שיווק דיגיטלי לדור המילניום – דור ה Y

בעוד הכותרות בעיתונות ובשיווק הדיגיטלי מתחילות לכוון אותנו לשיווק לבני הנוער (המכונה דור ה-Z), בפועל, בני דור המילניום, אלה שנולדו בין אמצע שנות השמונים לשנת אלפיים הם אלה שמחזיקים היום בכרטיסי האשראי, לאחר שסיימו את התיכון או האוניברסיטה, ומתחילים להחזיק בקריירה משגשגת. אילו מאפיינים של הדור הזה כדאי לנו להכיר כאשר אנו מתכננים בניית חנות וירטואלית?
1. רוכשים חוויות – יותר ממוצרים
דור המילניום רוכש חוויות. העלייה הגוברת והולכת בקרב צרכני שיעורי בישול, שיעורי יוגה ורפואה משלימה, וצפייה במדריכי איפור והלבשה – מדגישים את הרצון של דור המילניום לחוות… להתנסות במשהו חדש מדי יום, ולשדרג את ההתנסות הקיימת והמוכרת. חוויית הרכישה אינה מסתכמת בעיצוב המוצר או במחירו, אלא בערך המוסף שהמשווק מעניק ללקוח בהדרכה מקיפה בשימוש במוצר זה.
איך תיישמו זאת בחנות הווירטואלית?
הוספה של מדריכי וידיאו, המופצים באמצעות יו-טיוב ומהווים חלק בלתי נפרד מאתר המכירות. שיווק של קורסים און ליין הקשורים לתחום ההתמחות שלכם יוכלו להתאים את האתר לדור המילניום. חנות איפור המחזקת את הנוכחות הווירטואליות שלה עם מדריך דיגיטלי קצרצר – יזכה לטראפיק גבוה שיתבטא בעלייה במכירות בסופו של יום.
2. מושפעים מהמלצות של חברים ברשתות החברתיות
דור המילניום, מהווה אחוז ניכר מאוכלוסיית הרוכשים בעולם הווירטואלי נכון ל-2017, ומחקרים רבים מעידים כי בעל כח קנייה גדול יותר מכל דור לפניו. כיצד מגיעים הרוכשים לחנויות הדיגיטליות? 7 מתוך 10 העידו על כך שהם מושפעים מפוסטים של חבריהם ברשתות החברתיות, 83% העידו כי הם רוכשים לאחר שהתייעצו עם חברים ובני משפחה.
איך תיישמו זאת בחנות הווירטואלית?
הוסיפו כלים קלים ליישום המאפשרים ללקוחותיכם לשתף את חווית הקניה. להמליץ על מוצרים או שירות שרכשו מכם, ועודדו אותם באמצעות קופונים ובונוסים לרכוש מספר יחידות של אותו מוצר. השימוש ברשתות החברתיות כחלק מהאתר, ושיתוף עם חברים באי-מייל, באס אם אס, או דרך רשת חברתית (באמצעות כפתור “שתף עם חבר”), יכול להכפיל כל מכירה מספר פעמים, כאשר חווית הקניה בחנות שלכם עוברת מפה לאוזן.
3. טשטוש הגבול הדק בין העולם הפיזי לווירטואלי
אכן דור זה סומך בעיקר על הסביבה הקרובה, ובודק היטב את ביקורות המוצרים לפני שהוא רוכש אותם בחנות פיזית או ווירטואלית. עם זאת, עדיין רבים מהם רוצים לחוש מקרוב את המוצרים, אם באמצעות נגיעה פיזית או באמצעות קטעי ווידיאו ואמצעים טכנולוגיים. החנות המקוונת שלכם היא סניף נוסף ברשת – שאינו מוגבל מבחינה גיאוגרפית לעיר או מדינה אחת.
אם אתם מחזיקים בחנות פיזית ווירטואלית הנושאת את אותו המותג, נסו לחזק מותג זה באמצעות שימוש באותה השפה הגרפית. הציעו הצעות וקופונים דומים באתר ובחנות, והנחו את אנשי המכירות בחנות לעודד לקוחות להגיע לאתר האינטרנט לרכוש מוצר עליו התלבט בחנות הפיזית. באותה מידה גם החנות הווירטואלית יכולה להיות כלי למשוך לקוחות לחנות הפיזית – אם באמצעות אפשרות החלפת המוצר בחנות עצמה, או באמצעות הזמנה להתנסות בדמו למוצרים חדשים בחנות.
איך תיישמו זאת בחנות הווירטואלית?
הוסיפו באתר אפשרות לראות את המוצר ממספר זוויות. אם אתם מחזיקים חנות פיזית בנוסף לווירטואלית, הוסיפו יכולת קנייה וירטואלית בחנות עצמה דרך המכשיר הנייד, והרחיבו את הגבולות הפיזיים של החנות לרחבי הארץ והעולם. מצאו את הדרכים לתת ללקוח להרגיש ולחוש את המוצר, גם אם דרך מסך המגע בלבד, ולחוש כאילו הוא בחנות עצמה גם אם הוא רוכש מהספה הביתית מול הטלוויזיה.
לסיכום, דור ה-Y מהווה חלק ניכר מהלקוחות שירכשו בחנות האינטרנטית שלכם. נסו להתאים את חווית המשתמש לצרכים ולמאפיינים המיוחדים שלו. הוסיפו אפשרות לשתף עם משפחה וחברים, מדריכי ווידאו המעניקים ערך מוסף לגולש – גם אם לא הפך ללקוח מיידי. תשתמשו באמצעים שיעניקו חווית קנייה המדמה את החנות הפיזית שלכם. זכרו, אם הצלחתם להגיע ללקוח אחד, אתם מגיעים למעגל החברתי סביבו ומעלים את פוטנציאל הרכישות במאות אחוזים.

