כיצד מומלץ לפרסם את חנות האיקומרס שלכם?

אם יש לכם עסק פרונטלי משגשג, הרי המילה ‘שיווק’ אינה זרה לכם. יחד עם זאת, בניית אסטרטגיה לצורך הבאת תנועה לחנות המכירות שלכם דורשת הרבה הבנה וידע בנושא.
עם חנות איקומרס תוכלו להגיע ללקוחות יותר פוטנציאליים משהיה לכם אי פעם ותהיה לכם שליטה מלאה על חוויית הקנייה שלהם שזה בהחלט מדהים! אבל אל תחשבו לרגע שאם השקעתם בבניית חנות איקומרס אז הלקוחות והמכירות יגיעו לבד.
במאמר זה, נעבור על כמה מהדרכים הטובות ביותר לחשוף את חנות האיקומרס שלכם בפני אנשים שרוצים לקנות. אנו לא רק נביא לפניכם דרכים של הבאת תנועה לאתר שלכם, אלא גם כיצד לשלב שיווק נכון בין חנות האון ליין לבין העסק הפרונטלי על מנת להפיק את המירב מכל הערוצים שלכם.
הבאת תנועה לחנות האיקומרס
ניתן לחשוב על שיווק אתר הסחר שלכם במונחים של שלושה קהלים עיקריים:
-
אנשים שקנו אצלכם בעבר או לפחות יודעים ומכירים את חנות האון ליין שלכם.
-
אנשים שמחפשים את סוג המוצר שאתם מציעים.
-
אנשים שיהיו מעוניינים לרכוש את המוצר שאתם מציעים אם הם רק היו יודעים עליו.
יש להודות, אמנם זוהי דרך מופשטת מידי לחשוב על זה, אבל הגישה הזו יכולה לעזור לכם
לחשוב על פעילויות השיווק השונות וכיצד יהיה כדאי לחלק את הזמן והתקציב שלכם בהתאם לכך.
לגבי הקהל הראשון – אנשים שכבר יודעים עליך ורכשו באתר שלכם בעבר – אתם רק צריכים להיות בקו ישיר מולם, בין אם זה באמצעות שיווק בדוא”ל, שיווק באמצעות תוכן או באמצעות מדיה חברתית. אתם יכולים לתקשר איתם ישירות ובחינם (כמובן שתמיד תהיה הוצאת תקציב על כלים שונים כמו מערכות דיוור וכדומה).
לגבי הקהל השני שלכם – תצטרכו למצוא דרכים שבהן הלקוח הפוטנציאלי יוכל לגלות את המוצרים שיש לכם להציע שעונים על הצרכים שלו. זה יכול לכלול קידום אתרים אורגני (SEO), יצירת תוכן (כמו בלוגים) ושיווק ממומן במנועי חיפוש.
לגבי הקהל השלישי – תצטרכו לחשוב במונחים של מודעות למותג. האם אתם מציעים פתרון לבעיה שהם עדיין לא יודעים עליה? או שקהל היעד שלכם כבר משתמש בפתרון זה אצל מתחרה? התשובות לשאלות אלו ישפיעו על האופן שבו תצטרכו לשווק את עצמכם לקהל זה.
לאחר הקמת חנות האון ליין שלכם, בתור התחלה מומלץ להתחיל לשווק ולקדם את האתר לבסיס הלקוחות הקיים שלכם. בהמשך נדבר גם על איך להפוך את האתר שלכם לקל לאיתור עבור לקוחות חדשים שמתעניינים במוצר שלכם ואיך תוכלו לנצל את תקציב הפרסום בחוכמה כדי להציג את המסרים שלכם לגולשים עם כוונות רכישה גבוהות.
עדיין לא הקמתם אתר מכירות באינטרנט? זה הזמן לעשות שינוי ולמנף את העסק שלכם בדיגיטל! בעזרת פלטפורמת Eshop תוכלו לעשות זאת בצורה המקצועית והטובה ביותר! דברו איתנו עוד היום בטלפון 077-4447060 ואנו נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע בהגשמת הפרויקט שלכם.
10 טקטיקות שיווק לקידום חנות המכירות שלכם
נתחיל לדבר על שיווק ללקוחות קיימים ועד לרכישת לקוחות חדשים, בואו נראה ביחד עשר טקטיקות בהן תוכלו להשתמש כדי להביא תנועה לחנות האינטרנטית שלכם.
1. השתמשו ברשימת הדיוור שלכם
חשוב שתהיה לכם אסטרטגיה חזקה לשיווק בדואר אלקטרוני. אספו כמה שיותר כתובות דוא”ל של לקוחות שכבר קנו, אנשים שמתעניינים במוצרים וכו’. בעזרת תוכנות דיוור שונות, תוכלו לשלוח דוא”ל לכל האנשים האלה ולנסות לעניין אותם באחד מהמוצרים שלכם ולהזמין אותם לבקר בחנות האינטרנטית שלכם. זה יכול להיות זמן טוב לעודד לקוחות לשתף את האתר שלכם עם חברים, מכרים ובני משפחה.
