פרסום ביוטיוב לאתרי מכירות

יוטיוב היא לפני הכל מנוע חיפוש לכל דבר. כמו כן, ביוטיוב התחרות על ביטויים לא ממש גבוהה, אי לכך הסיכוי להתברג במילות מפתח אסטרטגיות לעסק שלכם אפשרית בהחלט.חשוב לדעת שאם אדם נחשף למוצר או שירות שאתם מציעים כמו: המלצה, פרסום פייסבוק, חיפוש בגוגל או אחר, ישנה סבירות גבוהה שהוא יחפש מידע על המוצר או המותג שלכם גם ביוטיוב, מכיוון שלפני שאדם לוקח החלטה לבצע רכישת מוצר או שירות כלשהו הוא בודק בין 4-5 מקורות מידע אמינים נוספים ויוטיוב כמובן ביניהם.אנו ממליצים לכם להצטרף למגמה העולה ומתחזקת של צריכת תוכן בוידאו. כמו כן, יש לקחת בחשבון שיוטיוב הוא האתר השני הנצפה ביותר אחרי גוגל, לכן יש סיכוי טוב שאתם מבזבזים שעות מזמנכם בצפייה בסרטונים שונים, בין אם זה סרטוני פנאי או סרטוני הדרכה ביוטיוב. יוטיוב משלבת את התכונות המדהימות של המדיה החברתית יחד עם תנועת החיפוש המאסיבית ודירוג התוכן של גוגל, מה שהופך אותה לפלטפורמה די ייחודית בפני עצמה.
🎓 השאלה הנשאלת:
איך אתם יכולים למנף את אתר האיקומרס שלכם באמצעות Youtube?
ובכן, יש הרבה אסטרטגיות וטקטיקות שיווק ב- YouTube שניתן להשתמש בהן, חלקן כוללות אופטימיזציה של סרטונים למנועי חיפוש, השקעה במודעות ותקשורת עם משפיענים.אז אם אתם כאן כדי לדעת איך שיווק ביוטיוב עובד, המשיכו לקרוא את המאמר.
מהו שיווק ביוטיוב?
שיווק ביוטיוב כרוך בהעלאת תוכן וידאו ליוטיוב כדי לחשוף את העסק שלכם לקהל היעד הרצוי. בדרך כלל מדובר על תוכן וידאו שמדריך, מספק ערך ומעודד לקוחות פוטנציאליים לקנות את המוצרים שלכם. הרבה עסקי איקומרס משקיעים אחוז משמעותי מתקציב השיווק, בהגדלת חשיפה בערוץ יוטיוב מפני שיש לו פוטנציאל תנועה משמעותי שיכול לגרום למינוף העסק שלכם.ב- Youtube ניתן לראות תוכן בעל ערך מוסף ותוכן משעשע שגורם לצופה לרצות להישאר בפלטפורמה. בסופו של דבר, כאשר משתמשים ביוטיוב למטרות בניית מיתוג ושיווק העסק הדיגיטלי, הדבר החשוב ביותר הוא בניית קהל מעורב שנקשר ואוהב את המותג שלכם.
מדוע כדאי לעסק איקומרס להשקיע בשיווק ביוטיוב?
ראשית, יוטיוב היא פלטפורמה עצומה. כאשר אתם מחליטים שלא להעלות סרטונים ל- Youtube, אתם מפסידים נתח משמעותי מהעוגה. בהתחשב עד כמה הפלטפורמה ענקית, אין ספק שתוכלו למצוא את קהל היעד שלכם ביוטיוב.
הסיבות להשקעה בשיווק ערוץ Youtube הן רבות:
↩ ההערכה היא ש- 82% מהטראפיק העולמי יגיע מהזרמת תכני וידאו.
↩ קל יותר להשיג דירוגים ביוטיוב מאשר בגוגל (כל עוד אתם עושים זאת בצורה מקצועית וטובה).
↩ 68% ממשתמשי YouTube צופים בסרטונים כדי לקבל החלטת קנייה. אלה חדשות נהדרות לעסקי איקומרס!
↩ כמות העסקים הקטנים המשקיעים בפרסום הוכפלה בשנתיים האחרונות.
↩ בניית ערוץ Youtube נותנת לכם מקור תנועה נוסף שיכול להגדיל במהירות את העסק שלכם.
אז אם יש לכם את הזמן והתקציב ליצור מינימום סרטונים איכותיים, יוטיוב יכולה להיות רעיון מצוין עבורכם על מנת להרחיב את כמות החשיפה שלכם.
אז מאיפה מתחילים לשווק את אתר המכירות ביוטיוב?
