אתר הסחר שלכם לא מתקדם בגוגל? 7 סיבות למה זה עלול לקרות

האתר שלכם לא מתקדם בגוגל? יכולות להיות לכך לא מעט סיבות, הצוות של פלטפורמת Eshop נותנים לכם במתנה מידע חשוב שיכול להועיל משמעותית לשיפור האתר ומיקומיו.
אתם מוציאים ,תקציבי ריטיינר חודשי על קידום אורגני, אבל האתר בקושי זז בפעילות האורגנית? אתם לא היחידים שנמצאים בסיטואציה הזו. אנו פוגשים מידי יום עשרות אתרים שנמצאים באותה בעיה: הם משקיעים אלפי שקלים המשולמים לסוכנויות קידום שונות, חלקן מקצועיות יותר וחלקן פחות, אך למרות זאת האתר לא מתקדם לפי הציפיות שלכם והאמת שזה די מתסכל. אז בדרך כלל מה שקורה זה שאתם מחליטים לעזוב את סוכנות הקידום ולעבור לאחרת, במקרים אחרים אתם מעדיפים לקחת את הקידום האורגני על עצמכם ובמקרה הגרוע יותר- פשוט לוותר, להרים ידיים ולעצור את הפעילות.
במאמר הבא אנו נגלה לכם מהם הסיבות העיקריות שבגללן יכול מאוד להיות, האתר שלכם לא זז במיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל. חשוב להבין שבמקרים רבי יש מעבר לסיבה אחת בגללה האתר לא מתקדם בגוגל, אך עם זאת חשוב לחלק את הסיבות האפשריות על מנת שתוכלו לנסות ולהבין את שורש הבעיה ולטפל בהתאם.
סיבה מספר 1: קישורים לא איכותיים
אחת הבעיות המרכזיות שאנו נתקלים בהם היא שבעלי אתרים בוחרים חברת קידום על פי המחיר המשתלם ביותר. זה בהחלט מובן ולגיטימי שתנסו למצוא דיל טוב, אך עליכם לשאול את עצמכם: מה המחיר שתשלמו בעתיד? מה אתם מקבלים תמורת הסכום החודשי שאתם משלמים? אתם צריכים להבין שבקידום אורגני כמו בכל דבר בחיים אגב, יש מחיר לכל דבר, מה הכוונה?
אם חברת הקידום הבטיחה לכם כמות קישורים רבה (כי זה בד”כ מה שיקנה את תשומת לבכם), הסוכנות תעשה הכל כדי לספק לכם רשימת קישורים ברמה החודשית, אך אם היא תיתן לכם קישורים איכותיים זה יעלה לסוכנות לא מעט כסף, ברמה שזה עלול להיות לא משתלם לחברה לקדם אתכם. אז מה שלצערנו קורה לרוב זה שחברות הקידום מפציצים את האתר שלכם בקישורים לא איכותיים מאתרים שאין להם סמכות ואין להם שום קשר לתחום העסקי שלכם. לצערנו ככל שמבטיחים לכם כמות קישורים גדולה יותר, איכות הקישורים תהיה נמוכה יותר. כשאנו אומרים איכות קישורים נמוכה, הכוונה היא: לקישורים מאתרים לא מתוחזקים, חזרתיות של קישורים מאותם אתרים חינמיים, קישורים מפורומים ספאמיים, קישורים מאתרים שאין להם שום הקשר רלוונטי לאתר שלכם ועוד…
🧐 קחו לדוגמא:
אתר שמוכר קרמיקה לאמבטיה. אם תראו אתר שמוכר חולצות בית ספר שמקשר אליו, האם זה נראה לכם תקין? בהחלט לא. מאז ומתמיד גוגל נלחם בשיניים במקדמים שעושים את הפעולות הללו ולכן מדרג בהתאם את האתר שהוא מזהה שמקשרים אליו אתרים חשודים מעין אלה. את הדברים האלה גוגל מזהה ובדרך כלל מעניש גם את האתר המקשר וגם מוריד בדירוגים את האתר אליו קישרו. קישורים הינם משמעותיים מאוד מבחינת גוגל, אך הדבר נכון לשני הכיוונים – אם אתרים לא טובים מקשרים לאתר שלכם, זה בהחלט פוגע בהתקדמות של האתר.
איך יודעים האם יש קישורים רעים שמקשרים לאתר שלכם?
