מה ההבדל בין ניוזלטר לאימייל מרקטינג?

זה די נפוץ לשייך ניוזלטר ודואר אלקטרוני תחת אותה מטריה, במובן מסוים זה שני כלי התקשורת השיווקית האלה עשויים להיראות דומים וכתוצאה מכך, רבים עלולים להתבלבל. יחד עם זאת, קיימת הבחנה ברורה בין השניים. לכל אחד מהערוצים השיווקיים הללו יש את ההגדרה שלו והמטרות משלו. כדי להבין מהו השוני ביניהם ולדעת לשלב ערוצים אלו באסטרטגיית השיווק בדיגיטל שלכם, אתם צריכים קודם כל להכיר אותם ולהבין מה המהות שלהם, זה יאפשר לכם להשתמש בהם בצורה אופטימלית.
מהם באמת ההבדלים בין שליחת ניוזלטרים לקמפיין אימייל מרקטינג? ישנם לא מעט ניואנסים שעושים את ההבדל בין שיווק מוצלח ופחות מוצלח למותג שלכם בפלטפורמת האימייל. על כך אנחנו הולכים לדבר במאמר הנ”ל.
מהי ההגדרה של ניוזלטר?
הניוזלטר הוא כלי עבור עסקים וארגונים המאפשר למותג לתקשר עם הקהל שלהם (לקוחות קיימים / לקוחות פוטנציאליים / מנויים) על בסיס קבוע, על ידי שליחת פרסומים שונים ישירות לתיבת הדואר הנכנס האלקטרונית שלהם עם המידע הרלוונטי. אלה יכולים להיות תכנים מגוונים ועם מטרות שונות כמו: הצגת מוצר או שירות, הכרזה על אירוע, חדשות בנוגע למותג או לתעשייה וכו’.
מטרותיו העיקריות של הניוזלטר הן:
1. ליידע את הקהל לגבי המותג.
2. שליחת מסר ישיר, ממוקד ומותאם לקהל יעד ספציפי.
3. שמירה על קשר שוטף בין החברה או הארגון לבין הקהל שלו.
4. יצירת תנועה באתר האינטרנט או בארגון של החברה.
מהי ההגדרה של דיוור אלקטרוני?
שיווק בדואר אלקטרוני הוא בעצם הודעת דואר אלקטרוני שנשלח ישירות לתיבת הדואר של הנמען (לקוחות ולקוחות פוטנציאליים) במטרה לקדם מוצר או שירות של החברה או הארגון במקור. טכניקת שיווק ישירה זו שואפת אפוא להשתמש בדואר אלקטרוני כערוץ מכירות פשוטו כמשמעו.
מטרותיו העיקריות של שיווק באימייל:
1. קידום מוצר או שירות.
2. להודיע לקהל הלקוחות על החדשות האחרונות המוצעות על ידי החברה או הארגון.
3. ליצור נאמנות לקוח.
4. להפיק מכירות בפועל.
5. להרחיב ולשפר את המוניטין של המותג.
מהם ההבדלים העיקריים בין ניוזלטר לשיווק בדואר אלקטרוני?
שניהם משתמשים בערוץ הדואר אלקטרוני כדי לתקשר ישירות עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים ומאפשרים בו זמנית להגדיל את הנראות של החברה או הארגון, כמו גם את התנועה באתר שלה. מלבד זאת, לשתי הטכניקות הללו יש כמה הבדלים משמעותיים, במיוחד מבחינת מטרות ותדירות שליחה.
ראשית, הפונקציה העיקרית של הניוזלטר היא אינפורמטיבית, בעוד זו של שיווק בדואר אלקטרוני היא מסחרית נטו. מייל ניוזלטר יתזכר את הקורא על הצורך שיש לו במותג, לא רק כדי לשמור על הקשר, אלא גם באותו זמן כדי לשמור ולשפר את הדימוי של החברה או הארגון. אימייל מרקטינג הולך הולך בכל הכוח במטרה לשכנע, לעודד מכירה מיידית או עתידית על ידי קידום מוצר או שירות. לכן חיוני להתאים את התוכן הספציפי של כל אחד מהכלים הללו, על מנת שיהיו יעילים למטרה.
לגבי היעדים: הניוזלטר מכוון לרשימת מנויים, כך שאנשים הסכימו לקבל את התוכן שיהיה לכם להציע, בדרך כלל מדובר על לקוחות המעוניינים לשמוע אודות המותג או החברה. מצד שני, שיווק בדואר אלקטרוני הוא רחב הרבה יותר עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים (המכירים את המותג או לא) שנאספו ברשימה מוקפדת המבוססת על פרופיל המייל שלהם.
לבסוף, מגיעה שאלת המחזוריות. הניוזלטר מציע שליחת מיילים על בסיס קבוע ומתוזמן שתוכלו לקבוע את הגדרתם (שבועי, חודשי, רבעוני וכו’), בעוד ששליחת שיווק בדואר אלקטרוני נעשית באופן ממוקד, בהתאם להשקה של מוצר או שירות. שליחת המייל מתבצעת באופן מסיבי ונעשה בזמן אסטרטגי על פי אנליזות שונות.
לסיכום, האם באמת יש שוני בין השניים?
ניוזלטר ושיווק בדואר אלקטרוני שונים מאוד, אבל זה לא מונע מהם להשלים אחד את השני; ניתן להשתמש בשניהם באסטרטגיית התקשורת השיווקית של אתר המכירות שלכם. לצורך השלמה מיטבית, יהיה צורך לעשות הבחנה ברורה בתכנים שתציגו, במחזוריות השליחה שתחליטו, כמו גם האנשים שאליהם ישלח כל אחד מהמיילים הללו.
💡 המלצה:
אם יש לכם אתר מכירות ועדיין הקמתם ערות ניוזלטר ואף פעם לא שיווקתם באימייל, אולי זה הזמן הנכון לחשוב על האופציה הזו שכן, מייל היא פלטפורמה שכל אחד ואחת מאיתנו מתחברים אליה ברמה היומיומית ויכולה בהחלט להביא לכם לאתר מכירות אפקטיביות.
פלטפורמת Eshop בונה מידי יום אתרי סחר מנצחים – כי זו ההתמחות שלנו ובזה אנחנו טובים כבר מעל 20 שנים. אם גם אתם רוצים ליצור לעצמכם ערוץ הכנסה נוסף ויש לכם רעיון איך לעשות את זה, אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו לגבי העניין ונשמח לעזור. אנו זמינים בטלפון, בהשארת טופס פנייה ואפילו במייל:)