הפעלת ערוץ Youtube יכולה להראות מפחידה, עולות מחשבות כמו: מה יקרה אם אף אחד לא יצפה בסרטונים שלכם או מה נעשה אם לא תראה תוצאות בחודשים הראשונים…אם תבצעו את שלושת השלבים האלה ותשמרו על עקביות, למרות הכשלונות שאתם עלולים לחוות בתור התחלה, בסופו של דבר תראו הצלחה.
👈 שלב 1. בניית אסטרטגיית שיווק תוכן
הדרך המהירה ביותר לכישלון בשיווק Youtube היא על ידי יצירת סרטונים אקראיים ולא מתוכננים לצורכי פרסום. אתם חייבים שיהיו לכם מטרות ותכנון אסטרטגיה לפני לשפוך תקציבים בלי סוף.
אז ראשית, עליכם לענות על כמה שאלות מפתח:
1. מיהו קהל היעד שלכם?
2. מה קהל היעד שלכם רוצה לדעת לפני שהוא מחליט לקנות את המוצרים שלכם?
3. איך אתם יכולים למצב את המוצרים שלכם כפתרון לבעיות של קהל היעד שלכם?
4. מהי הפעולה הבאה שהקהל שלכם צריך לבצע לאחר צפייה בסרטונים שלכם?
כדי להגיע לתובנות מהירות יותר תוכלו להסתכל איך המתחרים שלכם מבצעים זאת. האם הם מצליחים בזירה זו? האם הם לא ממש מוכרים ביוטיוב? מה יכולתם לעשות טוב יותר מהם?בהתאם לתובנות שלכם, תוכלו לפנות לחברה ליצירת ועריכת סרטונים או לבצע זאת בעצמכם (פחות מומלץ) ולגשת להכנת מספר סרטונים ייעודיים ליוטיוב.
🧐 טיפ של Eshop:
צרו מסמך שעונה על כל השאלות ועשו סיעור מוחות של רעיונות יחד עם צוות החברה, בני משפחה ואנשים שמכירים את העסק שלכם.
👈 שלב 2. צרו ערוץ יוטיוב והעלו לשם את הסרטונים שלכם
לאחר שטוויתם את דרככם, התחילו לנקוט פעולה. צרו ערוץ מותג, השלימו את הגדרות הפרופיל שלכם והתחילו ליצור תוכן.
אלה הם סוגי התוכן שמומלץ להתחיל איתם:
1. תוכן ‘איך עושים?’ – שמדגים מה אתם יכולים לעשות עם המוצרים שלכם.
2. סקירות מוצרים – שבהן אתם משווים את המוצרים שלכם עם חלופות דומות בשוק.
3. הדרכות – כיצד לבחור את המוצר הנכון עבור מטרה ספציפית.
4. שאלות נפוצות – עם תשובות לגבי דברים שאתם נשאלים לגביהם בדרך כלל בחנות פרונטלית או בטלפון.
5. הצגת מוצרים חדשים – סרטונים המציגים את התכונות והיתרונות של המוצר החדש.
בואו ניקח לדוגמא אתר למכירת אופניים: “מצמן את מרוץ”. הם מציגים בערוץ היוטיוב שלהם הדרכות לבחירת אופניים, מציגים את הסניף הפרונטלי, הדרכות לתחזוק האופניים ועוד…וכן, למרות הערך החינמי שהם נותנים בערוץ היוטיוב שלהם, יש להם אתר למכירת אופניים, חלקי חילוף לאופניים וציוד נוסף. בעזרת ערוץ היוטיוב שלהם הם ממתגים את עצמם כמומחים לאופניים וכך הלקוחות הפוטנציאלים מן הסתם יעדיפו לרכוש אצלם.
👈 שלב 3. קדמו את הסרטונים שלכם ב-YouTube ומחוצה לו
דבר אחד שאתם חייבים לעשות מיד לאחר עליית סרטון חדש ליוטיוב, הוא פרסום ממומן שלו.הסיבה היא פשוטה. אתם לא יכולים לצפות שאנשים יבואו אליכם לבד ומעצמם, במיוחד בתחילת הדרך.
על מנת להגדיל את הקהל שלכם מהר ככל האפשר. הנה כמה שלבים שמומלץ שתבצעו:
1. שתפו את הסרטון החדש עם הקהל החברתי שלכם. כאשר אתם שולחים את הסרטון, הימנעו מהעתקת כותרת הסרטון, במקום זאת, כתבו משפט קליט ומסקרן שילהיב אנשים לצפות בסרטון שלכם.
