קמפיין Discovery לאתרי מכירות – כך תעשו את זה נכון!

מה אם הפרסום בתשלום שלכם יכול להגיע לקהלים ברגעים שבהם הם מוכנים לגלות מוצרים ושירותים חדשים? מודעות Discovery של גוגל נועדו בדיוק לצורך העניין.
סוג המודעה הדי חדש ולא ממש מוכר מאפשר לכם למשוך את תשומת הלב של הקהל רגע לפני חיפושים אחרים שהם מבצעים, זאת הסיבה שיש לכם יתרון תחרותי אמיתי.
בואו נראה ביחד מהן מודעות של Google Discovery, את היתרונות של השימוש בהן וכמה דוגמאות שיעזרו לכם לדמיין עבור אתר האיקומרס שלכם, עד כמה זה יכול להיות מעניין ובהחלט אפשרי.
מה זה Discovery של גוגל?
מודעות Google Discovery הן מודעות עשירות מבחינה חזותית שמופיעות באפליקציית YouTube, באפליקציית Google ובאפליקציית Gmail. הם יכולים להיות מוצגים כתמונה בודדת או כקרוסלה של תמונות, מודעות אלו גורמות למוצרים ושירותים להתגלות על ידי קהלים פוטנציאליים חדשים.
סוג מודעה זה עוסק בלמידת פעולות הגולש כדי להתמקד טוב יותר בכוונת המשתמש ובכך עוזר ל- Google להציג את המודעה שלכם ברגע הטוב ביותר בהתבסס על אותות המשתמש.
הגולשים יכולים להתאים אישית את התכנים שיופיעו להם בהתאם לתחומי עניין, תחביבים והעדפות שלהם. כמו למשל: טיולים, קולינריה, הייטק, בריאות, ילדים ועוד.
בניגוד למודעות החיפוש של גוגל, בקמפיים דיסקברי אתם מגיעים אל האנשים עוד לפני שהם מקלידים שאילתה בשורת החיפוש. מטרת העל של גוגל דיסקברי היא בעצם לתת לגולש תשובה עוד לפני שהוא שאל שאלה וכל זאת בתחומים שהוא באמת מתעניין בהם.
מהם ההבדלים בין מודעות גוגל חיפוש לבין מודעות גוגל דיסקברי?
אם אתם מעוניינים להציג מודעות כאשר קונים פוטנציאליים מחפשים מוצרים, בחרו במודעות חיפוש. יחד עם זאת, אם אתם רוצים שקונים פוטנציאליים יראו את המוצר שלכם בזמן שהם מסתכלים על מוצר דומה, במקרה זה עדיף שתבחרו במודעות דיסקברי.
כיצד נראות מודעות של גוגל דיסקברי?
מודעה של Google Discover מאוד דומה בנראות שלה למודעות ברשת המדיה של גוגל, כאשר המטרה העיקרית היא להיראות מעניינות ולמשוך את מבטם של הגולשים. מודעות אלו אינן ממוקדות בשאילתות ומילות מפתח אלא בקהלים, במה שמעניין אותם ובפעולות שלהם. כמו שאומרים זה ההבדל שעושה את ההבדל!
יתרונות ותועלות של קמפיין גוגל דיסקברי
כשאתם מפעילים קמפיין דיסקברי, אתם מאפשרים למותג או לעסק שלכם להרחיב את התפוצה שלו לקהלים גדולים יותר ולהשיג יעדי ביצועים. לפניכם כמה מהיתרונות החשובים שתחוו עם מודעות דיסקברי:
-
תוכלו להגיע לנצל את שטחי הפרסום הנרחבים של Google באמצעות קמפיין מודעות יחיד.
-
תצליחו לעודד מעורבות באמצעות מודעות עשירות ורלוונטיות יותר לגולש.
-
כאשר יש לכם מוצר חדש ואתם רוצים לבחון תגובות של אנשים למוצר, קמפיין דיסקברי יעשה את העבודה ויחשוף את המוצר/ מוצרים או השירות החדש בפלטפורמות מדיה השונות.
