האם אתר איקומרס באמת צריך בלוג באתר?

אם אינכם בטוחים אם כתיבת בלוג תהיה טובה עבור עסק המסחר האלקטרוני שלכם, אתם רק צריכים להסתכל על החברות המובילות כדי לראות עד כמה בלוג עסקי יכול להיות מוצלח ומניב. חברות בכל רחבי העולם משתמשות בבלוגים כדי להרחיב את הנראות שלהן, להגדיל את בסיס הצרכנים שלהן ולהגדיל את המכירות.
אז מהן היתרונות של בניית בלוג באתר שלכם? האם יש לכך גם מכשולים שיש לקחת בחשבון וכיצד ניתן לגבור עליהם?
לפני שנצלול פנימה, הנה כמה נתונים סטטיסטיים מהירים על האופן שבו בלוג עסקי של מסחר אלקטרוני יכול לעזור לצמיחת העסק שלכם:
↩ לפחות 50 אחוז מקוראי הבלוגים הם גם לקוחות הקונים באינטרנט.
↩ עד 60 אחוז מהלקוחות מאמינים שקריאת פוסטים בבלוג תעזור להם להכיר ולהתחבר למותג.
↩ אתרים עם בלוגים מגדילים את כמות העמודים המאונדקסים.
מהו בלוג עסקי עבור אתרי סחר?
בלוגים עסקיים של אתרי סחר הם פשוט סוג של בלוגים שנועדו למשוך מבקרים לאתר החנות המקוונת שלכם, לספק מידע רלוונטי ושימושי ללקוחות שלכם אודות חידושים שביצעתם לאחרונה ובסופו של דבר להוביל להמרות ולהמיר את הלידים האלה ללקוחות בפועל. זוהי דרך לבנות בסיס לקוחות באופן אורגני ולמשוך לידים חדשים מבלי להוציא הרבה כסף או לבצע אסטרטגיות מכירה מורכבות.
האם כתיבת בלוג טובה לעסק המסחר האלקטרוני שלכם?
אז האם זה מומלץ שיהיה בלוג לעסק האיקומרס שלכם? התשובה הקצרה היא “כן”, בוודאי שכן. רבים מאתרי הסחר המצליחים ואפילו עסקים מסורתיים פיזיים תלויים בפוסטים בבלוג כדי להגיע לאנשים רבים יותר, להרוויח את אמונם ולחזק את תדמית המותג שלהם.
כתיבת בלוגים מסייעת גם בהאנשת אתר הסחר, שכן בעולם הוירטואלי די קשה להתחבר למותג, הבלוג בעצם נותן לכם את היכולת לבטא את האישיות שלכם, דבר שבתורו הופך את היוצרות והקהל שלכם ירצה לעסוק בכם. בלוג עסקי יכול להיות חלק אינטגרלי מהאתר שלכם, או שזה יכול להיות אתר נפרד בשל עצמו. המטרה העיקרית כאן היא לא למכור או לקדם ישירות מוצרים ושירותים מקוונים, אלא למשוך מבקרים לתוכן מעניין שמביא להם ערך מוסף ומשם לגרום להם ללחוץ על קישורים אחרים שהם מובילים למוצרים לרכישה.
עליכם לפרסם פוסטים על בסיס קבוע ומומלץ בימינו גם לכלול סרטונים, תמונות ואינפוגרפיקה בנושאים הקשורים לנושא המאמר ולתעשייה בה העסק שלכם עוסק. כמו כן, חשוב שהמדיות השונות שאתם מעלים למאמר יהיו שימושיים ומעניינים עבור הקוראים.
שכנענו אתכם ואתם כבר להוטים להקים קטגוריית בלוג באתר המכירות שלכם?
או שאולי אין לכם עדיין אתר סחר ואתם ממש כבר רוצים שיהיה לכם אחד על מנת שיהיה בו גם בלוג איכותי ומקצועי?
בשני המקרים אנחנו בדיוק מה שאתם צריכים! Eshop הינה פלטפורמה לבניית אתרי איקומרס העוסקת בתחום מעל 20 שנה. כמו כן, יש אצלינו את מחלקת הדיגיטל שתדע לבנות עבורכם אסטרטגיית תוכן ובלוג מושקע וממיר. השאירו פרטים בדיוק כאן או שפשוט תתקשרו.