2. שלבו את סרטון הוידאו שלכם באתר, בקטגורית הבלוג בתוך מאמר העוסק באותו נושא. אם אין לכם כזה, תנסו או לשנות את ייעוד הסרטון כך שיתאים למאמר אחר שיש לכם בבלוג או שפשוט תכתבו פוסט חדש בנושא המבוקש.
3. שילחו דואר אלקטרוני עם הסרטון לרשימת התפוצה שיש לכם. כתבו הודעה משכנעת שנותנת לקהל שלכם סיבה לצפות בה.
4. הצטרפו לקהילות פייסבוק שבהן קהל היעד שלכם מתאסף. השתתפו בדיונים וענו על שאלות. רק כאשר זה רלוונטי ביותר שילחו קישור לסרטון שלכם.
5. בסרטונים עתידיים שתכינו, עיינו בסרטונים האחרים שכבר הכנתם וקשרו קישור פנימי לסרטון החדש. תוכלו לעשות זאת דרך תוכן הסבר הכתוב תחת הסרטון.
6. חשפו מחדש את הסרטונים שלכם בפוסטים בפייסבוק, סיפורי אינסטגרם, פודקאסטים. חשפו את התוכן שלכם בערוצים שונים ומגוונים.
ככלל, גם אם תקדישו שעות על גבי שעות להגדרות קידום הסרטון החדש שלכם ותפוצה שלו, בסופו של דבר, התוצאות יגיעו במהרה וישאו פרי. זו הייתה ההקדמה שלנו שנותנת לכם להבין כיצד מומלץ לכם לגשת לנושא של קידום סרטונים ביוטיוב. כעת נביא לפניכם פרקטיקות יעילות שתוכלו ליישמן בפועל.
9 שיטות מומלצות לשיווק עסק מכירות אינטרנטי ביוטיוב
1. התמקדו בבניית קהל
על מנת להרחיב ולהגדיל את ערוץ ה- Youtube לא מדובר רק על העלאת סרטונים, קבלת תנועה ומכירת המוצרים. מדובר בבניית קהל שילווה אתכם לטווח הארוך.אם אתם לא שמים את הצרכים של הקהל שלכם במקום הראשון, אז במוקדם או במאוחר, אתם תמצאו את עצמכם עם קומץ צפיות. לכן הדבר החשוב ביותר שעליכם לשים מנגד עיניכם הוא הקהל שלכם והצורך שלו.
🧐 אז איך עושים את זה?
↩ בססו את האסטרטגיה שלכם על שאלות שעלולות לצוף לקהל שלכם.
↩ צרו סרטונים שמשיבים לשאלות אלו (שאלות ותשובות).
↩ השיבו תמיד (ובזמן) לתגובות וענו על שאלותיו. גירמו לקהל שלכם להרגיש שאתם שם בשבילו, שאתם מקשיבים לו.
↩ ערכו סקר ובו תשאלו מה הם היו רוצים לראות בסרטונים הבאים.
↩ מומלץ לערוך הדגמה / הדרכה בשידור חי, תוך כדי דאגו תמיד לקרוא את ההערות ולהשיב להן.
↩ אל תחשבו על לבנות רשימת קונים. בנו קהילה.
2. תזמנו את הסרטונים שלכם בלוח שנה
התזמון של העלאת תכני הוידאו שלכם הם מאוד חשובים.יצירת גאנט לצורכי העלאת הסרטונים לא רק תעזור לכם להיות מאורגנים מבחינת זמנים ולהגדיר תאריכי יעד. זה יאפשר לכם למטב את לוח הזמנים לפרסום לקבלת תפוצה ומעורבות מירביים.ראשית, עליכם להבין מהם הימים והשעות שהסרטונים שלכם נוטים לקבל יותר צפיות ואינטראקציות. כדי לגלות זאת, אתם יכולים להיכנס לכלי ניתוח של YouTube ולהסתכל על נתוני הקהל שלכם. שם תוכלו לראות מתי הצופים שלכם משתמשים ב- Youtube, נתונים דמוגרפיים אחרים כגון מגדר, מיקום גיאוגרפי וכו’. נתונים אלו חיוניים מכיוון שבזכותם תוכלו לתזמן את הסרטונים שלכם על מנת שיופיעו בדיוק כשהם נמצאים בפלטפורמה. לבסוף, אתם יכולים לתזמן את הסרטונים שלכם מראש בסטודיו היוצרים של יוטיוב.
