פרסום ממומן בפייסבוק לחנות אינטרנטית

פייסבוק כידוע היא הרשת החברתית הפופולרית בעולם. “אם אתם לא שם אתם כמו לא קיימים” אומר המשפט הידוע ואכן, היום כמעט לכל אחד בכל גיל יש דף פייסבוק והוא פעיל ברשת ברמה זו או אחרת. הפעילות בפייסבוק נעשית על ידי פרסום פוסטים, קריאת פוסטים של אחרים, צפייה בסרטונים, התקשרות עם חברים, התייעצויות עם קבוצות פייסבוק מקצועיות וכו..
פייסבוק מנצלת את הפעילות הזו לאיסוף מידע: מי אתם, מאיפה אתם, בני כמה אתם, מהי ההשכלה שלכם, מה מעניין אתכם, מה הסטטוס שלכם, מי החברים שלכם, מה השיוך הפוליטי שלכם ועוד פרטים רבים שנאספים עליכם כל הזמן. אם נסתכל על זה בתור בעלי חנות וירטואלית, פייסבוק יכולה להיות מכרה זהב של ממש. האפשרות לפנות לקהל יעד ספציפי מאוד ולהציע לו את המוצרים שלנו, היכולת לפלח את אותו הקהל ולהגיע לרמת דיוק גבוהה במיוחד עשויה לעשות לחנות שלנו פלאים. כל מה שצריך הוא לדעת איך לפרסם ואיך לעשות שימוש בכלים השונים שמציעה הרשת החברתית, ואתם בדרך הנכונה.
למרות שחקנים חדשים שנכנסו לזירת המדיה החברתית, פייסבוק עדיין חי ובועט ופרסום בפייסבוק עדיין הכרחי עבורכם בעלי העסקים. נכון לעכשיו, אם תפרסמו בפייסבוק, המודעות שלכם יכולות להגיע ל-2.17 מיליארד אנשים. במילים אחרות, קרוב ל- 30% מאוכלוסיית העולם. בנוסף, בסיס המשתמשים הפעיל של הפלטפורמה ממשיך לגדול. בטח, אלו מספרים מרשימים. אך יש להבין בפרסום בפייסבוק המטרה אינה בהכרח להעביר מסר לכמה שיותר אנשים, אלא עוסקת בהעברת המסר שלכם מול הפלח הנכון של האנשים שסביר להניח שיהיו מעוניינים ברכישת המוצרים או השירותים שלכם.
מהם היתרונות העיקריים בפרסום בפייסבוק?
העסק שלכם יכול להגיע לקהלים גדולים. פייסבוק נחשבת לאחת מ”ארבע הגדולות” של המדיה החברתית. עם פלטפורמה שמכילה כל כך הרבה אנשים באופן קבוע, כדאי מאוד לתת למותג שלכם יותר חשיפה ולקוחות פוטנציאליים.
אתם יכולים לסנן את מי שיראה את המודעה שלכם. בעת בניית הפרסום שלכם, תוכלו להגדיר פרמטרים דמוגרפיים כגון גיל, תחומי עניין, התנהגויות ועוד כדי להגביר את הסבירות לקליקים. זה חשוב מכיוון שניתן להקצות את הוצאות פרסום המודעות שלכם ללקוחות פוטנציאליים עם כוונת רכישה גבוהה יותר.
לפייסבוק יש ניתוח מודעות מובנה. מעקב אחר ביצועי מודעות מתועד וזמין בזמן אמת מרגע תחילת הפרסום שלכם. אתם יכולים להשתמש במדדים אלה כדי להבין טוב יותר מה עובד וכיצד לשפר את אסטרטגיית הפרסום שלכם עבור קמפיינים עתידיים.
