5 סודות לקידום התפוצה האורגנית שלכם בפייסבוק

התפוצה האורגנית בפייסבוק ירדה וזו עובדה.
בעבר, קישור בדף הפייסבוק או האינסטגרם שלכם יכול היה להשיג מאות קליקים. אך כבר לא עוד.
כיום, הפוסט הממוצע בפייסבוק יגיע לקצת יותר מ-5 אחוזים מהעוקבים שלכם.
החדשות המעודדות הן שהתפוצה ברשתות החברתיות עדיין עצומה. ישנם יותר מ -3.96 מיליארד משתמשי מדיה חברתית פעילים. אבל על מנת להגיע לקהל עצום המאמצים שתצטרכו לעשות הם כפולים ומכופלים.
אז מהי התשובה על “איך ניתן להגדיל תפוצה של דף פייסבוק? זה בדיוק מה שנעסוק בו במאמר זה. הנושא חשוב עוד יותר כאשר מדובר באתר איקומרס. צמיחה של גוגל אורגני תביא לכם לאתר לקוחות חדשים ותתחזק לכם את הלקוחות הקיימים.
בואו נתחיל.
מהי בדיוק תפוצה אורגנית בפייסבוק?
תפוצה אורגנית היא מספר האנשים שרואים את התוכן שלכם בפייסבוק ללא הפצה בתשלום. הוא כולל אנשים שמוצגים להם הפוסטים שלכם בפיד שלהם או מכיוון שחבריהם קיימו איתכם אינטראקציה.
מנגד, תפוצה בתשלום היא סיטואציה בה אנשים רואים את התוכן שלכם כתוצאה מקידומים בתשלום. התפוצה בתשלום מושפעת מאפשרויות פילוח המודעות שלכם ויכולה גם להשפיע על הגדלת התפוצה האורגנית בפייסבוק.
אבל זה לא פשוט כמו שזה נשמע… לתפוצה של התוכן האורגני שלכם יש הרבה קשר למעורבות – כלומר כמה אנשים אוהבים, מגיבים או משתפים את הפוסט שלכם.
שיעורי המעורבות אומנם עולים – אבל התפוצה האורגנית נמצאת בדעיכה.
אז למה הפוסטים שלנו לא צצים לעתים קרובות יותר?
תנו לנו להסביר.
מדוע התפוצה האורגנית בפייסבוק יורדת?
יש שתי סיבות עיקריות לכך שהתפוצה האורגנית בפייסבוק ממשיכה לרדת:
1. כמות גדולה של תוכן: יש יותר תוכן שמתפרסם מאשר מקום בפיד החדשות כדי להציג אותו. בכל דקה מתפרסמים בפייסבוק יותר מ-510,000 תגובות ו-293,000 סטטוסים.
2. הזנות חדשותיות מותאמות אישית: פייסבוק מספקת את התוכן הרלוונטי ביותר לכל משתמש. כדי להגביר את המעורבות ולמטב את חוויית המשתמש, התוכן מותאם לתחומי העניין האישיים של כל משתמש.
האם עסקי סחר אלקטרוני יכולים להמשיך להצליח עם הירידה הזו בתפוצה האורגנית? בהחלט.
עסק האיקומרס שלכם עדיין יכול לקבל טונות של תנועה מפייסבוק.
מה שקרה זה שפלטפורמת הפרסום בתשלום העלתה מימדים על מנת לרפד את הנזק שנגרם מירידה בהופעות האורגניות. מספר המפרסמים עד כה עבר את 10 מיליון.
עכשיו שאתם יודעים את זה, השאלה הנשאלת היא: האם אתם באמת צריכים לדאוג כיצד להגדיל את התפוצה האורגנית בפייסבוק?
האם לא היה עדיף לנו כבר להתמקד במודעות פייסבוק בתשלום?
מדוע אתם צריכים לקחת בחשבון את הירידה בתפוצה האורגנית בפייסבוק?
תפוצה אורגנית חשובה מכמה סיבות. בעיקר כדי שלא תצטרכו לשלם כדי להישאר במגרש של פייסבוק. לכן, אל תזלזלו בחשיבות של הגדלת התפוצה האורגנית בפייסבוק:
סיבה 1: קבלת יותר לידים והמרות אורגניות
אנשים רבים משתמשים במדיה החברתית אך ורק לצורך מודעות למותג.
זה בסדר גמור – אבל זה משאיר כל כך הרבה הזדמנויות בצד כדי להשיג תוצאות אמיתיות עבור עסק האיקומרס שלכם.
