איך הופכים אתר איקומרס ל-Mobile friendly: כל מה שאתם צריכים לדעת

השימוש הגובר במכשירים ניידים ממשיך לעצב מחדש את הרגלי האינטרנט, ככל שיותר אנשים בוחרים מדי שנה בחווית ניידות. לרוב, הגישה לאתרי אינטרנט מתבצעת כעת במכשירים ניידים ולא במחשב שולחני. מנועי חיפוש גדולים כמו גוגל מאמצים סביבת חיפוש מתמקדת במובייל, במיוחד עכשיו כאשר רוב השווקים מבצעים את המעבר למובייל.
בין אם רק התחלתם לבנות אתר אינטרנט, רוצים לבנות אתר מכירות ובין אם אתם שוקלים לשפר את האתר הנוכחי שלכם לנייד, מאמר זה מכסה את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לתעדף את הגולשים שלכם בנייד. מהו בעצם אתר ידידותי לנייד, מהם היתרונות שהוא מביא וכמה שיטות עבודה מומלצות שכדאי ליישם כדי להפוך את אתר האיקומרס שלכם לידידותי לנייד. יישום טיפים אלה אמור לעזור לכם להרחיב את טווח ההגעה שלכם, במיוחד מכיוון שכ-60% מהמשתמשים ניגשים לאינטרנט באמצעות מכשירים ניידים, במיוחד כשמדובר באיקומרס.
מהו אתר ידידותי לנייד?
אתר ידידותי לנייד זה אתר שתוכנן ופותח בצורה שתאפשר חוויית משתמש נוחה ומהירה עבור משתמשים שנכנסים לאתר דרך מכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים. מטרת האתר היא להיות נגיש, ברור, ומהיר לשימוש בכל גודל מסך, תוך כך שהוא מתפקד בצורה מצוינת ומעוצב יפה. שימוש נכון בטכנולוגיות כמו עיצוב רספונסיבי, שיפור מהירות האתר, והתאמת התוכן למובייל יכולים להפוך את האתר לידידותי לנייד ולהשפיע לטובה על שיעור המכירות ושביעות רצון הלקוחות.
טיפים לבנייה ושיפור אתר איקומרס ידידותי לנייד
1. תהיו בפוקוס על הניידים כשאתם בשלב העיצוב והפיתוח
בעת תכנון ועיצוב אתר האיקומרס שלכם, חשוב לזכור שהרוב המוחלט של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יגלשו בו דרך המכשירים הניידים שלהם. חשוב לתכנן את האתר כך שייראה טוב ויהיה קל לשימוש במגוון רחב של מכשירים ניידים. המושג “Mobile First” מייצג גישה שבה מתחילים בעיצוב לנייד ורק משם מתאימים את העיצוב למכשירים גדולים יותר ולא הפוך.
2. שמעתם על התאמה למובייל?
עיצוב מותאם למובייל הוא קריטי כדי שתוכלו להבטיח התאמה מלאה של האתר לכל סוגי המסכים. אתם צריכים לבדוק את האתר בכלי בדיקה כמו Google Mobile-Friendly Test כדי לוודא שהוא מותאם למובייל. בנוסף, יש לבדוק ידנית את האתר בכמה מכשירים ניידים פופולריים כמו אייפון, שיאומי וסמסונג כדי לוודא חוויית משתמש חלקה.
3. הימנעו משימוש בפלאש
פלאש אינו נתמך במכשירים ניידים רבים והוא גם מכביד של ממש על האתר. לכן, יש עדיף שתימנעו משימוש בטכנולוגיה זו והעדיפו טכנולוגיות מתקדמות כמו HTML5 ו-CSS3 ליצירת אנימציות ואינטראקציות עשירות.
4. בצעו פעולות לשיפור מהירות האתר
מהירות האתר מאוד משפיעה על חוויית המשתמש. כדי לשפר את מהירות האתר אתם צריכים לעשות כמה דברים:
-
לצמצם את מספר ההפניות (redirects).
-
לבדוק את חבילת האחסון כדי לוודא שהיא תואמת לכמות המוצרים והמבקרים באתר.
-
להשתמש בטעינת תמונות עצלה (lazy loading).
-
לכווץ תמונות וקבצים סטטיים.
-
להפעיל דחיסה (compression).
5. השתמשו בגופנים קלים לקריאה
בחירת גופן קריא וברור היא חיונית לקריאת תוכן בנייד. יש לבחור בגופנים כמו Arial, Verdana, או גופנים מותאמים לניידים ולהימנע משימוש בגופנים דקורטיביים או מסובכים מדי. חשוב גם לשמור על גודל גופן מתאים (לפחות 16px) ועל מרווחים טובים בין השורות.
