הקמת אתר מכירות B2B – איך עושים את זה נכון?

עד לא מזמן, עסקי b2b עבדו בצורה פרונטלית מול לקוחותיהם או בתקשורת טלפונית, אך כיום הזמנים השתנו וגם מכירה של מוצרים בכמויות גדולות מקובל לבצע באונליין. זה הזמן והמקום בו כדאי לכם להשקיע באתר סחר B2B. אך שימו לב, אתר מכירות B2B שונה בהרבה מאתר B2C בכמה וכמה רבדים. הקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B מוצלח דורשת תכנון וביצוע קפדניים. במאמר זה נדון כיצד להקים אתר מסחר אלקטרוני B2B ולעשות זאת נכון.
אז מהם השלבים שעליכם לבצע בעת הקמת אתר מכירות B2B?
🡰 הגדירו את היעדים שלכם
הצעד הראשון להקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B מוצלח הוא להגדיר את המטרות שלך. מה אתה מקווה להשיג עם אתר המכירות שלך? האם אתה רוצה להגדיל את המכירות, להרחיב את בסיס הלקוחות שלך או לייעל את הפעילות העסקית שלך? לאחר שהגדרת את היעדים שלך, אתה יכול להתחיל לעבוד על אסטרטגיית העסק הדיגיטלי שלך.
🡰 התמקדות בצרכי הלקוח
בעת הקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B, חשוב להתמקד בצרכים של הלקוחות שלך. ודא שהאתר שלך קל לניווט ושהמוצרים והשירותים שלך מוצגים בבירור. האתר שלך צריך גם להציע תכונות שמקלות על הלקוחות לבצע הזמנות, לעקוב אחר משלוחים ולנהל את חשבונותיהם. במקרה של בניית אתר מכירות B2B מאוד חשוב שיהיה ללקוחות אזור אישי בו הם יוכלו לנהל את הדברים האלו.
🡰 הקמת צוות מנצח לתפעול האתר
הקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B מוצלח דורשת צוות מומחים. תזדקק למפתחי אתרים, מעצבים, כותבי תוכן ואנשי שיווק שיעזרו לך לבנות ולתפעל את האתר שלך. ודא שאתה בוחר את האנשים הנכונים לכל תפקיד ושכולם עובדים יחד למען מטרה משותפת. מומלץ שלא לקחת אדם אחד עם כל הכישורים הכוונה לאדם אחד שהוא גם מפתח, וגם מעצב וגם איש שיווק , התוצר יצא הרבה פחות מקצועי וטוב.
🡰 שיווק האתר ברמת B2B
שיווק הוא היבט חיוני בהקמת אתר מכירות B2B מצליח. אתה צריך לקדם את האתר שלך כדי למשוך לקוחות ולהגדיל את המכירות. השתמש בשילוב של אסטרטגיות שיווק דיגיטליות ואוף ליין כדי להגיע לקהל היעד שלך. כמה אסטרטגיות שיווק יעילות עבור אתרי סחר B2B כוללים שיווק בדוא”ל, שיווק במדיה חברתית, שיווק תוכן ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).
הגדרת זמן סביר להתחלת הפרויקט
הקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B היא פרויקט מורכב הדורש זמן ומשאבים. חשוב להגדיר ציר זמן סביר לתחילת הפרויקט. ודא שאתה נותן לעצמך מספיק זמן כדי להשלים כל שלב של הפרויקט, מהתכנון והעיצוב ועד בדיקות והשקה.
🡰 הגדרת תקציב
הקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B יכולה להיות יקרה. יהיה עליך להשקיע בפיתוח אתרים, עיצוב, שיווק, והוצאות אחרות. חשוב להגדיר תקציב לפרויקט ולדבוק בו. הקפד לקחת בחשבון את כל העלויות הכרוכות בהקמה והפעלה של אתר המסחר האלקטרוני שלך, כולל אחסון אתרים, רישום דומיין ותחזוקה שוטפת.
🡰 השתמשו בפלטפורמת איקומרס בעלת מוניטין
בעת הקמת אתר סחר B2B, חשוב לבחור פלטפורמת מסחר אלקטרוני מכובדת העונה על הצרכים שלך. ישנן פלטפורמות מסחר אלקטרוני רבות זמינות, כולל Shopify, WooCommerce ,Magento ופלטפורמת Eshop לכל פלטפורמה יש את נקודות החוזק והחולשה שלה, אז בחרו את הפלטפורמה המתאימה ביותר לעסק שלך.
🡰 אופטימיזציה של האתר שלך למכשירים ניידים
יותר ויותר אנשים משתמשים במכשירים ניידים כדי לגשת לאינטרנט ולכן חשוב לייעל את אתר מסחר אלקטרוני B2B שלך למכשירים ניידים. ודא שהאתר שלך רספונסיבי, קל לניווט ונטען במהירות במכשירים ניידים.