יצירת לידים היא אחת ההזדמנויות שאתם לא רוצים להחמיץ. עמוד פייסבוק מתוחזק היטב הוא גם הבסיס של כל קמפיין שיווקי מוצלח. אתם צריכים למשוך קונים פוטנציאליים ולהוביל אותם למשפך המכירות שלכם. כשאתם עושים זאת באופן אורגני, זה לא יעלה לכם דבר מלבד זמן ומאמץ. כשיגיע הזמן, המחיר של המרת קונים פוטנציאליים לקונים בפועל יהיה מופחת.
ככל שתהיה לכם תפוצה אורגנית רבה יותר, כך יצירת הלידים ומשפכי ההמרות שלכם יעבדו טוב יותר.
סיבה 2: הפחתה של העלות לקליק בקמפיינים בתשלום
נכון, אמנם פלטפורמת הפרסום של פייסבוק היא מאוד מרשימה והתחכום של אפשרויות פילוח הקהל הוא חלומו של בעל אתר איקומרס, אך באותה קלות, אתם יכולים להוציא הון תועפות על מודעות פייסבוק ולא לראות שום תמורה.
משמעות הדבר היא שכדי להגדיל את האפקטיביות של המודעות שלכם ולאפשר לעצמכם לשחק עם תקציבי הפרסום, מומלץ שתלמדו כיצד להגדיל את התפוצה האורגנית בפייסבוק ותפיקו גם ממנה רווחים.
סיבה 3: יש המון תכונות חדשות לא מנוצלות בפייסבוק
בעבר, האפשרויות שלכם בפייסבוק היו פחות או יותר פוסטים, סרטונים ומודעות. עכשיו יש המון תכונות חדשות כמו Facebook Stories, Facebook Watch, קבוצות פייסבוק ופייסבוק לייב.
חברות רבות לא מפיקות את המרב מהתכונות הללו – מה שיוצר הזדמנות להניע תנועה אורגנית על ידי צמצום הפער.
יחד עם זאת, בואו נראה כיצד אלגוריתם הניוז פיד של פייסבוק עובד כדי לחשוף תוכן.
לאחר מכן, נצלול לכמה אסטרטגיות להגדלת התפוצה האורגנית בפייסבוק.
הבנת אלגוריתם הניוז פיד של פייסבוק
האלגוריתם של פייסבוק השתנה באופן דרסטי בשנים האחרונות. הצגת התגובות והתכונה של “מדוע אני רואה את הפוסט הזה” שינתה את האופן שבו פייסבוק מחליטה אילו פוסטים להציג למשתמשים.
פייסבוק משתמשת במאות אלפי גורמים כדי להחליט אילו פוסטים יופיעו בניוזפיד של המשתמש.
עם מי אתם מקיימים אינטראקציה, סוג המדיה והפופולריות של הפוסט משמשים כולם כאותות דירוג.
לדברי מארק צוקרברג, פייסבוק מתעדפת כעת פוסטים שמעוררים “אינטראקציות משמעותיות” ופוסטים מחברים ובני משפחה.
ישנן נקודות נתונים מפורטות נוספות שבאות לידי ביטוי:
↩ טריות הפוסט – לפני כמה זמן פורסם הפוסט?
↩ באיזו תדירות המפרסם מעלה תכנים?
↩ מהו מספר הלייקים, התגובות והשיתופים בפוסט?
↩ באיזו תדירות המשתמש קיים אינטראקציה עם הדף המפרסם את העדכון?
↩ מהי האינטראקציה הקודמת של המשתמש עם אותו סוג פוסט?
↩ האם היה משוב שלילי על הפוסט?
↩ עד כמה הפוסט שימושי?
הרשימה עוד ארוכה, אבל הגורמים האלה נותנים לנו מספיק חומר למחשבה.
אז בהתחשב בכך, מה המטרה הסופית של פייסבוק לניוז פיד?
כמו פלטפורמות אחרות, לפייסבוק הכי אכפת מהמשתמשים שלה. פייסבוק רוצה לשפר ללא הרף את החוויה שלהם עם תוכן איכותי ורלוונטי.
תוכן פרסומי מוגזם לא יסתדר טוב עם המשתמשים, ולכן פייסבוק פיצחה את סוג התוכן הזה. בעבר, הם גם צמצמו את התנועה מבעלי אתרים לטובת תוכן שנוצר על ידי משתמשים.
אז איך אפשר להשיג תנועה מפייסבוק כשהשינויים האלגוריתמיים האלה מפחיתים את התפוצה שלכם?
צריך ללכת על דרך חכמה שאינה דורשת השקעה כבדה.
לפני שנבחן את הסודות כיצד להגדיל את התפוצה האורגנית בפייסבוק…
הנה ארבעה דברים שעליכם להימנע מלעשות בכל מחיר בדף הפייסבוק שלכם:
1. אל תהפכו הכל לאוטומטי
פייסבוק היא פלטפורמה חברתית והמותג שלכם צריך לייצר מגע אנושי. אל תסתפקו בתזמון הקישורים האחרונים בבלוג ובעדכוני המוצרים שלכם. פרסמו את תמונות הצוות שלכם, תכננו פוסטים משעשעים עם הקשר למוצר שלכם ועוד…
שיווק אורגני במדיה חברתית צריך להראות את הצד המצחיק או היצירתי שלכם.
