מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לפרסום בטיק טוק?

בהשוואה לפייסבוק – הוותיקה בצוות המדיה החברתית, טיקטוק שהוצגה בשנת 2016 הייתה בדיוק כמו תינוק שזה עתה נולד בתחום זה. יחד עם זאת, הצמיחה האדירה של טיקטוק בשש השנים האחרונות, גרמה למשווקים להבין שפלטפורמה זו היא שוק פוטנציאלי לפרסום. אז מהם ההבדלים בין מודעות טיקטוק לעומת מודעות פייסבוק, איזו מהן עדיפה?
מהן מודעות טיקטוק?
טיק טוק הינה פלטפורמה רבת עוצמה אך פשוטה וקלה לקידום עסקים ומותגים.הפלטפורמה תפיץ את הסרטון שלכם למיליוני אנשים ברחבי העולם, כולל פילוח, אפשרות יצירת מודעות, דוחות נתוני שימוש וכלים לניהול מודעות. פרסום בטיקטוק הוא הזדמנות נהדרת למותגים מהסיבה שיש לה כבר מיליארדי משתמשים פעילים והיא פחות עמוסה בפרסומות מאשר רשתות חברתיות אחרות. טיקטוק שחררה גרסת בטא של פלטפורמת הפרסום שלה בתחילת 2019. מאז, מותגים גדולים כמו נייקי ואפל מיוזיק השתמשו בפרסום בטיקטוק כדי לקדם את המוצרים שלהם באמצעות פרסומות יצירתיות ומבדרות במיוחד.
מהן מודעות פייסבוק?
מייסד ומנכ”ל פייסבוק – מארק צוקרברג השיק את Facebook Ads ב-6 בנובמבר 2007, מערכת מודעות המאפשרת לעסקים להתחבר למשתמשים ולמקד את הפרסום לקהלים המדויקים שהם רוצים.
עם מודעות פייסבוק, אתם יכולים לפרסם את המוצרים שלכם או ההצעות שלכם ללקוחות פוטנציאליים בפלטפורמת פייסבוק, דבר אשר משפר את המודעות למותג ואת ההכנסות ממכירות. הסיבה להופעתן של מודעות ממומנות בפייסבוק הייתה:
↩ דרך לעסקים ליצור דפי פייסבוק כדי להתחבר לקהלים שלהם.
↩ מערכת מודעות המאפשרת הפצה ויראלית של מסרי מותג באמצעות פייסבוק סושיאל.
↩ ממשק לאיסוף נתוני שימוש על הפעילות של אנשים בפייסבוק שחשובה למשווקים.
ידעתם, שאצלינו בפלטפורמת Eshop תוכלו לקבל מעטפת לשיווק בדיגיטל באופן מלא ומותאם לצרכים של העסק שלכם? במידה ויש לכם אתר איקומרס ואתם עדיין לא מינפתם את האתר בדיגיטל – זה הזמן לעשות זאת! דברו איתנו ואחד מאנשי צוות השיווק בדיגיטל שלנו ידע לייעץ לכם בצורה הטובה ביותר. צרו קשר בטלפון או השאירו פרטים בטופס ליצירת קשר>>
מהם ההבדלים בין מודעות Tik Tok לעומת מודעות פייסבוק?
1. מיקום
מודעות פייסבוק
למודעות בפייסבוק יש הרבה מיקומים שונים וניתן לפלח קהלים מגוונים במגוון פורמטים של מודעות. הכלי החשוב ביותר של מודעות פייסבוק הוא שאתם באמת יכולים לקבל נוכחות מלאה עבור הקהל שלכם בפייסבוק.
כמו כן, עם החיבור של Metaverse, משתמשי פייסבוק ומותגים יכולים להתחבר בקלות בין פייסבוק, אינסטגרם, מסנג’ר ווואטסאפ. התוצאה היא שילוב המודעות שלכם בכל פלטפורמה של Metaverse ללא בעיות, מה שיוצר הזדמנויות למשתמשים להבין ולהציג פורמטים טובים יותר של מודעות. אם יש כמות גבוהה של תחרות בפיד, תמיד תוכלו לקבל מיקומים אחרים ולהיות מסוגלים להגיע לאנשים במקומות שהמתחרים שלכם לא נמצאים.