שיטת דואר אלקטרוני ממשיכה להיות אחד מכלי השיווק היעילים ביותר שיכולים להיות בארגז הכלים של אתרי איקומרס שונים, לכן הקפידו להמשיך לאסוף כתובות דוא”ל לא רק בחנות הפיזית בעת מכירה פרונטלית, אלא גם באתר שלכם. מותגים מסוימים משתמשים בפופ-אפים כדי לבקש מהמשתמשים להזין את כתובות הדוא”ל שלהם בתמורה להנחות מזעריות על הרכישה הראשונה שלהם, או לחילופין נותנים להם משלוח חינם.
עליכם גם לשמור על תדירות קבועה וזרימה בתקשורת עם רשימת לקוחות הדוא”ל. הקפידו על קצב שליחת דוא”ל קבוע וכללו מבצעים, תוכן חדש, השקות מוצרים וחדשות אחרות שיכולות לעודד לקוחות לבקר באתר שלכם.
2. הגבירו את הנוכחות במדיה החברתית האורגנית
עם הקמת העסק המקוון שלכם, בוודאי תרצו לנצל כל הזדמנות כדי להגביר מעורבות דיגיטלית. אחת הדרכים הקלות והיעילות ביותר היא לתקשר דרך ערוצי המדיה החברתית שלכם. עליכם לוודא שהם מלאים תמיד בתמונות מלאות חיים וסרטונים מעניינים עם ערך מוסף.
ישנן דרכים נהדרות למנף את המדיה החברתית, כאשר הדבר הכי חשוב זה לשמור על זהות מיתוגית ומומלץ שתבניות הפוסטים במדיה החברתית יהיו אחידים.
אם כבר יש לכם נוכחות די מוצקה בערוצים החברתיים, זה הזמן לבנות על זה. הגדילו את תדירות הפוסטים והשקיעו קצת יותר זמן ביצירת תוכן ויזואלי עשיר וסרטונים קצרים ומרתקים. הגברת המעורבות עם העוקבים שלכם מגדילה את הסיכויים להגברת המודעות למותג. עודדו שיתוף ושלבו תוכן שנוצר על ידי משתמשים.
אם הנוכחות שלכם במדיה החברתית עדיין לא בנויה, זה הזמן לעשות זאת. אתם לא חייבים להיות נוכחים בכל הרשתות. ודאו שיש לכם נוכחות בערוצים מתאימים לקהל היעד שלכם והשקיעו את האנרגיה שלכם שם.
3. בצעו אופטימיזצית SEO באתר
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כוללת פעולות רבות וניסיון לבצע אופטימיזציה לבד יכול להוביל אתכם לבור בלי תחתית. הנה כמה דברים שכדאי לזכור אם אתם רק בתחילת הדרך:
שימו את עצמכם בנעליים של המשתמשים שלכם – איך קהל היעד שלכם מחפש את המוצרים שלכם ומה הם רוצים לדעת?
שימו לב לתוכן בעמודים השונים. כשאנו מדברים על תוכן, הכוונה היא לכותרות ותיאורים של מוצרים וקטגוריות, תמונות, מאמרים בבלוג או תוכן אחר שיש לכם באתר. יש לוודא שהתוכן כתוב באופן טבעי ובשפה שהלקוחות שלכם יבינו. כמו כן, חשוב לשלב מילים שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם עשויים להשתמש בהן בעת חיפוש מוצרים, תוכן שעונה על שאלותיהם.
תגיות מטא חשובות גם כן. תגיות מטא הן תגיות המיועדות למנועי החיפוש ועבור הגולש. הן עוזרות למנוע החיפוש להבין במה עוסק כל עמוד. לכל עמוד ועמוד באתר שלכם מומלץ שיהיה תג כותרת ייחודי משלו. תיאורי מטא הם סיכומים מתומצתים של כל עמוד. כאשר האתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש, משתמשים יראו את תג הכותרת ואת תיאור המטא שלכם לפני כל דבר אחר ועל פי כך הם יחליטו האם להיכנס לאתר או לא.
כאשר אנו מדברים על אופטימיזציה בסיסית, זה נוגע לתגיות מטא ותכנים, אך ישנה אופטימיזציה גם יותר מורכבת הדורשת הבנה מעמיקה בעולם ה-SEO.
אם תרצו שחברה מקצועית תעבור לכם על האתר ותבצע אופטימיזציה מקיפה, צרו איתנו קשר ואנו כבר נדע מה לעשות. Eshop הינה פלטפורמה העובדת מול בעלי עסקים המעוניינים למנף את העסק שלהם בעזרת אתר איקומרס. נשמח לייעץ לכם בצורה הכי מקצועית שיש!
