מהו משפך שיווקי?

בעולם המסחר האלקטרוני, משפך שיווקי הוא כלי חיוני עבור בעלי עסקים דיגיטליים על מנת לעקוב ולנתח ביעילות את התנהגות הלקוחות. משפך שיווקי מתייחס לשלבים השונים שהלקוח עובר לפני ביצוע רכישה. הבנת המשפך השיווקי יכולה לעזור לבעלי אתרי מסחר אלקטרוני לייעל את אסטרטגיות השיווק שלהם ולהגדיל את ההמרות. במאמר זה נחקור את היתרונות של שימוש במשפך שיווקי באתרי מכירות, כיצד כדאי לעקוב אחר שלבי המשפך והפעולות וההגדרות שכל בעל אתר סחר צריך להכיר ולבצע.
מהו משפך שיווקי?
משפך שיווקי, הידוע גם בשם משפך מכירות, הוא כלי המסייע לבעלי עסקים מקוונים להבין את מסע הלקוח משלב המודעות הראשונית ועד לרכישה הסופית. המשפך מורכב משלבים שונים שהלקוחות עוברים לפני ביצוע רכישה ושלבים אלה כוללים מודעות, הבעת עניין, התחשבות ולבסוף רכישה.
🡰 שלב המודעות (Awareness)
שלב המודעות הוא הנקודה שבה הלקוחות הופכים מודעים למותג או למוצר. בשלב זה, ייתכן שהם ראו פרסומת, קראו פוסט בבלוג או פוסט במדיה חברתית, או שמעו על המותג מחבר.
🡰 שלב העניין (Interest)
שלב העניין הוא המקום שבו הלקוח מתחיל להראות עניין אמיתי במותג או במוצר. הם יכולים לבקר באתר הסחר שלכם, לעיין במוצרים ולקרוא עוד מידע על המותג.
🡰 שלב השיקול ( Consideration)
שלב השיקול הוא השלב בו הלקוח עלול לשקול ברצינות לרכוש את המוצר. הם אמנם עשויים להשוות מחירים, לקרוא ביקורות ולחקור את המוצר בפירוט אך הם לגמרי כבר שוקלים רכישה.
🡰 שלב הרכישה (Purchase)
לבסוף, שלב הרכישה הוא המקום שבו הלקוח מקבל את ההחלטה הסופית לקנות את המוצר.
רוצים לבנות אתר מכירות עם משפך שיווקי מושלם שיביא לכם הרבה מכירות? פנו אלינו עוד היום וצוות המומחים של Eshop ישמח לייעץ לכם ולענות לכם על כל שאלה>>
התועלות והחשיבות של השימוש במשפך שיווקי באתרי מכירות.
שימוש במשפך שיווקי בחנויות וירטואליות יכול לספק מספר יתרונות לבעלי עסקים ברשת. ראשית, זה עוזר לספק תמונה ברורה של מסע הלקוח ומאפשר לבעלי עסקים לייעל את אסטרטגיות השיווק שלהם כך שיתאימו לכל שלב במשפך. לכן בתורו, זה יכול לעזור לשפר המרות, להגדיל את המכירות ולהגדיל את ההכנסות.
שנית, משפך שיווקי יכול לעזור לזהות חולשות או פערים במסע הלקוח. לדוגמא: אם מספר גדול של לקוחות נושרים בשלב השיקול, הדבר עשוי להצביע על בעיה בקופי או מידע לוקה בתיאור המוצר, בתמחור מוגזם או בגורמים אחרים. על ידי זיהוי חולשות אלה, אתם כבעלי אתרי מסחר מקוון יכולים לטפל בהן ולשפר את חוויית הלקוח הכוללת.
לבסוף, משפך שיווקי יכול לעזור לספק הבנה טובה יותר של צרכי הלקוח והעדפותיו, לאפשר לכם, בעלי העסקים להתאים את המסרים השיווקיים שלכם ואת היצע המוצרים בהתאם. זה יכול לעזור להיות ממוקד בבניית נאמנות לקוחות ולהגדיל את שימור הלקוחות.
על מנת שמשפך המכירות שלכם יהיה יעיל, הדבר מתחיל בבניית אתר מכירות מושקע, נוח וידידותי הן לניהול שלכם כבעלי האתר והן לנראות המשתמש באתר ואנו ב- Eshop יודעים בדיוק איך לעשות את זה. דברו איתנו או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.