2. אל תקדמו רק מוצרים ושירותים
פייסבוק מבוססת על אינטרס, לא על כוונה. לא כל עדכון שאתם שולחים בעמוד הפייסבוק שלכם צריך להיות פרסומי. במקום זאת, 80% מהעדכונים שלכם צריכים להיות חברתיים. אחרת, משתמשים לא יהססו ללחוץ על כפתור ה-unlike בדף שלכם (הוא נמצא במרחק לחיצה אחת בלבד).
במקום זאת, השתמשו בפייסבוק כדי לבנות קהילה. הוסיפו ערך ותזמו שיחות עם הקהל שלכם.
מומלץ לשפר את הפוסטים שלכם כך שיכללו סוגי תוכן שונים:
🡰 פוסטים של סיפורי מותג.
🡰 פוסטים של בניית סמכות.
🡰 פוסטים להבאת לידים.
🡰 פוסטים אישיים.

3. אל תנסו לרמות את האקוסיסטם של פייסבוק
יש כל מיני שיטות של רמאויות כמו: יש שקונים 5,000 לייקים ב-5 דולר, שימוש בכותרות לא אמיתיות ומוגזמות כמלכודת קליקים, להפציץ את האוהדים שלכם עם 10 עדכונים באיכות ירודה בשעה ועוד.
זה בזבוז עצום של זמן וכסף.
פייסבוק נלחמת קשות בספאמרים. היצמדו לקוד של פייסבוק והישארו בחסדיהם הטובים.
לא רק זה, טקטיקות מניפולטיביות אלה אינן מוסיפות ערך אמיתי לעסק שלכם. למעשה, סביר להניח שהם יפגעו בכם.
4. אל תבנו בסיס מעריצים שאתם לא יכולים לספק
האמת האכזרית על קהל מעריצים גדול – ממוקד ככל שיהיה, היא שהתפוצה שלכם תהיה באופן אוטומטי נמוכה יותר.
זה אומר שאתם תצטרכו להשקיע עבודה נוספת כדי ליצור תוכן רלוונטי ושימושי למספר פלחים שונים של הקהל שלכם.
תשאלו את עצמכם: האם הייתם מעדיפים קהל קטן אך מעורב יותר או קהל גדול בקושי מגיב?
ניתוח התפוצה האורגנית הנוכחית שלכם בפייסבוק
עכשיו, כשאתם יודעים מה אסור לכם לעשות, הגיע הזמן לעבוד על איך להגדיל את התפוצה האורגנית בפייסבוק.
הצעד הראשון הוא לאתר היכן החסרונות שלכם. אתם צריכים לאסוף כמה אלמנטים מרכזיים כדי למדוד את הביצועים שלכם. ללא אבחנה זו, לא תוכלו לדעת היכן למקד את מאמציכם.
שלב 1: ייצוא נתוני שימוש בפייסבוק
ראשית, לחצו על לשונית “תובנות” (באנגלית Insights) בסרגל הצד הימני של הדף העסקי שלכם בפייסבוק.
בחלק העליון של דף נתוני השימוש, יש כפתור שיאפשר לכם לייצא את הנתונים שלכם הן ברמת הדף והן ברמת הפוסט.
חלון יופיע עם שלוש אפשרויות שונות עבור נתוני השימוש שלכם,
בחרו באפשרות שלכם ולחצו על “ייצוא נתונים”. הנתונים שלכם יישמרו בקובץ Excel.
שלב 2: התעמקות כדי לפרסם מדדים
מניסיוני, מדדים ברמת הפוסט הם בעלי תובנות רבות יותר ממדדי הדף עצמו.
מדדי דפים מספקים תצוגה פנורמית נהדרת של הביצועים שלכם, מדדי פוסטים מספקים מבט מפורט יותר על האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם התוכן שלכם.
וזה מה עושה את ההבדל.
כדי לקבל תצוגה מעמיקה יותר, עברו אל “פוסטים” ולאחר מכן אל “סוגי פוסטים”.
בעזרת הנתונים שאתם אוספים, תוכלו לדעת:
🡰 לאילו פוסטים יש את התפוצה האורגנית הגבוהה ביותר?
🡰 אילו סוגי פוסטים הקהל שלכם מעדיף?
🡰 מספר סימוני ‘אהבתי’ בכל פוסט.
כל אלה יתנו לכם קו מנחה טוב להשקת אסטרטגיית תוכן יעילה.
