כיצד לבצע מחקר מילות מפתח לאתר מכירות?

מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון של כל אתר בתחילת דרכו השיווקית. זה הלחם והחמאה של השיווק בדיגיטל וצריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם. מחקר מילות מפתח של אתר סחר הוא שונה מאד ממחקר מילות מפתח באתר בלוגי או אתר תדמית. למדו כיצד למצוא אילו מילות מפתח שיכולות ליצור מכירות עבור החנות האינטרנטית שלכם.
במה בעצם שונה מחקר מילות מפתח עבור אתר סחר ממחקר לבלוג או אתרים אחרים? מה עליכם לקחת בחשבון כשאתם מחפשים מילות מפתח למיקוד בדפי המוצרים, בקטגוריות המוצרים או בבלוג אתר המכירות שלכם?
כשאתם בונים אתר חנות, המטרה העיקרית שלכם היא שיהיו בו כמה שיותר מכירות וזה שונה מהמטרה שיש בדרך כלל באתר ‘רגיל’, שהיא לקבל יותר תנועה, לקבל פניות של טפסים ועוד. כדי לבצע יותר מכירות, אתם צריכים תנועה ממוקדת ומעל לכל, תנועה ממירה.
כל הזמן שתשקיעו בביצוע מחקר מילות מפתח עבור חנות המכירות שלכם (במיוחד בהתחלה), הוא זמן שישתלם בהמשך בצורה של תנועה ומכירות.
למה אנחנו מתכוונים כשאנו אומרים מחקר מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח הוא מונח המתאר את התהליך שיש לבצע כדי לגלות באילו מילות מפתח (מונחי חיפוש), אנשים משתמשים כאשר הם מחפשים משהו באינטרנט. זה בעצם מה שהם מקלידים בתיבת החיפוש בעיקר של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר.
מדוע מחקר מילות מפתח חשוב?
הידיעה של מה אנשים מחפשים בגוגל, יכולה לעזור לנו לספק לגוגל את התוכן הנכון וגם לתת לקוראים שלנו תוכן מותאם לכוונתם. המשימה של גוגל היא להציג אתרים איכותיים בתוצאות החיפוש שלהם, שעונים על שאלות הגולשים. אם אנחנו רוצים להגדיל את הסיכויים שלכם לדירוג גבוה יותר בגוגל, אתם צריכים לתת לבוט של גוגל את האותות הנכונים בעת סריקת תוכן הדפים שלכם ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות מילות מפתח (בהתבסס על תוצאות מחקר מילות המפתח).
דירוגים גבוהים יותר שווים לתנועה רבה יותר. אתרים המופיעים בחלק העליון של תוצאות החיפוש מקבלים יותר מ- 60% מהתנועה וזה בהחלט משמעותי. בנוסף, בעזרת מחקר מילות מפתח, תוכלו לתכנן נכון את מבנה ההיררכיה של האתר, קטגוריות ותתי קטגוריות השונים, את דפי הסינון, את מבנה התפריט ואת אסטרטגיית התוכן של בלוג האתר. בעצם, מומלץ שכל מבנה האתר יהיה מושתת על מחקר מילות מפתח ובכך תוכלו לבנות אסטרטגיית קידום אורגני שתביא תוצאות.
חשוב להבין שבראש ובראשונה המטרה היא שגוגל יציג את האתר שלכם על הרבה ביטויים רלוונטיים לתחום ולמוצרים שיש לאתר שלכם להציע וכמובן שתופיעו כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש על ביטויים אלו, על מנת להגדיל את הסיכוי שגולש יכנס אליכם.
אבל זה לא מספיק. אנו צריכים לעזור לגוגל לבחור בעמוד הנכון המותאם לשאילתת החיפוש של הגולש, הרי אם אנו מופיעים בעמוד הראשון, במקום הראשון בביטוי סופר תחרותי אך גוגל בוחר להציג עמוד פחות ממוקד לכוונת הגולש, הסיכוי שגולש יבצע רכישה באתר או אפילו ישאר באתר פוחת באופן משמעותי. ממש כאילו לא עשינו כלום.
לפני שנכנס לפרטים של איך לעשות מחקר מילות מפתח עבור חנות מכירות באינטרנט, תנו לנו לתת לכם דוגמה שמראה את החשיבות של מחקר מילות מפתח.