3. בצעו אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש
אם אתם רוצים שימצאו אתכם ב- Youtube, עליכם לנסות להתברג על מילות מפתח בעלות ערך בתחום שלכם. מומלץ שתהיה לכם אסטרטגיית SEO בעת העלאת סרטונים, אחרת המתחרים יעברו אתכם ואת זה אתם בטח לא רוצים.מדברי יוטיוב, עליכם להתמקד במקסום הרלוונטיות לנושא (מילות מפתח בכותרות, בתגיות ובתיאור), במעורבות של הצופים שלכם (לייקים, תגובות ושיתוף) ובאיכות התוכן.
לשם כך, עליכם לערוך תהליך מוקפד של SEO:
↩ מחקר מילות מפתח
הצעד הראשון הוא למקד מילות מפתח בעלות ערך.בניגוד לרשת החיפוש של גוגל שעבורו ניתן לראות נפחי חיפוש ועוד נתונים על מילות מפתח בעזרת “הכלי” לתכנון מילות המפתח”, לא ניתן בכלי הזה לבדוק את נפחי החיפוש הרלוונטיים ליוטיוב.לכן, ניתן להשתמש בכלים חיצוניים בתשלום כמו AHREF למשל שנותנים לנו נתונים משוערים שניתן להתבסס עליהם. ההימור הטוב ביותר הוא להסתמך על הצעות החיפוש של Youtube. כדאי גם לבדוק מגמות ב-Google Trends, ונתוני מתחרים.
🧐 טיפ אישופ:
מומלץ להפעיל שיקול דעת ובמידה ואתם רואים שיש נפחי חיפוש משמעותיים בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל שמיועד לכאורה לרשת החיפוש, עדיין תוכלו לעיתים קרובות להתבסס על הנתונים האלה בהתאם לביטוי. למשל ביטויים זנב ארוך, ביטויים שהם בסגנון שאלה, ביטויים שקשורים להדרכה, ביטויים שקשורים לתפעול טכני של מוצר וכו, סביר להניח שיהיה להם גם חיפושים משמעותיים ביוטיוב. חשוב שתבינו מה היא כוונת הגולש כאשר הוא מחפש ביטויים הקשורים לפעילות שלכם ותנסו לדמיין איזה סוג של תוצאת חיפוש הוא מצפה למצוא. במידה ואתם מבינים שהוא עלול לצפות בתוצאה בסגנון סרטון, אז לכו על זה.
↩ ניתוח מתחרים
יוטיוב היא פלטפורמה תחרותית, ממש כמו גוגל.ביצוע בדיקה ומחקר מתחרים ייתן לכם תובנות והזדמנויות לעלות ולטפס על עמוד תוצאות החיפוש של Youtube.התחילו באיסוף רשימה של מתחרים, בצעו ניתוח SWOT עבור כל אחד מהם. SWOT כולל פירוט החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים כדי להבין ולהכיר את המתחרים ביחס אליכם.תהליך זה יאפשר לכם להכין אסטרטגיות ורעיונות כדי לקבל יתרון על פני המתחרים שלכם.
↩ מיטוב כותרות ותיאורים של סרטונים
עכשיו שאתם יודעים באילו מילות מפתח מומלץ לכם להתמקד, הפכו את הכותרות ותיאורים של הסרטון שלכם לרלוונטיים ככל האפשר לשאילתת החיפוש.תוכלו לעשות זאת על ידי שילוב מילות המפתח העיקריות, הוספת וריאציות ועל ידי כך שתציינו למי מיועד התוכן (ומכאן החשיבות של מחקר קהלים).זכרו שהכותרת והתיאור הם הדברים הראשונים שצופים שלכם יקראו, לכן חיוני למטב אותם כדי למקסם את המעורבות.
↩ הוסיפו תגיות
Youtube מאפשרת לכם להוסיף לתוכן תגיות, על מנת שהאלגוריתם יבין על מה מדבר הסרטון שלכם.בעת בחירת תגיות, מומלץ לכלול את מילות המפתח המרכזיות שבחרתם ואת כל מה שרלוונטי לתוכן. שימו לב: Youtube עשוי להשעות את הסרטון שלכם אם הוא יגלה שאתם מוסיפים תגיות לא רלוונטיות.
↩ הוסיפו לסרטון כתוביות
הדרך הטובה ביותר עבור האלגוריתם להבין את התוכן שלכם היא באמצעות כתוביות.הרי אלגוריתמים עדיין לא יכולים לצפות בסרטונים וכאשר אתם מכניסים קובץ SRT לסרטונים שלכם, אתם נותנים מידע נוסף לאלגוריתם כדי לעבד ולהבין את התוכן שלכם.