אז איזה סוגי מאמרים כדאי לכם לכתוב בבלוג שלכם?
1. מאמרי ‘איך עושים’ או תכנים אינפורמטיביים לגבי מוצרים מסוימים (יש לשים לב שהתוכן לא יהיה מכירתי מידי). הרבה מאוד פעמים אנשים מחפשים מידע על “איך משתמשים” במוצר ספציפי ולכן למאמרים אלו יש סיכוי טוב להיקרא על ידי לקוחות פוטנציאלים.
2. מאמרי בלוג ‘מאחורי הקלעים’: מדובר על סיפורי מקרה של החברה לדוגמא: מהו מקור המוצרים או החברה, הצגת אנשי צוות של העסק, אופן ייצור המוצרים, התהליך שעובר מוצר מסוים עד שהוא מגיע אל הלקוח וכו…
3. מאמרי רשימה: מאמרים מהסוג הזה תמיד תופסים את העין וקלים לקריאה. כיום לאנשים קשה לקרוא מאמרים ארוכים, אין להם הרבה סבלנות. ברגע שאתם מפרסמים מאמרי רשימה אתם גורמים להם לקרוא את כל המאמר מבלי שהם בכלל שמו לב כי הם בעצם “רפרפו” ברשימה שהצגתם לפניהם. ההמלצה היא להשתמש במספרים אי זוגיים.
4. חדשות או תובנות רלוונטיות שהלקוחות שלכם ימצאו מעניינות.
כתיבת בלוג לעסק חשובה גם אם אתם רוצים לבנות אמון עם קהל הלקוחות הקיים שלכם ורוצים להצטייר כמקצועיים בתחום (כפי שאתם באמת).
👈 לדוגמא:
חברה שמוכרת אביזרי מצלמה. יהיה חכם מצד החברה לפתוח בלוג ולדבר בפוסטים על איך להשתמש באביזרים מסוימים שהם משווקים, מהן המצלמות הטובות ביותר, איך לצלם תמונות מוצלחות או כל נושא אחר שרלוונטי לצילום.
זה ימשוך צלמים מקצועיים וחובבים כאחד, שעשויים בסופו של דבר להיות לקוחות פוטנציאלים לקניית מוצרים לאחר שהחברה תזכה באמונם. כך בלוגים עוזרים לחברות לבסס מוניטין של מומחים בתחומם.
מהם היתרונות של בלוג לאתרי סחר?
דירוג גבוה יותר עבור מילות מפתח ממוקדות
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא כנראה הסיבה מספר אחת לכך שלעסק מסחר אלקטרוני כדאי לתחזק בלוג.
לאחר שביצעתם מחקר מילות מפתח מעמיק, מומלץ לתכנן אסטרטגיית תוכן לבלוג האתר שתהיה מבוססת על מילות מפתח עם נפחי חיפוש. אתם צריכים לכלול באסטרטגייה שלכם מילות מפתח ממוקדות זנב ארוך שהכוונה היא לביטויים ארוכים כמו למשל: “מכונות כביסה מומלצות בשנת 2023” , לנושא כזה מומלץ יהיה כמובן לכתוב מאמר מקיף לבלוג האתר. אם תבצעו מחקר מקיף ומקצועי ותדעו לשלב תכנים איכותיים, מילות מפתח אלה יכולות למשוך תנועה אורגנית ממוקדת ואיכותית לאתר שלכם. המאמרים יקבלו דירוג גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERPs) ובכך תעלו את כמות הטראפיק שתגיע לאתר שלכם. הסיבה לכך היא שהאלגוריתמים של גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) נועדו להציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות, המעודכנות והאיכותיות ביותר.
יחד עם זאת, זה לא רק עניין של בחירת מילות המפתח הנכונות, אלא חשוב עוד יותר הוא אופן השימוש בהן. לעולם אל תדחסו מילות מפתח לפוסטים בבלוג שלכם. במקום זאת, השתמש בהם באופן אסטרטגי על ידי שילובם באופן מבוקר במקומות רלוונטיים. המטרה העיקרית שלכם צריכה להיות לייצר תוכן באיכות גבוהה המספק ערך ללקוחות היעד שלכם. התוכן צריך להיות תמיד אינפורמטיבי וסמכותי ולא רק להתבסס על שימוש בכמה שיותר מילות מפתח.