נניח שאתם מוכרים בחנות שלכם “פנסים” ויש לכם באתר קטגוריות מוצרים עבור כל סוג פנס: פנס חזק, פנס ראש, פנס כיס וכו… השם שתתנו לקטגוריות או לעמודים השונים באתר צריך להתבסס על מחקר מילות המפתח ולמה? מחקר מילות המפתח שתעשו בנושא יאמר לכם מה אנשים מחפשים שקשור לפנסים ואתם (או מומחי קידום אורגני של חנויות וירטואליות) תצטרכו להתאים את תגיות המטא, הכותרות, התוכן בהתאם לממצאי המחקר. יש חשיבות לכך שתהיו כמה שיותר ממוקדים ומותאמים לכוונת החיפוש של הגולש. למשל, אם גולש הקליד בגוגל “פנס חזק” וגוגל מציג לו בתוצאות החיפוש את קטגוריית הפנסים, לכאורה זה בסדר, אך היה יותר נכון וטוב אם גוגל היה מציג לגולש עמוד קטגוריה של פנסים חזקים בלבד.
חשוב להבין, באתרי סחר האתגר הוא כפול מפני שאנו גם צריכים לייצר עניין אצל הגולש וגם לגרום לו לפעול בכך שהוא יכנס לתהליך רכישה. לכן עליכם לזכור שככל שתהיו יותר ממוקדים בהתאם לשאילתת החיפוש כך תגדילו משמעותית את הרכישות באתר.
דוגמא נוספת: אם גולש כתב בגוגל: “מה חשוב לבדוק לפני שקונים פנס?” יהיה עדיף שגוגל יציג עמוד אינפורמטיבי בנושא מתוך בלוג האתר על מנת שהוא יקבל הכוונה והסבר לרכישה נכונה, יחד עם הנעה לפעולה. פחות יהיה מומלץ להכווין את הגולש לעמוד מוצר או קטגוריית מוצרים על שאילתות מסוג זה. אם תדלגו על שלב זה ותתנו שמות לקטגוריות ולמוצרים שלכם על פי ניחוש של מה אתם מאמינים שיכול לעבוד, או שתתנו לקטגוריה הראשית שם של אחד המוצרים או להיפך תתנו למוצרים שם של קטגוריה ראשית, ככל הנראה, זה לא יעבוד ולא תקבלו תוצאות מספקות.
איך מזהים מילות מפתח חשובות עבור אתר איקומרס?
נושא נוסף שיש לדבר עליו כאשר מבצעים מחקר מילות מפתח עבור אתר סחר הוא כיצד מבדילים בין מילות מפתח כלליות למילות מפתח עם כוונת רכישה?
מילות מפתח כלליות או מה שנקרא “מילות מפתח גנריות” הן בדרך כלל בעלי נפחי חיפוש חודשיים גבוהים, משמע שהן יכולות להביא טראפיק גבוה, אך יש לקחת בחשבון שאין להן בהכרח כוונה ספציפית.
לדוגמה, כאשר גולש מחפש את מילת החיפוש הגנרית “תיקים”, הוא ככל הנראה בשלבים הראשונים של כוונת הקנייה. בשלב זה בדרך כלל, הגולש רוצה לקבל סקירה כללית של מה יש לרשת להציע ללא בהכרח כוונה ברורה.
ישנן מילות מפתח מכוונות, בשפה המקצועית “ביטויי זנב ארוך” מדויקות יותר. לדוגמה, השאילתה “תיקים לנשים”, מראה כי הגולש מחפש תיקים של נשים אבל במקרה זה, עדיין לא מעיד ממש על מכוונות רכישה.
לעומת זאת, הביטוי “תיקי נשים ליומיום יום לכתף” או “תיקי נשים לעבודה” הן כבר מאוד ספציפיות ופה לגולשים יש כנראה כוונת קנייה ברורה, לגולש יש צורך ספציפי בתיק לאישה למטרות יומיומיות ולעבודה.
הסיבה שאנו מדברים על נושא זה עכשיו היא על מנת לציין את חשיבות הנושא כאשר אתם מחפשים מילות מפתח פוטנציאליות לעסק שלכם, אתם צריכים לקחת בחשבון את ‘הכוונה’ של המשתמש בהתאם למה שיש לעסק שלכם להציע ולא ללכת אחרי מה שפופולרי יותר מבחינת נפח החיפוש.
לדוגמא: נאמר שיש לכם אתר שמוכר רק שמלות מעצבים. האם יהיה נכון עבורכם להתמקד בביטוי: “שמלות”? ככל הנראה שלא. גולשת שמחפשת את הביטוי שמלות, אנחנו לא יודעים איזה סוג שמלה היא מחפשת. סביר להניח שמתוך כלל הגולשות המקלידות את הביטוי: “שמלות” ישנו אחוז נמוך מתוכם המתכוונות לשמלות מעצבים. לכן, לא יהיה מומלץ להתמקד ולהשקיע משאבים בביטוי שהסיכוי שהוא ימיר עבורכם קלוש מאד.