4. צרו תוכן מעניין ושימושי
יצירת תוכן איכותי עבור אנשים המעוניינים לקנות את המוצר שלכם היא דרך מצוינת להביא תנועה לאתר שלכם ולספק מידע מועיל שמעצב את המותג שלכם ונותן קול סמכותי בתחום שהאתר שלכם עוסק בו.
באתרי איקומרס מומלץ ללכת על כיוון של מדריכים על המוצרים שלכם, זה יספק ערך עצום ללקוחות פוטנציאליים, וזה פנטסטי עבור SEO.
5. פרסום ב- Google Ads
שימוש ב-Google Ads לשיווק במנועי חיפוש נותן לכם הזדמנות להופיע בטופ של דפי תוצאות החיפוש על מילות מפתח מגוונות. זאת אומרת שגם אם תשיגו את “המקום הראשון” והנחשק בקידום אתרים אורגני, Google Ads עדיין יופיעו ראשונים ואחרונים בכל עמוד חיפוש.
שיווק במנועי חיפוש הוא דרך מצוינת לפרסם את האתר שלכם מכיוון שברוב הקמפיינים אינו דורש עיצוב ייחודי ויכול להיות יעיל מאוד בהבאת תנועה חדשה. אתם תקבלו תוצאות בזמן אמת ותוכלו לשנות את אסטרטגיות הקמפיין שלכם בהתאם לביצועים תוך כדי תנועה.
6. פרסמו בפלטפורמות חברתיות
מדיה חברתית היא מקום מצוין להתמקדות ויהיה נכון להוציא על פרסום מסוג זה תקציב נכבד, מהסיבה הפשוטה היא שאנו יודעים בוודאות שאנשים מבלים זמן רב בפלטפורמות חברתיות. עליכם לחשוב באילו ערוצים חברתיים יהיה הכי נכון למקד את הפרסום, בהתאם לסוג המוצר שאתם משווקים.
אילו תכנים כדאי לשווק בפרסום במדיה החברתית?
אתם יכולים להשתמש במודעות בתמונות ובסרטונים, אבל ללכת צעד צעד ולנסות להרגיש את הקהל.
מודעת תמונה יכולה להיות דרך נהדרת להציג את המוצר שלכם בפני אנשים חדשים, נסו תמונות פשוטות ומרתקות של המוצר שלכם או סרטונים של לא יותר מדקה וחצי. לאחר שבועיים שהקמפיין ירוץ, תוכלו להתאים את הטקטיקות השונות הקיימות בהגדרות הקמפיין. לדוגמא: במידה ופרסמתם סרטון, תוכלו בהמשך להגדיר כך שמי שצופה יותר מחצי דקה בסרטון, תפרסמו לו מודעה מותאמת אישית מניעה לפעולה. כי סביר להניח שצופי הסרטון האלו הם בעלי פוטנציאל קנייה גבוה יותר מכאלה שצפו רק 10 שניות למשל.
7. שיתוף פעולה עם מותגים משלימים
צרו שותפויות עם מותגים אחרים כדי לבצע שיווק צולב. מצאו עסק עם קהל יעד דומה, אך מוצר משלים. בדרך זו, כל שותף עסקי מגיע לקהל חדש אך רלוונטי.
לדוגמה: אם אתם מוכר ציוד מחנאות, שותפות רלוונטית יכולה להיות עם מותג המתמקד בנעלי הליכה.
מהן השיטות בפועל לשיווק צולב?
השיטות יכולות להשתנות בהתאם למיקום במשפך המכירה ויש דרכים לעשות זאת בכל רמה של המשפך. פעילויות בראש משפך השיווק יכולות להיות מתן חסות משותפת לפודקאסט או למאמר בלוג. דוגמא נוספת לשיתוף פעולה היא מדריכי קנייה במיתוג משותף, או שאתם יכולים אפילו לעשות מבצעים במורד המשפך כמו להציע הנחה על מוצר אחד עם רכישה מוצר של המותג השני.
8. השתתפות באירועים ודיונים מקוונים
ככל שהתקשורת והאירועים באון ליין עולים, כך ייתכן שיהיו הזדמנויות להגביר את המודעות למותג עם קהלי היעד. הראו את המומחיות שלכם על ידי השתתפות בוובינרים מקצועיים כדי לתת מידע בנושא מסוים הקשור לעסק שלכם ו”על הדרך” לתת מידע אודות אתר המכירות שלכם והערך שהוא נותן לעולם ולקהל היעד.
9. שימוש בשיווק משפיענים
משפיענים או מה שנקרא מובילי דעת קהל הם אנשים שיש להם קהל גדול שמכיר אותם ותומך בהם. לאנשים אלו יש את הכוח “להשפיע” על התנהגות הרכישה של אותו קהל.