רוצים לדלג על כל החלק התיאורטי ולשמוע הצעה מעניינת עבור פרסום בפייסבוק לאתר איקומרס שלכם? המומחים של Eshop זמינים לכם וישמחו לתת לכם ייעוץ קצר ולעניין, איך תמנפו את אתר המכירות שלכם באון ליין בעזרת פרסום ממומן בפייסבוק. אה, שכחנו לציין שהייעוץ לא כרוך בעלות>>
מהן מודעות פייסבוק?
מודעות פייסבוק הן פוסטים בתשלום שעסקים משתמשים בהם כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלהם למשתמשי פייסבוק.
מודעות פייסבוק ממוקדות בדרך כלל למשתמשים על סמך:
-
דמוגרפיה
-
מיקום
-
תחומי עניין
-
מידע אחר על הפרופיל
בפלטפורמת הפייסבוק מגדירים תקציב למודעה והצעת מחיר עבור כל קליק או אלף הופעות שהמודעה מקבלת.
כמו אינסטגרם, מודעות פייסבוק מופיעות בכל האפליקציה, כולל בעדכונים של משתמשים, בסטוריז, במסנג’ר, ב-Marketplace ועוד. הם נראים דומים לפוסטים רגילים אבל תמיד כוללים תווית “ממומן” כדי להראות שהם מודעה. מודעות פייסבוק כוללות יותר תכונות מפוסטים רגילים, כמו כפתורי CTA, קישורים וקטלוגים של מוצרים.
על מנת שהמותג והמוצרים שלכם יוצגו בפני משתמשים כמה שיותר רלוונטיים לתחום שלכם, לפני בנייה, עיצוב והגדרה של מודעות, עליכם לבנות אסטרטגיית שיווק בפייסבוק.
איך תבנו אסטרטגיית שיווק בפרסום פייסבוק?
עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות:
1. מיהו הקהל שלכם?
תחילה עליכם להגדיר מי הלקוח הפוטנציאלי האידיאלי שלכם ומה הוא רוצה בפייסבוק. לאחר מכן, עליכם ליצור אסטרטגיית שיווק ותוכן סביב זה.
כדי להבין זאת עליכם לבדוק:
מהו טווח הגילאים של הלקוחות הפוטנציאלים של המוצר שלכם?
איפה הם גרים?
אילו סוגי משרות או תחומי אחריות יש להם?
איזו בעיה יש להם עם התעשייה/ מוצר שאתם משווקים? ואיך אתם מהווים הפתרון?
איך ומתי הם משתמשים בפייסבוק (בעבודה, בבית, גלילה לפני השינה)?
2. מהן המטרות שלכם?
אתם צריכים לשאול את עצמכם למה אתם רוצים עוקבים? מה אתם רוצים שהם יעשו? עבור רוב החברות, התשובה היא “לקנות משהו”, אבל לא תמיד מדובר בכסף.
מטרות נפוצות אחרות עבור דף פייסבוק הן:
-
בניית מודעות למותג.
-
שיפור שירות הלקוחות.
-
שמירה על תדמית מותג עקבית בכל המדיה החברתית.
-
הכנסת תנועה למיקום פיזי.
3. מהי אסטרטגיית התוכן המתוכננת?
אסטרטגיית התוכן שלכם צריכה להתבסס על שני דברים:
-
מה תפרסמו?
האם תפרסם הנחות בלעדיות? האם תיצמד למה שעסקים אחרים בתחום שלכם מפרסמים או שתצאו מהקופסא ותכללו תכנים יצירתיים אחרים?
חישבו יצירתי. ערבבו את מה שאתם יודעים על קהל היעד שלכם עם מה שאתם חושבים שיצליח.
חשבו על אסטרטגיית התוכן שלכם בפייסבוק כמו דליים. כל דלי הוא נושא. רעיונות לדליים:
1. חדשות מהתעשייה.
2. חדשות אודות החברה.
3. טיפים ליום שלישי, שבו אתם משתפים מדריך קצר לגבי אחד המוצרים שלכם.