זכרו שהמטרה שלכם היא לקבל באתר יותר רכישות, ולכן אתם צריכים ביקורים מלקוחות שמוכנים מנטלית להמשיך לשלב הבא כלומר: להמיר ואלו הן מילות המפתח שיש להתמקד בהן!
איפה מוצאים מילות מפתח רלוונטיות?
בואו נראה איך אתם יכולים למצוא באופן מעשי לאילו מילות מפתח יש כוונת קניה ולכן יהיו נכונות יותר לתרגוט.
שיטה ראשונה: אמזון.
מהו האתר הראשון שעולה על הדעת כשמדברים על מסחר אלקטרוני? קרוב לוודאי שזה יהיה אמזון.
אמזון היא חנות המסחר האלקטרוני הגדולה ביותר באינטרנט. מחקרים רבים הראו שאנשים שמחפשים לקנות משהו, מתחילים את החיפוש שלהם עם אמזון (ולא בהכרח עם גוגל או פלטפורמה אחרת). לכן, אם זה מה שאנשים עושים, אתם צריכים ללכת בדרכם ולהתחיל את מחקר מילות המפתח שלכם עם אמזון.
בואו נראה איך עושים את זה…
היכנסו לאתר אמזון והתחילו להקליד מילת מפתח רלוונטית למוצרי האתר שלכם לדוגמא: “תיקים”.
הצעות אמזון יתנו לכם מיד סקירה כללית של מה אנשים מחפשים בדרך כלל בכל הקשור למילת המפתח שהקלדתם. במבט חטוף, אתם יכולים לראות את הקטגוריות הפופולריות ביותר כמו: תיקים לנשים, תיקים לילדות, תיקים לעגלת תינוק, תיקים מעור וכו ואת המותגים הפופולריים ביותר כמו: טומי הילפיגר, קלווין קליין, מייקל קורס.
כדי ללכת עם זה צעד אחד קדימה, בחרו את אחת מהקטגוריות כדי להציג את התוצאות ועיינו בסרגל הצדדי בצד ימין של המסך. לדוגמא: “תיקים לנשים”.
כאן ניתן לראות את הקטגוריות המובילות הקשורות לתיקים’. במקרה זה אם אתם מוכרים ‘תיקי נשים’ אז המסומנים יכולים להיות מועמדים טובים בהחלט לדפי תתי קטגוריות המוצרים שלכם.
האמור לעיל שימושי מאוד עבור הקמת דפי קטגוריות למוצרים שלכם ועבור בניית מבנה האתר, אך מה לגבי דפי המוצר בפועל?
כעת פיתחו את אחד מעמודי המוצרים המוצגים לפניכם…
שימו לב למילות המפתח המשמשות בכותרת ותיאור, כלומר תיק למחשב נייד, עמיד למים, מבד, מכיוון שנוכל להשתמש בכך מאוחר יותר כדי למצוא מילות מפתח “זנב ארוך” רלוונטיות.
טיפ EShop: כשאתם נמצאים בעמוד מוצר, שימו לב לסקשיין “קנה את זה עם”, זה ייתן לכם רעיונות של איך לייצר מכירות צולבות באתר שלכם.
שיטה שניה: השתמשו בחיפוש Google.
עכשיו, כשיש לכם מושג טוב יותר לגבי מה שאנשים מחפשים באמזון, הגיע הזמן לבדוק את גוגל. גוגל היא הדרך הטובה ביותר למצוא מילות מפתח למחקר שלכם. ברגע שתתחילו להקליד בגוגל מילת מפתח, גוגל תציע השלמות כיצד לסיים את שאילתת החיפוש שלכם. בשלב זה, נסו להגביל את החיפוש שלכם ל- 2-3 מילות מפתח, לדוגמא: “תיק נשים”.
דבר נוסף ומעניין למציאת מילות מפתח רלוונטיות נוספות הוא בגלילה מטה (בתחתית העמוד), התבוננו בחלק שכותרתו “חיפושים קשורים”.
להלן צילום מסך לצורך הבנה:
מה אתם יכולים לראות בצילום המסך לעיל?
ניתן לראות למשל שהמונח “תיקי גב לנשים” יכול להיות מילת מפתח חדשה ונהדרת שכדאי לנתח באמצעות כלי מחקר מילות מפתח של גוגל. כמובן אם יש לכם מספיק מוצרים מסוג זה באתר שלכם להציע לגולש.
