בניית היררכיה לאתר איקומרס – איך עושים את זה נכון?

.
מהו מבנה אתר המסחר הטוב ביותר? לפניכם 6 שלבים על מנת ליצור מבנה מותאם SEO עבור החנות האינטרנטית שלכם. המבנה ההיררכי של אתר מסחר אלקטרוני חשוב מאוד ומשחק תפקיד הן מבחינת חווית הגלישה והן מבחינת הבנת האתר בעיני גוגל. אתר חנות חייב להיות קל לניווט, מותאם לסריקה (על ידי מנועי חיפוש) וזוהי נקודת המוצא כדי שתוכלו להציע חוויה נהדרת למשתמשי האתר שלכם.
אתר מסחר אלקטרוני גדול עשוי להכיל הרבה עמודי קטגוריות, עמודי מוצרים ועמודי מאמרים ויש צורך במבנה ברור, כך שמשתמשים יוכלו למצוא את מה שהם חיפשו ורצו לראות, כל זאת במספר הקליקים הנמוך ביותר האפשרי.
.
מדוע מבנה היררכי של אתר איקומרס כל כך חשוב?
למבנה טוב ונכון של אתר מסחר אלקטרוני יש מספר יתרונות חשובים להציע:
מהירות טעינה של עמודי האתר:
אם אתם מבינים את חשיבות מהירות האתר בכל הנוגע לאיקומרס ואם יש לכם ניסיון כלשהו עם אופטימיזציה של מהירות האתר, אתם בוודאי יודעים שכאשר מדובר במהירות הטעינה של האתר שלכם, אתם צריכים להתמודד עם מספר דברים. אתרים שיש להם מבנה ברור, ידרשו פחות משאבי קוד (css, javascript), הם מבצעים פחות בקשות לשרת ולכן הם נטענים מהר יותר. בנוסף, זחלני מנועי החיפוש יהיו מסוגלים לסרוק את האתר מהר יותר, לגלות דפים נוספים וזהו דבר שיכול להשפיע מאוד על מאמצי קידום ה- SEO שלכם.
קישורי Sitelinks:
קישורי Sitelinks מוצגים בדפי התוצאות של חיפוש גוגל כאשר גולש מחפש את שם האתר שלכם ב- Google.
במקרה של חנות מסחר אלקטרוני, sitelinks יציגו את הקטגוריות העיקריות שלכם, לדוגמא: ניתן לראות באתר האופנה המוכר “טרמינל x” את הקטגוריות העיקריות שיש בו על פי קישורי ה- sitelinks:
Sitelinks הם מצוינים עבור קידום אורגני של אתרי סחר בגוגל. לא רק שהם יכולים למשוך יותר קליקים לדפים החשובים ביותר באתר שלכם, אלא שהם גם טובים למיתוג. החסרון הוא שלא ניתן לבחור אילו עמודים באתר שלכם יופיעו כקישורי Sitelinks. גוגל בעצם מחליט מה להראות בשטח זה. ישנה אפשרות להשתמש בכלי גוגל שנקרא: Google search console על מנת לאותת לגוגל שלא לכלול עמודים מסוימים מלהופיע כ- Site links אך אין אפשרות הפוכה.
מבנה אתר שבנוי מלכתחילה בצורה לא טובה, ימזער את הסיכויים שלכם “להיתפס”‘ בקישורי Sitelinks בתוצאות החיפוש, בעוד שמבנה היררכי טוב יעזור ל- Google לבחור את העמודים הנכונים כדי להציג אותם כ- Sitelinks יחד עם כותרת ותיאור האתר.
המרות נוספות:
המטרה הסופית והמרכזית של כל חנות מקוונת היא לייצר בעזרתה יותר מכירות לעסק. כדי לבצע מכירות אתם צריכים “לדחוף” את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לתוך משפך המכירות השיווקי, אשר עשוי לכלול מספר מיקרו המרות אחרות (הרשמה לניוזלטר, השארת טופס יצירת קשר, צפייה בסרטון מוצר וכו). מבנה אתר מאורגן ומוגדר היטב הוא חיוני כדי שתהליך זה יעבוד כמתוכנן. המבקרים צריכים למצוא בקלות את מה שהם רוצים מבלי שיצטרכו ללחוץ פעמים רבות ומבלי שיבזבזו זמן רב מהנדרש בעמוד מסוים.