↩ הוספת כרטיסי מידע ומסכי קצה
כרטיסי מידע הם בעצם היפר-קישורים (לינקים) של Youtube בעזרתם אתם יכולים להציג תוכן בתור סרטון, פלייליסט, ערוץ או קישור ואתם יכולים להשתמש בהם כדי לשלוח צופים לסרטונים אחרים או לאתר שלכם.מסכי קצה הם הפאנל האחרון של הסרטון שבד”כ מזמין את הצופה להירשם כמנוי או לצפות בסרטונים נוספים. מסתבר ששני אלה הם גורמי רלוונטיות ואיכות עבור האלגוריתם. Youtube מעודד את השימוש בשני האלמנטים הללו כדי למקסם את המעורבות וזמן השהות באתר.
↩ הוספת תמונה ממוזערת מותאמת אישית
תמונות ממוזערות הן התמונות שאתם רואים כתצוגה מקדימה של סרטוני יוטיוב לפני שאתם לוחצים עליהם. תמונה ממוזערת טובה יכולה להשפיע באופן דרמטי על הקליקים והתצוגות שתקבלו. למעשה, Youtube אומרת ש- 90% מהסרטונים בעלי הביצועים הטובים ביותר כוללים תמונות ממוזערות מותאמות אישית. זה די ברור שאנשים מחליטים במה לצפות על סמך התמונה הממוזערת. כשאתם מאמתים את חשבון YouTube שלכם, אתם יכולים להוסיף תמונה מותאמת אישית שמתמרצת אנשים לצפות בסרטונים שלכם. הרזולוציה המומלצת לכך היא 1280×720 פיקסלים, קחו זאת בחשבון לפני עריכת התמונות הממוזערות שלכם וודאו שהיא נראית טוב במכשירים שונים.
4. השלמת הגדרות פרופיל YouTube
כדי להפגין סמכות ואמינות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם (ולאלגוריתם כמובן), עליכם להשלים את הגדרות הפרופיל YouTube שלכם. פרופיל טוב יבדל אתכם באופן מיידי מחובבנים וישים אתכם בעמדה נהדרת כבר בהתחלה. להלן האלמנטים השונים שעליכם למטב בפרופיל שלכם:
שם: זהו השם שהצופים שלכם יראו בעת הצפייה בסרטונים. כסטנדרט, אתם יכולים פשוט להשתמש בשם המותג שלכם, אבל אם אתם רוצים להיות יצירתיים, אתם יכולים לתת שם ספציפי יותר לסוג התוכן שאתם מפרסמים.
תמונת פרופיל: גוגל ממליצה להעלות תמונה מרובעת או עגולה בגודל 800×800 פיקסלים. השימוש בלוגו של החברה שלכם יכול להיות מצויין בתור סמל.
כרזה: זוהי תמונה בגודל 2560×1440 פיקסלים המוצגת בחלק האחורי של הפרופיל שלכם. הפכו אותו למושך לעין ובדגש על הויזואליות של המותג שלכם.
תיאור: מדובר על הסבר קצר אודות סוג התוכן שהקהל שלכם ימצא בסרטון. שימו לב שהאלגוריתם של YouTube יסרוק את תיאור הסרטון שלכם, אז נסו לכלול מילות מפתח רלוונטיות ככל האפשר.
טריילר: סרטון קצר (30 עד 60 שניות) שמראה במה עוסק הערוץ שלכם. השתמשו בטריילר כדי לעודד מבקרים להירשם לערוץ.
אתרים וקישורים חברתיים: הוסיפו קישורים לאתר ולפרופילים החברתיים של העסק בסקשן ‘אודות’ בערוץ שלכם. עודדו את הקהל לקיים אינטראקציה עם המותג שלכם בפלטפורמות מרובות.
5. מונטיזציה של ערוץ YouTube שלכם כראוי
זה לא משנה כמה מנויים וצפיות אתה מקבלים מהסרטונים שלכם. אם הם לא הופכים בסופו של דבר ללקוחות בפועל משמע, אתם לא מפיקים רווחים. כשמדברים על מונטיזציה, אין אנו מתכוונים לקבלת הכנסות ממודעות ממומנות, אלא על להוציא את הלידים והמכירות מבין שורות התוכן שאתם מציעים לקהל שלכם. בשונה מדירוג תוכן בגוגל, יוטיוב עובדת גם כפלטפורמת מדיה חברתית. אתם יוצרים פרופיל, מגדילים את כמות המנויים ומעלים סרטונים.
זה אומר: שאתם מוכרחים לשלב קישורים בצורה חכמה על מנת להוציא את הצופים מיוטיוב, כך שיעברו לאתר שלכם וירכשו.
