עיצוב חווית משתמש נכונה בחנות וירטואלית

עליכם להעניק להם חוויית משתמש נכונה, שתאפשר להם לנווט באתר בפשטות, לקרוא את תוכנו ללא משקפיים (גם את האותיות הקטנות), ולעשות פעולות שונות בקלות ובמהירות. גידול עסקי מתחיל מהקשר הוויזואלי הראשוני עם קהל היעד שלכם.
היום נתמקד בכלים השונים העומדים לרשותכם על מנת ליצור חווית משתמש אולטימטיבית, כזו שתגרום ללקוח לרצות לחזור דווקא לחנות הדיגיטלית שלכם – ולרכוש שוב.
נשכח לרגע את העובדה שאתם בעלי החנות הווירטואלית, וננסה לגלוש בחנויות אחרות בתחום דומה, כלקוח. הצצה באתרים של המתחרים שלכם תגלה לכם מה הקו העיצובי המקובל בתחום, ולאיזה קהל יעד הוא מכוון. אם אתם עוסקים בתחום האופנה לילדות, תגלו שאתרים רבים משלבים את הצבעים ורוד ותכול, ומשתמשים בפונטים מעוגלים יותר. אתרים המותאמים לאנשי עסקים יעוצבו באופן סולידי ומהודק.
כאשר אתם מגדירים מראש מיהו הלקוח הממוצע שלכם, מאיזה מין היא או הוא, ומהם תחומי העניין שלו – תוכלו להתאים את חוויית המשתמש אליהם. אתרים המוכרים מכשירי שמיעה או ניידים לאוכלוסיית הגיל השלישי, יעוצבו בפשטות, עם ניגודיות גבוהה. אתרים המיועדים לילדים – יכללו תמונות רבות, ופונטים שמנמנים, כמעט קומיים… ואם בפונטים עסקינן – כיצד תבחרו את הפונט הנכון?
מה הטרנד הנוכחי בתחום הפונטים לאתרים, ומדוע?
אחת הדרכים המהירות להבדיל בין חנויות אונליין שעוצבו ועלו לאוויר לאחרונה, לבין חנויות ישנות יותר, היא בדיקת הפונטים בהם נעשה שימוש. חברות ישראליות משווקות פונטים עבריים המיועדים לאתרי אינטרנט וסביבת ווב, בזכות יכולת הקריאות הגבוהה. מחפשי פתרונות חינמיים, ישמחו לדעת כי חברת גוגל עצמה החליטה בשנים האחרונות לשלב פונטים עבריים ללא תשלום, כחלק משיפור חווית המשתמש, והיום אינכם צריכים להוסיף קוד מורכב על מנת להשתמש בפונט קריא ונעים לעין, כפי שהיה בעבר הלא רחוק.
יצירת ה LOOK&FEEL הייחודיים שלכם
חלק מבניית מותג היא יצירת חווית משתמש המותאמת אישית לקהל היעד, אך משלבת את צבעי המותג שלכם. כולם יודעים שבנק דיסקונט משלב ירוק, ובנק הפועלים צבעי אדום ושחור. כאשר אתם נתקלים בבאנר או בדף נחיתה, תזהו מייד את המותגים הללו רק לפי הצבעים שלהם.
בעלי מותג ותיק בתחומכם? תוכלו להשתמש בקשת הצבעים הקלאסית של המותג, אך לשחק עמה ביצירתיות ובצורה חדשנית ולהעניק חוויה מיוחדת ללקוח. באתרים המיועדים לגיקים, נסו לשדר תחושה הייטקית. אתרים המיועדים לנשים לאחר לידה, יכללו אלמנטים מיוחדים מסביבתה של אמא טרייה.
איך תדעו מה יעניק את האווירה הנכונה בחלל הווירטואלי? היעזרו בעיצוב של המתחרים (גם מעבר לים, באתרים מאירופה וארה”ב), לימדו ממה שעשו לפניכם, והוסיפו אלמנטים ייחודיים לכם.
וטיפ חשוב שיחסוך זמן ומאמץ – בחנויות e-shop תוכלו למצוא מגוון רחב של תבניות קיימות במאגר המתעדכן כל העת. כל תבנית ניתן להתאים ללוק אנד פיל המבוקש – ולהעלות אתר מעוצב אישית בתוך ימים ספורים וכמובן לחסוך בעלויות.
חדשנות: יצירת חוויית רכישה ייחודית לקהל היעד
כאשר אתם מתכננים את החנות המקוונת שלכם אתם עומדים בפני האתגר המיוחד: הענקת חוויה ייחודית של רכישה המתחרה בחנויות פיזיות בתחום, כמו גם חנויות וירטואליות אחרות.
אחת הדרכים ליצור UX המותאם לקהל היעד שלכם, היא באמצעות פניה אישית. לדוגמא באתר העוסק במוצרי מזון לבעלי חיים, נפנה לאוהבי בעלי החיים, באמצעות שימוש במסרים, בתמונות, ובעיצוב ייחודי המבטאים את ההנאה שבקניית המוצר אונליין.
לסיום נעניק לכם טיפ חשוב אחרון – נסו לפנות אל הרגש – ולא רק אל האינטלקט. הוסיפו תמונות של חתול מתכרבל באתר לבעלי חיים, ושל ילד מאושר לקבל את המתנה שרכשתם באתר הצעצועים. אין תחליף לחיוך או לתמונה עוצמתית המפעילה את המנגנון הרגשי.
מאמרים נוספים
אפיון קהל יעד מדויק לחנות שלנו
אפיון עסקי ממוקד לחנות וירטואלית
הדף הכי חשוב בחנות למסחר אלקטרוני

