מהם ממשקי API של מסחר אלקטרוני?

במהלך שני העשורים האחרונים, תעשיית המסחר האלקטרוני התרחבה ומשתנה. ההתקדמות הדיגיטלית שינתה את התנהגות הקנייה של הצרכנים ואת מה שהם רוצים מחוויית הקנייה המקוונת. העלייה של תוכנה כשירות (SaaS), ענן, מובייל, ביג דאטה, מדיה חברתית וטכנולוגיות אחרות שינו את ציפיות הלקוחות.
הלקוחות של היום רוצים שחווית הקנייה שלהם תהיה אישית, דינמית ונוחה. הם רוצים לאמץ עסקים שנותנים להם הרבה אפשרויות וידאגו לאופן שבו הם רוצים לקנות.
כתוצאה מכך, עסקים רבים מנסים להמציא את עצמם מחדש, להתאים מודלים עסקיים חדשים ולעמוד בקצב של המתחרים שלהם שכבר מזמן הלכו על הקמת אתר מכירה טכנולוגי וחדשני. אין זמן לטכנולוגיות שכבר נשכחו ולמערכות ישנות שאינן משרתות את הדרישות של הלקוחות הנחוצות לשגשוג העסק.
מהירות התחדשות היא אחד הגורמים החשובים ביותר לקביעת הצלחת החברה. לכן חיוני לעדכן טכנולוגיות ותהליכים, להביא מוצרים חדשים לשוק, להתרחב לשווקים חדשים וליצור שותפויות אסטרטגיות מהר יותר מהמתחרים.
התשובה עבור עסקים רבים – במיוחד אלה המנסים לגדול בתעשיות איקומרס תחרותיות טמונה בממשקי ה-API. ממשקי API הם אבני הבניין המשמשות כמתווכים להעברת מידע בין יישומים. הם עומדים בבסיס האפליקציות שאנו משתמשים בהן מדי יום.
במאמר זה נצלול לעולמות ה-API, מה זה בדיוק API, כיצד ממשקי API יכולים להשפיע על מסחר אלקטרוני ואיך תוכלו למנף ממשקי API כדי להרחיב את העסק שלכם?
מה זה API?
ממשקי API, או מה שנקרא ממשקי תכנות יישומים, מאפשרים לפלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם לחשוף שירותים כמו תוכן קטלוגי, ניהול הזמנות, מידע תמחור ונתוני לקוחות ליישומים אחרים. בפשטות, ממשק API עוזר למערכות “לדבר” זו עם זו. API מוגדר היטב הוא הדבק שמחבר נתונים זה לזה ומאפשר ליישומים שונים לגשת בקלות לנתונים.
ממשקי API מביאים רמה חדשה של שיתוף נתונים, ללא קשר למבנה הנתונים הפנימיים ולפלטפורמות הטכנולוגיות שלהם. ממשקי API הוכחו כחשובים ביותר לעסקים. הם תורמים לזריזות, ליעילות, לחדשנות ולצמיחה שלהם. הם עשויים להשפיע על השורה התחתונה שלהם שזה בסופו של דבר כמות ההמרות והרכישות. יתרונות אלו יצרו את כלכלת ה-API, שניתן להגדיר כדרך שבה ממשקי API משפיעים באופן חיובי על רווחיות החברה.
כלכלת ה-API היא גורם המאפשר להפוך עסק או ארגון לפלטפורמה. פלטפורמות מכפילות את יצירת הערך מכיוון שהן מאפשרות למערכות בתוך ומחוץ לארגון לממש התאמות בין משתמשים ולאפשר יצירה ו/או החלפה של שירותים שונים.
ממשקי API ממשיכים להוות גורם עצום במודלים העסקיים של ארגונים רבים. ככל שטכנולוגיות כמו מובייל, והבינה המלאכותית מאיצות את צמיחתן, כלכלת ה-API תמשיך גם היא להתרחב במהירות.