4. ביקורות / המלצות של לקוחות שכבר התנסו באחד המוצרים שלכם.
5. מוצרים ומבצעים חדשים
-
מתי תפרסמו את זה?
לאחר שהחלטתם מה לפרסם, עליכם להבין מתי כדאי לכם לפרסם. כמו כל דבר אחר באסטרטגיה שלכם, חשוב שתתנסו! נסו זמנים שונים וראו מתי אתם מקבלים את המעורבות הגדולה ביותר.
4. האם עמוד הפייסבוק שלכם נראה כמו שצריך?
בין אם זה עתה הגדרתם את הדף העסקי שלכם בפייסבוק או שיש לכם עמוד כבר לא מעט זמן, עדיין מומלץ שתעברו על הדברים הבאים:
-
תמונת פרופיל – הלוגו שלכם – תמונת שער.
-
כפתור קריאה לפעולה, לדוגמא: הזמינו כעת או צפו בקטלוג שלנו
-
פרטי קשר, כולל כתובת אתר, מספר טלפון וכתובת דוא”ל.
-
סעיף אודות מפורט עם קופי קרייטיבי
-
פוסט מוצמד עם מבצע אחרון, הצעות חדשות או שאלות נפוצות לגבי המותג או המוצרים שלכם (לדוגמא: זמני משלוח או מדיניות החזרות).
-
כתובת אתר פייסבוק מותאמת אישית למותג
-
בחירת קטגוריית עסקים מדויקת (לדוגמא חנות פרחים).
-
אם אתם עסק של מסחר אלקטרוני, השתמשו ב-Commerce Manager כדי להציג את המוצרים שלכם בכרטיסייה החדשה של Facebook Shop.
5. האם התקנתם באתר שלכם את Meta Pixel (לשעבר Facebook Pixel)?
Meta Pixel היא פיסת קוד קטנה המותקנת באתר האינטרנט שלך כדי לאפשר מעקב, בדיקה, מיקוד וניתוח עבור מודעות פייסבוק ואינסטגרם. אתם צריכים להגדיר את זה רק פעם אחת לכל אתר.
עכשיו שאתם מכווני מטרה, יש לכם אסטרטגיה ברורה, אתם מוכנים לפרסם מודעות ממומנות בפייסבוק. רוצים להיעזר בפלטפורמה מקצועית שחיה ונושמת אתרי איקומרס ותדע לקחת את הפרסום בפייסבוק כמה צעדים קדימה? השאירו פרטים ויועץ לפרסום בפייסבוק של Eshop יצור איתכם קשר.
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
אין איזשהו כלל מסוים בכל הנוגע לתקציבי מודעות בפייסבוק. העלות של מודעות פייסבוק תלויה במספר גורמים משתנים, כולל:
-
מיקוד קהל: בדרך כלל עולה יותר להציב את המודעות שלכם בפני קהל מצומצם יותר, לעומת קהל רחב יותר.
-
מיקום מודעה: העלויות יכולות להשתנות בין מודעות המוצגות בפייסבוק ובאינסטגרם.
-
משך הקמפיין: מספר הימים והשעות שקמפיין נמשך משפיע על העלות הסופית.
-
התחרותיות של הענף שלכם: חלק מהענפים תחרותיים יותר מאחרים כאשר מדברים על שטחי פרסום. עלויות המודעה בדרך כלל גדלות ככל שמחיר המוצר גבוה או בהתאם לערך הליד שאתם מנסים להשיג.
-
זמן ספציפי בשנה: עלויות המודעות יכולות להשתנות במהלך עונות שונות, חגים או אירועים אחרים ספציפיים לתעשייה.
-
זמני ספציפיים ביום: בממוצע, המחיר לקליק הוא הנמוך ביותר בין חצות ל-6 בבוקר בכל אזור זמן.
-
מיקום: העלות ממוצעת של המודעות לכל מדינה משתנות מאוד.
