מהו מיטוב יחס המרה (CRO)?

אופטימיזציה של יחס המרה (CRO) הופכת את המבקרים באתר שלכם ללקוחות או ללידים. במקום לבזבז את הזמן והכסף היקרים שלכם בהבאת תנועה חדשה, הגדלת יחס ההמרה שלכם תפיק ערך רב יותר מהמשתמשים הקיימים שלכם.
מדריך זה מפרט CRO במונחים פשוטים, מראה לכם כיצד לחשב את יחס ההמרה שלכם, ועוזר לכם להתחיל עם כמה משימות אופטימיזציה בסיסיות של המרות.
רוצים להגדיל את הקליקים והמכירות באתר האיקומרס שלכם? הכנו לכם כמה אסטרטגיות מוכחות לאופטימיזציה של יחס המרה (CRO) שאתם יכולים ליישם באתר שלכם בקלי קלות.
מהו מיטוב יחס המרה?
אופטימיזציה של יחס המרה (CRO) היא אסטרטגיה שיווקית שמטרתה להגדיל את אחוז הקהל המבצע פעולה מוגדרת, המכונה המרה.
המרה יכולה להיות ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר או פשוט לחיצה על קישור. אתם יכולים למצוא כמה סוגים של המרות בתוך אתר אינטרנט אחד או קמפיין שיווקי. לדוגמה, המרה של מודעת מדיה חברתית יכולה להיות מוגדרת כקליק לאתר שלכם, בעוד המרה לדף המוצר שלכם יכולה להיות מוגדרת כמשתמש שמוסיף מוצר לעגלת הקניות שלו.
כדי ליישם CRO, תחילה עליכם לחשב את יחס ההמרה הנוכחי של האתר שלכם. לאחר מכן, יהיה עליכם לבדוק את הפתרון החדש שלכם מול הקיים. לשם כך, משווקים משתמשים בבדיקות A/B.
אבל איך מחליטים איזה סוג המרה צריך לשפר ואיך יודעים באילו מקרים יש לכם סיכוי?
מהי המרה?
המרה היא המטרה של התוכן השיווקי באתר האינטרנט שלכם. המרות הן כמעט תמיד פעולות שמניעות את המשתמש לעבר המטרה הסופית של העסק, כגון מכירה.
עבור חנויות איקומרס, זה אומר לעודד משתמשים להתקדם במורד משפך המכירות שלכם, להמיר אותם מלקוחות פוטנציאליים מתעניינים שעשויים לראות מודעה לדפדפנים מעורבים שביקרו באתר שלכם ללקוחות מרוצים נאמנים למותג.
במילים אחרות, המרה צריכה להיות מוגדרת על ידי הפעולה שברצונכם שהמשתמש יבצע ישירות לאחר אינטראקציה עם התוכן שלכם. זה עשוי להיות הגדרת סדרה של המרות קטנות יותר באתר ובערוצי המכירות שלכם, שכולם מובילים למדד ההמרות העיקרי שלכם.
המרות יכולות להיות תלויות לחלוטין במטרה שחלק מסוים באתר שלכם משרת. דוגמאות להמרות בתחום האיקומרס:
– רכישות מקוונות
– הוספת מוצרים לעגלה
– הוספת פריטים לרשימת משאלות
– רישום לניוזלטר
– לחיצה על קישור בפוסט בבלוג או במודעה
באפשרותכם לעקוב ולמטב עבור כל מחוון ביצועי מפתח (KPI) או מדד מסחר אלקטרוני המתאר את היעדים שלכם.
מהו יחס ההמרה הממוצע?
כדי להגדיל את ההמרות עבור חנות אונליין, חשוב שתבצעו את הבדיקות וההתאמות הנדרשות. כדי לבדוק ביעילות, אתם צריכים להגדיר אמות מידה למה נחשב עבודה שנעשתה היטב.
ככל שתעמיקו במיטוב יחס ההמרה, תוכלו להגדיר אמות מידה ויעדים משלכם בהתבסס על ביצועי תוכן היסטוריים. אבל ראשית, זה עוזר לדעת את שיעורי ההמרה הממוצעים עבור אתרים דומים לשלכם.
אם אתם מפעילים אתר איקומרס, שיעור ההמרה הממוצע של מסחר אלקטרוני עבור הזמנות הוא לעתים בין 2.5% ל-3%.
כך או כך, אם אתם מחשבים את יחס ההמרה שלכם ומגלים שהוא מעל 3%, אתם יכולים לשים את עצמכם בין החנויות המקוונות הממירות הטובות ביותר.
מחקרי מקרה רבים של CRO מוכיחים כי שינויים קטנים יכולים להשפיע מאוד על שיעורי ההמרה.
כיצד תחשבו את יחס ההמרה שלכם?
אתה יכול לחשב את יחס ההמרה שלך על ידי חלוקת מספר ההמרות הכולל במספר הכולל של משתמשים שקיימו אינטראקציה עם האתר, דף האינטרנט או פיסת התוכן שלך בתוך פרק זמן מוגדר. הכפל את התוצאה ב-100 כדי ליצור אחוז:
יחס המרה = (מספר ההמרות הכולל / מספר המבקרים הכולל) x 100
נניח שהחנות שלך קיבלה 50 מכירות ואירחה 1,000 מבקרים בחודש שעבר. יחס ההמרה של המכירות בחנות שלך יהיה 50 חלקי 1,000 (0.05), כפול 100, השווה ל-5%.
💡 המלצה:
כדי לחשב יחס המרה מדויק ושימושי, היה ספציפי לגבי הנתונים שאתה אוסף. האם הזמנה מקוונת נחשבת כהמרה, או שיש לשלוח ולהשלים את המכירה? האם אתה סופר הפעלות או מבקרים ייחודיים?
אנו באישופ יודעים בדיוק מה צריך באתר האיקומרס שלכם כדי שהאתר ימיר גולשים לרוכשים – מומחי האיקומרס בצוות שלנו, כל אחד בתחומו ידע לקחת את העסק שלכם מאוד גבוה. לתיאום פגישה ופרטים נוספים – נשמח לשמוע מכם!


