מה זה אימייל מרקטינג ואיך זה עוזר למכירות בעסק?

אם קראתם פעם על ההיסטוריה של חברות ענק, בטוח שנחשפתם לאבולוציה של ההצלחה שלהן, שבהרבה מקרים התחילה מאיזה רעיון שאף אחד בהתחלה לא האמין בו.
מחנות שכונתית קטנה, מלקוחות שהגיעו ב’טיפטופים’ ‘מפה לאוזן’.
ההצלחה לא הייתה מיידית אלא עברה דרך מסלול עקבי וממושך עד שאותו עסק קטן הגיע אל נקודת המפנה הגורלית שפתחה בפניו לרווחה את חלון ההזדמנויות.
שיווק בעידן הדיגיטלי
מאז ש’קוקה קולה’ הפכה ממשקה נגד כאב ראש שנמכר בבית מרקחת למעצמת-על בינלאומית של משקאות קלים, עולמות השיווק והפרסום השתנו מהקצה אל הקצה.
הכלים השיווקיים שכיכבו בעולם הישן הם היום הרבה פחות אפקטיביים ואת מקומם על המגרש תפסו שחקנים חדשים, מבריקים, מהירים, עם טמפרמנט חי ובועט, שפוגע בול, מביא תוצאות ומנפיק קבלות.
הנה כמה מהכלים האלה:
* שיווק באמצעות וואטסאפ עסקי
* אימייל מרקטינג
* שיווק באמצעות תוכנות כמו ‘רב מסר’
* מכירות באמצעות קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות
* חנות אינטרנטית אונליין
* קמפיין מבוסס מיקום באמצעות הסלולר
* ניוזלטר תדמיתי קבוע
* עמוד אינסטגרם פעיל עם ‘רילס’ ופוסטים מדליקים שכוללים הנעה לפעולה
* וובינרים, מפגשי ‘זום’, סדנאות אונליין, שבסופם מוגשת הצעה בתשלום (קניית מוצר, רכישת קורס וכו’)
* דיוור ישיר באמצעות SMS
* בניית מאגרי ביג-דאטה ופילוחי שוק על פי נתונים לפי בחירה
שחקן חיזוק שעולה להתקפה – אימייל מרקטינג. מה זה?
כשמו כן הוא, שיווק באמצעות האימייל.
הכלי הזה מגיע ישירות לקהלי המטרה של העסק: שליחת דיוור לכתובות אימייל מדויקות ומשם ללקוחות פעילים או ללקוחות פוטנציאליים, עם סבירות גבוהה להיענות מצידם ל’קריאה לפעולה’.
הרבה חברות ועסקים מקפידים על משלוח אימייל קבוע לרשימת לקוחות פעילים או לקוחות פוטנציאליים שלהם.
זו פלטפורמה ישירה להעברת מסרים ומאפשרת בניית צעדים בוני אמון עם הלקוחות וגם עם הלקוחות שבדרך.
זה יכול להיות ניוזלטר שבועי או חודשי שמייצר קשר עם מאגר ממוקד של קהל שמוכן ‘להקשיב’ ופתוחים לקבל מסרים, טיפים והצעות.
רשימת דיוור ממוקדת לקהלי המטרה שלכם
אפשר כך לפלח רשימת דיוור רלוונטית לעסק ולמה שהוא מציע, ולבצע קמפיינים באמצעות אימייל מרקטינג.
באמצעות הקמפיינים ניתן לצאת במבצעי מכירות, להשריש תדמית חיובית לעסק, וגם להציג את עמדת המומחה בתחום שבו העסק פעיל.
בדרך זו ניתן לייצר מובילות, בידול והעדפה של הקהל כלפי העסק.
בנוסף, אפשר להפיק תתי-רשימות דיוור לפי קבוצות דיוור מתוך מאגרי המידע הקיימים.
לדוגמא: לבחור רק לקוחות שכבר קנו מהחברה בעבר, או לבחור רק לקוחות שגרים בעיר שבה יש לעסק סניף פיזי, או דיוור ישיר רק לאימהות, רק לאוהבי כלבים, וכך הלאה.
לקוחות שנחשפים באמצעות האימייל מרקטינג למסרים מכירתיים, מחברה או עסק שכבר מוכר להם ויצר אצלם אמון, בונים בתוכם מוכנות לקנייה, לקבלת הצעות מהעסק, להכיר מוצרים נוספים של העסק, ובעיקר להקשיב ולהגיב למבצעי המכירות שהוא מציע.
פייסבוק בשירות האימייל מרקטינג שלכם
הפרסום בפייסבוק, למשל, ביסס את עצמו כאחד הכלים המובילים בעולם הפרסום והמכירות.
בעיקר בזכות העובדה שפייסבוק מאפשרת למפרסמים שלה בנייה של רשימות דיוור וקהלי מטרה מפולחים ברמת רזולוציה מפורטת ביותר: כתובות אימייל של הגולשים, גילאים, אזור מגורים, תחומי עניין, סטטוס משפחתי, ועוד.
עסק שיידע להפיק מהנתונים האלה את המקסימום ולמנף אותם ליצירת מאגר לקוחות או בסיס נתונים של לקוחות פוטנציאליים, יצליח גם למכור להם בהמשך.
אפשר לעשות את זה עצמאית, ואפשר ב- Outsourcing
יש היום תוכנות ופלטפורמות טכנולוגיות בעלויות זניחות (דוגמת ‘רב מסר’, Smoove) שאפשר באמצעותן לדוור אימייל מרקטינג לעשרות אלפי לקוחות.
הן ידידותיות למשתמש, נותנות פתרונות יצירתיים ברמת עיצוב גרפי, דפי נחיתה, הפקת ניוזלטרים והתאמה גם לרשתות החברתיות.
כך שעם הדרכה טובה רוב בעלי העסקים יכולים ללמוד איך עושים את זה לבד.
למי שלא בא ‘לשבור את הראש’ עם זה, יש חברות מקצועיות שעושות את זה עבור העסק, בתשלום, במקצוענות ועם תוצאות בשטח/ב’קופה’.
לסיכום: אין היום מרקטינג בלי אימייל מרקטינג.
השיווק באמצעות דיוור ללקוחות או לקוחות פוטנציאלים הוא כלי עוצמתי וחשוב שאין לזלזל בו.