-
בעזרת קמפיין דיסקברי אתם חוסכים לעצמכם זמן יקר של לנסות ולגלות מיהו הקהל הרלוונטי למוצר או השירות שאתם משווקים באתר שלכם, גוגל כבר עושים בשבילכם את כל העבודה, יש להם כבר את המידע לגבי מה הגולש מעוניין לראות. במידה ואתם עונים לציפיות, המודעה שלכם תתאים את עצמה בול לכוונתו של הגולש.
עכשיו, כשאתם מבינים מהן מודעות Google Discovery ומה יש להן להציע, אתם יכולים לראות אם הן תואמות למטרות פרסום בגוגל אדס שלכם.
לאיזה מטרות הכי כדאי לפרסם בגוגל דיסקברי?
מודעות Discovery יכולות להתאים ביותר עבור יעדי הביצועים הבאים:
מודעות למותג (Brand Awareness) – עוררו התעניינות מצד לקוחות חדשים כשהם פתוחים לנסות מותגים חדשים.
הגדלת כמות ההמרות (Drive Conversions) – הגדילו את כמות הביקורים באתר, את הרישומים לניוזלטר והכי חשוב עבור אתרי מכירות, אתם תגדילו את כמות הרכישות באתר.
רימרקטינג (Remarketing) – תתקשרו מחדש עם לקוחות שכבר מכירים את המותג שלכם וסומכים עליו.
אתם רוצים לפרסם את המוצרים שלכם ללקוחות שמעוניינים לרכוש אותם מבלי להתאמץ יותר מידי? קמפיין דיסקברי יכול להיות מותאם בול בשבילכם! צוות הדיגיטל שלנו בפלטפורמת Eshop ידעו להקים עבורכם את הקמפיין בצורה מקצועית ויעילה. התקשרו עכשיו
סוגי הפידים בהם מופיעות המודעות
כעת יש לכם מושג מה המודעות האלה עושות ומה מטרתן, אבל איך הן נראות בת’כלס? בואו נחקור את הנראות הויזואלית בפיד האפליקציות של Gmail, YouTube ו- Google.
פיד ג’ימייל
בתוך הפיד של Gmail, מודעות דיסקברי יכולות להופיע תחת כרטיסיות ‘חברתי’ או ‘קידומים’. אם תלחצו על המודעה, היא תיפתח כמו דוא”ל ותציג את המסר או ההצעה של המותג.
פיד הבית של יוטיוב
בנוסף לפיד של Gmail, המודעות שלכם יכולות להופיע גם בפיד דף הבית של אפליקציית YouTube (מסומן על ידי תיבת המודעות הצהובה הקטנה בפינה הימנית).
פיד האפליקציות של גוגל
לבסוף, מודעות דיסקברי יכולות להופיע גם בפיד האפליקציות של Google. תוכלו לזהות אותה ככזו לפי הטקסט הקטן “מודעה” בפינה התחתונה.
מה חשוב לדעת על מודעות דיסקברי של Google
בעוד שסוג מודעה חדש זה מכיר לכם כלי מלהיב נוסף, הוא מגיע גם עם כמה תכונות מבדלות שחשוב לשים לב אליהן:
מודעות דיסקברי מטרגטות קהלים, לא על ידי מילות מפתח. Google נותנת לכם את ההזדמנות לבחור אילו קהלים אתם רוצים, כולל אפשרות שיווק מחדש, נתונים דמוגרפיים מפורטים, קהלים בשוק, אירועי חיים, תחומי עניין וכוונה מותאמים אישית.
מודעות דיסקברי של Google מאפשרות הגדרות קמפיין מוגבלות. לא ניתן לשנות אסטרטגיות ידניות של הצעות מחיר, פילוח הקשרי, פילוח מיקום, פילוח מכשירים, סבב מודעות, הגבלת תדירות או שיטת הצגת מודעות.
הפיד של Discover באפליקציית Google אינו זמין לצרכנים בגרמניה, אוסטרליה וצרפת. לכן, אם אתה מתכננים לטרגט מדינות אלה, המודעות שלכם יוגבלו לפיד הבית של YouTube ולפיד Gmail.