עכשיו שהבנתם את החשיבות הרבה שיש לבניית היררכיה נכונה לחנות האינטרנטית שלכם…
מהם 6 השלבים ליצירת מבנה אתר נכון לאיקומרס שלכם?
שלב 1: יצירת מבנה היררכי עם לא יותר מ- 3 קליקים.
אתר מסחר אלקטרוני צריך להיות בעל מבנה היררכי מסוים ומסודר. עמוד הבית שלכם נמצא כמובן בחלק העליון של ההיררכיה ומתחתיו יכולות להיות לכם 2 או 3 רמות (לא יותר) לפני שתגיע לתחתית ההיררכיה שהם בעצם עמודי המוצר שלכם.
כדי לעזור לכם להבין איך צריך להיראות מבנה היררכי של אתר איקומרס, הצגנו לכם את הדברים בצורה ויזואלית. התבוננו בתרשים הבא:
דף הבית נמצא בראש ההיררכיה, ואחריו הקטגוריות הראשיות (רמה 1), קטגוריות המשנה (רמה 2) ולבסוף דפי המוצר (רמה 3). הדרך הטובה ביותר להחליט כיצד לסדר את המבנה ההיררכי של האתר שלכם היא לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי ומקיף לתחום האתר ולפעול לפיו.
מחקר מילות מפתח איכותי ומקיף הוא הכרחי על מנת לעזור לכם להכין מבנה היררכי נכון ומותאם לחנות המקוונת שלכם. מחקר מילות מפתח כמובן יועיל לכם לדברים נוספים (בחירת ביטויים למיקוד בקידום, אופטימיזציה לאתר וכו) לכן מומלץ להשקיע במחקר איכותי שיתבצע על ידי מומחים בתחום הקידום האורגני של חנויות סחר.
להבנה טובה יותר של חשיבות מחקר מילות מפתח מקצועי ומקיף לפני בניית היררכיה לאתר האיקומרס שלכם, היכנסו למאמר >> “כיצד לבצע מחקר מילות מפתח לאתר איקומרס?” בעזרתו תגיעו לתובנות בנושא.
שלב 2: יצירת תפריטי ניווט פשוטים המשקפים את מבנה האתר.
תפריטי הניווט של האתר צריכים לשקף את המבנה ההיררכי שיצרתם. אם בניתם מבנה נכון, הניווט באתר יהיה קל להבנה ולמעקב.
כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשאתם מחליטים על המבנה של תפריטי הניווט באתר שלכם:
שמרו תמיד על פשטות – כשאתם מתכננים ומעצבים את מבנה התפריטים (תפריטים עליונים, צדדיים ופוטר) זכרו תמיד לשמור על פשטות ככל האפשר. הימנעו מהוספת עמודים שאינם נחוצים. דבר נוסף שמומלץ להימנע ממנו הוא יצירת תפריט ראשי נוסף כאשר אין בו צורך אמיתי.
זכרו את כלל הברזל, כל דף באתר שלכם צריך להיות נגיש מדף הבית בלא יותר מ- 3 לחיצות.
השתמשו בתפריטי צד – כאשר משתמש בוחר קטגוריה מסוימת מהתפריט הראשי, תוכלו להראות לו דף נחיתה עם תפריט צדדי שיעזור לו למצוא את המוצרים הרצויים לו בקטגוריה שבחר. בתפריט הצד ניתן לכלול סננים, קטגוריות מיוחדות, מבצעים או מוצרים ספציפיים השייכים לאותה קטגוריה. התפריט הראשי כמובן זמין לגולשים בכל עת, אך היתרון המרכזי בתפריט צד הוא שהגולש יוכל לבחור לשנות קטגוריה מבלי לחזור לתפריט הראשי או לעמוד הבית.