משיכת לידים חדשים
אתם יכולים למשוך יותר לידים ולהמיר אותם ללקוחות אם האתר שלכם מדורג גבוה יותר ב- SERPS. למעשה, לקוחות פוטנציאליים רבים עשויים אפילו לא לדעת שעסק המסחר האלקטרוני שלכם קיים. אבל, יום אחד, ייתכן שהם יחפשו משהו שקשור לתעשייה שלכם, או שהם פשוט יגלשו ויתקלו בטעות בבלוג העסקי שלכם. במקרים רבים בצורה הזו אתם מבטיחים לעצמכם לידים חדשים וכן, לקוחות חדשים, שזה בהחלט מדהים ושווה את המאמץ.
תוכן עם אחריות לכל החיים
לבטח אתם שואלים את עצמכם: “מה הכוונה תוכן עם אחריות לכל החיים?, כי הרי לא מדובר כאן על תכשיט יהלום” אז תנו לי לחדש לכם, מאמר איכותי בבלוג הוא כמו תכשיט יהלום, למרות שיש לרענן את הפוסטים בבלוג מעת לעת כדי שיהיו מעודכנים, חלק מהתוכן שתיצרו הם עם אחריות לכל החיים. משמעות הדבר היא כי התועלת שלהם והנראות שלהם במנועי החיפוש היא לכל החיים. הגבר היחידי שתוכלו לעשות הוא לרענן מדי פעם בהוספת עוד פסקה, סרטון או תמונה.
תוכן מסוג זה יכול להמשיך ולמשוך לידים חדשים (ולדחוף את האתר שלכם למעלה בדף תוצאות החיפוש) הרבה אחרי שהוא פורסם, אפילו שנים אחרי שפורסם.
תוכן בלוג בונה מוניטין טוב למותג שלכם
מאמרים בבלוג עם תוכן איכותי, כאשר נושא המאמר נחקר היטב, באמת יכולים לעזור באופן משמעותי לבנות את המוניטין של מותג המסחר האלקטרוני שלכם. במקרה שבו כתבתם תוכן טוב, אתם אפילו לא צריכים תמיד להציג את המוצר שלכם; אתם יכולים וצריכים להתמקד בפתרון בעיות עבור לקוחות היעד שלכם, לתת להם בעצם מענה לדילמות שעלו להם בראש ולקשר את הפתרון למותג שלכם בדרך עקיפה.
בסופו של דבר, הבלוג שלכם יכול להפוך למאגר מידע/תוכן סמכותי בנישה שלכם. לדוגמה: אם העסק שלכם עוסק במכירת חלקים לשחזור אופנועי וינטג’ באינטרנט, בלוגים על הפרטים הטכניים והמכניים של אופנועים ישנים יהיו שימושיים מאוד עבור רסטורטורים וחובבי אופנועים אחרים, שעשויים להמשיך ולהפוך ללקוחות שלכם.
ומהם חסרונות של יצירת בלוג לאתר איקומרס?
על מנת לצלוח ביצירת בלוג חשוב שתכירו גם את הצד הפחות נעים של בניית בלוג באתר שלכם, על מנת שתדעו איך להתמודד מול אתגרים אלו ולצלוח אותם.
בלוגים איכותיים לוקחים זמן
אם אתם רוצים לייצר תוכן באיכות גבוהה, אתם צריכים להשקיע זמן ומאמץ ולא ניתן לדלג על שום שלב, החל ממחקר עובדות ונתונים רלוונטיים ועד להגהה של הפוסטים שלכם והעלאתם לאתר הסחר, זה לוקח זמן.
גם אם יש לכם צוות של כותבים, כל אחד מהם עדיין צריך להשקיע שעות במחקר, כתיבה וליטוש היצירות שלהם. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שאם האתר שלכם עוסק בתחום מקצועי כמו: מוצרים בתחום הרפואה למשל, הכותבים יכולים לתת בסיס טוב למאמר אך בסופו של דבר צריך שבעל המקצוע יעבור על המאמר ויוודא שכתובים שם נתונים נכונים וזה גם לוקח לא מעט זמן.