עשו ואל תעשו עם מודעות דיסקברי
פילוח של Discovery הוא ייחודי, בדומה למודעות דיספליי ברשת המדיה, מודעות דיסקברי הן רספונסיביות ומתאימות את עצמן למסכים השונים. מה שאתם צריכים לעשות זה רק להגדיר סדרה של תמונות וטקסטים והאלגוריתמים קובעים מהי המודעה האופטימלית להצגה, בהתאם לדמוגרפיה ולהתנהגויות של המשתמש.
למרות שהן כמעט זהות למודעות תצוגה רספונסיביות של Google Display, יש כמה הבדלים בין מודעות אלה לבין מודעות דיסקברי.
אז מה ההבדל בין מודעת דיסקברי למודעת רשת מדיה?
ההבדל המרכזי בין שני סוגי קמפיינים אלו הוא בעצם למי המודעות מגיעות והיכן הן מופיעות. מודעות רשת המדיה נהדרות להגברת המודעות הכללית אך לעומת זאת מודעות דיסקברי נועדו להגיע לאנשים שכבר פתוחים לגלות מותג / מוצר ולקיים איתו אינטראקציה.
עוד דברים המבדילים בין מודעות דיסקברי לדיספליי:
-
מודעות דיסקברי אינן תומכות בסרטונים.
-
מודעות דיסקברי מציעות פורמט מודעת קרוסלה רספונסיבית (בניגוד למודעת גוגל דיספליי).
-
מודעות דיסקברי מציעות פיד חדשות ביחס רוחב-גובה של 4:5 למכשירים ניידים.
עקרונות בסיסיים של מודעות תצוגה חלים גם על Discovery. הכל מסתכם בהתאמה אישית של חוויית הקליק לפני הגעה לפוסט עם תוכן שמעניין ו/או בעל ערך וניצול התכונות הייחודיות שסוג המודעה מציע.
קמפיין דיסקברי – תעשו!
-
כלל מספר אחד: בחרו תמונות איכותיות ומוצלחות המשדרות רגש. המודעות בקמפיין דיסקברי הן מאד ויזואליות ולכן על מנת למשוך גולשים להקליק על המודעה שלכם אתם חייבים לשים דגש ולבחור בפינצטה את התמונות וכמובן לדאוג שלא יהיו באיכות ירודה.
-
כלל נוסף וחשוב לא פחות הוא לכתוב טקסט עם קופי שיווקי שנותן מידע על המוצר שלכם, על המותג שלכם ולמה כדאי להם לרכוש אותו דווקא אצלכם. רוב האנשים לא בהכרח מכירים את המותג שלכם ולכן חשוב שתציגו את עצמכם בצורה ברורה ומעניינת.
-
יש לנסות ולספר את הסיפור שלכם בעזרת התמונות. אתם יכולים לצרף טקסט כתוב אך אל תבנו על זה יותר מידי, הדבר הכי חשוב במודעה הן התמונות, הן אלה שיצרו סקרנות אצל הגולש ויגרמו לכך שהגולש ימשיך או לא ימשיך לגלול במהירות למודעה הבאה.
-
השתמשו ביחס הגובה-רוחב של 4:5. הכלי של גוגל יכול לעזור, אך אם אתם רוצים שזה יצא מושלם, אתם יכולים לשכור שירותים של מעצב שישנה את גודל הבאנר הקיים שלכם.
-
הגדילו את כמות התמונות, הכותרות והתיאורים המשמשים לכל מודעה. ככל שתוכלו לתת ל-Google יותר דטא לבדיקה, כך חוזק המודעות שלכם יהיה טוב יותר.
-
השתמשו בלמידה יצירתית מהערוצים החברתיים שלכם. הלך הרוח של הצופה במודעות של Discovery דומה מאוד לזה של מישהו שגולל את הפידים החברתיים. זאת אומרת שאם ישנו פוסט באינסטגרם לדוגמא שזכה לאינטראקציה טובה, תוכלו ללמוד ממנו ולייצר קריאייטיב דומה למודעת הדיסקברי שלכם.
