פרסום ביוטיוב לאתרי איקומרס

יוטיוב היא לפני הכל מנוע חיפוש לכל דבר. כמו כן, ביוטיוב התחרות על ביטויים לא ממש גבוהה, אי לכך הסיכוי להתברג במילות מפתח אסטרטגיות לעסק שלכם אפשרית בהחלט.
חשוב לדעת שאם אדם נחשף למוצר או שירות שאתם מציעים כמו: המלצה, פרסום פייסבוק, חיפוש בגוגל או אחר, ישנה סבירות גבוהה שהוא יחפש מידע על המוצר או המותג שלכם גם ביוטיוב, מכיוון שלפני שאדם לוקח החלטה לבצע רכישת מוצר או שירות כלשהו הוא בודק בין 4-5 מקורות מידע אמינים נוספים ויוטיוב כמובן ביניהם.
אנו ממליצים לכם להצטרף למגמה העולה ומתחזקת של צריכת תוכן בוידאו. כמו כן, יש לקחת בחשבון שיוטיוב הוא האתר השני הנצפה ביותר אחרי גוגל, לכן יש סיכוי טוב שאתם מבזבזים שעות מזמנכם בצפייה בסרטונים שונים, בין אם זה סרטוני פנאי או סרטוני הדרכה ביוטיוב.
יוטיוב משלבת את התכונות המדהימות של המדיה החברתית יחד עם תנועת החיפוש המאסיבית ודירוג התוכן של גוגל, מה שהופך אותה לפלטפורמה די ייחודית בפני עצמה.
השאלה הנשאלת היא: איך אתם יכולים למנף את אתר האיקומרס שלכם באמצעות Youtube?
ובכן, יש הרבה אסטרטגיות וטקטיקות שיווק ב- YouTube שניתן להשתמש בהן, חלקן כוללות אופטימיזציה של סרטונים למנועי חיפוש, השקעה במודעות ותקשורת עם משפיענים.
אז אם אתם כאן כדי לדעת איך שיווק ביוטיוב עובד, המשיכו לקרוא את המאמר.
מהו שיווק ביוטיוב?
שיווק ביוטיוב כרוך בהעלאת תוכן וידאו ליוטיוב כדי לחשוף את העסק שלכם לקהל היעד הרצוי. בדרך כלל מדובר על תוכן וידאו שמדריך, מספק ערך ומעודד לקוחות פוטנציאליים לקנות את המוצרים שלכם. הרבה עסקי איקומרס משקיעים אחוז משמעותי מתקציב השיווק, בהגדלת חשיפה בערוץ יוטיוב מפני שיש לו פוטנציאל תנועה משמעותי שיכול לגרום למינוף העסק שלכם.
ב- Youtube ניתן לראות תוכן בעל ערך מוסף ותוכן משעשע שגורם לצופה לרצות להישאר בפלטפורמה. בסופו של דבר, כאשר משתמשים ביוטיוב למטרות בניית מיתוג ושיווק העסק הדיגיטלי, הדבר החשוב ביותר הוא בניית קהל מעורב שנקשר ואוהב את המותג שלכם.
מדוע כדאי לעסק איקומרס להשקיע בשיווק ביוטיוב?
ראשית, יוטיוב היא פלטפורמה עצומה. כאשר אתם מחליטים שלא להעלות סרטונים ל- Youtube, אתם מפסידים נתח משמעותי מהעוגה. בהתחשב עד כמה הפלטפורמה ענקית, אין ספק שתוכלו למצוא את קהל היעד שלכם ביוטיוב.
הסיבות להשקעה בשיווק ערוץ Youtube הן רבות:
-
ההערכה היא ש- 82% מהטראפיק העולמי יגיע מהזרמת תכני וידאו.
-
קל יותר להשיג דירוגים ביוטיוב מאשר בגוגל (כל עוד אתם עושים זאת בצורה מקצועית וטובה).