מומלץ לבצע את הפעולה הזו על כל מילות המפתח המרכזיות. זה בעצם נותן לכם אפשרות להבין אילו מונחים נוספים יכולים להיות רלוונטים למחקר שלכם. ומכאן תוכלו להעמיק יותר ויותר בהתאם לתובנות שתגיעו אליהם.
שיטה שלישית: כלי מחקר מילות מפתח של גוגל.
עכשיו, אחרי שאספנו מספיק מילות מפתח מאתר אמזון וגוגל, הגיע הזמן לנצל את הכוח של כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל.
בעזרת כלי מחקר מילות המפתח נוכל לקבל תובנות קונקרטיות יותר לגבי נפח החיפוש עבור כל מילת מפתח. כלי זה יעזור לנו להחליט כיצד לייעל את דפי המוצרים שלנו, כי לא לכל מילת מפתח יהיה נפח חיפוש חודשי זהה, עלינו לנתח ולהבין לאילו מהמילים יש נפח משמעותי יותר על פי כך לשלב אותם בתגיות מטא ובתוכן של עמודי האתר השונים.
הכלי של גוגל מאפשר לכם להוריד לאקסל / גוגל שיטס את הנתונים ושם תקבלו אינדיקציה נוספת אודות:
-
מגמות נפחי החיפוש של הביטויים עבור חודש וחודש לאורך כל השנה.
-
תוכלו לראות השוואות באחוזים של שנה מול שנה קודמת.
-
תוכלו לראות השוואות באחוזים של הרבעון האחרון ביחס לרבעון האחרון.
-
בנוסף, דרך הכלי הזה אנו מקבלים נתונים על התחרות ועלות הביטוי בקידום הממומן (ביד).
נתוני אקסטרא אלו יכולים בהחלט “לתת לנו שכל” בבחירת הביטויים שעליהם נחליט למקד את הקידום.
חשוב לדעת: כלי מילות המפתח של גוגל הוא אמנם חינמי, אך אם אין לכם קמפיין פעיל במערכת, הכלי יראה לכם טווחים של נפחי חיפוש ולא את ההערכות המדויקות.
כך זה נראה כאשר אתם מנסים לקבל נתוני נפחי חיפוש על ביטויים מסוימים ואין לכם קמפיין פעיל:
כך זה נראה כאשר אתם מנסים לקבל נתוני נפחי חיפוש על ביטויים מסוימים ויש לכם קמפיינים פעילים בחשבון:
לכן, כדי לעשות שימוש תקין ויעיל בכלי מילות המפתח של גוגל, עדיף להגדיר תחילה קמפיין Ads (גם אם זה תמורת כמה שקלים ליום), ולאחר מכן לבצע את מחקר מילות המפתח שלכם.
כאשר אתם משתמשים בכלי מילות המפתח של Google, אתם יכולים לחפש רעיונות לדפי הקטגוריות שלכם (עושים זאת תחת “רוצה לגלות מילות מפתח חדשות” במערכת), מילות מפתח זנב ארוך עבור עמודי המוצרים שלכם וכתבות בלוג.
שיטה רביעית: כלי מחקר מילות מפתח כמו Ahrefs או Semrush.
בתוכנות הללו מומלץ להשתמש כאשר יש לכם כבר את ביטויי המפתח המרכזיים עליהם אתם מעוניינים להתפקס במחקר שלכם. ברגע שאתם מקלידים מילת מפתח, אתם תקבלו הצעות נוספות ממוקדות ורלוונטיות למילת המפתח שכבר מצאתם.
בואו ניקח לדוגמא את הביטוי שהצגנו לעיל: “תיק נשים לעבודה”. זהו מונח שלקחנו מהצעות גוגל בעת הקלדה בחיפוש. אם נכתוב את המונח בכלי Ahrefs לדוגמא, ניתן לראות שלביטוי הנ”ל, ישנו מונח דומה עם נפחי חיפוש הרבה יותר גבוהים. לכן, בעת האופטימיזציה שנעשה לקטגוריה הזו, נעדיף להשתמש בעיקר בביטוי עם נפחי חיפוש גבוהים יותר, זה בדרך כלל יביא לאתר שלכם יותר טראפיק. מומלץ לשלב אותם בטבלת המחקר שהכנתם.
*כמובן שמומלץ לשלב את כל הביטויים הרלוונטיים בקטגוריה / עמוד הנבחר.
שיטה חמישית: מילות המפתח של המתחרים שלכם.
דרך נוספת לגלות אילו מילות מפתח מתאימות לנישה שלכם היא לקחת את מילות המפתח של המתחרה שלכם.
עם הכלים הנכונים, זהו תהליך פשוט:
-> חפשו בגוגל את מילת המפתח המרכזית של תחום החנות שלכם, בדוגמה שלנו: “תיקים לנשים”. תפתחו את האתרים שלהם ורשמו לכם מהם הקטגוריות הראשיות שלהם, למה הם מכוונים?
