מדריך למתחילים: קהלים מותאמים אישית בפייסבוק לאתרי מכירות


פייסבוק ממשיכה להיות פלטפורמת פרסום פופולרית ומוצלחת להפליא משתי סיבות עיקריות. ראשית, מדובר בפלטפורמת המדיה החברתית הגדולה בעולם, עם כמעט 2.5 מיליארד משתמשים פעילים. שנית, הוא מציע אפשרויות נרחבות לפילוח קהלים, דבר שיקל עליכם להציג את סוגי המודעות השונים שלכם בפייסבוק בפני האנשים שסביר ביותר שיקנו את המוצרים שלכם. אחת האפשרויות הטובות ביותר של פייסבוק עבור פרסום לקהל נישה היא קהלים מותאמים אישית בפייסבוק.
מהם קהלים בפייסבוק מותאמים אישית?
קהלים מותאמים אישית בפייסבוק הם קבוצות מוגדרות מאוד של אנשים שכבר יש להם או הייתה להם אינטראקציה עם העסק שלכם, בין אם מדובר על אלה שרכשו מהחנות שלכם או רק ביקרו באתר.
קבוצות אלה כוללות לקוחות קודמים ואנשים שביקרו באתר שלכם או התקינו את האפליקציה שלכם.
יתרה מכך, קהלים מותאמים אישית יכולים ליצור עבורכם קהלים דומים פוטנציאליים חדשים בעלי מאפיינים מרכזיים דומים לקהל הקיים והמוכר שלכם.
ככל שיהיה לכם יותר דטא על האנשים שאתם מפרסמים להם, כך הביצועים של המודעות יהיו טובים יותר, בוודאות. כשאתם משווקים לקהל מותאם אישית, אתם תדעו בדיוק מי רואה את המודעות ויהיה ניתן לשפר את המודעות בהתאם, זה יעזור לכם להגדיל את שיעורי ההמרה שלכם ולקבל החזר טוב יותר על ההשקעה.
יתרונות בניית קהלים בפייסבוק
קהלים מותאמים אישית בפייסבוק מאפשרים לכם לבחור מתוך מגוון פרמטרים כדי לקבל מידע ספציפי מאוד על האנשים שאתם מטרגטים אליהם. כתוצאה מכך, אתם יכולים ליצור מודעות ממוקדות ומוצלחות יותר.
לפניכם 6 סיבות מעניינות, למה בעצם כדאי לכם להשתמש בפילוח על ידי קהלים מותאמים אישית בפייסבוק?
1. הגדלת קהל הצופים שלכם בפייסבוק
קהלים מותאמים אישית יכולים לעזור לכם להגדיל את הקהל שלכם בפייסבוק. תוכלו ליצור קהל מותאם אישית של אנשים שנרשמו לרשימת הדוא”ל שלכם או ביקרו באתר שלכם לאחרונה ולאחר מכן להשתמש בקהל מותאם אישית זה כדי להציג מודעות המעודדות אנשים אלה לעקוב אחר העסק שלכם בפייסבוק.
2. שדרוג לקוחות קיימים
אתם יכולים להשתמש בקהלים מותאמים אישית כדי ליצור רשימה של אנשים שכבר רכשו ממכם באתר, כלומר הלקוחות הקיימים שלכם. אם יש לכם מוצרים רבים ומגוונים להציע ללקוחות שלכם, זוהי דרך מצוינת לשפר את מערכת היחסים המתמשכת עם הלקוחות שלכם. אם יש לכם מוצרים נלווים או אביזרים, הציעו אותם במודעה המטורגטת לקונים אחרונים. שימוש במבצע מיוחד המוגדר בזמן יעודד אותם לנקוט פעולה באופן מיידי.
3. התמקדות בגולשים פוטנציאלים שנטשו את עגלת הקניות
ישנן סיבות רבות מדוע אנשים נוטשים את עגלת הקניות שלהם. ברוב המקרים, הם פשוט היו עסוקים ולא קיבלו הזדמנות להשלים את הרכישה שלהם. אבל אם הם הוסיפו משהו לעגלה שלהם, יש סיכוי טוב שהם ירצו לקנות את המוצרים שבה. עקבו אחריהם בהקדם עם מודעת פייסבוק ממוקדת לפני שהם שוכחים או, גרוע מכך, יקנו את מה שרצו במקום אחר.