🧐 איך תעשו זאת? לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם להפיק את המרב מהקהל שלכם:
↩ כשאתם מציגים את המוצרים שלכם בסרטונים, שלבו קישורים למוצרים לרכישה באתר שלכם. הזכירו זאת בסרטון, כדי לכוון את הצופים לרכישה.
↩ צרו תוכן שיעזור לאנשים לקבל החלטת קנייה (ביקורות על מוצרים, סקירת מוצרים, 10 המובילים), ושלבו קישורים למוצרים שלכם, כאשר הם רלוונטים לנאמר.
↩ צרו סרטונים למכירת מוצרים משלימים ללקוחות הנוכחיים שלכם.
↩ תוך כדי סרטון, שלחו אנשים לאתר שלכם ושלבו כרטיס מידע עם קישור כדי להקל עליהם לעשות זאת.
↩ פרסמו סיפורים אמיתיים של הלקוחות שלכם, הציגו את הסיפור שלהם, איך המוצר שלכם עזר להם ומה אנשים צריכים לעשות כדי להצליח להשיג את המוצר.
↩ טיפ אחרון – שלבו תמיד קריאה לפעולה. חשוב לומר לצופים שלכם מה עליהם לעשות אם הם נהנו מהסרטונים שלכם. בין אם להירשם כמנוי לערוץ שלכם, להשאיר תגובה או לעבור לאתר שלכם. עליכם לשלב את הקריאות לפעולה כחלק מהסרטונים שלכם ובתיאור.
הרעיון הוא לא בהכרח למכור את המוצרים שלכם בצורה אגרסיבית, אלא לבנות את המותג שלכם כמקור לסרטונים איכותיים המספקים פתרונות. אתם לא מעוניינים שהגולשים יצפו בסרטונים שלכם, יצאו ולא יחזרו. אתם רוצים שהם יתמכו בכם ויכניסו לתודעתם שאתם מציעים מוצרים מעולים.
6. יצירת פלייליסטים על מנת לעודד צפייה בסרטונים נוספים
אם אתם מוצאים את עצמכם יוצרים תוכן לסרטונים שנכללים באותה קטגוריה, אז כדאי שתצרו רשימת השמעה (פלייליסט). פלייליסטים לא רק מעודדים את הצופים לצפות בסרטונים נוספים, הם גם מגדילים את זמן הצפייה הכולל בערוץ שלכם, דבר שהופך אותו לאטרקטיבי יותר בעיני האלגוריתם.
אבל מה בעצם הופך פלייליסט למוצלח?
ובכן, בהתחשב בעובדה שהסרטונים שלכם יופעלו אחד אחרי השני באופן אוטומטי, צריך שתהיה התקדמות הגיונית של תכנים. אתם יכולים למשל לפרסם מדריכים מרמות מתחילים למתקדמים או לחלק סרטון ארוך לפרקים קטנים יותר. חשבו תמיד מה הקהל שלכם ירצה לראות אחרי הצפייה בסרטון הראשון ופעלו בהתאם.
7. שיתוף פעולה עם ערוצים אחרים או מובילי דעת קהל
בהתחשב בכך ש- 49% מהקונים באינטרנט נוטים יותר לסמוך על המלצות של מובילי דעה, שיווק משפיענים הוא יותר מסתם טרנד, זוהי אסטרטגיה לגיטימית להרחבת המודעות למותג שלכם.ב- Youtube, ניתן למנף את אתר האיקומרס שלכם על ידי שיווק משפיענים במספר דרכים.
↩ בקשו ממוביל הדעה לתת חסות למוצר שלכם באופן שמשתלב עם שאר הסרטון. ספקו קוד הנחה ייחודי כדי שתוכלו למדוד עד כמה הקמפיינים האלה צלחו או שניתן יהיה לשפרם בהתאם.
↩ שתפו פעולה עם משפיענים וצרו יחד סרטון מיוחד. זה ישים את המותג שלכם מול קהל המשפיענים באופן טבעי יותר.
↩ העניקו את המוצרים שלכם במתנה למשפיען, תנו לו להרגיש את יתרונותיו ואז בקשו את חוות דעתו. אם הוא מרוצה מהמוצר, בקשו ממנו לייצר סרטון המלצה או סקירת מוצר שתוכלו להשתמש בו לשיווק שלכם.