דבר נוסף וחשוב הוא שלוקח די הרבה זמן למצוא תמונות מתאימות למאמרי הבלוג. הכי נכון יהיה לשלב תמונות אותנטיות שלכם וגם פה, צריך שמישהו יצלם תמונות אלו, דבר שגם גוזל די הרבה זמן, אך זה בהחלט שווה את המאמץ!
במידה ואין לכם ואין באפשרותכם לייצר תמונות אותנטיות, ניתן להסתפק בתמונות קנויות, אך חשוב לבחור היטב תמונה מתאימה לתוכן הכתוב במאמר.
אם אתם מתכננים לפתוח בלוג עסקי של מסחר אלקטרוני, תצטרכו לוודא שאתם יכולים לשמור על עקביות ולתת את הזמן הדרוש. במידה ואתם מבינים שאין לכם ולא יהיה לכם את הזמן להשקיע בכתיבת מאמרים בבלוג ותחזוק הכרוך בכך, אתם תמיד יכולים לפנות לשירות מיקור חוץ, אך זכרו תמיד לעבור על המאמרים ולוודא שהם נכתבים בצורה מקצועית ומעניינת.
אנו בפלטפורמת Eshop עובדים עם כותבי תוכן מהדרגה הראשונה, מומחים בתחום שיודעים להוציא את כל מה שיכול היה לעלות לכם לראש – לכתב, בצורה מקצועית, מעניינת וחשוב מכך, בצורה שגוגל ידע לסרוק ולדרג אתכם בצורה טובה.
כתיבת מאמרים בבלוג מגיעים כחלק משירות קידום אתרים אורגני וזה בדיוק מה שאנו עושים! יש אצלינו מחלקת שיווק עם צוות המתמחה בקידום אורגני של אתרי סחר ורנו נדע לבנות עבורכם את הבלוג המושלם. אז דברו איתנו.
אתה צריכים להבין קצת בעיצוב ואתרים
פוסטים בבלוג הם לא רק מאמרים עם תוכן, כפי שכבר אמרנו, מומלץ שהם יכללו גם אינפוגרפיקה, סרטונים ותמונות. שילוב סוגים שונים של מדיה בפוסט אחד ושימוש בפלטפורמה הנכונה של בניית אתרי סחר שתהיה נוחה גם עבור בניית בלוג דורשת כמה מיומנויות טכניות בסיסיות וגישה טובה למחשבים, כך שאם אתם בורים בכל הנושא של טכנולוגיה עדיף שתתנו את התפקיד לאחד מעובדי החברה שלכם או לספק חיצוני:). לדוגמה: פריסה נכונה של עמוד פוסט עשויה לדרוש ידע בסיסי ב- HTML וב- CSS. תצטרכו גם לדעת לבצע מחקר מילות מפתח ואסטרטגיות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי להבטיח שהפוסטים בבלוג שלכם יגיעו לקהל היעד שלכם כי מה עשינו בזה, אם כתבתם מאמר טוב אבל הוא לא אופטימלי למנועי החיפוש?
חוסר אחידות מיתוגית בבלוג
גם אם אתם היחידים שכותבים פוסטים בבלוג עבור עסק המסחר האלקטרוני שלכם, אם לא תכננתם שפה אחידה במאמרי הבלוג שלכם, כנראה שהמאמרים יראו לא מסודרים והמיתוג שלכם לא יבלוט וחבל. יותר מכך, אם יש לכם גם עובדים שכותבים לבלוג וכל אחד בסגנון אחר, הן מבחינה עיצובית של המאמר והן מבחינת הכתיבה זה יהפוך את הפיכת הבלוג לאחיד מבחינת שפה ליותר מורכב. כדי למזער חוסר אחידות, כדאי שתשקלו להכין מדריך סגנון כתיבה והעלאת מאמרים לקטגוריית הבלוג שלכם, כך שכולם יהיו באותו קו מבחינת שפה, טון, גרפיקה וכן הלאה.
רוצים לגלות כיצד להשתמש בבלוג כדי לקחת את עסק המסחר האלקטרוני שלכם לשלב הבא? אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ואחד מאנשי מחלקת הדיגיטל שלנו ב- Eshop ישמח בוודאי לייעץ לכם. דברו איתנו.