ממשקי API – לשיפור חווית לקוח
צרכנים רוצים להיות מסוגלים לקנות בכל מקום ובכל זמן, לכן אתם צריכים לספק חווית לקוח עקבית ומאורגנת בכל ערוצי המסחר. מסחר בהובלת API יכול לאפשר לכם לענות על כל הציפיות של הלקוחות שלכם.
אתם צריכים להיות מסוגלים לאחד נתונים מכל המערכות הארגוניות שלכם למיקום שבו ניתן לנתח אותם ולהשתמש בהם. כדי לעשות זאת, אתם צריכים ליצור את החיבורים הנכונים. התובנות שתקבלו מתצוגה ברורה תעזור לכם ליצור עבור הלקוחות שלכם חווית קניות טובה יותר.
כשמדובר בכל ערוצים, המטרה של האינטגרציות היא בעצם להסתיר את כל המורכבות של הנתונים הבסיסיים ולהציג תצוגה פשוטה של לקוח, מוצר וערוץ.
אתם יכולים להשיג זאת עם קישוריות בהובלת API, שהיא דרך לחבר נתונים ליישומים באמצעות סדרה של ממשקי API מודרניים וניתנים לשימוש חוזר הממלאים תפקיד ספציפי באסטרטגיית הרב-ערוצית שלכם. הם פותחים נתונים ממערכות, הופכים נתונים לתהליכים או מספקים חוויה. במקום לחבר דברים מנקודה לנקודה, באסטרטגיה זו כל נכס הופך ל-API מודרני שניתן לגלות באמצעות שירות עצמי מבלי לאבד שליטה.
סוגי API
כדי להבין טוב יותר איך זה עובד, ניתן לחלק את טכנולוגיית API לשלושה סוגים:
ממשקי API של מערכות
מערכות הליבה שלכם כמו ERP או CRM, בדרך כלל אינן נגישות בקלות מכיוון שמערכות החיבור שלהם מורכבות. ממשקי API של מערכת מספקים דרך לעקוף את המורכבות הזו.
ממשקי API לתהליכים
ממשקי API אלה מקיימים אינטראקציה עם נתונים ומעצבים אותם בתוך מערכת בודדת או בין מערכות. הם לא תלויים במערכות המקור שמהן מקור הנתונים או בערוצים שבהם הנתונים אמורים להימסר.
ממשקי API לחוויה
נתונים משותפים כעת בין ערוצים, שכל אחד מהם יכול לגשת לאותם נתונים אך במגוון צורות. ממשקי API של חוויה מאפשרים להגדיר מחדש נתונים כך שתוכלו להשתמש בהם בקלות רבה יותר והכל ממקור נתונים משותף במקום שתצטרכו להגדיר אינטגרציות נפרדות מנקודה לנקודה עבור כל ערוץ.
אסטרטגיה זו בהובלת API מאחדת את הנתונים שלכם כך שתוכלו לבצע מסחר רב-ערוצי בצורה יעילה יותר ובכך תספקו ללקוחות שלכם חווית קנייה עקבית בערוצים שונים. זה גם מאפשר לכם למנף ממשקי API כדי לטפל ולנהל באופן עקבי את הצרכים המשתנים של העסק שלכם.
בפלטפורמת אישופ תוכלו לחבר את חנות האונליין שלכם לכל מערכת חיצונית שתרצו ותנהלו את הפעילות בצורה יעילה ונוחה תחת ממשק אחד – מדהים נכון? רוצים לשמוע עוד פרטים לגבי זה? השאירו לנו פרטים ממש כאן ונחזור אליכם עם כל המידע לגבי חיבור API שיקפיץ לכם את העסק>>
איך עובדת מערכת API לאיקומרס?
תיאום נתונים נכון הוא המפתח להטמעות חלקות של מסחר אלקטרוני ארגוני ומאפשרים תפעול שוטף וממשקי API עוזרים להקל על תהליך זה.