קביעת עלויות קמפיין על פי יעדים
הגדרת יעד הקמפיין הנכון הוא הדבר החשוב ביותר שתוכלו לעשות כדי לשלוט בעלויות הפרסום בפייסבוק. הגדרה נכונה גם מגדילה את הסיכוי שלכם להצליח.
מדדי העלות לקליק משתנים בהתאם לכל יעד קמפיין. קיימים חמישה יעדי ליבה של קמפיינים לבחירה:
-
המרות (Conversions)
-
הופעות (Impressions)
-
הגעה (Reach)
-
קליקים על קישור (Link clicks)
-
יצירת לידים (Lead generation)
המחיר הממוצע לקליק משתנה בין יעדים שונים של קמפיינים בפייסבוק. לדוגמה, בממוצע, יעד של קמפיין חשיפות עולה 6.3 ש”ח לקליק, בעוד שקמפיין עם יעד המרות עולה 2.9 ש”ח לקליק. בחירת המטרה הנכונה עבור מסע הפרסום שלכם היא המפתח להשגת יעדים תוך הפחתת עלויות באופן משמעותי.
סוגי מודעות פייסבוק
ניתן לבחור מבין סוגים ופורמטים שונים של מודעות פייסבוק שיתאימו ליעדי הקמפיין שלכם, כגון:
תמונה
וידאו
קרוסלה
חוויה מיידית
קולקציות
ליד
סליידר
סטוריז
מסנג’ר
המגוון הרחב של פורמטים עבור מודעות פייסבוק מאפשר לכם לבחור את סוג המודעה הטוב ביותר שמתאים ליעד העסקי שלכם. לכל מודעה יש סדרה שונה של קריאות לפעולה שיעזרו להנחות את המשתמשים לשלבים הבאים.
הנה כל אחד מפורמטי המודעות של פייסבוק עם הסבר מפורט :
מודעות תמונה
מודעות תמונה הן פורמט המודעות הבסיסי ביותר של פייסבוק. הם מאפשרים לעסקים להשתמש בתמונות בודדות כדי לקדם את המוצרים, השירותים או המותג שלהם. מודעות תמונה מתאימות לקמפיינים עם תוכן חזותי חזק שניתן להציג בתמונה אחת בלבד. תמונות אלה יכולות להיבנות מאיורים, עיצוב מובנה או צילום.
מודעות תמונה הן פשוטות להכנה ויכולות להציג בהצלחה את הערך שלכם, זאת במידה אם אתם משתמשים בתמונות באיכות גבוהה. הם מתאימים לכל שלב במשפך המכירות, בין אם אתם רוצים להגביר את המודעות למותג או לקדם השקת מוצר מסוים כדי להגדיל את המכירות שלו. מודעות תמונה יכולות להיות גם מגבילות, מהסיבה שיש לכם רק תמונה אחת על מנת להעביר את המסר, או אם אתם צריכים להציג כמה מוצרים או להראות איך המוצר שלכם עובד. במקרים כאלה פורמט המודעה של תמונה בודדת אינו הבחירה הטובה ביותר.
טיפ מקצועני הפייסבוק של Eshop: כפי שכבר כתבנו, במידה ובחרתם תמונה בודדת, חשוב שהתמונה תדבר לגולשים. אין להסתפק בבחירה של תמונה שצולמה בנייד או נלקחה מאתר לרכישת תמונות, זה לא יהיה מספק ולא תצליחו להשיג את מטרותיכם. חשוב שתהיו קריאטיביים ותיצרו מודעת תמונה שתיצור רגש אצל הצופים.
כמו כן, שימו לב לגדלים המתבקשים של מודעות תמונה כדי שהמוצר שלכם לא יראה חתוך או מתוח. זה עלול להרוס את חווית הגלישה.
מודעות סרטון
בדיוק כמו מודעות תמונה, מודעות סרטון בפייסבוק מאפשרות לעסקים להשתמש בסרטון בודד כדי להציג את המוצרים, השירותים או המותג שלהם. הם מועילים במיוחד להדגמות מוצרים, ערכות לימוד והצגת אלמנטים נעים.