שלב 3: יצירת תפריט נפרד לדסקטופ ולמובייל.
במיוחד כאשר מדובר על אתרי איקומרס, סביר מאוד להניח שרוב הטראפיק של האתר מגיע מהטלפון הנייד. משמעות הדבר היא שעליכם לתת תשומת לב יתרה לאופן שבו משתמשים גולשים מהניידים וכיצד הם מנווטים באתר. שכפול התפריט כפי שהוא תוכנן ועוצב עבור הדסקטופ אינה אופציה טובה מפאת העובדה ששטח המסך במובייל מוגבל ויש לתכנן את תפריטי הניווט בהתאם לכך. מה שעליכם לעשות במצב כזה הוא לייצר תפריט נפרד לנייד ולכלול רק את האפשרויות הנחוצות באמת למטרות ניווט.
עמודים כמו: מדיניות פרטיות, מדיניות החזרות, אודות ועוד, יכולים להיות מקובצים יחד ובכך לתת יותר מקום בתפריט עבור הדפים החשובים באיקומרס שלכם כמו: קטגוריות ראשיות, מבצעים מיוחדים, קטגוריות אורחות וכו.
** קטגוריה אורחת היא קטגוריה שאינה מופיעה קבוע באתר. פותחים אותה בעיקר עבור אירועים מיוחדים וחגים כמו: חזרה לבית הספר, החופש הגדול, בלאק פריידי, יום המשפחה, חג ראש השנה וכו.
טיפ של Eshop: בחרו 2-3 אתרי חנות של מתחרים שלכם וחקרו את התפריטים שלהם במובייל ודסקטופ, מה גיליתם? מהם ההבדלים ביניהם?
אם מדובר על אתרים מתחרים שהשקיעו בהכנת מבנה היררכיה בצורה נכונה, אז בוודאי תוכלו לראות שבתצוגת הדסקטופ, יש להם רשימה מלאה של מוצרים תחת התפריט הראשי של החנות. בעוד בנייד הם מציגים רק את הקטגוריות הראשיות של החנות, זאת מהסיבה הפשוטה שהצגת רשימת המוצרים המלאה תיצור בלגן וזה בהחלט לא ידידותי למשתמש.
שלב 4: מיטוב מבנה כתובת ה-URL של האתר.
מבנה כתובות URL ידידותי לקידום אתרים עוזר גם למשתמשים וגם למנועי חיפוש לנווט באתר החנות שלכם.
מבנה האתר ומבנה כתובות ה-URL קשורים זה לזה באופן הדוק מכיוון ששניהם צריכים לייצג זה את זה במדויק.
לדוגמה: אם יש לכם חנות מסחר אלקטרוני שמוכרת מוצרי אלקטרוניקה ויש לכם תת קטגוריה עבור טאבלטים, מבנה האתר שלכם יכול להיראות כך:
דף הבית / טאבלטים / אנדרואיד או אייפד
ומבנה כתובת ה-URL שלכם צריך להיראות כך:
www.example.com/tablets/android
כך במידה והמילה הסופית תוסר מכתובת האתר, הדף www.examples/tablets אמור להציג את כל הטאבלטים הזמינים כולל אנדרואיד ואייפד מעורבבים.
השתמשו בהנחיות הבאות כדי למטב את מבנה כתובות ה-URL של אתר המסחר האלקטרוני שלכם:
#1 שמרו על כתובות URL קצרות ככל האפשר.
#2 הפרידו את מילות המפתח בכתובת האתר עם – (מקפים) ולא קו תחתון.
#3 הימנעו מתווים נוספים שאינם נחוצים (לדוגמה מספרים שאינם הגיוניים עבור המשתמש).