מודעות טיקטוק
מצד שני, מודעות Tik Tok מתמקדות רק בעמוד ‘עבורכם’ ובלשונית ‘גילוי’. סרטונים קצרים ב-Tik Tok הם דרכים נהדרות להעברת מידע. אך כדי לייצר הד אמיתי, אתם צריכים להעביר את המסר שלכם די מהר וזה אומר בעצם לספק הרבה ערך בפרק זמן קצר מאוד. לטיקטוק יש דבר אחד שפייסבוק עדיין לא עשתה והוא אומנות ההפיכה של סרטונים לוויראליים בפרק זמן מאוד קצר. יש נקודה מעניינת אחת, אם אתם מפרסמים תוכן של מודעות Tik Tok בפייסבוק, זה עשוי לעבוד בהצלחה. עם זאת, אם תעשו הפוך ותפרסמו מודעות פייסבוק בטיק טוק, כנראה שלא תקבלו ביצועים כל כך טובים מכיוון שטיקטוק מתמקדת בעיקר בסרטונים קצרים.
2. סוגי מודעות
מודעות פייסבוק
בעוד שלמודעות פייסבוק יש מגוון כה רחב של סוגי מודעות, אתם יכולים לבחור להגדיר מודעות בתוך תמונות, מצגות, סרטונים, קרוסלות ואפילו סטוריז. פייסבוק מאפשרת לכם לקבל הרבה צורות שונות של תוכן, זה יעיל במיוחד אם הצוות שלכם מוגבל על ידי משאבים.
יש לכם הרבה הזדמנויות שונות להיות מסוגלים ליצור תוכן. כאשר חסמי הכניסה מאוד נמוכים. זו הסיבה שאנשים רבים בוחרים במודעות פייסבוק מכיוון שאתם יכולים להתחיל לפרסם עם תמונה אחת בלבד.
מודעות טיקטוק
למרות שהקריאייטיבים של מודעות Tik Tok מופיעים רק בשני מקומות, ל-Tik Tok יש כל כך הרבה סוגים של מודעות שאתם יכולים להגדיר כמו מודעות בפיד, השתלטות על מותגים, מודעות ניצוץ וכו’…. החלק המגניב בזה הוא שאנשים מחליקים בין סרטונים, ייתכן מאוד שהם לא יזהו שהם צופים בפרסומת של Tik Tok.
עם תוכן מסוג “מזון מהיר” בטיקטוק, לעולם לא תשתעממו. למודעות Tik Tok יש ייחודיות משלהן שגורמת לכם להמשיך לגלול ולקיים אינטראקציה עם התוכן.
3. מדיניות
מודעות פייסבוק
בניגוד לטיקטוק, מודעות פייסבוק אינן מסבירות באופן ספציפי במיוחד לגבי סיבות דחייה של מודעות. פייסבוק רק מראה לכם את המדיניות כתובה באדום ולא באמת אומרת לכם באופן ספציפי מה היה לא בסדר במודעה שלכם. זה מקשה על מפרסמים כי הם לא יכולים באמת להבין באמת מה הם צריכים לתקן על מנת לפרסם. הרבה יותר קשה לפנות לתמיכה, על גבול הבלתי אפשרי אלא אם כן יש לכם חברה מאוד גדולה עם המון לקוחות שאתם מפרסמים להם בפייסבוק.
מודעות טיקטוק
ל-Tik Tok Ads יש צוות תמיכה מדהים של Tik Tok שיתמוך בקמפיין הפרסום שלכם. אם אי פעם תתקלו בבעיות כמו דחיות מודעות או דחיות של חשבונות מודעות, אתם יכולים ממש לשלוח טופס תמיכה עם הדואר אלקטרוני או מספר הטלפון שלכם כדי לקבל תשובות לשאלות תוך 24 שעות. צוות התמיכה של Tik Tok למעשה ייתן לכם נתוני שימוש ספציפיים לגבי הסיבה לדחיית המודעה וכיצד תוכלו לשפר אותה.

4. עלויות
העלות של מודעות Tik Tok וה-CPM הממוצע נמוכים בהרבה ממודעות פייסבוק. ה-CPMs (עלות לאלף).
מודעות פייסבוק
כדי לפרסם בפייסבוק פירושו שאתם צריכים להתמודד עם הרבה מתחרים. למעשה, יש יותר מ-10 מיליון מפרסמים בפייסבוק עד כה. תחרות גבוהה ו-CPMs גבוהים יותר, אבל מודעות פייסבוק מציעות לך קהלים מדויקים יותר עם פילוח מפורט ופורמטים רחבים יותר של מודעות.
מודעות טיקטוק
בניגוד לפייסבוק, המדדים הנמוכים יותר של טיקטוק מעניקים יתרונות למפרסמים מתחילים וחדשים בפלטפורמה זו. עם האלגוריתם והמודל העסקי שלהם, מודעות Tik Tok מאפשרות למשתמשים להגיע לקהלים רבים יותר, להשיג תנועה גדולה יותר ולהתחיל לקבל המרות מהר יותר.