ישנן 2 דרכים אפשריות מבחינתכם:
-
לבקש הצעת מחיר מחברת קידום מקצועית שעובדת עם כלים שיודעים לזהות את הדברים האלו. דוגמאות לכלים מוכרים: Ahrefs, Semrush, Majestic ועוד…
אנו בפלטפורמת Eshop עובדים עם מגוון רחב של כלים ונדע לומר לכם האם ישנם קישורים לא טובים שמפנים לאתר שלכם ולא רק. נוכל לתת לכם הרבה נתונים אחרים לגבי האתר שלכם ודרכי שיפור הקידום האורגני.
אנו עובדים עם אתרי מכירות בלבד – כי זו המקצועיות שלנו!
אז אם יש לכם אתר סחר ואתם רוצים לקבל מידע בנושא הקישורים שמפנים אליכם לאתר – דברו איתנו עוד היום!
-
אופציה נוספת היא להוציא מכלי גוגל שהאתר שלכם אמור להיות מחובר אליו (אנו מקווים מאד) – הגוגל סרץ’ קונסול. בכלי תוכלו למצוא את קטגוריית “קישורים” ולייצא לקובץ גוגל שיטס או אקסל את כל כתובות האתרים המקשרים לאתר שלכם. עליכם לבדוק אתר אתר ולשאול את עצמכם:
-
מה נושא האתר המקשר? האם הוא רלוונטי לנושא האתר שלכם?
-
האם לאתר יש חווית משתמש טובה?
-
האם האתר בעברית?
זיהיתם שיש אתרים ספאמיים או לא רלוונטיים שמקשרים לאתר שלכם?
מה עושים עכשיו?
צריך שאיש מקצוע יעבור על הכל ויגיש בקשה לגוגל על מנת להסיר את חשיבות הקישורים האלה עבור האתר שלכם.
לא ממליצים לכם לחכות עם זה, כל יום שעובר וישנם אתרים לא איכותיים שמובילים לאתר שלכם זה פוגע בסמכות האתר שלכם בעיני גוגל. ניתן להשוות זאת לקשרים לא טובים שיש לבני אדם. אם יהיה לכם חבר שמתעסק בעסקים לא חוקיים וידוע לשמצה בעיני החברה. מה אנשים יחשבו עליכם? זה בדיוק אותו הדבר.
סיבה מספר 2: בעיית קניבליזציה
נתחיל קודם כל בהסבר קצר לגבי המושג “קניבליזציה”. קניבליזציה כמשתמע משמה היא מצב בו עמודים באתר שלכם “אוכלים” מהכח אחד של השני. איך זה קורה?
כל מילה מרכזית שאתם מעוניינים לקדם אורגנית והביטויים הרלוונטיים אליה אמורים להשתייך לעמוד אחד בלבד באתר. ברגע שלוקחים את הביטוי המרכזי או את הביטויים הסובבים לו ומפזרים אותם במספר עמודים, גוגל מבולבל ולא מבין איזה עמוד עליו להציג כשהגולש כותב את המילה בחיפוש. הדבר מונע מהביטויים האסטרטגיים להתקדם במיקומים. לא חבל?
לצערנו הרב, זוהי בעיה מאד נפוצה במרבית האתרים שאנו פוגשים. מה שקורה במרבית הפעמים הוא שישנו עמוד שרות לביטוי מסוים, עמוד עם אופטימיזציה טובה ואיכותית. ואז נכתבים בנוסף מאמרים בנושא, באותו נושא ובמקום להועיל לעמוד שירות זה, הם רק מזיקים לו, כי מתנגשים איתו מבחינת חשיפה במנועי החיפוש.
חלק משרות קידום אתרים SEO שאנו מציעים בפלטפורמת Eshop הוא טיפול בבעיית הקניבליזציה אותה תיארנו. לשם כך יש לסרוק את כל האתר ולבצע בדיקות Seo Audit כאשר לאחר מכן, יש לאחד עמודים אלו בצורה נכונה מבחינת אופטימיזציה ומבחינה טכנית. מדובר על עבודה סיזיפית ומאומצת הדורשת ידע מקדים ונרחב. אנו לא ממליצים לבצע זאת בעצמכם מכיוון שאתם עלולים לגרום נזק נוסף לאתר ואת זה אתם לבטח לא רוצים.
סיבה מספר 3: דומיין בעייתי
זהו מצב מאד ספציפי שעלול לקרות גם לכם. כשבניתם את האתר, יכול להיות שבחרתם או בחרו עבורכם כתובת אתר שהיה בו בעבר כבר אתר. במצב כזה, יכולים להיות 2 מצבים:
-
או שהתמזל מזלכם כי האתר שאוחסן על כתובת זו היה רלוונטי לתחום שלכם, איכותי ומושקע (תוכן טוב, קישורים רלוונטים וכו),
-
המקרה הפחות טוב הוא שהאתר או האתרים הקודמים שהיו על כתובת האתר לא היו אהובים במיוחד על ידי גוגל והוא עדיין זוכר אותם ולכן מעניש גם אתכם בכך ואינו מדרג אתכם. אנו נתקלים במקרים אלו מידי יום ביומו.