שלב 3: כוונו את הנתונים שלכם ובחרו רק את המדדים הדרושים לכם
לא כל נקודות הנתונים יהיו שימושיות עבו מה שאתם צריכים. סננו אותם ובחרו את אלה שנראים לכם הגיוניים ומתאימים. זה עשוי להשתנות בהתאם ליעדי התעשייה והמדיה החברתית שלכם.
להלן הנתונים שיתנו לכם הכי הרבה ערך:
🡰 תפוצה אורגנית
🡰 מעורבות
🡰 לחיצות על קישורים
🡰 מספר האנשים שנתנו משוב שלילי
כעת, לאחר שניתחתם את התפוצה האורגנית שלכם, הגיע הזמן לבצע כמה שיפורים.
חמשת הסודות שיעזרו לכם לקדם תפוצה אורגנית
זכרו שכל תעשייה וקהל הם שונים. לא מומלץ ליישם את כל האסטרטגיות האלה בו ברגע. במקום זאת, התבוננו בנתונים שלכם וראו היכן תוכלו לבצע את השיפורים הרבים ביותר, לאחר מכן בחרו קומץ אסטרטגיות להתנסות.
המשיכו עם מה שעובד, עזבו את מה שלא ואז נסו אסטרטגיה אחרת.
1. בנו את הנוכחות והסמכות שלכם
אם התפוצה האורגנית פוחתת ככל שגודל הקהל גדל, היכן הערך בהגדלת הנוכחות שלכם?
ובכן, ישנם עדיין כמה יתרונות של נוכחות רחבה.
הגדלת הנוכחות שלכם אינה קשורה להגדלת הלייקים בדף שלכם. מספר הלייקים שיש לדף שלכם לא נותן שום אינדיקציה לביצועי התוכן שלכם. מה שחשוב הוא שאתה בונה מספיק סמכות כדי להורות לקהל שלכם לפעול. משמעות הדבר היא שהם יתקשרו עם התוכן שלכם בצורה חיובית יותר.
הנה מה שתוכלו לעשות כדי להגביר את המעורבות:
משכו את האנשים הנכונים לדף הפייסבוק שלכם
אוהדים אקראיים הם חסרי תועלת, הם לא מעורבים ואין להם השפעה חיובית על הקמפיינים השיווקיים שלכם.
זו הסיבה שלא מומלץ לנסות להגדיל את דף הפייסבוק שלכם על חשבון בניית קהל יעד ממוקד.
אתם רוצים אנשים שמכווננים היטב לתחומי העניין העסקיים שלכם.
בדרך זו, התוכן שתפרסמו יהיה רלוונטי יותר עבורם. לכן, יהיה לו סיכוי גדול יותר להופיע בפיד החדשות שלהם.
אז מה אפשר לעשות כדי לבנות קהל יעד ממוקד?
בנו נוכחות מותג חזקה
אם המותג שלכם מושקע, רוב הסיכויים שגם הקהל שלכם יהיה כזה.
מה שאתם רוצים זה תדמית מותג שנדבקת למוח וללב של הקהל שלכם.
חזקו כל הזמן את המסר שלכם, פרסמו תוכן שרלוונטי לעסק שלכם ותמיד היו עקביים.
השתמשו בנתוני שימוש של קהלים כדי לבנות פרסונה של קהלי יעד במיוחד לפייסבוק: מין, גיל, רקע, מיקום ועיסוק הם כולם נקודות נתונים שניתן לאסוף ולעשות בהם שימוש מושכל.
לאחר מכן תוכל להפיץ פוסטים עם מידע מהותי יותר כמו:
🡰 מהן נקודות הכאב שלהם?
🡰 מה האינטרסים שלהם?
🡰 מהן העמדות והאמונות שלהם כלפי העסק או התעשייה שלכם?
🡰 מהן ההתנגדויות שלהם וכיצד תתייחסו אליהן?
הפעילו קמפיינים של לייקים ממוקדים
אני בעד לייקים אבל לא אם זה רק לצורכי יהירות.
זכרו שאתם רוצים איכות על פני כמות.
דרך מצוינת למשוך את סוג האנשים שאכפת להם מהמותג שלכם היא שאתם יכולים להזמין אנשים שסימנו ‘אהבתי’ בפוסטים האישיים שלכם לסמן ‘אהבתי’ בדף שלכם.
תחילה, התחברו לדף שלכם בסרגל החיפוש.
בחרו אחד מהפוסטים שלכם ולחצו על קבוצת האנשים שסימנו בו ‘אהבתי’.
זהו מכרה זהב למציאת אנשים שכבר יש להם זיקה לתוכן שלכם.
דפדפו כדי לראות כמה אנשים סימנו ‘אהבתי’ בפוסטים שלכם אך לא סימנו ‘אהבתי’ בדף.
הזמינו אותם לעשות זאת.
9 מתוך 10 פעמים, הם יעשו זאת.