-> חפשו אתרים שמוכרים את אותם מוצרים כמו שלכם ושמדורגים על ביטויים שהייתם רוצים להיות מדורגים עליהם. הימנעו מאתרים גדולים (כמו אמזון) אבל התרכזו באתרים דומים בגודלם לחנות האיקומרס שלכם (הן מבחינת הגודל והן מבחינת המוצרים).
-> בכלים כמו למשל Semrush או Ahrefs (הפופולאריים ביותר) ניתן לקחת עמודים מסוימים של המתחרים שלכם ולסרוק אותם. תוכלו לראות על איזה ביטויים עמודים אלו מקודמים. הוסיפו אותם למחקר שלכם. ראו בצילום מסך שלפניכם, פה לקחנו מתחרה בתחום תיקים לנשים וסרקנו את עמוד הקטגוריה של תיקי צד שכבר מדורגים אצלו. ניתן לראות עשרות ביטויים עם נפחי חיפוש שונים, אותם ניתן להוסיף למחקר שלנו בקטגוריה הנ”ל.
כמו כן בעת סריקת האתר בכלים אלו, תוכלו להיכנס לקטגוריית “דומיינים מתחרים ושם ניתן לזהות מיהם האתרים שמנוע החיפוש מזהה כמתחרה שלכם.
-> בכלי הצפרדע הצווחת (Screaming frog).
ישנה שיטה טובה מאוד שבה אתם בעצם סורקים בתוכנת הסקרימינג פרוג מספר אתרי מתחרים ישירים שלכם (מתחרים על מילות המפתח המרכזיות). בתוכנה יש אופציה לראות את רשימת הכותרות (כותרות H1) של כל עמודי האתר של המתחרה. משם תוכלו פשוט לקבל השראה על ביטויים שיכולים להיות רלוונטיים לטבלת המחקר שלכם.
שיטה שישית: מתאימה אך ורק לאתרים שכבר מאונדקסים במשך תקופה:
שימוש בגוגל סרץ’ קונסול
ניתן בכל שלב לחבר את האתר לכלי הגוגל סרץ’ קונסול. כלי זה מאפשר לכם לראות את תשתית הביטויים והעמודים שהאתר כבר ממוקם עליו כולל ממוצע מיקומים, חשיפות והקלקות. מדובר בכלי עוצמתי שבעזרתו ניתן לראות ביטויים אסטרטגיים שהאתר כבר מדורג בהם שלא בהכרח חשבתם עליהם ולא בטוח שהכנסתם אותם למחקר שלכם ולתכנית האופטימיזציה. במקרה כזה, זיהוי נכון של ביטויים רלוונטים ופוטנציאלים ואופטימיזציה מתאימה יכולים לשפר את המיקומים והביצועים של מונחים אלו.
קיימים כלים נוספים שניתן לראות בהם את הביטויים שהאתר שלכם כבר מדורג עליהם כמו למשל Aherf ו- Semrush שהזכרנו קודם לכן. אך הכלי הכי מומלץ ואמין הוא כמובן הכלי של גוגל: גוגל סרץ’ קונסול.
שיטה שביעית: זפו (ZEFOׂ)
הזפו הוא הכלי הפופולרי ביותר בשוק הישראלי למעקב שוטף של דירוג הביטויים שבחרתם להתמקד בהם בקידום האורגני. מדובר בכלי מאוד נוח עם ממשק בעברית ויש לו מגוון רחב של יכולות ופונקציונליות לצורכי קידום, מעקב ומחקר של ביטויי האתר. בין היתר הוא משמש ככלי עבור מחקר מתחרים נוח וידידותי.
כשאנו מדברים על השימוש בזפו עבור מחקר מתחרים, היתרון הגדול בזפו זו העובדה שיש לו מיקוד בשוק הישראלי ויכול לאתר מתחרים ישירים ששום כלי אחר לא יכול לאתר כמוהו והסיבה לכך היא שיש לו בסיס נתונים פנימי של כל הלקוחות שלו והוא יודע בדיוק על איזה ביטויים הם ממקדים את הקידום של כל אחד ומכאן נשאר לו רק להצליב בין הדטאות ולעשות “Match” בין המתחרים השונים.
מחקר ביטויי המתחרים מהווה מידע חשוב וחיוני לביצוע מחקר מילות מפתח שלכם כי כך תוכלו לנתח וללמוד מן המתחרים הישירים שלכם ולהגיע לתובנות רבות בבחירת הביטויים הרלוונטים לפעילות העסקית שלכם.
