איך לפתוח חנות אינטרנטית?

עולם המסחר המקוון ה-E-commerce, הוא כבר חלק בלתי נפרד בחיינו, ואם נסתכל על כל הסטטיסטיקות בתחום נבין במהירות שהוא כאן כדי להישאר. בישראל בשנים האחרונות יש צמיחה של כ-25% בכל שנה בשוק המסחר המקוון ביחס לשנה שקדמה לה, והוא בכל תחום בחיינו כשחמשת הקטגוריות המובילות הינן: אופנה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, קוסמטיקה וטיפוח, ריהוט וכלי בית ומוצרי מכולת ומזון בכלל.
לא משנה אם יש לכם מוצר אחד או יותר ואתם רוצים לפתוח חנות אינטרנטית או שיש לכם חנות פיזית ואתם רוצים לפתוח ערוץ שיווקי נוסף, יש לכם דרכים שונות לעשות את זה. אתם יכולים לבחור בפלטפורמות מוכרות כמו איביי או אמזון ולמכור את מרכולתכם בכל העולם, אך חשוב שתדעו שבשביל למכור באמת צריך לא מעט זמן וכסף בשביל להתמקצע באתרים הללו. אופציה נוספת היא שימוש בפלטפורמה לבניית אתרים כמו וורדפרס, אך גם כאן אתם צריכים לא מעט יידע וניסיון או תשלום לאנשי מקצוע שיקימו עבורכם את החנות ויתחזקו אותה. מעבר לכל אלו, בחירה באפשרויות הללו מונעת מכם אופציות שיווקיות עוצמתיות שקיימות בפלטפורמות ייעודיות לחנויות וירטואליות, כשהפלטפורמה הייעודית המובילה בישראל היא e-shop.
אז מאיפה מתחילים?
מתחילים עם פנייה לצוות המקצועי של e-shop שישמח לסייע לכם קודם כל באפיון לחנות שלכם. האפיון מתחלק לשניים:
1. אפיון עסקי לחנות – אפיון שמטרתו לענות לעצמינו על שאלות רלוונטיות בכדי שנהיה יותר ממוקדים בפעילות החנות ובמטרותיה. אילו מוצרים היא תמכור? מה יהיה תחום ההתמחות שלה? מי הם המתחרים? אילו מוצרים רווחיים יותר או פחות? אילו מוצרים נמכרים טוב יותר ברשת ואילו באופן פיזי ועלינו לוותר עליהם בחנות הווירטואלית?
2. אפיון קהל היעד – אפיון שמטרתו היא למקד אותנו בלקוח הספציפי או בקשת הלקוחות שאמורים לרכוש בחנות. אפיון זה חשוב מאין כמוהו מכיוון שהוא ישפיע על עיצוב החנות ועל השפה בה. באיזה טווח גילאים הלקוח? האם הוא גבר או אישה? מהו מצבו הסוציואקונומי? ועוד שאלות רבות רלוונטיות.
לאחר מכן מגיע שלב העיצוב שמשפיע גם על חוויית המשתמש של הלקוח, ומה שיהיה לו קשר ישיר לכמות המכירות. בשלב הבא ייבנו דפי מוצר, תתווסף מערכת סליקה ותנוהל החנות…
זהו אם כן בנקודות תהליך פתיחת חנות אינטרנטית, אך חשוב לדעת שפתיחת החנות היא רק תחילת העבודה… החנות צריכה להיחשף כמה שיותר ללקוחות פוטנציאליים ולא פחות חשוב מכך, היא צריכה להכיל כלים שיווקיים רבי עוצמה שיגרמו ללקוחות לקנות, וכאן בדיוק נכנסת המערכת המתקדמת והחדשנית של e-shop לסיפור, היא מציעה כלים טכנולוגיים פורצי דרך שהם הסיבה להצלחה המסחררת של חנויות וירטואליות בפלטפורמה זו.
הנה על קצה המזלג כמה דוגמאות לאותם כלים:
- מערכת קנהקבל – בשביל לשכנע את הלקוח לרכוש מוצר כדאי לתת לו “דחיפה” קטנה בדמות מתנה. מערכת קנהקבל מאפשרת לכם להציע מוצרים במבצעי 1+1 (לאו דווקא של אותו מוצר)
- מערכת קופונים – עוד כלי שיווקי ראשון במעלה. האפשרות לייצר קופונים ספציפיים למוצרים או קופונים כלליים, ולתת הנחות בכסף או באחוזים.
- פופאפים – פופאפים שקופצים בשלבים שונים במהלך הרכישה שמציעים לגולש להגדיל את סל הקניות שלו.
- אייקונים שיווקיים – אייקונים המקדמים הנחות ומבצעים.
פתיחת חנות אינטרנטית צריכה אם כן לקחת בחשבון לא רק את ההקמה עצמה אלא גם את מה שהמערכת מציעה, בכדי שהחנות לא תהיה סתם עוד אחת ממיליונים ברשת אלא פעילה ומוכרת. לא לחינם מערכת e-shop לחנויות וירטואליות היא בעלת שיעורי הגדילה המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות והתוצאות מדברות בעד עצמן!