הוסיפו אינטגרציות והתאמות אישיות לדף שלכם
אתם יכולים לשלב את דף הפייסבוק שלכם עם אפליקציות, כלים ופלטפורמות אחרות. אלה יכולים להגדיל את האפקטיביות של הדף שלכם, כמו גם לייעל את מאמצי השיווק שלכם.
הנה כמה מההתאמות האישיות שבאפשרותכם לכלול:
↩ טאבים מותאמים אישית
↩ טפסי לכידת דואר אלקטרוני
↩ פודקאסטים
↩ נגני וידאו
↩ חידונים
↩ סקרים
↩ דפי נחיתה
↩ אפליקציות להפעלת תחרויות
↩ אפליקציות של תזמון פגישות
↩ בלוג פיד RSS
↩ כרטיסיות מסחר אלקטרוני
קידום צולב של פלטפורמות מדיה חברתית אחרות עם פייסבוק
אם בניתם קהל עוקבים גדול במקום אחר, אתם יכולים להשתמש בפלטפורמות האלה כדי להגדיל את עמוד הפייסבוק שלכם.
זה מה שתוכלו לעשות:
↩ השאירו קישור לדף הפייסבוק שלכם בביוגרפיה של חשבונות חברתיים אחרים שלכם.
↩ מקמו סמלים חברתיים לחיצים בתמונות הנושא שלכם.
↩ דברו ברשתות האחרות שלכם על דף הפייסבוק שלכם ובקשו מהקהל להצטרף ולהיות מעורב.
2. הגדילו את התפוצה האורגנית בפייסבוק על ידי פרסום תוכן ירוק-עד
יש יותר מדי אנשים שאינם אסטרטגיים עם התוכן שלהם במדיה החברתית.
לא משנה מה המטרות שלכם לעמוד הפייסבוק שלכם – בין אם זה לייצר הכנסות או להשיג תנועה, תוכן ירוק-עד הוא הכלי החזק ביותר שעומד לרשותכם.
תכנים איכותיים ועם ערך מוסף הם לא רק גורמי הדירוג של גוגל.
חייו של פוסט בניוז פיד של פייסבוק תלויים גם הם בכך. אם אתם מפרסמים תוכן על-זמני, הוא יהיה שימושי עבור הקהל שלכם לתקופות ארוכות יותר. הם ימשיכו לקיים אינטראקציה עם הפוסט שלכם לאורך זמן.
במקרה של פוסט מסוג זה, הקפידו ליידע את המשתמשים שהם יכולים לבקר שוב בפוסטים ירוקי עד שהם אהבו והיו מעורבים בהם בעבר. הדבר יוביל לעלייה במעורבות ופייסבוק תבטיח שהפוסט שלכם יופץ עוד יותר ושהוא יופיע בפידים לתקופות ארוכות יותר.
עבור פוסטים מוצלחים שמשיגים זאת היטב, אתם יכולים לשנות את ייעודם כדי להבטיח שתמקסמו את התפוצה שלהם.
להלן תהליך פשוט לשינוי ייעוד של תוכן ירוק-עד:
בחרו פוסטים שהצליחו בצורה יוצאת דופן והמשיכו לספק ערך לקהל שלכם זמן רב לאחר פרסומם. שימו אותם בקובץ גוגל שיטס.
🡰 גשו לאותה פיסת תוכן מזווית אחרת. זכרו שתוכן וידאו יכול להשיג ביצועים טובים יותר מאותו תוכן בצורת טקסט ולהיפך. המפתח הוא לבדוק מה עובד הכי טוב עם הקהל שלכם.
🡰 פרסמו את התוכן המחודש שלכם בזמנים שונים. זה מבטיח שאנשים שונים יזכו לראות ולעסוק בתוכן המחודש שלכם.
אבל מה אם אתם לא רוצים לעשות את עבודת הנמלים של יצירת פוסטים משלכם?
יצירת תוכן ירוק-עד של אנשים אחרים
לא מדובר על לקחת עבודה של מישהו אחר ולומר שהוא שלך, ממש לא.
מדובר באיסוף פוסטים מרחבי האינטרנט ושיתופם בעמוד שלכם..
מדובר פה על קצת יותר מסתם להיתקל בפוסט, לסמן בו לייק וללחוץ על כפתור השיתוף.
במקום זאת, עליכם להתייחס לתהליך בדיוק כפי שהייתם עושים אם הייתם מפרסמים תוכן משלכם. הקדישו זמן לבדיקה וניתוח של כמה פוסטים באותו נושא ושתפו אותם עם הקהל שלכם בתדירות עקבית מבחינת לוחות זמני הפרסום.