הם מחברים את פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם עם מערכות עורפיות רבות, כולל:
-
תכנון משאבים ארגוניים (ERP)
-
ניהול מידע על מוצרים (PIM)
-
ניהול קשרי לקוחות (CRM)
-
מערכת ניהול הזמנות (OMS)
-
מערכת ניהול מחסן (WMS)
-
נקודת מכירה (POS)
-
מערכת ניהול תוכן (CMS)
שילוב נכון של כל אחת מהמערכות הללו או כולן, הוא קריטי כדי שהעסק שלכם יהיה יעיל וזריז ככל האפשר. זרימה חלקה ומדויקת של מידע הקשור לדברים כמו מלאי, לקוחות, נתוני תמחור והזמנות יכולה להיות ההבדל בין הגדלת הכנסות או הגדלת עלויות ואימוץ לקוח נאמן אל מול לקוח שהדיף לפנות למתחרה שלכם.
היתרונות של שילוב API עבור פלטפורמת איקומרס
אבטחה מוגברת.
אבטחת אתר הסחר שלכם חשובה ביותר מכיוון שחנויות מקוונות הן אוצר בלום של נתונים אישיים ופיננסיים של לקוחות. ממשקי API יכולים לעזור בכך שהם מוסיפים שכבה נוספת בין מערכות התוכנה שלכם לבין האנשים המבקשים מהן נתונים.
שימוש חוזר.
שימוש חוזר בדטה חוסך זמן וכסף, לכן אחד היתרונות הגדולים של ממשקי API המחוברים לפלטפורמת אתר הסחר הוא שלעתים קרובות ניתן לעשות בדטה שימוש חוזר פעמים רבות בפלטפורמות וביישומים שונים.
מדרגיות.
מדרגיות מדברת למעשה על היכולת שלכם להתרחב ולצמוח, בעוד המערכת הנוכחית שלכם גדלה יחד איתכם. על ידי שימוש בממשקי API, תוכלו להוסיף ללפלטפורמת האתר הקיימת שלכם מבלי לשנות את המערכת הבסיסית. משמעות הדבר היא שממשקי API יכולים לספק מדרגיות וגמישות רבה יותר ככל שהצרכים שלכם גדלים ומשתנים.
יכולת הרחבה.
בדומה למדרגיות, יכולת ההרחבה מתמקדת בצורך להרחיב את הפלטפורמה שלכם לא רק כדי לצמוח אלא גם להשתנות. כך תוכלו לעמוד בתנאי השוק המשתנים, התנהגויות הקונה ועוד. ממשקי API מאפשרים לכם להוסיף או להוריד מהמערכת הקיימת שלכם ולהחליף פתרונות באמצעות שילובים פשוטים. כל עוד יש לכם API כעמוד התווך, אין סוף לחיבורים ושילובים שונים שאתם יכולים לעשות כדי להגיע לצרכים המדויקים שלכם.
מהם הדרכים בהן העסק שלכם יכול להשתמש בממשקי API?
הבאנו לכם כמה דוגמאות של API למסחר אלקטרוני שיכולות לשפר את הביצועים והפונקציונליות של האתר שלכם תוך שיפור חוויית הלקוח…
קטלוג API
קטלוג API עוזר לכם ליצור, לערוך ולנהל את קטלוג המוצרים שלכם. ממשק API זה מאפשר לכם לעדכן אלפי מוצרים בתוך דקות ותומך בשילוב עם מערכות מפתח אחרות כמו נקודות מכירה, ניהול מלאי ודיווח.
לוגין API
לוגין API עוזר לכם לנהל זהויות של לקוחות. זה מאפשר לכם לתת ללקוחות את היכולת להתחבר לאתר המכירות שלכם דרך מערכות שהם כבר מכירים ומחוברים אליהם כמו פייסבוק וגימייל.
API ניהול עגלת קניות
ה-API של עגלת הקניות מאפשר לכם להציג, ליצור ולנהל את עגלות הקניות של הלקוחות. ממשקי API של עגלת קניות מאפשרים לכם למנף את הלוגיקה העסקית בעסק שלכם כדי להתמודד עם המשא הכבד של דברים כמו חישוב משלוח או מס, לקיחת תשלום בכרטיס אשראי וכו’.
API של חווית הצ’ק אאוט
ה-API של חווית הצ’ק אאוט מאפשר לכם להתאים אישית באופן מלא את חוויית התשלום שלכם ולשנות את חוויית המשתמש כדי לפנות טוב יותר למערך הלקוחות שלכם ולהגדיל את ההמרה.