בזפו ישנו גם כלי מדהים של מחקר מילות מפתח שבעזרתו ניתן לבדוק הרבה מעבר לנפחי חיפוש, אלא גם את מדרג התחרות של הביטויים כמו כמות הפעמים שהביטויים מופיעים אצל המתחרים בתוצאות החיפוש, בכותרות ובתוכן העמודים. ניתן גם לראות מיקומים התחלתיים של הביטויים שהאתר מדורג עליהם (במידה ומדובר באתר שכבר מאונדקס בגוגל) וגם תוכלו לראות על איזה עמודים באתר הם מדורגים בפועל. מדובר בנתונים קריטיים לביצוע מחקר מילות מפתח חד ומקצועי.
איך עושים מחקר מילות מפתח לבלוג של אתר מכירות?
מלבד ביצוע מחקר מילות מפתח עבור ביטויים מכווני מוצרים, אתם גם צריכים לעשות קצת מחקר עבור בלוג האתר. מומלץ לבצע זאת בנפרד שכן אין מדובר על אותה אסטרטגייה.
כל עסק אינטרנטי צריך בלוג. במקרה של חנות איקומרס, הבלוג שלכם יעזור לכם בדברים הבאים:
-
בניית קישורים פנימיים שיחזקו את עמודי המוצרים וקטגוריות המוצרים.
-
תוכן טוב בבלוג האתר שלכם יכול לשמש אתכם עבור קמפיינים במדיה החברתית.
-
אם תוכן הבלוג נותן ערך אמיתי תוכלו לגרום לאתרים אחרים לקשר אליכם וכך תשפרו את סמכות הדומיין שלכם.
-
זוהי דרך נהדרת להראות לגולשים ולגוגל שהאתר שלכם מתעדכן ומתחדש כל הזמן.
-
זוהי דרך יעילה מאוד לתקשר עם הלקוחות שלכם ולתזכר אותם שאתם קיימים, על ידי כך שתשלחו אליהם תוכן שמעניין אותם כמו טיפים, מידע חדש, מדריכים ועוד…
-
הכי חשוב: בעזרת הבלוג תוכלו להתברג על מגוון ביטויים בנושאים ישירים ועקיפים לתחום האתר שלכם.
בעת שתחפשו מילות מפתח עם זנב ארוך למוצרים ולעמודי הקטגוריות שלכם, בוודאי תיתקלו גם בלא מעט מילות מפתח שיכולות להיות מושלמות לפוסטים בבלוג.
חישבו על קהל היעד של האתר שלכם, אילו שאלות הם שואלים? מה מעניין אותם לדעת?
כדי להפוך את התהליך לקל יותר, תוכלו להשתמש במסננים של תוכנת Ahrefs או Semrush כדי לנסות לצוד מונחים שגולשים מחפשים. לדוגמא ביטויים הכוללים מילות מפתח כמו “איך” או “למה”. אנשים אוהבים לקרוא מאמרים על איך לעשות דברים.
כמו כן, ניתן להגדיר את מספר מילות המפתח בין 5 ל- 8 מכיוון שאנחנו באמת צריכים לראות מילות מפתח עם זנב ארוך ולכן מומלץ לחפש בטווח זה.
כפי שניתן לראות בדוגמא הבאה של הביטוי: “נעלי ספורט”
מה יש לקחת בחשבון בעת בחירת ביטויים לקידום?
טעות נפוצה אצל רוב האנשים שעושים מחקר מילות מפתח היא שהם מתמקדים ונותנים חשיבות אך ורק לנפחי החיפוש של הביטויים. נפח החיפוש הוא אמנם פרמטר חשוב בתהליך המחקר אך זה רק קריטריון אחד מתוך רבים.
השיקול הראשון בעת בחירת מילות מפתח הוא בראש ובראשונה הרלוונטיות של הביטויים בהתאם לזהות הכללית של האתר ובפרט לקטגוריות ולמוצרים שיש לנו להציע לגולשים. נפחי החיפוש הם בעצם הביקוש והמתחרים שלכם על אותו הביטוי הם בעצם ההיצע. כמו בכל דבר בחיים, הכל פונקציה של ביקוש מול היצע.
לכן אם אנחנו בוחרים בביטוי שיש לו נפח חיפוש גבוה אבל התחרות על הביטוי גם מאוד גבוהה, במקרים מסוימים לא יהיה כדאי להתמקד בביטוי זה. בדרך כלל ביטויים גנריים הם הביטויים עם נפחי חיפוש גבוהים ועם תחרות גדולה. במידה ואתם אתר בתחילת דרכו מומלץ שתבחרו ביטויים פחות תחרותיים, על מנת שתצליחו להיות מדורגים עליהם יחסית מהר ובכך תחזקו את התשתית האורגנית שלכם ובמקביל תצליחו להניע את הפעילות של האתר תוך חודשים בודדים.