הנה לכם כמה דוגמאות לתוכן ירוק-עד שמשתמש בפוסטים של אחרים:
↩ הדרכות וידאו
↩ פוסטים של מתכונים
↩ המלצות
↩ ראיונות
↩ פוסטים של “איך לעשות”
↩ קטעי מחשבה
↩ רשימות
↩ נתונים סטטיסטיים ספציפיים לתעשייה
↩ סיכומים שבועיים
↩ אזכורים של החברה שלכם
↩ חדשות התעשייה
איך אתם יכולים להבטיח שהקהל שלכם יקיים אינטראקציה עם התוכן הזה?
הכנה של אסטרטגיית תוכן מכוונת היא דבר אחד, דבר נוסף הוא לוודא שלפוסטים שלכם יש את כל האלמנטים המשכנעים.
אתם צריכים לוודא שאתם יוצרים את סוגי הפוסטים שגורמים לקהל שלכם לרצות לשתף ולקיים מעורבות עם הפוסט.
כמה טיפים ליצירת פוסטים שימשכו את העין ויעודדו פעולה:
↩ שימוש בפריטים חזותיים יציבים
↩ אל תהיו רשמיים מדי
↩ שמרו על התוכן קצר וקולע
↩ שאלו שאלות רלוונטיות
↩ תהיו אנושיים
↩ וודאו שיש קריאה ברורה לפעולה (יש להיזהר עם פשוט לבקש מאנשים לעשות לייק או להגיב)
3. צרו קבוצת פייסבוק עבור הקהל המעורב ביותר שלכם
פייסבוק עוסקת בבניית קהילות. קבוצה מלוכדת היא הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות עבור המותג שלכם. כיום יש 400 מיליארד איש המשתמשים בקבוצות פייסבוק שונות.
יש לכם שתי אפשרויות ליצירת קהילה משלכם:
🡰 הקימו קבוצה משלכם.
🡰 הצטרפו לקבוצה מעורבת ורלוונטית במיוחד שמשרתת את היעדים העסקיים שלכם.
אנו נתמקד באפשרות מספר 1, מכיוון שזוהי האפשרות הטובה ביותר לתכנית השיווק שלכם בפייסבוק. קבוצת פייסבוק תשמש אתכם כדי להקשיב ולקיים אינטראקציה עם תומכי המותג שלכם. לפני שנכנס לשלבים לבניית הקבוצה שלכם, בואו נדבר על הסיבות שבזכותן תרצו להקים קבוצה משלכם.
רוב האנשים יוצרים קבוצות סביב:
🡰 המותג/העסק שלהם.
🡰 המוצרים/שירותים שלהם.
🡰 אורח חיים מסוים, למשל, רכיבה על אופניים.
🡰 נושאים ספציפיים, למשל, קבוצת תוכן שיווקי.
כמובן, אלה לא האפשרויות היחידות שלכם. כל עוד אתם יכולים לגייס קבוצה של אנשים למען מטרה משותפת, אתם יכולים להצליח. הקבוצות החשובות ביותר לעסקים הן אלה שספציפיות למותג או ספציפיות למוצר.
הסיבה לכך היא שאתם יכולים להשתמש בקבוצה ממותגת כדי לבנות ולטפח קהילה סביב העסק שלכם. זה גם מהווה כלי רב עוצמה לשיווק המוצרים / השירותים שלכם.
באופן דומה, קבוצה ספציפית למוצר מיועדת לעזור ללקוחות להפיק את המרב ממוצר או שירות שאתם מציעים.
אתם יכולים לתת טיפים לשימוש במוצר, שאלות ותשובות בשידור חי, לשלוח לחברי הקבוצה משובים אישיים ליישום ועוד… כל זאת כדי להבטיח שהלקוחות יקבלו תמיד ערך מוסף וירכשו את אמון המותג.
מהם השלבים ליצירת קבוצת פייסבוק?
שלב 1. צרו את הקבוצה שלכם ותנו לה שם.
מצאו את האפשרות “צור קבוצה” כדי להתחיל בתהליך.
תוכלו למצוא אותה מדף הבית שלכם.
לאחר שתלחצו על כרטיסיה זו, תתבקשו לתת שם לקבוצה שלכם. ממליצים לכם לבחור שם קליט ולא מורכב מדי.
שלב 2. יצירת תיאור
רשמו תיאור של מטרת הקבוצה שלכם וקיבעו כללים ברורים לפרסום בקבוצה.
🎯 טיפ אישופ:
הצמידו את פוסט הכללים שלכם לראש הפיד הקבוצתי. זה ינחה חברים חדשים לפעול כראוי.
כמו כן, הגדירו את הגדרות הפרטיות של הקבוצה שלכם כראוי. עברו על כל ההגדרות על מנת לוודא שהן תואמות לנהלים שלכם.
שלב 3. הזמינו חברים להצטרף
בהתאם לסוג הקבוצה, ייתכן שיהיה עליכם לתמרץ אנשים להצטרף.
