבינה מלאכותית יש את הכוח להילחם במוצרים מזויפים. הוא משתמש באלגוריתמים של למידה עמוקה וראייה ממוחשבת כדי לזהות זיופים מהמקור.
שתי נעליים יכולות להיראות זהות לעין האנושית, אבל בינה מלאכותית יכולה להבחין בפרטים זעירים, כמו אם דפוס הבד כבוי או אם המרקם שונה, ולזהות זיופים על סמך זה.
לדוגמה, עליבאבא השיקה את הברית שלה נגד זיופים ביג דאטה בינואר 2017 כדי להילחם בזיופים. בברית זו, תאגידים גדולים כמו סמסונג, לואי ויטון, סברובסקי ו- Huawei עובדים יחד כדי להפיל מוצרים מזויפים בעזרת AI וביג דאטה.
אמזון לא נותרו מאחור. הם השיקו את Project Zero – תוכנית נגד זיופים המסייעת למוכרים לזהות הפרות של זכויות קניין רוחני ולדווח עליהן.
היא גם משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות רישומים מזויפים ולדווח עליהם לאמזון.
לסיכום
עם כל כך הרבה שימושיות, AI עבור מסחר אלקטרוני הופך קריטי יותר מאי פעם.
טכנולוגיה זו מציעה יתרונות ייחודיים רבים שאין לאחרים – החל מחיסכון בזמן במשימות מונוטוניות ויצירת חוויית לקוח יוצאת דופן ועד לזיהוי זיופים. בינה מלאכותית יכולה לעשות הכל.
נוסף על כך, כלי בינה מלאכותית גנרטיביים כמו ChatGPT במסחר מקוון יכולים לחולל מהפכה באופן שבו מותגים מתקשרים עם הקונים.
עכשיו, אנחנו מבינים את זה. שינוי יכול להיראות מפחיד. אולי אתםה עדיין מתלבטים האם כדאי לכם לאמץ טכנולוגיות AI בעסק שלכם.
אבל זכרו – בעולם המהיר הזה, לעמוד במקום פירושו להישאר מאחור.
פלטפורמת e-shop תמיד בעד קידמה וטכנולוגיה הנעשית בצורה נכונה ובמינון. אנו עובדים בימים אלא על כלי AI חכמים שישפרו את חווית הלקוח בפלטפורמה שלנו – עדכונים בקרוב:)
למידע נוסף לגבי בניית אתרי חנות ובירורים על הטכנולוגיות המוצעות לכם בפלטפורמת אישופ – נשמח שתצרו קשר ומומחה איקורנס יחזור אליכם.