שימו לב: יש לקחת בחשבון שדווקא עבור אתרי מסחר B2B זה לא הפרט העיקרי והחשוב שכן, רוב הרכישות B2B נעשות ממחשבים נייחים על ידי אנשי אדמיניסטרציה ומנהלי רכש.
🡰 לספק שירות לקוחות מעולה
שירות לקוחות הוא המפתח להצלחה של כל אתר מסחר אלקטרוני, בייחוד אתרי B2B. ודא שיש לך צוות שירות לקוחות ייעודי לטיפול בפניות לקוחות, תלונות והחזרות. הצע ערוצים מרובים ללקוחות כדי להגיע אליך, כגון דוא”ל, טלפון וצ’אט חי. בעיקר שמדובר באתר B2B, לא מדובר על מכירה בודדת אלא בסכומים גבוהים ובדרך כלל הרצון הוא שהלקוחות הללו יהיו לקוחות ארוכות טווח. זו הסיבה שאתם חייבים לספק שירות יוצא מן הכלל ולא פחות מזה.
🡰 עקוב אחר ביצועי האתר שלך
ברגע שאתר הסחר B2B שלך עולה לאוויר, חשוב לעקוב אחר הביצועים שלו. השתמש בכלי ניתוח ומעקב כדי לעקוב אחר תנועה, מכירות ומדדי מפתח אחרים. השתמש בנתונים אלה כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אופן שיפור האתר שלך.
מטב את הביצועים של האתר. הקפד לבדוק באופן קבוע את ביצועי האתר שלך ולבצע שינויים לפי הצורך.
🡰 אבטח את האתר שלך
אבטחה היא שיקול חשוב בעת הקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B. ודא שהאתר שלך מאובטח ושאתה משתמש בתעודות SSL כדי להגן על מידע רגיש של לקוחות. השתמש בסיסמאות חזקות ויישם אימות דו-שלבי כדי למנוע גישה לא מורשית לאתר שלך.
🡰 הצע אפשרויות תשלום מרובות
הצעת אפשרויות תשלום מרובות חיונית לאתר מסחר אלקטרוני B2B מצליח. הקפד להציע אפשרויות תשלום נוחות ללקוחות שלך, כמו כרטיסי אשראי, PayPal והעברות בנקאיות. ייתכן שתרצה גם לשקול להציע תנאי תשלום נוספים עבור הלקוחות הקבועים שלך.
🡰 לייעל את תהליך מימוש ההזמנה שלך
ייעול תהליך מימוש ההזמנה שלך יכול לעזור לך לחסוך זמן וכסף. ודא שיש לך מערכת לניהול הזמנות, מעקב אחר מלאי ומשלוח מוצרים במהירות וביעילות. השתמש בכלי אוטומציה כדי לייעל את התהליכים שלך ולהפחית את הסיכון לשגיאות.
🎯 בנה מערכות יחסים עם הלקוחות שלך
בניית מערכות יחסים עם הלקוחות שלך חיונית להצלחה ארוכת טווח של אתר המסחר האלקטרוני B2B שלך. הקפד לתקשר באופן קבוע עם הלקוחות שלך ולספק להם שירות מותאם אישית. הציעו תוכניות נאמנות ותמריצים אחרים לעידוד עסקים חוזרים.
🡰 שפר ללא הרף את האתר שלך
לבסוף, חשוב לשפר ללא הרף את אתר המסחר האלקטרוני B2B שלך. השתמש במשוב לקוחות ובנתוני ניתוח אינטרנט כדי לזהות תחומים לשיפור. בצע שינויים באתר שלך לפי הצורך כדי לשפר את חוויית המשתמש ולהגדיל את המכירות.
לסיכום, הקמת אתר מסחר אלקטרוני B2B מוצלח דורשת תכנון וביצוע קפדניים. עליכם להגדיר את המטרות שלכם, להתמקד בצרכי הלקוח, להקים צוות מנצח, לשווק את האתר שלכם בצורה אפקטיבית ולהגדיר תקציב ולוח זמנים. השתמש בפלטפורמת מסחר אלקטרוני מוכרת, עם מוניטין, בצע אופטימיזציה לאתר שלך למכשירים ניידים, ספק שירות לקוחות מעולה, עקוב אחר ביצועי האתר שלך, אבטח את האתר שלך, הצע אפשרויות תשלום מרובות, ייעל את תהליך מימוש ההזמנה שלך, בנה מערכות יחסים עם הלקוחות שלך ושפר ללא הרף את האתר שלך. על ידי ביצוע השלבים הבאים, אתה יכול להקים אתר מסחר אלקטרוני B2B מוצלח שיעזור לך להשיג את היעדים העסקיים שלך ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלך.
אישופ בנתה כבר עשרות אתרי מכירות B2B ויודעת בדיוק היכן לשים את הדגש. המערכת שלנו ידידותית ונוחה והכל בעברית! רוצים לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית לאתר מכירות מנצח המתאים לקהל B2B – לחצו כאן>>