לעומת זאת, במידה ויש לכם אתר ותיק שכבר מדורג על לא מעט ביטויים, כדאי לכם לשקול דווקא כן לנסות ולהתברג על ביטויים תחרותיים אלו. יש לזכור שגם אם מדובר על אתר חזק, ברגע שאתם בוחרים ביטוי תחרותי ואתם כן מצליחים להיות מדורגים טוב עליו, סביר להניח שתצטרכו להיות במאבק מתמיד מול המתחרים כדי לשמור על מיקומכם ולא להתדרדר בתוצאות החיפוש.
ביצוע מחקר מילות מפתח מקצועי דורש להפעיל הרבה שיקול דעת ולהצליב המון נתונים במקביל על מנת להגיע לתובנות ולקבל החלטות נכונות. על קצה המזלג ריכזנו עבורכם את הפרמטרים המרכזיים שיש להתייחס אליהם:
-
רלוונטיות – מדובר בקריטריון הכי חשוב. תנסו להבין מהי כוונת הגולש ומה הוא מצפה לראות כאשר הוא מקליד את שאילתת החיפוש ותוודאו שיש לכם באתר עמוד תואם.
-
נפחי חיפוש – כמות החיפושים החודשיים על אותה שאילתה (ממוצע חודשי של 12 חודשים אחרונים).
-
מיקום התחלתי – במידה ומדובר באתר שכבר מדורג.
-
תחרות בתוצאות חיפוש – כמות הפעמים שהביטוי מופיע בתוצאות החיפוש.
-
תחרות בתוצאות כותרת – כמות הדפים באינדקס של Google שמילת המפתח מופיעה בכותרת (title) שלהם.
-
תחרות בתוצאות דף – כמות הפעמים שהביטוי מופיע בעמודים מאונדקסים ב-Google.
-
מגמות – האם מדובר בביטוי יציב, מתחזק או שבמגמת עלייה. יש ביטויים עונתיים שיש להם פיקים שמעלים את ממוצע נפח החיפוש.
-
תחרות בממומן – הרי אנחנו מתחרים על אותה זירה בסופו של דבר.
-
ניתוח תוצאות החיפוש – גיוון התוכן המופיע בתוצאות החיפוש, לנתח איך גוגל מתייחס ומבין את הביטוי…
-
המתחרים על אותו ביטוי – ככל שיש מתחרים חזקים שעולים בעמודים הראשונים זה אומר שיהיה לנו קשה יותר להתברג על הביטוי ולתחזק את המיקום.
מה לגבי מחקר של ביטויים לוקאליים לאתרי מכירות?
כאשר מדובר באתר מכירות, בעת בחירת הביטויים יש לקחת בחשבון את אזורי המשלוח. זאת אומרת שאם אתם עושים משלוחים בסקטור מצומצם, עדיף שתמקדו את אסטרטגיית הקידום בעיקר על מגוון וריאציות של ביטויים לוקאליים שיביאו גולשים פוטנציאלים שיוכלו בפועל לבצע הזמנות. הרי אם אתם עושים משלוחים באיזור רחובות והסביבה הקרובה וגולש פוטנציאלי המתגורר בחיפה נכנס לאתר שלכם, מצא את המוצר שרצה לרכוש, מתחיל תהליך רכישה ואז מגלה שאין לכם משלוחים לאזור שלו, מתוקף כך יווצרו שני דברים:
1. לא תצליחו להפוך את הגולש ללקוח.
2. יווצר תסכול לגולש, דבר שיפגע במוניטין המותג.
בחירת ביטויים לקידום עמודי מוצר
קידום עמודי מוצר יכול לעיתים להיות מאוד אסטרטגי ולהניב הרבה רכישות באתר, כי הרי אנחנו בעצם יכולים להציע לגולש עמודים ממוקדים בדיוק בהתאם לכוונת החיפוש שלו ועוד כאשר יש לו כוונת רכישה גבוהה יחסית.
בעת מחקר מילות מפתח שתעשו, במקרים מסוימים תגלו שיש הרבה ביטויים ממוקדים מוצרים ספציפיים, אפילו ממש דגמים של מוצרים שיש להם נפחי חיפוש גבוהים אך תחרות נמוכה. זאת אומרת שיש הרבה גולשים שמחפשים את המוצרים האלו (דרך אותם ביטויים) אך בפועל אין הרבה מתחרים שמקדמים אותם. לכן אם תקדמו את הביטויים האלו יהיה לכם סיכויים גבוהים לעלות מהר בתוצאות החיפוש ומתוקף כך לקבל לאתר שלכם תנועת גולשים עם כוונת רכישה. פתרון זה יכול להיות מצויין באסטרטגיית הקידום שלכם אך הוא יכול להתקיים רק במידה ומדובר במוצרים שיש לכם אותם באופן קבוע באתר לאורך זמן מבלי שהם עלולים לרדת מהמלאי.