6. מטבו תמונות לצפייה בנייד
חשוב לשפר את התמונות כך שהן יהיו בגודל המתאים ולא יכבידו על טעינת האתר. שימוש בטכנולוגיות כמו WebP ליצירת תמונות קלות והשתמשו בטעינת תמונות עצלה (lazy loading) לשיפור מהירות הטעינה.
7. רווחו את מיקום הקישורים
מומלץ לרווח את הקישורים והכפתורים כך שיהיו קלים ללחיצה ולא יגרמו לקליקים שגויים. אם תשמרו על מרווחים של לפחות 48px בין האלמנטים הלחיצים אתם תשפרו באופן משמעותי את חוויית המשתמש.
8. קצרו טפסים והשביתו תיקון שגיאות אוטומטי
טפסים ארוכים ומסובכים יכולים להרתיע משתמשים בנייד. אנו ממליצים לקצר את השדות בטפסים (להוריד את השדות שלא חייב) ולהשבית את תיקון השגיאות האוטומטי של המקלדת כדי להקל על מילוי הטופס.
9. הימנעו מגושי טקסט גדולים
כדי לשמור על קריאת התוכן, עדיף שתימנעו משימוש בגושי טקסט גדולים. במקום זאת, יש להשתמש בכותרות משנה, בולטים ופסקאות קצרות כדי לחלק את התוכן ולהפוך אותו לנוח לקריאה.
10. השתמשו בכפתורים גדולים ובניגודיות צבעים
הנעה לפעולה צריכה להיות ברורה ונגישה. כפתורים צריכים להיות מספיק גדולים ללחיצה (לפחות 44px על 44px) וניגודיות הצבעים ביניהם לבין הרקע צריכה להיות גבוהה כדי לוודא שהם בולטים ונגישים לכל המשתמשים.
11. שלבו שדה חיפוש
שדה חיפוש, בעיקר כשמדובר על אתר מכירות אונליין הוא בהחלט הכרחי. יש למקם את שדה החיפוש במקום בולט, בדרך כלל בראש העמוד ולהבטיח שהוא מספק תוצאות רלוונטיות ומהירות.
12. דאגו שהאתר יראה מסודר
יש לעצב את האתר באופן מסודר ומאורגן, לתעדף את הפונקציות הכי חשובות ולהפוך את התפריט לנוח לשימוש. שימוש בתפריט המבורגר הוא דרך טובה לחסוך מקום ולשמור על סדר בעיצוב.
13. התאימו את האתר גם לרוחב ולאורך המסך
כדי לספק חוויית משתמש יותר ממצוינת, יש לוודא שהאתר מתאים את עצמו גם לרוחב וגם לאורך של מסך הטלפון. עיצוב רספונסיבי יעיל צריך לקחת בחשבון את כל מצבי השימוש האפשריים.
14. פשטו את הניווט
הניווט באתר צריך להיות פשוט וברור. ניתן להשתמש בכלים כמו Google Analytics כדי להבין מה בדיוק המשתמשים שלכם מחפשים ולפעול בהתאם.
15. בטלו מודעות פרסומיות פופאפים
מודעות פרסומות וחלונות קופצים יכולים להכביד על חוויית המשתמש ולהסיח את הדעת מהמטרה המרכזית של האתר. יש להימנע מהם ככל האפשר או לפחות לצמצם את השימוש בהם למינימום.
16. בידקו את נראות האתר בכמה מכשירים ניידים
לבסוף, חשוב לבדוק את נראות האתר בכמה מכשירים ניידים כדי לוודא שהעיצוב והפונקציונליות מתאימים לכל סוגי המכשירים. בדיקה במכשירים כמו אייפון, שיואמי, וסמסונג תעזור לוודא שהאתר שלכם עובד בצורה חלקה בכל מקום.
כדי להפוך אתר איקומרס לידידותי לנייד חשוב שתקחו בחשבון את הטיפים שכתבנו לכם במאמר זה. השקעה בעיצוב רספונסיבי, שיפור מהירות האתר, והתאמת התוכן למובייל יובילו לשיפור משמעותי בחוויית המשתמש וכתוצאה מכך לשיפור בשיעורי ההמרות ובמכירות וזה מה שחשוב לכם.
פלטפורמת e-shop קיימת מעל 25 שנה – מומחית בתחום האיקומרס, הפלטפורמה מספקת פיצ’רים מתקדמים לשיפור חווית משתמש והגדלת ההמרות ושמה דגש עצום בעת עיצוב ופיתוח האתר על שימוש במובייל – נשמח שתצטרפו אלינו!