-
68% ממשתמשי YouTube צופים בסרטונים כדי לקבל החלטת קנייה. אלה חדשות נהדרות לעסקי איקומרס!
-
כמות העסקים הקטנים המשקיעים בפרסום הוכפלה בשנתיים האחרונות.
-
בניית ערוץ Youtube נותנת לכם מקור תנועה נוסף שיכול להגדיל במהירות את העסק שלכם.
אז אם יש לכם את הזמן והתקציב ליצור מינימום סרטונים איכותיים, יוטיוב יכולה להיות רעיון מצוין עבורכם על מנת להרחיב את כמות החשיפה שלכם.
אז מאיפה מתחילים לשווק את אתר המכירות ביוטיוב?
הפעלת ערוץ Youtube יכולה להראות מפחידה, עולות מחשבות כמו: מה יקרה אם אף אחד לא יצפה בסרטונים שלכם או מה נעשה אם לא תראה תוצאות בחודשים הראשונים…
אם תבצעו את שלושת השלבים האלה ותשמרו על עקביות, למרות הכשלונות שאתם עלולים לחוות בתור התחלה, בסופו של דבר תראו הצלחה.
שלב 1. בניית אסטרטגיית שיווק תוכן
הדרך המהירה ביותר לכישלון בשיווק Youtube היא על ידי יצירת סרטונים אקראיים ולא מתוכננים לצורכי פרסום.
אתם חייבים שיהיו לכם מטרות ותכנון אסטרטגיה לפני לשפוך תקציבים בלי סוף.
אז ראשית, עליכם לענות על כמה שאלות מפתח:
-
מיהו קהל היעד שלכם?
-
מה קהל היעד שלכם רוצה לדעת לפני שהוא מחליט לקנות את המוצרים שלכם?
-
איך אתם יכולים למצב את המוצרים שלכם כפתרון לבעיות של קהל היעד שלכם?
-
מהי הפעולה הבאה שהקהל שלכם צריך לבצע לאחר צפייה בסרטונים שלכם?
כדי להגיע לתובנות מהירות יותר תוכלו להסתכל איך המתחרים שלכם מבצעים זאת. האם הם מצליחים בזירה זו? האם הם לא ממש מוכרים ביוטיוב? מה יכולתם לעשות טוב יותר מהם? בהתאם לתובנות שלכם, תוכלו לפנות לחברה ליצירת ועריכת סרטונים או לבצע זאת בעצמכם (פחות מומלץ) ולגשת להכנת מספר סרטונים ייעודיים ליוטיוב.
טיפ של Eshop: צרו מסמך שעונה על כל השאלות ועשו סיעור מוחות של רעיונות יחד עם צוות החברה, בני משפחה ואנשים שמכירים את העסק שלכם.
שלב 2. צרו ערוץ יוטיוב והעלו לשם את הסרטונים שלכם
לאחר שטוויתם את דרככם, התחילו לנקוט פעולה.
צרו ערוץ מותג, השלימו את הגדרות הפרופיל שלכם והתחילו ליצור תוכן. אלה הם סוגי התוכן שמומלץ להתחיל איתם:
-
תוכן ‘איך עושים?’ – שמדגים מה אתם יכולים לעשות עם המוצרים שלכם.
-
סקירות מוצרים – שבהן אתם משווים את המוצרים שלכם עם חלופות דומות בשוק.
-
הדרכות – כיצד לבחור את המוצר הנכון עבור מטרה ספציפית.
-
שאלות נפוצות – עם תשובות לגבי דברים שאתם נשאלים לגביהם בדרך כלל בחנות פרונטלית או בטלפון.
-
הצגת מוצרים חדשים – סרטונים המציגים את התכונות והיתרונות של המוצר החדש.