רבים מאנשי המקצוע בתחום עלולים לטעות ולהטעות בכך. לכן חשוב לבדוק טוב טוב מה היה לפני כן על כתובת הדומיין שבחרתם.
תוכלו לעשות זאת בעזרת הכלי הנ”ל: https://archive.org/
באתר זה תוכלו להדביק את כתובת הדומיין שלכם ולראות את היסטוריית הנראות שלו בעיני מנוע החיפוש גוגל. חשוב שגם אם יש היסטוריה של אתרים קודמים, אז זו תהיה היסטוריה טובה ואיכותית. בלחיצה על כל אחד מהשנים,
תוכלו לראות נקודות זמן אותן גוגל שמר בסריקה שלו. בלחיצה על נקודת זמן זו, תראו איזה תוכן, תמונות ומבנה גוגל ראה על כתובת דומיין זו.
אז מה קורה אם גיליתם שכבר נבנה לכם אתר על כתובת דומיין עם שם רע?
במקרה כזה, עד כמה שזה מבאס, מומלץ שתחפשו כתובת דומיין אחרת ותעבירו את כל קבצי האתר שלכם לכתובת החדשה. זה נשמע מסובך, אך אם עושים פעולות אלו בעזרת פלטפורמה מקצועית וותיקה בתחום בניית אתרים, אתם בהחלט תוכלו לצלוח במשימה זו.
סיבה מספר 4: היררכייה לא נכונה
אנו נתקלים בלא מעט מקרים בהם בניית האתר נעשית ללא שיתוף מזווית ראייה של אנשי שיווק SEO. יכול להיות שהאתר מאוד יפה לעין ונבנה על ידי פלטפורמה לבניית אתרים מקצועית בתחום, שזה מצויין אבל לא מספק, כי בסופו של דבר אין די באתר יפה, צריך שהאתר שלכם ימיר וימשוך לקוחות פוטנציאלים.
במקרה שאתם נמצאים בשלב שעדיין לא בניתם אתר אך מעוניינים לעשות זאת, מומלץ להיוועץ כבר עכשיו, עוד בשלב הבנייה של האתר באנשי מקצוע מן השורה הראשונה בתחום קידום אתרים שידעו לבנות היררכייה נכונה עוד מהבסיס. הדבר חשוב במיוחד כשמדברים על בניית אתר סחר עליו ישבו עשרות או מאות מוצרים. אם התשתית אינה נכונה אז המוצרים ישבו על בסיס לא נכון וזה חבל. שכן, אם בונים היררכיה טובה, כך גם למוצרים יהיה עמודי תווך טובים ויציבים.
מה הכוונה בהיררכיה נכונה?
מדובר על פירמידה שנבנית על פי חשיבות העמודים באתר והצורה שבה אנו מעוניינים שגוגל יקרא את האתר. לדוגמא: אם אחד העיסוקים המרכזיים של האתר הוא מכירת שטיחים לחדרי ילדים אך העמוד המיועד לכך אינו ממוקם בתפריט הראשי ונדרשים 3 קליקים של הגולש על מנת להגיע אליו, מן הסתם שגוגל עלול להבין מכך שאין לעמוד הרבה חשיבות. במקרה כזה, לא משנה כמה קישורים תביאו לעמוד או תוכן איכותי שיקשר אליו, הוא עלול לעמוד במקום מבחינת המיקומים וחבל.
אם אתם מבין אלו שכבר יש להם אתר, אך הוא לא מתקדם בגוגל ואתם חושבים שהסיבה העיקרית היא שהוא נבנה עם היררכיה לא נכונה, פה העבודה קצת יותר מורכבת אך אפשרית. יש כמה אופציות:
-
בניית אתר חדש – במקרים מסוימים בהם האתר גם ככה דורש רענון (אתר צריך לחדש כל 3-4 שנים) כדאי לשקול בניית אתר מחדש בצורה נכונה.
-
סידור האתר הקיים – במקרה זה צריך שאיש מקצוע בתחום ה- SEO יסרוק את כל האתר ויגיש לכם מסמך אפיון מחדש של ההיררכיה. פעולות שינוי ההיררכיה ברוב המקרים דורשות מעורבות לא רק של אנשי שיווק SEO אלא גם של צוותי פיתוח ועיצוב.