עבודה עם מוביל דעת הקהל הנכון יכולה להביא את המוצר שלכם למספר עצום של לקוחות פוטנציאליים ולהגדיל משמעותית את המודעות למותג שלכם. כדי לנצל בצורה הטובה ביותר את שיווק המשפיענים, ודאו שקהל העוקבים של המשפיען שבחרת תואם את קהל היעד שלכם ושהערכים שהוא מעביר תואמים למותג שלכם.
טקטיקות שיווק נפוצות של משפיענים כוללות משפיען שכותב פוסט בבלוג על המוצר שלכם, מפרסם סקירת תוכן במדיה החברתית שלו או מדגים את המוצר שלכם בסרטון או אפילו מדבר על המוצר שלכם באירוע.
10. מינוף החנויות הפרונטליות
אם לעסק הפיזי שלכם יש שם נהדר וקהל עוקבים נאמן, אתם יכולים להשתמש בתקשורת האישית שלכם עם הלקוחות כדי להביא תנועה לחנות האינטרנטית החדשה.
לדוגמה, אתם יכולים להשתמש בדרכים עדינות ולא אגרסיביות כמו לבקש מהם להירשם לרשימת הדוא”ל שלכם בזמן ביצוע החשבון בקופה, ליידע אותם על תוכנית מועדון הלקוחות שלכם (אם יש לכם כזו) ולמשוך את תשומת ליבם למבצעים שאתם משווקים במדיה החברתית ושאולי הם ירצו לעקוב אחריהם. טקטיקות אלו יכולות לעזור ללקוחות להישאר מעורבים במותג שלכם גם לאחר שהם עוזבים את החנות.
שקלו להציע פליירים עם קודי קידום מכירות שהם יכולים לשתף עם חברים ובני משפחה שאולי לא גרים ליד החנות הפיזית שלכם. הלקוחות הנאמנים שלכם יכולים להיות המשווקים הגדולים ביותר ויכולים לעזור להפיץ את המסרים שלכם למרחקים.
לסיכום:
קידום ושיווק מכירות באתר איקומרס יכולות להיראות מרתיעים, אבל זה יותר מאשר בר ביצוע, במיוחד אם אתם מבינים במה זה כרוך מבחינת השקעה ועלויות.
שמרו על עקביות, היו סבלניים ואל תתנו לעצמכם להיות בלחץ על ידי כך שתעשו יותר מדי בבת אחת. ביחרו כאן כמה טקטיקות שיווק שלדעתכם יביאו את התגמול הרב ביותר עבור העסק. לאחר מכן, כווננו והתאימו את עצמכם ברגע שתתחילו לראות תוצאות.
שאלות ותשובות בנושא:
כיצד אוכל להחליט אילו אסטרטגיות שיווק הן ההגיוניות ביותר עבור החנות האינטרנטית שלי?
ישנן דרכים רבות להשתמש בשיווק כדי לקדם את העסק שלכם, יחד עם זאת, ברוב המקרים לא יהיה באפשרותכם להתמקד בכולם יחד. לכן, אסטרטגיות השיווק המומלצות יהיו תלויות בתקציב וביעדים שלכם. לצורך כך מומלץ שתשאלו את עצמכם מספר שאלות: האם העסק הפרונטלי שלכם מאפשר לכם לקבל רשימת תפוצה חזקה? אם כן, אולי תתחילו לפרסם בעזרתה. האם קהל היעד של המוצרים שלכם נמצא בפלטפורמות מדיה חברתית מסוימות? אם כן, ערוצים אלה יהיו מקום טוב להתמקד בו. האם המטרה העיקרית שלכם היא להגיע ללקוחות חדשים שכרגע לא מכירים את המותג שלכם? ייתכן שתצטרכו להגביר את התנועה לאתר שלכם בעזרת קידום בגוגל אורגני ופרסום ממומן.
אילו שיטות עבודה מומלצות יעזרו לאתר איקומרס שלי בקידום אורגני?
באופן כללי, אסטרטגיית ה- SEO שלכם צריכה לכלול את כל הדברים הבאים: מחקר מילות מפתח, בניית היררכיה נכונה לאתר, מיטוב התכנים באתר ובניית קישורים.
כשאתם מתחילים עם קידום אתרים, אמנם זה אולי נשמע מפתה לנסות לדחוס מילות מפתח בכל מקום בעמודי האתר, אך זו טעות פטאלית שיכולה לגרום לפעולה הפוכה. תמיד תזכרו שאתם כותבים גם לבני אדם. חשבו מה אנשים שצריכים את המוצרים שלכם מחפשים, ודאו שתגיות המטא, התיאורים וכתובות ה-URL מספקים תיאור מדויק של מה שהמשתמש ימצא בפועל בדף.