בנייה נכונה של קטגוריות באתרי מכירות

חושבים לבנות חנות מכירות מקוונת, קחו בחשבון שנדרשת מחשבה ותוכנית סדורה ולא רק של העיצוב והנראות. אתר מכירות לא צריך רק להיראות יפה, מושקע ומושך את העין מבחינה ויזואלית, צבעוניות ומבצעים חמים. חשוב מאוד שהוא יהיה בנוי כראוי ויעניק לגולש את כל המידע הרצוי תוך שניות ספורות.
את הנגישות הזאת ניתן להשיג בעיקר באמצעות בנייה נכונה של קטגוריות, דהיינו העמודים החשובים ביותר בהם סביר להניח שההמרות יהיו איכותיות ויכניסו כסף לעסק. עמודי הקטגוריות הם אותם עמודים בהם חשוב להשקיע את מאמצי הקידום ולכן עליהם להיות בנויים כראוי, ברורים וממוקדים, בעלי תוכן איכותי עם מילות הקידום המתאימות.
על מה מומלץ לשים דגש?
- היררכיה נכונה של הקטגוריות באתר
על מנת שיהיה סדר באתר הן עבור חווית הגולש והן עבור מנועי החיפוש, חשוב לייצר מצב בו הדרך אל היעד קצרה, דהיינו כמה שפחות “קליקים” שעל הגולש לבצע עד שהוא מקבל את מבוקשו. ככל שיש יותר דרך לעבור כך חשיבות הדף יורדת ולכן חשוב לבנות את הקטגורית בהיררכיה נכונה וחכמה. היררכיה יוצרת סדר, היגיון, התמצאות קלה והמרות גבוהות.
כאמור את ההיררכיה חשוב לתכנן בשלבי הבנייה הראשונים, לאחר שלב האפיון, כאן נקבעות הקטגוריות הראשיות שהן המוצרים שהכי מעניין א הגולש לראות, אותן גם י להציג בתפריט הראשי, אחת מהן יכולה להיות SALE או מבצעים חמים אליהן ניתן לגלוש ללא ביקור בשאר האתר.
בכל קטגוריה ראשית יש תת קטגוריה, כותרת משנה אשר נכנסת רובד אחד פנימה אל ספציפיקציות של מוצרים, כאשר את כל קטגוריות המשנה ניתן להציג גם בתפריט צדדי. ככל שהמדרג מסודר כך נחסך לגולש זמן יקר וכפי שידוע זמן זה כסף וכמה שפחות הקלקות סביר להניח שהוא ישאר, ימצא את מבוקשו ואף ימשיך בתהליך הרכישה.
- תוכן מקורי ולא משוכפל או מועתק
הכותרות הראשיות ותתי הקטגוריות חייבות להיות מלאות בתוכן, לא רק תמונות או פרטים בסיסיים, חשוב לייצר חוויה אצל הגולש, שהוא יבין שמדובר על מוצר רציני באתר רציני, כזה שרואה את טובת הלקוח לנגד עיניו ומעוניין לספק לו כמה שיותר מידע, לא רק באופן כללי אלא ברמת העומק.
לתוכן מקורי יש ערך עצום, בעיקר מבחינת SEO אך גם כאשר הטקסט לא אותנטי זה עובר הלאה ללקוח. חשוב לייצר תוכן איכותי שמעניק ערך אמיתי וכמובן שלא נלקח מאתרים מתחרים, גם כי זה לא חוקי וכמובן לא מוסרי, אבל גם פוגע במאמצי הקידום במנועי החיפוש.
- שימוש במילות מפתח “אנקור” בצורה חכמה
בנוגע לטקסט חשוב לדעת שמלבד מקוריות יש לכתוב בהתאם לחוקי SEO, להשתמש במילות העוגן “אנקור” בהתאם ל”חוקי” מנועי החיפוש, לא להציף את הקטגוריה במושג הספציפי ומאידך כן להשתמש בו מס’ פעמים ספור בחכמה.
- תיאור קטגוריה קצר ותיאור מורחב
מבחינת המלל חשוב להבין כי יש תבנית ברורה שמומלץ לעמוד בה, מלל קצר ומדויק בהתחלה ותיאור מורחב בהמשך. רצוי לא לכתוב בצורה גנרית ובנאלית וכן לעורר עניין וערך אצל הקוראים.
התיאור הקצר מאוד פרקטי ומכירתי בעוד התיאור המפורט יכול להיות קצת יותר משוחרר ולהעניק עובדות, מידע מעניין, “סודות וטיפים” שאלות ותשובות ועוד. את התוכן הארוך מומלץ לחלק לפסקאות בעלות כותרות מושכות את העין על מנת לחתוך את הטקסט שלא יהיה פסקה אחת ארוכה ומתישה.
- הוספה של קישורים פנימיים
כחלק מהבנייה ההיררכית החכמה חשוב לקשר את העמודים השונים באמצעות קישוריות פנימיות. השימוש בקישוריות מעניק לגולש אפשרות להגיע לעוד מידע ו/או מוצרים בהקלקה פשוטה, אך בראש ובראשונה מסייע למנועי החיפוש להבין את המבנה הייחודי והמדרג של האתר. זה גם מסייע לקידום האתר באמצעות טרגוט של מונחים. כמו את ההיררכיה גם את הקישורים צריך לבנות ולתכנן בצורה חכמה שתשרת את האתר ולא תפגום בו.
למאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם:

