אפיון עסקי ממוקד לחנות וירטואלית

שיווק מוצרים אמנם מורכב מאיתור ספקים למוצרים מבוקשים, תוך התאמה לנישה זו או אחרת, ומכירתם באופן מושך – אך הוא אינו מסתכם בהצגת מוצרים שרכשנו מספק זה או אחר. כיצד תתחילו באפיון העסק הווירטואלי החדש שלכם?
שאלו את עצמכם – מה תחום ההתמחות של החנות?
זוכרים את החנויות הללו שכללו קצת מהכל? אותן מכולות שהתבססו על מכירת מוצרי מזון, והציעו על הדרך גם נעלי ספורט, מסרק לשיער ופאות נכריות? אם שמתן לב החנויות הללו נעלמו מהאקלים הישראלי בשני העשורים האחרונים. היום, חשוב להתמקד יותר ויותר בהתמחות בתחום אחד. מעוניינים למכור מוצרים לשיער – בנו חנות וירטואלית בה לקוחות יוכלו למצוא שלל תכשירים לשיער, מסרקים ותוספות שיער. בחרתם דווקא בנעליים? הציעו מגוון מותגי נעליים מובילים, בקשת רחבה של עיצובים, צבעים ומידות.
התמקדות בתחום ספציפי מאפשרת לכם לפנות לקהל יעד מפולח וממוקד, ולהציע מוצרים נלווים, כמו גם לבנות קהל גולשים נאמן, הממשיך וצורך מוצרים בתחום התעניינותו. הגדירו במדויק את הנישה שלכם, וחפשו ספקים נוספים המציעים גאדג””טים ומוצרים משלימים לתחום זה.
אילו מוצרים נמכור בחנות – הגדירו קטגוריות
חלקו את המוצרים שלכם לקטגוריות ספציפיות. אם המוצרים מותאמים לילדים תוכלו לחלק למוצרים לבנות ולבנים. אם המוצרים מותאמים לחובבי טכנולוגיה – חלקו את המוצרים למחלקות שונות כמו אביזרים לסלולר, מוצרים למחשב, גאדג””טים לרכב וקטגוריות נוספות. כאשר אתם מגדירים קטגוריות קבועות תוכלו להוסיף מוצרים נוספים לכל קטגוריה ולהרחיב את ההיצע של החנות, כמו גם ליצור קשרים בין המוצרים שיגדילו כל מכירה באחוז נוסף.
מכירים את עמודת “לקוחות שרכשו מוצר זה התעניינו גם ב…” באתרים שונים? עמודה זו מכוונת הגולשים למוצרים נוספים בתחומי התעניינותם, ויכולה להגדיל את המכירה הקיימת בעשרות אחוזים.
ערכו מחקר מתחרים מקיף
המתחרים שלכם הם הכלי החזק ביותר לצפות את סיכוי הצלחת החנות הווירטואלית שלכם, כמו גם למקד אתכם במוצרים שמומלץ למכור. שימו לב לקטגוריות חשובות כמו “מוצרים חדשים”, “מוצרים במבצע” ובחנו לאורך זמן האם יש מוצרים שירדו מהחנות, או שלחילופין הודגשו יותר בעמוד הבית. כלי נוסף שיכול לסייע לכם לזהות טרנדים של מוצרים קיימים הוא בדיקת תחרות בין החנויות השונות בחו”ל. האם ישנם מוצרים שניתן לראות בכל חנות? מהם המוצרים הנלווים המוצעים באי-ביי ובאמזון?
הגדירו כיצד תוכלו לבדל את עצמכם מהמתחרים
אם קיימות עשרות חנויות בתחום שלכם – עליכם לבלוט בשטח כדי לזכות בנתח מהשוק הקיים בנישה שלכם. הדבר נכון כאשר אתם מוכרים בחנויות פיזיות, ונכון במיוחד בעולם הווירטואלי, בו למיקום הפיזי של החנות כמעט ואין משמעות.
האם אתם יכולים להציע את אותם מוצרים בהנחה משמעותית? אולי תוכלו להציע שירותים נילווים כמו התקנה בבית הלקוח, משלוח מהיר עד הבית או סרטוני הדרכה מקיפים העוסקים בשימוש במוצרים שלכם? לעתים חנות פיזית בנוסף לזו הווירטואלית יכולה להוות יתרון משמעותי, משום שלקוחותיכם יכולים לבקר בחנות ולגעת במוצרים עצמם, כמו גם לחוש שמדובר בחנות אמינה יותר, שאינה קיימת רק במרחב הווירטואלי.
בדקו את אחוז הרווח שלכם על כל מוצר
למרות שבעולם השיווק הדיגיטלי יש נטייה להתחרות במחירי האתרים האחרים, לעתים מוצרים מסוימים נמכרים ברווח נמוך מאד. נסו להשתמש במוצרים מבוקשים או טרנדיים כדי למשוך לקוחות לחנות האינטרנטית, אך זכרו את שורת הרווח, ומקמו בעמודים מרכזיים בחנות את המוצרים הריווחיים ביותר. כמו כן, יש מוצרים שימכרו טוב יותר בעולם הווירטואלי, ואחרים מתאימים יותר לחנות פיזית. הדרך לזהות אילו מוצרים יתאימו לאון ליין מחזירה אותנו שוב למחקר המתחרים. גלו אילו מוצרים מודגשים בעמוד הבית שלהם.
וכעת אתם מוכנים לשלב הבא…
המשך קריאה
אפיון קהל יעד מדוייק לחנות הוירטואלית
אתר מכירות רספונסיבי – מובייל כבר לא אופציה! זה חובה
איך טכנולוגיה מתקדמת מגדילה מכירות באינטרנט