בעת בחירת משפיענים, אל תשכחו שהם חייבים לעמוד בשלוש דרישות:
↩ הם צריכים להיות רלוונטיים לנישה שלכם. לדוגמא, אם אתם מוכרים חלקי מחשב, משפיען גיימר מתאים בהחלט, מכיוון שהוא פונה לאותו קהל כמו הקהל שלכם.
↩ משפיען שיש לו מספיק עוקבים, ז”א קהל מספיק גדול כדי שיהיה שווה את ההשקעה.
↩ משפיען שיש לו קהל מעורב שיוצר אינטראקציה. אם המשפיען לא מצליח באמת להשפיע, אז מה עשינו?
8. פרסום ממומן ביוטיוב
השקעה במודעות Youtube היא רעיון מצוין, במיוחד עבור עסק שיש לו אתר מסחר, הסיבה היא התחרות נמוכה יותר. בשונה ממודעות פייסבוק, הפרסום ביוטיוב זול יותר, קל יותר לניתוח, ואין סיכון שיוטיוב ישעו לכם את החשבון. אך כדי ליצור סרטון טוב בצורה מהירה.
יש מספר דברים מינימליים שתצטרכו:
↩ צילום של המוצר. אל תשקיעו בזה יותר מדי בתור התחלה.
↩ תסריט וידאו כתוב היטב.
↩ אמן קריינות איכותי לקריינות התסריט.
↩ עורך וידאו כדי להרכיב הכל לסרטון אחד.
הכוח האמיתי של סרטוני היוטיוב הוא בקופירייטינג של התסריט הכתוב. אם אתם לא ממש חזקים בקופי ולא ממש יודעים איך לעשות כדי לכתוב קופי מנצח, מומלץ שתשכרו איש מקצוע בתחום שיכתוב זאת עבורכם.
בדקו מספר סרטונים שיצרתם, עד שתראו שאחד הסרטונים שלכם מקבל הרבה יותר אינטראקציות וצפיות מהשאר. אז, השקיעו בהפקת וידאו איכותית עבורו והתוצאות ידברו בעד עצמן. יצירת מודעות אינה מורכבת כפי שאתם בוודאי חושבים. בדיוק כמו עם פלטפורמות פרסום אחרות, אתם צריכים לעשות ניסיונות עד שאתם מוצאים את נוסחת הקסם.
על קצה המזלג: סוגי קמפיינים הניתנים לפרסום ביוטיוב
1. 📣 Skippable (ניתן לדילוג)
- אורך הסרטון המומלץ – 30 שניות (כדי לשלם על צפייה מלאה), ניתן גם קצר או ארוך יותר.
- מתי ניתן להעביר הלאה את הוידאו – לאחר 5 שניות.
- מתי מופיע – לפני / באמצע / אחרי הסרטון שבחרנו לראות ביוטיוב.
- כיצד נשלם – CPV תשלום של צפיה מלאה של 30 שניות או סרטון מלא (של פחות מ 30 שניות). התשלום יבוצע לאחר 30 שניות בסרטון שארוך יותר מ-30 שניות
- באיזה קמפיין ניתן לקדם אותו – בעיקר קמפיין מודעות ולידים.
- איפה מופיע – מודעות מוזרמות שניתן לדלג עליהן מופיעות בדפי הצפייה של YouTube, באתרים ובאפליקציות הפועלים כשותפי הווידאו של Google.
2. 📣 Non-Skippable (לא ניתן לדילוג)
- אורך הסרטון המומלץ – 15 שניות.
- מתי ניתן להעביר את הוידאו – לא ניתן להעביר אותו.
- מתי מופיע – לפני / באמצע / אחרי הסרטון שבחרנו לראות ביוטיוב.
- כיצד נשלם – CPM עלות ל- 1000 חשיפות וידאו.
- באיזה קמפיין ניתן לקדם אותו – בד”כ קמפיין מודעות למותג.
- איפה מופיע – מודעות מוזרמות שאינן ניתנות לדילוג מופיעות בסרטוני YouTube ובאתרים ובאפליקציות הפועלים כשותפי הווידאו של Google.
3. 📣 Bumper
- אורך הסרטון המומלץ – 6 שניות או פחות.
- מתי ניתן להעביר את הוידאו – לא ניתן להעביר.
- מתי מופיע – לפני / באמצע / אחרי הסרטון שבחרנו לראות ביוטיוב.
- כיצד נשלם – CPM – עלות ל- 1000 חשיפות וידאו.
- באיזה קמפיין ניתן לקדם אותו – בקמפיין של מודעות למותג ותפוצה.
- איפה מופיע – מודעות במפר מופיעות בסרטוני YouTube, באתרים ובאפליקציות הפועלים כשותפי הווידאו של Google.