API לסליקה
ה-API של הסליקה משמש כחיבור לאפליקציה חיצונית שצריכה לקבל תשלומים בכרטיס אשראי. ה-API של התשלומים מאפשר לכם לעבד תשלום באופן פרוגרמטי באמצעות אינטגרציות שער התשלום הקיימות של פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם.
API של נתוני סושיאל
הוכחה חברתית בצורה של לייקים בפייסבוק, תגובות באינסטגרם וביקורות מוצרים מאותתים לקונים שאתר המסחר האלקטרוני שלכם אמין ומוכר. באפשרותכם להשתמש ב- API של נתוני סושיאל כדי להזרים מידע לגבי מדיה חברתית ישירות לאתר ולדפי המוצרים שלכם. לרשתות חברתיות כמו פייסבוק, טיק טוק ואינסטגרם יש ממשקי API למפתחים שניתן להתאים אישית ולהוסיף לאתר שלכם.
API של אוטומציית שיווק
API של אוטומציית שיווק מאפשר לכם להוסיף לקוחות באופן אוטומטי לרשימת דוא”ל ולאחר מכן לפלח אותם על פי המוצרים שהם קנו, סכום הרכישה, המיקום או כל קריטריון פילוח אחר.
API של שילוח
API של שילוח מאפשר לכם להפוך את תהליכי המשלוח החל מהמכירה ועד למסירת החבילה – לאוטומטית. API של שילוח יכול לאפשר לכם לחבר ספק משלוחים שכבר נתמך באופן תוכניתי על ידי פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלכם.
API של לקוחות
ה- API של הלקוחות מאפשר למפתחים להרחיב למעשה את רשומת הלקוח עם תכונות כמו ערך שם הלקוח בצירוף נתונים נוספים למודל הלקוח. באפשרותכם לבנות יישומים המבוססים לוגיקה סביב תכונות הלקוח כדי ליצור חוויות מותאמות אישית ושיווק ממוקד.
API למניעת הונאה
API למניעת הונאות מאפשר לכם לזהות נוכלים לפני שהם גורמים נזק כספי לעסק שלכם. ממשק API זה מסנן רכיבים שונים של עסקה, כגון Proxy, מיקום גיאוגרפי, דוא”ל או כרטיס אשראי, ומסמן הזמנות שעשויות להיות מזויפות.
שיפור הפונקציונליות של אתר הסחר שלכם הוא עכשיו קל יותר מאי פעם עם ממשקי API. החל מממשקי API של קטלוגים, דרך ממשקי API של עגלות קניות ועד ממשקי API למשלוח ועוד רבים אחרים, תוכלו לשפר את פעולות המסחר האלקטרוני והביצועים שלכם, להפוך את העסק שלכם ליעיל יותר ולספק ללקוחות את חוויות הקנייה שהם רוצים.
כלכלת ה- API מאפשרת לכם ליצור אסטרטגיה שיווקית והרחבת ערוצים מבלי להפריע לתיאום הנתונים ולאבטחה של מאחורי הקלעים של האתר. בעולם הדיגיטלי המהיר והמשתנה ללא הרף, עסקים צריכים להסתגל או להסתכן באיבוד נתח שוק למתחרים, וממשקי API יכולים לעזור לכם לבנות אסטרטגיה אפקטיבית שיכולה לתת למותג שלכם יתרון תחרותי משמעותי.
החל מחיבור תכונות שמפשטות את הקניות ועד ליצירת הצעת מסחר רב-ערוצית אמיתית, כלכלת ה-API יכולה לעזור לכם לייעל את העסק שלכם, לבנות נאמנות לקוחות ולהגדיל את הרווחיות.
פלטפורמת אישופ יצרה צוות מומחים ל- חנויות אונליין שידעו לבנות לכם אתר איקומרס פונקציונלי וידידותי ויחברו אותו למערכות חכמות שיתקשרו עם כל הערוצים הרלוונטיים לעסק שלכם.