וידאו יכול להיות באורך של עד 240 דקות, אבל זה לא אומר שזה מה שנכון לעשות. סרטונים קצרים בדרך כלל עובדים יותר טוב אצל הצופים. פייסבוק ממליצה להיצמד לסרטונים של פחות מ-15 שניות. מודעות סרטון גם מוסיפות תנועה ודינמיקה לפיד של הגולש ובד”כ תופסות יותר את העין.
החיסרון של מודעות סרטון הוא שהן גוזלות זמן רב ולכן עלולות להפוך ליקרות. מודעת קרוסלה או תמונה עשויה להתאים יותר לפרסום פשוט או למוצרים שאינם דורשים הדגמה.
מודעות קרוסלה
מודעות קרוסלה מציגות עד עשר תמונות או סרטונים שמשתמשים יכולים ללחוץ עליהם. לכל אחד מהם יש כותרת, תיאור וקישור הנעה לפעולה משלו. קרוסלות הן בחירה מצוינת להצגת סדרה של מוצרים שונים. לכל תמונה בקרוסלה יכול להיות אפילו דף נחיתה משלו שנבנה במיוחד עבור אותו מוצר או שירות.
פורמט מודעת פייסבוק זה מועיל גם להדרכת משתמשים בתהליך או להצגת סדרה של מוצרים קשורים או קולקציה מסוימת, על ידי הפרדת כל חלק בין מקטעים שונים של הקרוסלה שלכם.
טיפ מהמקצוענים שלנו: על מנת לנתח איזה מבין תמונות או סרטונים שהגדרתם בקרוסלה יותר לחיץ ומביא הצלחה. תוכלו להגדיר עבור כל כתובת מפנה כתובת UTM עם שמה הספציפי של כל קטע קרוסלה. בעזרת כתובת ה- UTM תוכלו לנתח את המקטע המוצלח ביותר ואולי אפילו להכין עבורו פוסט נפרד.
מודעות של חוויה מיידית
מודעות של חוויה מיידית, שנקראו בעבר מודעות דף אפליקציה, הן מודעות אינטראקטיביות למכשירים ניידים בלבד המאפשרות למשתמשים לקיים אינטראקציה עם התוכן המקודם שלכם בפייסבוק.
באמצעות מודעות של חוויה מיידית, משתמשים יכולים להקיש דרך תצוגת קרוסלה של תמונות, להזיז את המסך לכיוונים שונים וכן להגדיל או להקטין את התצוגה של תוכן.
פייסבוק מציעה להשתמש בחמש עד שבע תמונות וסרטונים בכל מודעה של חוויה מיידית כדי להשיג את הסיכויים הטובים ביותר למעורבות. תבניות מוכנות מראש גם עוזרות לכם לחסוך זמן ולחזור על ערכת הנושא המרכזית שלכם לאורך המודעה.
מודעות קולקציה
מודעות קולקציה הן קצת כמו קרוסלות סוחפות, הן לוקחות את חוויית המשתמש צעד אחד קדימה. מודעות קולקציה הן חוויות של חלונות ראווה למכשירים ניידים, שבהן משתמשים יכולים לדפדף במערך המוצרים שלכם. הם ניתנים להתאמה אישית יותר מקרוסלות, והם גם במסך מלא. משתמשים יכולים לרכוש מוצרים ישירות ממודעת הקולקציה. עסקים יכולים לבחור האם לאפשר לאלגוריתמים של פייסבוק לבחור אילו מוצרים בקטלוג שלכם ייכללו עבור כל משתמש. מודעות קולקציה הן בחירה מצוינת עבור עסקים גדולים שמוכרים מגוון מוצרים ושירותים, בעיקר עבור אתרי איקומרס. עסקים קטנים יותר עם קו מוצרים מוגבל עשויים להתאים יותר לסוגי מודעות אחרים כמו קרוסלות.