#4 הוסיפו תכונות של המוצרים שלכם בכתובת ה-URL. לדוגמה, אם אתם מוכרים “אייפד שחור עם 64 GB של זיכרון RAM” אז יהיה מומלץ להפוך את כתובת האתר של המוצר שלכם להיות: אייפד-שחור-64GB.
אקסטרה טיפ של Eshop: באופן כללי, מומלץ לכלול תכונות מוצר בכתובת ה- URL שעשויות לשמש כמילות מפתח לחיפוש בגוגל. כך אתם תופסים 2 ציפורים על העץ, גם תורמים לקידום הביטויים בגוגל וגם בונים היררכיה נכונה עבור הגולש.
#5 העדיפו להשתמש רק בתווים ובאותיות קטנות והשתדלו להימנע מרווחים.
הפכו את כתובות ה- URL שלכם ל- HTTPS
אתר מאובטח חשוב מאוד, במיוחד עבור אתרי איקומרס. לא רק שמדובר בגורם דירוג SEO, אלא שזו דרך נוספת לרכוש את אמון המשתמשים.
מה זה HTTPS / תעודת SSL?
SSL מייצג שכבת הגנה מאובטחת. זהו פרוטוקול אבטחה המורכב מתקשורת מוצפנת בין דפדפן האינטרנט לבין שרת האינטרנט.
משמעות הדבר היא שכל מידע המועבר בין האתר שלכם לשרת האינטרנט שלכם כמו לדוגמא, שמות משתמש וסיסמאות, פרטי כרטיס אשראי וכל מידע אחר שנשלח על ידי משתמשים, הוא מאובטח ומוצפן. דמיינו כמו חומה המפרידה ומסתירה את השיחה המתקיימת בין דפדפן האינטרנט ושרת האתר. אם SSL אינו קיים, המידע נשלח בטקסט רגיל, מה שאומר שהמידע גלוי עבור האקרים שונים.
חשוב מאוד לשים לב שבעת שינוי מבנה כתובות האתר שלכם, לא תאבדו את הכוח שכתובות אלה צברו ושלא יפגעו דירוגי הקידום האורגני. הכי נכון יהיה לבצע הפניות 301 כדי ליידע את גוגל ואת הגולשים שכתובות ה-URL של העמודים השתנתה.
מחלקת הקידום האורגני של חברת Eshop מורכבת מטובי אנשי / נשות מקצוע בתחום ה- SEO וידאגו להכין עבור האתר שלכם היררכיה נכונה ומקצועית. דברו איתנו 077-4447060 מומחי הקידום האורגני שלנו ישמחו לסייע לכם – שלוחה 2.
שלב 5: הוסיפו תפריט פירורי לחם לכל עמודי האתר שלכם.
תפריט פירורי לחם (Bread Crumbs) מוצג בד”כ בראש הדף והוא מורכב ממספר קישורים פנימיים המאפשרים למבקרים לנווט במהירות בחזרה לעמוד הקודם בו הם היו הרגע או לדף הבית של האתר שלכם.
לצורך הבנה, ראו לפניכם צילום מסך ובו תפריט פירורי לחם באתר איקומרס בנושא ספורט:
תפריט פירורי לחם הופך להיות מאוד שימושי כאשר גולשים מחפשים מוצר מסוים ומעדיפים לשוטט הלוך ושוב בין הקטגוריות והמוצרים.
בונוס טיפ מ- Eshop: הוסיפו נתונים מובנים לפירורי הלחם שלכם.
מלבד הסיוע שפירורי לחם מספקים בעת ניווט הגולש בזמן שהותו באתר, פירורי לחם מוצגים גם בתוצאות החיפוש של Google בנייד ואם הם מוגדרים כראוי יכולים להציע יתרון נוסף לאתר שלכם בקידום האורגני.
כדי לוודא שגוגל תוכל ‘לקרוא’ את פירורי הלחם בצורה נכונה, עליכם להוסיף סכמה רלוונטית. אם אתם לא יודעים איך עושים זאת או רוצים להעביר הנחיות בנושא למתחזק האתר, תוכלו לקרוא מידע נוסף כאן (אמנם באנגלית אך המידע מאד מקצועי).