-
השתמשו בתמונות עם אנשים בהן, עדיפות לתמונות אותנטיות. הן בדרך כלל מניעות קריאה לפעולה טוב יותר מאשר תמונות ללא אנשים. אנשים משדרים רגש וזה מה שגולשים מחפשים.
-
שקלו לקשר טופס לידים למודעת הדיסקברי שלכם, במיוחד עבור קהלים חמים. בונוס נוסף יהיה אם תחברו את ה- CRM שלכם כדי להפוך את זרימת הלידים לאוטומטית. זה יקל עליכם את ניהול הלידים, גם אתם וגם הלקוחות שלכם תהיו יותר מרוצים.
קמפיין דיסקברי – אל תעשו!
-
אל תרמזו על אינטראקטיביות (לדוגמא, הוספת לחצן קריאה לפעולה). גוגל מקפידה על הנושא הזה הרבה יותר בהשוואה לקמפיינים סטנדרטיים.
-
אל תשתמשו בטקסט שכבת-על על גבי התמונות שלכם. זה גורם לתוצאת CTR נמוך בממוצע.
-
אל תשתמשו בהגדרות בעלי משפך קצר עם קהלים קרים. בדומה לטקטיקות דיספליי ורשתות חברתיות אחרות, בדרך כלל תרצו לחמם את הקהל לפני שתציעו קריאה לפעולה מיידית.
-
אל תשתמשו בקמפיינים של דיסקברי לפני שתגדירו מעקב המרות. אסטרטגיות הצעת מחיר עבור Discovery משתמשות כולן בנתוני המרות.
עד כה דיברנו תיאוריה: מהו קמפיין דיסקברי, למי הוא מיועד, מהן היתרונות שלו ונתנו לכם טיפים לעיצוב מנצח של מודעות לקמפיין. כעת נרד לרזולוציות של איך בונים קמפיין מסוג זה. אם אתם עוסקים בתחום השיווק, אתם תהנו מהחלק הזה, אך אם אתם בעלי עסקים או בעלי אתרי מכירות, החלק הזה יהיה יותר טכני ופחות יעניין אתכם,
בפלטפורמת Eshop בנינו מחלקת דיגיטל עם אנשי צוות מומחים בכל תחומי השיווק והם מקצוענים מהשורה הראשונה. בנוסף לכך הם מאוד אדיבים וישמחו לייעץ לכם ללא עלות ובמקצועיות רבה. השאירו פרטים בטופס הנ”ל או פשוט וקל, חייגו אלינו לטלפון
איך יוצרים ומגדירים קמפיין מודעות דיסקברי של גוגל?
-
הגדירו קמפיין מודעות של Google Discover.
-
העלו את התמונות שלכם.
-
עברו את תקופת הלמידה של גוגל.
כדי להשיק קמפיין דיסקברי, תחילה עליכם לאסוף את חומר הקריאייטיב שלכם, כגון: הקופי של הטקסטים, התמונות והלוגו שלכם. לאחר מכן, אתם צריכים להחליט ולהגדיר את התקציב היומי כל שיהיה גבוה מספיק כדי לכסות לפחות פי 10 מהצעת המחיר של יעד ה- CPA שלכם. לאחר מכן, תצטרכו לאפשר תיוג בכל האתר בחשבון המודעות שלכם יחד עם מעקב המרות. לבסוף, עליכם לבדוק ולוודא שאתם מצייתים למדיניות המודעות המותאמת אישית של Google, כדי למנוע השהיות של מודעות.
לאחר שתשלימו שלבים מרכזיים אלה, תוכלו להתחיל להגדיר את הקמפיין.
שלב 1: הגדירו קמפיין מודעות של Google Discover.
-
היכנסו לחשבון Google Ads שלכם.
-
לחצו על ‘קמפיינים’ שנמצאים בצד שמאל של תפריט העמוד (או ימין, תלוי אם הממשק שלכם בעברית או באנגלית).