הגדרות הקמפיין שרשמנו לעיל נשמעים לכם כמו סינית? אל דאגה, אנו פה על מנת להעלות עבורכם קמפיין יוטיוב מוצלח ועם כל ההגדרות הנדרשות! ב- Eshop יש לנו מחלקה המוקדשת כל כולה לשיווק ממומן ואורגני בפלטפורמות הפרסום השונות והמגוונות. צרו איתנו קשר בטופס הנ”ל ואנו נחזור אליכם עם כל הפרטים.
.
9. ניתוח הנתונים
חלק מהעניין בהתחלה זה להתנסות, להיכשל ולראות מה עובד. אחרי שהשקעתם מאמצים מרובים ב- Youtube כדי לבנות את הערוץ שלכם ולהגיע ליעדים שהצבתם לעצמכם, הגיע הזמן להעיף מבט ולנתח את נתוני הערוץ.קביעת המדדים החשובים שלכם תלויה ביעדים שלכם אבל באופן כללי, אתם תמיד צריכים לראות עליה בצפיות, כמות הנרשמים למנוי וכמות התנועה מיוטיוב לאתר.
🧐 איך בודקים את זה?
עברו אל Youtube Analytics כדי לעקוב אחר נתוני הערוץ שלכם, ביצועי סרטונים ספציפיים ונתוני הקהל שלכם. הנה כמה מדדים שכדאי לשים לב אליהם:
זמן צפייה: הסכום הכולל (בדקות) שהקהל בילה בצפייה בסרטונים שלכם. אתם יכולים לראות איזה סרטונים מקבלים יותר תשומת לב ובהתאם לכך תוכלו לשכפל את ההצלחה הזו עם תוכן דומה בעתיד או שתוכלו להחליט להשתמש בו בהמשך למודעות פרסום ממומנות. זכרו שזמן הצפייה הוא גורם דירוג, אז נסו לכוון גבוה ככל האפשר.
מקורות תנועה: אתם יכולים לראות מהיכן הצופים שלכם מגיעים ולהבין אילו פרסומים משיגים את התוצאות הטובות ביותר.
דמוגרפיה: בלשונית הקהל של דף ניתוח הנתונים, תוכלו לצפות בגיל ובמין של הצופים שלכם. הנתונים הדמוגרפיים יעזרו לכם להבין איזה סוג של אנשים צופים בסרטונים שלכם באופן קבוע ובהתאם לכך תוכלו לייצר מסרים מתאימים.
מיקום גיאוגרפי: האם יש צופים ממדינות אחרות שצורכים את התוכן שלכם? אם כן, בדקו אם הם מגיעים ממדינות עם שפה מסוימת והגדירו אפשרויות לכתוביות מותאמות בסרטונים שלכם עבורם.
דוח מעורבות: ראו אילו סרטונים משיגים את האינטראקציות הרבות ביותר ואילו משיגים לכם תוצאות טובות יותר. ניתן גם לראות אילו כרטיסי מידע, פלייליסטים ומסכי קצה הם המוצלחים ביותר.
בסופו של דבר, יעדי השיווק שלכם הם החשובים ביותר. כמה ROI אתם צריכים? כמה מכירות בחודש אתם צריכים להשיג כדי להיות רווחיים? כמה תנועה אתם צריכים לקבל מיוטיוב כדי להגיע ליעדי המכירות שלכם? אין דרך אחת שמתאימה לכולם לצורכי מדידת הצלחה.
צרו את ערוץ היוטיוב שלכם עוד היום!
הזמן הטוב ביותר ליצור ערוץ Youtube היה בעת הקמת החנות האינטרנטית שלכם. הזמן השני הכי טוב הוא בדיוק עכשיו. מעטים מבעלי המסחר האלקטרוני משקיעים ביוטיוב. אז אם תיישמו את כל מה שקראתם כאן בפועל, תהיו בנקודת פור על כל האחרים.אם תשמרו על עקביות, תלמדו שלא משנה כמה קשה זה יהיה בהתחלה, לעולם לא תצטערו על הוספת מקור תנועה נוסף לאתר שלכם. אז לכו וצרו חשבון Youtube לעסק שלכם.
ואם עדיין אין לכם עסק בדיגיטל והבאנו לכם חשק לבנות אתר איקומרס, אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן! Eshop עוסקים מזה 20 שנה בבניית אתרי מסחר אלקטרוניים. אנו נשמח לקחת חלק בהצלחה שלכם בדיגיטל, צרו קשר עוד היום לתכנון החנות האינטרנטית שלכם.