מודעות לידים
מודעות לידים זמינות רק למכשירים ניידים. הסיבה לכך היא שהם תוכננו במיוחד כדי להקל על אנשים לתת לכם את פרטי הקשר שלהם ללא הקלדה רבה. הם נהדרים לאיסוף מנויים לניוזלטר, לרשום משתתפים לגרסת ניסיון של המוצר שלכם או לאפשר לאנשים לבקש מכם מידע נוסף. מספר יצרניות רכב השתמשו בהן בהצלחה כדי לעודד נסיעות מבחן לדוגמא.
מודעות סליידר
מודעות מצגת סליידר מורכבות מ- 3-10 תמונות או סרטון בודד שמחולק על גבי מצגת. מודעות אלה הן חלופה מצוינת למודעות סרטון מכיוון שהן משתמשות עד פי חמישה פחות נתוני גלישה מסרטונים. זה הופך את מודעות המצגת לבחירה המובילה בתחומים בהם לאנשים יש חיבורי אינטרנט איטיים יותר.
מודעות בסטורי
טלפונים ניידים אמורים להיות מוחזקים אנכית. מודעות סטוריז הן פורמט סרטון אנכי במסך מלא לנייד בלבד, המאפשר לכם למקסם את שטח המסך מבלי לצפות מהצופים לסובב את המסכים שלהם. סטוריז יכולים להיות מורכבים מתמונות, סרטונים ואפילו קרוסלות.
סטוריז מספקים חופש יצירתי רב יותר מאשר מודעות רגילות של תמונות או סרטונים. עסקים יכולים לשחק עם אימוג’ים, מדבקות, פילטרים, אפקטים של סרטונים ואפילו מציאות רבודה. החיסרון של Facebook Stories הוא שהם לא ממוקמים בפידים של פייסבוק, כך שמשתמשים עשויים שלא לראות אותם.
הסטוריז של פייסבוק דורשים גם עיצוב שונה ממודעות סרטון או תמונה, כך שייתכן שתצטרכו ליצור תוכן מקורי רק לסטוריז וזה יגזול מכם זמן נוסף.
מודעות מסנג’ר
מודעות Messenger מופיעות בלשונית Messenger של פייסבוק. מכיוון שזה המקום שבו אנשים מבלים את זמנם בצ’אט עם חברים ובני משפחה, מודעות Messenger מרגישות אישיות יותר מאשר גלילה במודעות תמונה או סרטון.
אנשים רואים את מודעות Messenger שלכם בין השיחות שלהם ויכולים להקיש ביתר קלות כדי להתחיל שיחה עם המותג שלכם. מודעות אלה הן דרך נהדרת לגרום לאנשים לקיים אינטראקציה עם המותג שלכם. עבור עסקים קטנים יותר המקדמים מוצרים או שירותים מקומיים, מודעות Messenger יכולות בהחלט לעזור למצוא לקוחות פוטנציאלים נוספים.
היתרונות של פרסום אתר המכירות שלכם בפייסבוק עם Eshop
-
פלטפורמת Eshop קיימת מעל 20 שנה ועוסקת מאז ומתמיד בבניית מותגי איקומרס מצליחים.
-
עבדנו ועדיין עובדים עם עשרות עסקי מכירות און ליין, בין אם קטנים, בינוניים או גדולים.
-
ידע והתמקצעות הם כח ולשם כך קיימת אצלנו מחלקת דיגיטל ייעודית לפרסום וקידום אתרי מכירות בלבד.
בין אם יש לכם אתר מכירות קיים, או שיש לכם תכנית לבניית אתר אינטרנטי, מקומכם איתנו! קבלו ייעוץ ללא עלות ומשם דרך ההצלחה עומדת לפניכם, כי העתיד נמצא במכירות און-ליין>