-
לחצו על הלחצן ‘+’ ולאחר מכן בחרו ‘קמפיין חדש’.
-
בחרו את מטרת השיווק שלכם.
-
לחצו על הסוג ‘קמפיין דיסקברי’.
-
בחרו ‘המשך’.
-
בחרו את הפילוח הגיאוגרפי והשפה שלכם עבור קמפיין זה.
-
בחרו את הקהלים שלכם: אתם יכולים לבחור בין כוונת הלקוח, הנתונים שכבר יש לכם (כלומר רשימת רימרקטינג) או קהלים בשוק.
-
הגדירו את אסטרטגיית הצעת המחיר ואת התקציב היומי הממוצע.
-
לחצו על ‘שמור והמשך’.
-
לחצו על ‘שמירה’.
-
לאחר הגדרת הקמפיין, השלב הבא הוא הגדרת מודעת תמונה בודדת ומודעת קרוסלה מרובת תמונות.
שלב 2: העלו את החומר השיווקי והקרייטיבי שלכם.
ישנם שני פורמטים זמינים עבור קמפיינים של Discovery: מודעות של תמונה בודדת ומודעות קרוסלה מרובות תמונות. עבור קמפיין זה, עליכם להעלות גרסאות מרובות של קריאייטיב, מכיוון ש-Google תיצור שילובים שונים על מנת למטב את הקמפיינים שלכם, כגון:
כותרות – יש להעלות בין שלוש לחמש כותרות עד 40 תווים כל אחת.
תיאור – ניתן לכלול בין תיאור אחד לחמישה תיאורים של עד 90 תווים.
שם העסק, קריאה לפעולה וכתובת URL סופית – אתם יכולים להגדיר רק אחד מכל אחד מהם.
תמונות – דרושה לכם לפחות תמונת נוף אחת, תמונה מרובעת אחת ולוגו מרובע, עם גודל קובץ מירבי של 5MB.
להלן השלבים להעלאת החומר השיווקי הנ”ל:
-
התחברו לחשבון Google Ads שלכם.
-
לחצו על ‘קמפיינים’ ובחרו את קמפיין דיסקברי שלכם.
-
בתפריט הדף השמאלי, לחצו על “מודעות והרחבות”.
-
לחצו על הסמל “+” ולאחר מכן בחרו “מודעת דיסקברי” או “מודעת קרוסלה של דיסקברי”.
-
העלאה.
שלב 3: עברו את תקופת ה”למידה”.
לאחר שהקמפיין יעלה לאוויר, עליכם לאפשר שבועיים ל- Google Ads כדי למטב את הצעות המחיר שלכם.
במהלך מסגרת זמן זו, ייתכן שתראה את התווית “למידה” לצד סטטוס אסטרטגיית הצעת המחיר שלכם. זוהי אינדיקציה לכך שעליכם להימנע מביצוע שינויים כלשהם בהצעת המחיר ולהערך לרגע שזמן זה יפוג.
מסקנות של צוות Eshop
מודעות דיסקברי הן פורמט חדש ב-Google Ads שהופך לחשוב יותר ויותר לשימוש ככל שהפרטיות תופסת את מרכז הבמה. הם מציעים כמה יתרונות ייחודיים על פני סוגי מודעות אחרים ב-Google Ads ומחוצה לה, כולל פילוח ברמת מילות מפתח בחיפוש.
על ידי שמירה על שיטות עבודה נכונות במהלך ההגדרה והמיטוב של הקמפיין, Discovery יהפוך למרכיב מרכזי וחשוב במאמצי השיווק הדיגיטלי של אתר הסחר שלכם.
אנו ממליצים לכם להיעזר בפלטפורמה מצליחה שהוכיחה את עצמה לאורך השנים, על מנת להשיג תוצאות מוכחות בקמפיין הדיסקברי של העסק שלכם.
פלטפורמת Eshop קיימת קרוב לשני עשורים. צוות הדיגיטל המקצועי והאדיב שלנו ישמח לקחת חלק בהצלחה שלכם. חייגו אלינו לייעוץ ללא עלות.