לא הסתדרתם עם זה? אנו ב- Eshop מגדירים סכמות פירורי לחם על בסיס יומיומי ונשמח שתספרו לנו על האתר שלכם. אנו נסייע ונייעץ לכם במקצועיות ובסבלנות. השאירו פרטים בטופס הנ”ל.
שלב 6: יצירת מפת אתר לגולש.
תמיד מומלץ ליצור עמוד מפת אתר לגולש (מפת אתר HTML) עבור כל סוגי האתרים ובמיוחד כאשר מדברים על אתרי סחר. מפת אתר לגולש שונה ממפת אתר XML המוגשת למנועי החיפוש.
מפת אתר לגולש צריכה להציג את כל עמודי האתר, הקטגוריות החשובות ותתי קטגוריות של האתר בעמוד אחד. כך שמשתמשים יוכל למצוא בקלות את מה שהם מחפשים. גוגל מתעדף אתרי סחר שהשקיעו ובנו מפת אתר למשתמש.
מומלץ להציג קישור לעמוד מפת האתר של הגולש בתפריט הפוטר של האתר שלכם. מניסיון, כאשר אתם יוצרים את עמוד מפת האתר של הגולש, זה יעזור לכם להבין אם האתר שלכם בנוי היטב או אם אתם צריכים אולי לבצע שינויים מבניים כלשהם כדי לשפר אותו.
שימו לב: קיימים כיום פיצ’רים לבניית עמוד מפת אתר HTML כך שתהיה דינמית וברגע שתוסיפו קטגוריה או עמוד חדש לאתר, הקישור לעמוד יתווסף אוטומטית למפת האתר.
סיכום ומסקנות:
אתרי סחר יכולים לגדול ולצמוח במהירות ואם אין לכם מבנה טוב ונכון מההתחלה, אתם, הגולשים שלכם וגוגל יכולים ללכת בקלות לאיבוד.
מבנה היררכי טוב יעזור למשתמשים למצוא את מה שהם רוצים מהר (בפחות מ- 3 קליקים). כמו כן, זחלני מנועי החיפוש יוכלו לסרוק את האתר ביתר קלות, להבין ולאנדקס את האתר שלכם בצורה יעילה יותר.
כשאתם חושבים ומתכננים את מבנה אתר החנות שלכם, מומלץ לקחת בחשבון את הדברים הבאים:
-
יצירת מבנה אתר היררכי בצורה הגיונית.
-
התפריט הראשי של האתר צריך להתאים להיררכיה של האתר שהוחלט.
-
השתמשו בתפריטי סרגל הצד כדי לייעל את הניווט באתר.
-
הקדישו תשומת לב מיוחדת לגרסת המובייל שלכם וודאו שאכן חווית המשתמש מותאמת לנייד. במידת הצורך, עצבו תפריט נפרד לדסקטופ ותפריט נפרד למובייל, זה בהחלט שווה את זה.
-
שפרו את כתובות ה-URL שלכם כך שיהיו ברורות וידידותיות.
-
הוסיפו תפריט פירורי לחם לכל הדפים באתר.
-
צרו מפת אתר HTML והוסיפו אותה בתפריט הפוטר של האתר.
לבסוף, אם כבר יש לכם אתר סחר עם דפים מאונדקסים ואתם מחליטים לשנות את המבנה ואת כתובות ה-URL, השתמשו בהפניות 301 כדי שלא תאבדו את דירוגי האתר ואת סמכות הדומיין / עמודים שלכם.
אנו ב- Eshop מתמחים בבניית אתרי סחר עם היררכיה מותאמת ונכונה מזה 21 שנים. נשמח מאוד לתת לכם ייעוץ מקצועי בנושא ולסייע לכם בעת תכנון מבנה האתר עליו חלמתם. השאירו פרטים ממש כאן ואחד מאנשי הצוות האדיבים שלנו יחזרו אליכם.