בחירת ביטויים לקידום מותגים
המותגים בנו את עצמם לאורך הזמן והפכו להיות סמכותיים בקרב הצרכנים בזכות כך שהם יצרו אמון בעיניי הגולשים והוכיחו שהמוצרים שלהם איכותיים. לכן גם כאן ניתן לראות שיש הרבה גולשים שמחפשים במנועי החיפוש מגוון וריאציות של ביטויים הקשורים למותגים אהובים כולל מוצרים ודגמים ספציפיים.
ביטויים אלו יכולים להיות מאוד רלוונטיים לאסטרטגיית הקידום שלכם כי מדובר בגולשים שיודעים מה הם רוצים, סומכים כבר על המותג ולכם נשאר רק להציע להם את מה שהם רוצים על מגש.
טיפ קטן: כאשר אתם עושים מחקר מילות מפתח על שמות של מותגים מומלץ שתחפשו גם בעברית וגם באנגלית כולל ניסוחים שונים כי הגולשים מחפשים וכותבים באופן שונה את אותם מותגים שהם מחפשים.
לדוגמא: “מזגן תדירן”, ‘מזגן תדיראן’, “מזגן tadiran”
לסיכום:
מחקר מילות מפתח עבור אתר סחר שונה ממחקר מילות מפתח רגיל. מחקר מילות מפתח דורש עבודה יסודית, סיזיפית ונדרשת הבנה רחבה בתחום זה.
כשאתם מבצעים מחקר מילות מפתח לאתר מכירות, המטרה העיקרית שלכם היא:
-
לגלות את מילות המפתח בפועל שלקוחות משתמשים בהן כדי לחפש מוצרים ספציפיים.
-
להבדיל בין מילות מפתח גנריות, למילות מפתח זנב ארוך ומילות מפתח עם כוונת קניה ישירה.
-
למצוא את נפח החיפוש של מילות מפתח אלה.
-
למצוא מילות מפתח ומונחים קשורים שתוכלו להשתמש בהם עבור בלוג האתר שלכם.
-
לגלות ולהבין כמה שיותר את הנישה שלכם. מכיוון שבמהלך תהליך מחקר המילים, אתם תבקרו באתרי האינטרנט של המתחרים שלכם.
וודאו תמיד שאתם לא מסתכלים רק על מילות המפתח, אלא שימו לב לדברים אחרים כמו מספר המוצרים הכוללים, תכונות האתר, טכניקות השיווק בהן הם משתמשים וכו’. זה יעזור לכם בהחלטה מה כן כדאי ללמוד מהמתחרה ומה פחות.
תזכרו שלבסוף זו פונקציה של תחרות ואם אין לכם יתרון יחסי בקטגוריה או מוצר מסוים ביחס למתחרים שלכם, כמו למשל, כמות המוצרים, מחיר ועוד, אולי יהיה עדיף לכם להתביית על ביטויים בהם היתרון שלכם גדול יותר.
לאחר שתסיימו עם שלב חשוב זה של מחקר מילות מפתח מקיף המשלב שימוש בטכניקות שונות ומגוונות והעלאתם לטבלת גוגל שיטס או אקסל ושם תזינו באופן מסודר את כל הנתונים שאספתם על הביטויי שבדקתם, תחלקו אותם לקבוצות נושאים וכך אתם תרגישו שיש לכם תמונה ברורה של מילות המפתח הקשורות למוצרים שלכם. לאחר מכן תוכלו להמשיך לשלבים הבאים
טיפ קטן: לאחר שהכל יהיה מסודר בטבלה, אל תהססו להשתמש בסננים של הטבלה כדי לרכז עמודים או נושאים של הביטויים השונים. שלבים אלה כוללים אופטימיזציה של המבנה ההיררכי של האתר, אופטימיזציה של כותרות המוצרים ודפי הקטגוריות שלכם ועוד. צוות מחקר מילות המפתח של Eshop ישמחו לקחת את הפרויקט שלכם בשתי ידיים ולבצע עבורכם מחקר מילות מפתח מקיף ומקצועי הכולל את כל הטכניקות הכתובות במאמר זה והרבה יותר.
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מידע מלא בנושא.