5. פילוח
מודעות פייסבוק
פייסבוק עשתה עבודה מצוינת בכל הנוגע להגדרות פילוח לקוחות ומשתמשים. הם מציעים שיטות מגוונות של מיקוד עם אופטימיזציה מפורטת כמו: גיל, מין, מיקום ותחומי עניין. כמו כן, פייסבוק מציעה פילוח משופר, האלגוריתם של פייסבוק משתנה ומתעדכן תמיד עם הזמן. פייסבוק נהנתה מהיותה פלטפורמת המדיה החברתית המובילה במשך כמעט עשור; לכן, המידע שהיא צברה רחב הרבה יותר מטיקטוק.
עם זאת, בשנים האחרונות, מכשירים ניידים שדרגו את האבטחה כדי להגן על משתמשים מפני פריצה וגניבת זהות. זה הביא למעקב פחות אמין אחר התנהגויות המשתמשים בפייסבוק ולכן הפילוח ל פייסבוק כעת פחות מדוייק.
מודעות טיקטוק
בעוד שלמודעות בפייסבוק יש טווח פילוח מפורט יותר ממודעות Tik Tok, מודעות Tik Tok יכולות להגיע למימדים רחבים יותר של חשיפה. יתר על כן, Tik Tok מנתחת את התנהגות המשתמשים על סמך נתונים באמצעות זמן מסך ופעולות מעורבות כמו גלילה, סימון ‘אהבתי’, שיתוף ותגובות כדי ליצור נושאים מותאמים אישית וחוויות חלקות עבור כל משתמש.
עם אלגוריתם Tik Tok, כעת ניתן לקדם מודעות בהתאם לתחומי העניין וההתנהגויות של המשתמשים, כאשר זה מתבצע על ידי האלגוריתם ולא על ידי הגדרות ידניות של טרגוט ופילוח.
באיזה מהם כדאי לבחור: מודעות TikTok או מודעות פייסבוק?
על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור מסע הפרסום שלכם, אתם צריכים לקחת הכל בחשבון כמו למשל: המטרות שלכם, מה אתם יכולים לעשות, משך זמן, וכו’. באופן כללי, שני הערוצים עובדים כל כך נהדר במשימות שלהם של פרסום עבור מותגים ועסקים. לפני הכל חשוב שתבנו אסטרטגיית פרסום, תכננו את הקמפיינים שלכם ובחרו איזה מהם מתאים יותר לחברה שלכם.
TikTok תתאים לכם במידה ו…
אתם מסוגלים להפיק תוכן וידאו בקצב מהיר.
אתם רוצים להגיע לאנשים רבים בפרק זמן קצר.
אתם מעוניינים למקסם את הנוכחות בכל מקום.
אתם מעוניינים להגיע לקהלים צעירים יותר.
במידה ויש לכם תקציב נמוך יותר.
פלטפורמת טיק טוק מתאימה במיוחד לתעשיות B2C בתחומי: אופנה, סגנון חיים, קוסמטיקה יופי, בידור וכו’.
פייסבוק היא האפשרות הטובה ביותר אם:
↩ אתם מעדיפים לפרסם תמונות סטטיות או קרוסלת תמונות.
↩ אתם מעוניינים שהשינויים יבוצעו בקנה מידה עקבי לתקופה ארוכה יותר.
↩ אתם רוצים להגדיל את המכירות של המוצרים שלכם.
↩ אתם רוצים להגיע לקהל רחב יותר.
↩ אתם רוצים להשקיע בתקציב גבוה יותר.
פלטפורמת פייסבוק מתאימה לשני סוגי הלקוחות מ- B2C ועד B2B
אם יש לכם יכולת תקציבית מתאימה, הדבר הטוב ביותר יהיה לשלב את שתי פלטפורמות הפרסום ולהשתמש בנקודות היתרון שיש לכל אחת מהן להציע. אם אתם רוצים להשיג תוצאות כוללות, אתם יכולים להשתמש ב-Tik Tok כדי לנתח לקוחות ממוקדים ולהנחית אותם על דף הנחיתה שלכם שהוטמע בו Facebook pixel וזאת על מנת לקבל את היעילות הרבה ביותר עם שיווק רב-ערוצי.
מודעות Tik Tok אינן קשות או מסובכות להגדרה ולהפעלה בכלל. אתם רק צריכים להבין את המוצרים שלכם ולזהות את קהל היעד שלכם כדי לייעל קמפיינים שיווקיים בערוץ זה.
🧐 שימו לב:
אם אתם מתלבטים ועדיין לא החלטתם איפה הכי כדאי לכם לפרסם פייסבוק או טיק טוק, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ממש כאן כדי לקבל ייעוץ מקצועי מאחד מאנשי צוות השיווק שלנו.