בואו ניקח לדוגמא אתר למכירת אופניים: “מצמן את מרוץ”. הם מציגים בערוץ היוטיוב שלהם הדרכות לבחירת אופניים, מציגים את הסניף הפרונטלי, הדרכות לתחזוק האופניים ועוד…
וכן, למרות הערך החינמי שהם נותנים בערוץ היוטיוב שלהם, יש להם אתר למכירת אופניים, חלקי חילוף לאופניים וציוד נוסף. בעזרת ערוץ היוטיוב שלהם הם ממתגים את עצמם כמומחים לאופניים וכך הלקוחות הפוטנציאלים מן הסתם יעדיפו לרכוש אצלם.
שלב 3. קדמו את הסרטונים שלכם ב-YouTube ומחוצה לו
דבר אחד שאתם חייבים לעשות מיד לאחר עליית סרטון חדש ליוטיוב, הוא פרסום ממומן שלו.
הסיבה היא פשוטה. אתם לא יכולים לצפות שאנשים יבואו אליכם לבד ומעצמם, במיוחד בתחילת הדרך.
על מנת להגדיל את הקהל שלכם מהר ככל האפשר. הנה כמה שלבים שמומלץ שתבצעו:
-
שתפו את הסרטון החדש עם הקהל החברתי שלכם. כאשר אתם שולחים את הסרטון, הימנעו מהעתקת כותרת הסרטון, במקום זאת, כתבו משפט קליט ומסקרן שילהיב אנשים לצפות בסרטון שלכם.
-
שלבו את סרטון הוידאו שלכם באתר, בקטגורית הבלוג בתוך מאמר העוסק באותו נושא. אם אין לכם כזה, תנסו או לשנות את ייעוד הסרטון כך שיתאים למאמר אחר שיש לכם בבלוג או שפשוט תכתבו פוסט חדש בנושא המבוקש.
-
שילחו דואר אלקטרוני עם הסרטון לרשימת התפוצה שיש לכם. כתבו הודעה משכנעת שנותנת לקהל שלכם סיבה לצפות בה.
-
הצטרפו לקהילות פייסבוק שבהן קהל היעד שלכם מתאסף. השתתפו בדיונים וענו על שאלות. רק כאשר זה רלוונטי ביותר שילחו קישור לסרטון שלכם.
-
בסרטונים עתידיים שתכינו, עיינו בסרטונים האחרים שכבר הכנתם וקשרו קישור פנימי לסרטון החדש. תוכלו לעשות זאת דרך תוכן הסבר הכתוב תחת הסרטון.
-
חשפו מחדש את הסרטונים שלכם בפוסטים בפייסבוק, סיפורי אינסטגרם, פודקאסטים. חשפו את התוכן שלכם בערוצים שונים ומגוונים.
ככלל, גם אם תקדישו שעות על גבי שעות להגדרות קידום הסרטון החדש שלכם ותפוצה שלו, בסופו של דבר, התוצאות יגיעו במהרה וישאו פרי.
זו הייתה ההקדמה שלנו שנותנת לכם להבין כיצד מומלץ לכם לגשת לנושא של קידום סרטונים ביוטיוב. כעת נביא לפניכם פרקטיקות יעילות שתוכלו ליישמן בפועל.היכנסו למאמר 9 שיטות מומלצות לשיווק עסק מכירות אינטרנטי ביוטיוב.
מעטים מבעלי המסחר האלקטרוני משקיעים ביוטיוב. אז אם תיישמו את כל מה שקראתם כאן בפועל, תהיו בנקודת פור על כל האחרים. אם תשמרו על עקביות, תלמדו שלא משנה כמה קשה זה יהיה בהתחלה, לעולם לא תצטערו על הוספת מקור תנועה נוסף לאתר שלכם.
אז לכו וצרו חשבון Youtube לעסק שלכם.
ואם עדיין אין לכם עסק בדיגיטל והבאנו לכם חשק לבנות אתר איקומרס, אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! Eshop עוסקים מזה 20 שנה בבניית אתרי מסחר אלקטרוניים. אנו נשמח לקחת חלק בהצלחה שלכם בדיגיטל, צרו קשר עוד היום לתכנון החנות האינטרנטית שלכם.