תהליך רכישה יעיל בחנות וירטואלית

האתר שלך הצליח לממש את ייעודו, והלקוח נמצא בנקודה בה הוא מוכן לקנות את המוצרים באתר. עגלת הקניות מלאה כל טוב, כרטיס האשראי עשה את דרכו מהארנק ליד, וכעת הוא ממלא את טופס הרכישה. בנקודה הקריטית הזו, הכל חייב להיות מושלם. טופס הרכישה צריך להיות קליל. אם הלקוח נרשם בעבר לאתר, פרטיו צריכים להיות שמורים במערכת, אם לא, האם יוכל לקנות כאורח חדש באתר?
עוד לקוח אינו מסיים את הרכישה: מדוע עגלות קניות וירטואליות רבות נותרות מיותמות?
מחקרים רבים מראים שלפחות מחצית מהרוכשים בחנויות שונות באינטרנט ממלאים את עגלת הקניות, אך אינם מסיימים את תהליך הרכישה מסיבה זו או אחרת. לעתים, מדובר בהחלטה מכוונת. הלקוח מחכה למשכורת הבאה, או מעוניין לבדוק את מחיר המוצר אצל המתחרים. פעמים אחרות, קושי כלשהו בו נתקל בתהליך הרכישה, מונע ממנו להמשיך ולהזין את כרטיס האשראי. לקוח זה עשוי לחזור שוב ולהמשיך את תהליך הקנייה, או לנטוש את החנות ולרכוש את המוצר בחנות פיזית או אצל המתחרה.
כיצד תוכלו להפוך את תהליך הרכישה לאפקטיבי יותר?
בנייה נכונה ואפקטיבית של החנות הווירטואלית תאפשר לכם למנוע חלק מתופעת נטישות האתר לפני סיום הרכישה. אספנו עבורכם ששה טיפים חשובים היכולים לייעל את תהליך הרכישה, הקשורים לעיצוב החנות והאלמנטים השונים שהיא כוללת.
1. אפשרו הזמנה ללא רישום
לקוחות רבים אינם מעוניינים להכנס למאגר הלקוחות של האתר. חלקם חוששים מקבלת דואר ספאם לתיבת המייל, או ניוזלטר לא רצוי, ואחרים אינם מעוניינים להשקיע את הזמן הדרוש להרשמה. חשוב לאפשר ללקוחות שלכם לרכוש גם ללא הרשמה באתר, להזין את מספר כרטיס האשראי והכתובת ולקבל את המשלוח, מבלי להתחייב לקשר ארוך טווח.
2. אל תשתמשו בטופס רכישה ארוך עם גלילה או עיצוב “ONE PAGER”
לקוחות רבים מעוניינים לרכוש את המוצר מהטלפון הסלולרי, או לראות מראש את כל השדות שיצטרכו למלא על מנת לרכוש את המוצר. שימוש בדף ארוך, הכולל גלילה, והסברים נוספים על השילוח או המוצר עשוי לגרום לתחושה כי תהליך הרכישה ארוך מדי, והלקוח עשוי לדחות אותו למחר, לשבוע הבא… או לעולם לא.
3. בחרו בכמות מינימלית של שדות בטופס הרכישה
אמזון התמחו בכך ואף רשמו פטנט על הנושא. לחיצה על קליק אחד, והמוצר בדרך ללקוח. כאשר אתם אוספים על הלקוח מידע רב (כמו תאריך יום הולדת, תחומי עניין נוספים ושדות מיותרים אחרים) אתם פוגעים ביצר האימפולסיבי המאפיין רכישות מקוונות רבות. נסו לצמצם את מספר השדות למידע ההכרחי בלבד לצורך שילוח המוצר וקבלת פרטי התשלום.
4. המנעו מהסחות דעת בעת הרכישה
מרבית הרוכשים באתרים המקוונים נמצאים ברגע זה עם כרטיס האשראי ביד, ומוכנים להזינו. באנר קופץ, המציע להם להתרשם מסרטון וידיאו של המוצר, או הרשמה לניוזלטר, עשוי להסיח את דעתם מתהליך הקנייה, והם עשוי לטבוע בעמודי האתר מחדש – או לעבור לפייסבוק… מאותו הרגע שהלקוח לחץ על כפתור הרכישה עליו לראות טופס ברור אחד בלבד – טופס הרכישה.
5. הבליטו את כפתור הרכישה
כפתור רכישת המוצר זכה לכינוי המדוייק כל כך “הנעה לפעולה”. כאשר אנו נמצאים בסופר השכונתי, ורואים את הקופה, אנו מושיטים, ללא מודע, את ידינו לארנק. אותה פעולה מתרחשת כאשר לקוח נחשף לכפתור הקנייה. נסו לבודד אותו מכפתורים אחרים בדף, להדגישו בצבע בולט וחיובי כמו ירוק למשל– והימנעו מתחרות עם כפתורים נוספים בדף כמו פרטים על המוצר.
6. איך הלקוח מקבל את המוצר?
את אפשרויות השילוח השונות (אם באמצעות איסוף עצמי, שליח או באמצעות הדואר) חשוב להדגיש בזמן תהליך הרכישה. תוכלו להוסיף גם קישור ישיר לחברות השילוח למעקב אחר ההזמנה, כאשר מטרת חלק זה בטופס הוא להגדיל את תחושת האמון בין החנות ללקוח, ולגשר על הפער של התקשורת הדיגיטלית באמצעות המסך. הלקוח יחוש אמון רב יותר, כאשר הוא יודע שיש לו שליטה מסוימת על הדרך בה יגיע לביתו.
לסיכום, יישום טיפים פשוטים אלה יכולים לשדרג את האפקטיביות של כל אתר מכירות, ולהעלות את כמות המכירות באתר בצורה משמעותית.
מאמרים נוספים
אפיון קהל יעד מדויק לחנות שלנו
אפיון עסקי ממוקד לחנות וירטואלית
הדף הכי חשוב בחנות למסחר אלקטרוני