יחד עם זאת, ברוב הקבוצות, ברגע שאתם מספקים קהילה ותמיכה זה בהחלט מספיק כדי להפוך למוכרים ובעלי חברי קבוצה רבים.
אבל במקרה שאתם צריכים כמה תמריצים, להלן כמה טיפים מועילים:
🡰 ערכו השקה ממשית עבור הקבוצה שלכם. למה לא להפוך את זה לאירוע? אתם יכולים להגדיר טופס הרשמה לדיוורי דואר אלקטרוני כדי להכניס אנשים לרשימת התראות.
🡰 הציעו מתנת קבלת פנים לחברים חדשים. זה יכול להיות קוד קופון, מתנה סמלית או כל דבר אחר שקשור לעסק שלכם.
🡰 הציעו בונוס על הפניית “חבר מביא חבר” לכל מי שמגייס חברי קבוצה נוספים.
שלב 4. הציתו שיח רלוונטי לתעשייה שלכם
שיח טוב עוזר לקדם את מעורבות בפוסט. אל תקדמו או תמכרו רק את התוכן והמוצרים שלכם.
דרכים אפשריות להגברת המעורבות בקבוצות פייסבוק:
🡰 שקלו לתת לחברים פעילים בקבוצות שלכם סטטוס מנהל/מפרסם כדי שיוכלו לעזור בטיפוח הקבוצה.
🡰 תפרסמו שאלות מעניינות כאשר חברי הקבוצה יגיבו עם תשובות בנושא.
🡰 צרו אתגרים עבור חברי הקבוצה כמו חידונים, אתגרי סרטונים וכו.
שלב 5. צרו אסטרטגיית תוכן עבור הקבוצה שלכם
הדבר יכול לכלול יצירת ערכות נושא של תוכן או שימוש בתוכן שנוצר על ידי משתמשים. תוכן שנוצר על-ידי משתמשים למעשה מביא למעורבות גבוהה פי 6.9 בהשוואה לתוכן שנוצר על-ידי המותג.
👈 לדוגמא:
באפשרותכם להגדיר נושא ייעודי או ערכת נושא למעורבות עבור כל יום.
שלב 6. למתן את תדירות פרסום הפוסטים בקבוצה.
מתנו את תדירות הפוסטים בקבוצה. לאנשים כיום יש מדיניות של אפס סובלנות בכל הנוגע לספאם.
אתם לבטח רוצים שלחברי הקבוצה שלכם תהיה החוויה הטובה ביותר האפשרית, לכן מומלץ להוציא/להשהות את שולחי הספאם במהירות. זה הרבה יותר קל כאשר אתם קובעים בקבוצה שלכם כללים ל- מה נחשב ספאם.
מה כדאי לדעת לגבי קבוצות פייסבוק?
כדאי לקחת בחשבון שתחזוק קבוצות פייסבוק ידרוש התחייבות לזמן. אתם תהיו חייבים להיות זמינים כדי לקבל בברכה חברים חדשים, לעודד דיונים ולענות לשאלות.
כמו כן, ככל שהקבוצות גדלות בכמות החברים, המעורבות יורדת. בשלב זה, ייתכן שתרצה לשקול לפלח קבוצות גדולות יותר לקבוצות קטנות וממוקדות יותר.
יש אנשים שמפרקים לחלוטין קבוצות עם עשרות אלפי חברים מפאת מעורבות לקויה.
אתם בטח לא רוצים את זה.
4. השתמשו בטרגוט פוסטים אורגנים
כפי שנוטים לחשוב, הטרגוט אינו מיועד רק עבור מודעות ממומנות.
אתם יכולים לפלח את הפוסטים האורגניים שלכם כדי לוודא שהם מגיעים לאנשים הנכונים.
למרות שהיא קיימת כבר זמן מה, התכונה הפכה לשימושית יותר עם הירידה בתפוצה האורגנית של תוכן איכותי. אתם יכולים להציג את הפוסט שלכם ללקוחות רלוונטיים על סמך גילם ומיקומם.
הפוסט שלכם צריך לטרגט לפחות 20 אנשים.
להלן השלבים לתחילת העבודה עם פילוח.
שלב 1: הפעילו את תכונת הפילוח בדף שלכם.
עברו אל הגדרות כלליות כדי לאפשר פילוח בהגדרות הדף שלכם.
שלב 2: צרו את הפוסט שלכם והתאימו אישית את אפשרויות הפילוח.
התעמקו בנתוני השימוש של פייסבוק כדי לקבל נתונים על הקהל שלכם ובחרו פרמטרים של פילוח המבוססים על היעדים שלכם.
כשאתם יוצרים את הפוסט, לחצו על ההגדרה “ציבורי” תחת שם הדף שלכם, ותראו את האפשרות להגדיר “קהל מוגבל”.
