שאלות נפוצות בבניית חנות אינטרנטית

כאשר עסק מבקש להקים חנות מקוונת עליו להבין כי מדובר בפרויקט וככזה יש לנהל אותו נכון, לקבוע אבני דרך, לו”ז, תקציב ובעיקר אחריות ובקרה על ביצוע. אמנם לא מדובר על חציבת רכבת קלה, אבל אם מדלגים על שלבים בפרויקט הדרך בטוח לא תהיה קלה.
כחברה המתמחה בבנייה של אתרים מורכבים ובמיוחד אתרי חנויות אינטרנטיות, אספנו את כל השאלות שעסקים שאלו אותנו על מנת להבין מה נדרש מהם ומה הם מקבלים בתמורה, החלטנו לשתף אתכם בדילמות ובסוגיות הנפוצות שמטרידות בעלי עסקים בשלבי בנייה שונים.
- האם העסק שלי בכלל צריך חנות באינטרנט?
בעולם של היום, כאשר כולם נמצאים און ליין, כל בעל עסק, בעיקר כזה המוכר מוצרים, חייב לפתוח גם את הערוץ המקוון. מדובר על הקניון הכי גדול בעולם, עם קהל פוטנציאלי עצום. משבר הקורונה הוכיח כי הצורך בפעילות עסקית אינטרנטית אינו רק מותרות אלא חיוני להמשך פעילות העסק.
- למה חשוב לבנות אתר ולא להשתמש בפלטפורמות מכירה חיצוניות?
פלטפורמות המכירה החיצוניות כשמן כן הן, חיצוניות ללא יכולת שליטה על המתרחש, האתר שנבנה בקוד פתוח לנצח יהיה של בעל העסק והוא אינו כפוף לחוקים או להחלטות של בעלי הפלטפורמות ומתחרים שנמצאים באותו המקום ו”נלחמים” על אותם הלקוחות.
- מה השלבים הראשונים בבניה ומה זה דורש ממני בעל העסק?
השלבים הראשונים הם אפיון האתר וממשק לתוכנית השיווק הכללית של העסק, לאסטרטגיה ולמיתוג. הבנה למי פונים, איך נכון לעשות זאת, מה המוצרים שנכון להציג ומה דרך הצגתן.
בעל העסק חייב להיות מעורב בכל השלבים כולם, האתר חייב לדבר עם שאר חלקי העסק, להעביר את המסרים השיווקיים בדרך נכונה ולא להיות תלוש משאר מאמצי השיווק והמכירות.
- יש לי אתר תדמית יפה, זה לא מספיק?
אתר תדמית כבודו במקומו מונח, אבל אין לו את היכולת להיות פלטפורמה מכירתית ראויה. בכל אתר מכירות יש גם חלק תדמיתי שמוצג גם ברמה הויזואלית וגם בתוכן ובאודות, אבל הוא מינורי יותר לעומת החלק של החנות.
- כמה משאבים נדרשים לי לבניית אתר, מבחינת זמן וכסף?
למען האמת אין תשובה חד משמעית מכיוון שבניית הלו”ז של שלבי האתר וההתקדמות תלויה בשיתוף הפעולה עם הלקוח, הוא חייב להיות מעורב ולהעביר תכנים, מיתוג ותמונות והזמינות שלו יכולה להשפיע על התנהלות הפרויקט ועל המשכו. גם מבחינת מחיר זה תלוי במורכבות האתר וכמות הדפים, המוצרים למכירה, אופן ההצגה הרצויה וכד’ לאחר האפיון המדויק ניתן לתת הצעת מחיר ולו”ז לביצוע.
- מה הכוונה באתר איכותי?
אתר איכותי משמעותו אתר שמייצג בצורה יפה, חכמה ונגישה את ערכי העסק, מושך גולשים ומשאיר אותם עד לסיום תהליך הרכישה. זה דורש מראה נקי ומושך את העין, גלריה מסודרת של מוצרים המצולמים בפקשוט איכותי, מידע מדויק ואמיתי, קישורים פנימיים טובים, מתווה רכישה נוח, נגיש וידידותי, רכישה בטוחה ומגוונת. אתר המשדר איכות ומקצועיות באמצעות ערך לגולשים ומעניק תחושת ביטחון שמדובר על איכות ללא פשרות.
- האם האתר באמת ימכור בלי מעורבות שלי?
אתר, האיכותי והיפה ביותר אינו מוכר בחלל ריק, בעל העסק לא יכול לנוח על זרי דפנה ושהמכירות יעשו מעצמן. יש צורך להיות עם אצבע על הדופק, לייצר טראפיק באמצעים שונים, לוודא שהאתר מעודכן, ללא באגים, לפרסם מבצעים ולמשוך את הלקוחות בכל פעם מחדש.
- מהי מערכת ניהול תוכן?
מערכת ניהול תוכן, או Content Management System’ – CMS’, הינה יישום מחשב המיועד לניהול, עריכה ופרסום של תכנים באתרי אינטרנט. זה מאפשר לבעל האתר לעדכן לבדו בכל זמן כל עוד יש בידיו את ההרשאות לכך. כמובן שאם אינו מעוניין לעדכן לבדו ניתן לשלם לחברה הבונה והמתחזקת של האתר עבור ניהול תוכן בשוטף.
- למה אני צריך לעבוד עם חברה ולא עם בונה אתרים עצמאי למה דווקא אישופ?
בנייה של אתר מכירות מקוון אינו דבר של מה בכך, לא כל בונה אתרים עצמאי מבין ויודע להתמודד עם הפרמטרים הנדרשים באתר מכירות, עם המבנה הנכון, אופן מתווה תהליך המכירה, ממשקי המרה ועוד. מרבית בוני האתרים יודעים לבנות אתרי תדמית מצוינים ויפים, אך אתר מכירות דורש התמקצעות וניסיון. העבודה עם אישופ מבטיחה ליווי של אנשי מקצוע מעולים בעלי ניסיון רב בבנייה של אתרי מכירות לסקטורים רבים ומגוונים. צוות של מתכנתים, מעצבים, מומחי חווית משתמש וממשקים שונים הפועלים יחד להקמתו של אתר איכותי וידידותי למשתמש.
- האם אני חייב להשאיר את האתר אצלכם ואני כבול לנצח?
כמובן שלאחר שהאתר עולה לאוויר הלקוח משוחרר לצאת לדרכו ולאחסן את האתר בכל מקום שיחפוץ. אנו באישופ מציעים שירותי אחסון מאובטחים וליווי לאורך זמן במגוון רחב של שירותים, לרבות שיווק ופרסום על מנת לייצר טראפיק איכותי לאתר ולייצר המרות.