חנות וירטואלית שמאפשרת התממשקות למערכות חיצוניות

הקמתם אתר איקומרס, השקעתם מחשבה, זמן ומשאבים, אפיון מושלם ויצא מקסים, אבל זה לא מספיק על מנת לתפעל בצורה חלקה את כל האופרציה. בימים של ריחוק חברתי דווקא להתממשקות הוירטואלית יש חשיבות עליונה ואנחנו מתכוונים לממשקים וירטואליים אשר פועלים יחד להצלחתו של האתר.
חנות וירטואלית, ממש כמו חנות בעולם האמיתי נדרשת להיות מחוברת לעורקי חמצן שיסייעו לה בלוגיסטיקה, בגבייה באספקה וכד’. היא אינה יכולה לפעול על קרקע ריקה ונדרשים ממשקים לחברות חיצוניות.
על מנת להתחבר נכון חייבים לאפיין את סוגי הממשקים שידרשו, כבר למן הרגע הראשון. ברור שחברה מקצועית המתמחה בפלטפורמות איקומרס ויודעות לבנות חנויות מקוונות איכותיות ויפות ידע גם להציע את החיבורים הנכונים לסליקה, ניהול מלאי, הנהלת חשבונות, לוגיסטיקה ומשלוחים ועוד וחשוב להבין שאלה פרמטרים יש לקחת בחשבון כבר בתחילת הדרך.
איזה ממשקים חיצוניים נדרשים על מנת שהעבודה באתר תהיה יעילה?
תשלום וסליקה
כרטיסי אשראי – על מנת לגבות תשלום עבור המוצרים או השירותים המוצעים בחנות הווירטואלית, נדרש מערך סליקה בטוח ומאובטח. מרבית הלקוחות לפחות בארץ, עובדים עדיין עם כרטיסי אשראי. על מנת לעבוד עם חברות האשראי הבינ”ל נדרש האתר לעמוד בתנאים מסוימים המבטיחים שהאתר אמין ובטוח. הדרישה הראשונה היא תעודת SSL דהיינו אישור שכל המידע העובר בין המחשב ובין השרת עליו מאוחסן האתר מוצפן ומאובטח. זאת על מנת שפרטי האשראי המוזנים באתר לא “יסתובבו” ויהיו גלויים רק לצד השולח ולצד המקבל.
הדרישה השנייה של חברות כרטיסי האשראי היא התממשקות עם חברת סליקה, אשר מטרתה לחבר ולתווך בין האתר הספציפי ובין חברות האשראי לרבות ויזה, ישרכרט, אמריקן אקספרס, דיינרס, לאומי קארד וכד’
חברות הסליקה עובדות במתכונת ענן ויש לוודא שהן אמינות וותיקות, שהן עובדות עם רוב חברות האשראי, שיש להן אפשרות למערכת סליקה רב מטבעית, ניהול יעיל ואמין של ביטולים וזיכויים, שחברת הסליקה מאפשרת ממשק ניהול ידני פשוט וקל ומערכת דוחות בלחיצת כפתור בהתאם לצרכי בית העסק.
חשוב שחברת הסליקה תספק מענה הולם לכל סוגי אתרים ושפות תוכנה וכמובן עם ממשק אינטגרטיבי נוח ויעיל למערכות אחרות כמו: ניהול מלאי, הנה”ח, לוגיסטיקה ושילוח ושירות לקוחות.
חברות הסליקה המשמשות צד ג’ מבצעות עבור בית העסק את פעולות אימות הכרטיס, חיוב, שמירה והעברה של הנתונים לחברת האשראי ועד להעברת הכסף לבית העסק. התשלום לחברות אלה הוא או על בסיס עמלות מעסקאות האשראי שהתבצעו, או תשלום חודשי קבוע.
PayPal – דרך קלה ופשוטה לשלם ולקבל תשלום און ליין, באמצעות חשבון אישי אליו הוכנסו פרטי אשראי ניתן לבצע רכישות ללא חשיפת המידע הפיננסי בפני המוכר. הרכישה מתבצעת באמצעות חשבון PayPal מאובטח. מדובר על חברה בינ”ל בעלת מוניטין בתחום פתרונות התשלום המקוונים.
הרוכש משתמש בחשבון האישי שלו, אותו פתח פעם אחת עמו ניתן לשלם ברוב אתרי הקניות ברחבי העולם הוירטואלי. תהליך התשלום קל ומהיר תוך התחברות לחשבון האישי באמצעות סיסמה ומייל ללא צורך בהוספת פרטים נוספים מאחר שהכל שמור בחשבון התשלום. כמובן שגם פיפאל “חיה” מעמלות וגם כאן חשוב לבדוק את האותיות הקטנות.
אפליקציות תשלום – לאחרונה החלו אפליקציות תשלום כגון Bit ו- PayBox להיכנס לאזור הגבייה המקוונת בחנויות און ליין. מדובר על אפליקציות שהתעצמו מאוד בשנתיים האחרונות והפכו את התשלום הוירטואלי לפשוט וקל אך חשוב לבדוק את עמלות השורה שנגבות בבנקים על כל פעולה.
הנהלת חשבונות
מאחר שגבייה באתר הנה חלק אינטגרלי מכל ההתנהלות הפיננסית של העסק חשוב מאוד לייצר ממשק אמין ובטוח בין מערכות הניהול לרבות מערך ניהול החשבונות ובין מערכת הגבייה והחשבוניות של האתר.
ככל שהחנות גדולה יותר ופעילה כך מומלץ שממשק הגבייה והניהול יהיו איכותיים ואוטומטיים עד כמה שניתן. לא עוד עבודה עם חשבוניות ידניות אלא מערך חכם של הפקת חשבוניות וקבלות, זיכויים, ביטולים וכד’
חשוב להתממשק עם מערכת אמינה באישור מוסדות המס, המחוברת למערך הסליקה ומעבירה את הנתונים היישר לכלי הניהול העסקיים.
לוגיסטיקה ושילוח
תהליך המכירה בחנות המקוונת אינו מסתיים ברגע בו הוכנס כרטיס האשראי ויש עוד כמה ממשקים שצריך לנהל עד שהמוצר יגיע בבטחה ללקוח. ענייני לוגיסטיקה, ניהול מלאי ושילוח אינם עניין של מה בכך ויש חשיבות עליונה לניהול החיבורים הללו כראוי.
לכל אתר מכירות קטן כגדול חשוב שתהיה מערכת ממוחשבת שמדברת אחת עם השנייה. לוודא שהמלאים קיימים ולא מוכרים מוצר שאינו במלאי, שהמוצרים מאוכסנים כראוי בהתאם לדרישות ולתקנים ומערך שילוח איכותי ומהיר.
קיימות לא מעט חברות שילוח המציעות משלוח אקספרס מהיר של כמה שעות ועד כמה ימים, חשוב להתאים את סוג המשלוח לסוג המוצר באם מדובר על מזון או למשל פרחים או כל מוצר שצריך להיות בזמן מוגדר מומלץ להתקשר עם חברה אמינה או להעסיק שליח עצמאי.
עבור משלוחים לא דחופים או מוצרים שאין בהם בהילות או ייחודיות בשליחה, ניתן להשתמש בשירות הדואר אך לזכור שדואר ישראל לא תמיד מדייק, או בשירותי שילוח פרטיים, בין אם חברות לוקאליות או חברות בינ”ל עבור לקוחות מעבר לים. כאשר חוברים לספק משלוחים חשוב מאוד לבדוק כיצד מתנהלת הגבייה, איך מחושב המשלוח, מהן העמלות וכמובן השירותיות והאמינות.