בחרו ״קהל מוגבל״ ולאחר מכן הגדר/י את הגיל והמיקום שאליהם ברצונכם להגיע. זה שימושי במיוחד עבור עסקים מקומיים או אלה עם קהלי יעד מרובים.
שלב 3: הפעילו מספר פוסטים ממוקדים באמצעות פרמטרים שונים, זאת כדי שתוכלו לבדוק את ביצועי התוכן שלכם עבור קהלים שונים.
שלב 4: בדיקת התוצאות
היכנסו לנתוני שימוש של פייסבוק ובדקו את התוצאות שלכם. האם הפוסט הממוקד באורגני הציג ביצועים טובים יותר מפוסט ללא תרגוט?
השוו את התוצאות השיווקיות האלה במדיה החברתית עם שיעור המעורבות הממוצע שלכם. כמו כן, מצאו את פרמטר המיקוד שמתפקד טוב יותר. בניסויים שונים שערכו בוחנים במדיה החברתית בכל הקשור לפילוח אורגני, עמוד קטן יותר הציג ביצועים טובים יותר מדף גדול יותר.
אבל, התוצאות ישתנו בהתאם לקהל שלכם אז אל תקחו את הדברים הנאמרים פה כחוק בל יעבור.
5. פרסמו כאשר המתחרים שלכם ישנים
מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם בפייסבוק אורגני? אין תשובה חד משמעית.
עליכם לקחת בחשבון כמה דברים:
↩ את המיקום שלכם והקהל שלכם.
↩ פרופיל הקהל שלכם (גיל, תחומי עניין, עיסוק וכו’).
↩ סוג התוכן שאתם יוצרים.
↩ כלי התזמון העומדים לרשותכם.
על פי סטטיסטיקות שונות, השעות האופטימליות לפרסום הפוסטים הן 7:00, 15:15 או 19:00.
הם אפילו פירקו את זה לפי כל יום בשבוע:
שישי בשעות 07:00, 15:15 או 19:00 רביעי בשעות 07:00, 15:15 או 19:00 יום שני בשעות 7:00, 15:15 או 19:00
עבור קבלת הכי הרבה שיתופים וקליקים, הם ציינו את השעות 12:00, 18:00 או 9:00 כזמנים האופטימליים.
יש עוד כמה מחקרים וזמנים אופטימליים עבור כל משווק מדיה או בעל עסק כדי להפיק תוכן טוב בזמן הטוב ביותר.
כבר חסרי סבלנות לדעת, לא? ובכן, למרות נתונים שונים שתוכלו למצוא ברחבי הרשת, אל תפרסמו באופן עיוור באף אחד מהזמנים האופטימליים הללו. התעמקו בנתוני השימוש שלכם בפייסבוק, גלו מתי האוהדים שלכם מחוברים לרשת.
לאחר מכן, ערכו בדיקה משלכם…
פרסמו בשעות מחוץ לשעות השיא (18:00-08:00) בהם יש מקסימום אוהדים וגולשים באונליין. הסיכויים שלכם להופיע בפיד גדלים מכיוון שדפי פייסבוק אחרים אינם מפרסמים בזמנים אלו.
הסיבות לכך שאסטרטגיה זו יעילה (מלבד העובדה שישנה פחות תחרות) הן:
↩ אם יש לכם קהל בינלאומי, תוכלו לפנות לאוהדים באזור זמן אחר.
↩ ככל שהפוסט שלכם יזכה למעורבות גבוהה יותר, פייסבוק תפיץ את הפוסט ליותר אוהדים שלכם.
↩ הוא עשוי אפילו לקדם צפיות בפוסטים על פני התוכן החדש יותר שפורסם בשעות השיא.
לסיכום:
אנו ממליצים לכם לרשום את המטרות שאתם רוצים להשיג דרך עמוד הפייסבוק שלכם.
כדאי שתשקלו:
🡰 את גודל העסק
🡰 את היקף הפעילות
🡰 את המטרות העל שלכם
🡰 את סוג הקהל
🡰 את ההחזר על ההשקעה של הגדלת התפוצה בפייסבוק
רק לאחר שיש לכם תשובות לשאלות אלו, אז כדאי לתכנן אסטרטגיית שיווק של פייסבוק ולפעול על פיה.
אנו בפלטפורמת Eshop אמנם לא מספקים שירות של תחזוק עמודי פייסבוק אורגניים, אך אנחנו נשמח לעזור לכם ולייעץ במידת האפשר. מה שכן, אנו קיימים מעל 20 שנה בתחום אתרי האיקומרס: בונים אתרים עם חווית משתמש מאד גבוהה ועל פלטפורמה טכנולוגית וידידותית ונותנים שירותי דיגיטל נרחבים, כמו למשל: פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם. נשמח לשמוע מכם.