אם יש לכם אתר מכירות ואתם חוששים שהוא לא מתקדם בדירוגי גוגל מסיבת היררכיה לא נכונה, נשמח לבדוק את האתר שלכם ולתת לכם הכוונה בעניין. מחלקת הדיגיטל של פלטפורמת Eshop זמינה לכם למתן ייעוץ ללא עלות או התחייבות כלשהיא, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
סיבה מספר 5: חוסר איזון ואי עקביות בהעלאת תוכן וקישורים
בין אם אתם מקדמים את האתר בעצמכם או ע”י סוכנות שיווק, חשוב שתהיו עקביים בהעלאת תוכן וקישורים לאתר. צריך שגוגל יראה רצינות מצידכם. ניתן להשוות זאת למקום עבודה: אם העובד שלכם אינו מתמיד ומגיע יום כן, יום לא לעבודה, מאחר מידי פעם, אך יום אחד בשבוע הוא משקיע ונשאר שעות נוספות וכך הלאה, אזי גם אם השקיע יום אחד, אתם עדיין תראו בו עובד לא רציני ויכול להיות מצב שתחליטו לפטר אותו. גוגל פועלת באותה הצורה. אם לא תתמידו ולא תהיו עקביים בהעלאת התוכן לאתר, גוגל גם לא ישקיע בכם. שימו לב: אל תעלו לאתר בבת אחת את כל התוכן, אפילו תזמנו לתאריכים שונים, תבקשו מסוכנות הפרסום שלכם שישלחו אליכם לינק כאשר התוכן הועלה בו ברגע שהוא עלה, כי רק כך תוכלו להיות במעקב אמיתי בנושא.
כאשר מדברים על אתרי סחר בהם אתם מוכרים תמיד את אותם מוצרים, אז מן הסתם מבחינת כמויות מוצרים לא יהיה לכם יותר מדי מה לחדש באתר. במקרה זה כדאי לכם לחשוב על הוספת קטגוריית בלוג באתר, בו תעלו תכנים מקצועיים ואיכותיים ברמה שבועית או חודשית. בצורה זו תוכלו לתפוס 2 ציפורים במכה: גם תתריעו לגוגל שאתם בעניינים ומאד רלוונטיים וגם תעניינו את הגולשים בתכנים חדשים ואטרקטיביים עבורם.
סיבה מספר 6: בחירת ביטויים לקידום
גם אם אתם מעוניינים מאד להופיע בראש תוצאות החיפוש של ביטויים מאוד תחרותיים עם נפח חיפוש גבוה, חשוב שתעשו חושבים עם עצמכם, האם אתם מוכנים להשקיע במה שיידרש על מנת שהביטויים הללו יופיעו שם? ביטויים תחרותיים דורשים הרבה תקציב, זמן ומאמץ על מנת לעלות במיקומים. לפעמים עדיף להשקיע את מאמצי השיווק בביטויים פחות תחרותיים אך מאד ממוקדים ועדיין בעלי נפחי חיפוש רלוונטים. חשוב להבין שככל שצברתם מוניטין ברשת, כך יגברו הסיכויים שלכם לצלוח בקידום הביטויים הגנריים עם נפחי חיפוש גבוהים. אם אתם רק בתחילת דרככם, מומלץ שתעשו חושבים מחדש ותבחרו בפינצטה ביטויים הגיוניים לקידום, על מנת שתקצרו הצלחות ולא תתאכזבו מעצמכם וממי שמקדם לכם את האתר.
סיבה מספר 7: כוונת הגולש
ניתן לומר שזהו הדובדבן שבקצפת כי בסופו של עניין, לא מדובר רק על להיות במיקומים טובים בתוצאות החיפוש בגוגל, אלא שהמטרה המרכזית היא להיות ממירים ולהביא כמה שיותר לידים ומכירות.
שימו לב: אם הביטוי שאתם מכוונים אליו, מוביל לעמוד שאינו תואם לכוונתו של הגולש, אז ברוב המקרים גוגל יתעדף אתרים שאכן נותנים למשתמש תשובה רלוונטית למה שחיפש.
לסיכום ולעניין
אם תקחו את מה שכתוב פה בחשבון, תוכלו בהחלט לשפר את הביצועים של האתר שלכם בכללי וביטויים ספציפיים בפרט. כמובן שרוב השינויים הנדרשים צריכים להתבצע על ידי אנשי שיווק מביני עניין.
אנו בפלטפורמת Eshop נשמח לבדוק את אתר הסחר שלכם לעומק על מנת שתוכלו לקבל חוות דעת מקצועית ולהגיע לתובנות שיכולים בהחלט להקפיץ את אתר המכירות שלכם מדרגה. חייגו אלינו לטלפון או השאירו הודעה קצרה ונחזור אליכם עם כל הפרטים הרלוונטיים.