4. למכור למנויים פעילים
אנשים שמעולם לא שמעו על העסק שלכם הם האנשים שהכי קשה למכור להם. רובנו לא סתם נכנסים לאתר אינטרנט בפעם הראשונה וקונים משהו. אנחנו רוצים להכיר את העסק ולסמוך עליו קודם. לכן קשה למכור לזרים בפייסבוק. שפרו את יחס ההמרה שלכם על ידי התמקדות במכירה למנויים פעילים, האנשים שלא רק נרשמו לרשימת הניוזלטר, אלא גם פתחו בפועל את הודעות הדוא”ל שלכם. גולשים אלו לא רק שהם שמעו על המותג שלכם, הם אוהבים אותו מספיק כדי להירשם לניוזלטר שלכם ולקרוא באופן קבוע את מה שיש לכם לומר. נצלו זאת לטובתכם ופרסמו להם!
5. קבלת פידבק מלקוחות
פידבק הוא בעל ערך עצום לבעלי עסקים. קבלת פידבק קבוע יעזור לכם לוודא שהלקוחות שלכם מרוצים. יתרה מכך, משוב הוא מקור נהדר לרעיונות שיווקיים והשקת מוצרים חדשים המותאמים יותר לצרכי הלקוחות.
השתמשו בפייסבוק כדי לעקוב אחר לקוחות לאחר שהם מבצעים רכישה ובקשו מהם למלא סקר. אם אתם רוצים לשפר את הסיכויים להשלמת הסקרים שלכם, הפעילו תחרות כלשהיא או תנו מבצע בלעדי לממלאי הסקרים כדי לתמרץ זאת. בד”כ אנשים לא זזים מבלי לקבל איזשהו תמריץ, נדיר שזה קורה.
6. בניית רשימת הדיוור שלכם
בניית רשימת דיוור היא רעיון טוב לכל עסק באינטרנט. זוהי הדרך האמינה ביותר לשמור על קשר עם לקוחות פעילים ופוטנציאליים כאחד. ובעוד שבניית רשימות מתרחשת בדרך כלל באתר שלכם, אתם יכולים להשתמש גם בפייסבוק. על ידי טרגוט אנשים שביקרו באתר, תוכלו לקבל יותר מנויים בדוא”ל. מבקרים באתר כבר מכירים אתכם, ולכן יש סיכוי גבוה יותר שהם יירשמו מאשר אם תציגו מודעה זו לזרים גמורים.
סוגים של קהלים מותאמים אישית בפייסבוק
למעשה יש כמה דרכים לבנות קהל מותאם אישית. בואו נסקור את הסוגים והמקורות ליצירת קהל מותאם אישית בפייסבוק.
קהלים מותאמים אישית מרשימות לקוחות
רשימות לקוחות הן קהל שכבר גילה התעניינות בעסק או במוצר שלכם. כאשר מקור ההכרות שלהם איתכם לא מגיע ממעורבות בפייסבוק או משימוש בפיקסל של פייסבוק.
במקום זאת, אתם בעצם מוסרים לפייסבוק “נקודות זיהוי” שאספתם מהקהל שלכם. לדוגמא: את כתובת הדוא”ל של מנויי ניוזלטר או לקוחות קודמים ששיתפו איתכם את מספרי הטלפון שלהם (אולי כי יש לכם מועדון לקוחות).
אלה אנשים שקיימו אינטראקציה עם העסק שלכם בדרך כלשהי, אבל לפייסבוק אין שום דרך לזהות אותם עד שתעלו רשימת לקוחות.
קחו בחשבון שיש הרבה כללי פרטיות מוקפדים סביב רשימות לקוחות. הנה כמה היבטים שיש לקחת בחשבון:
-
אתם יכולים להעלות נתונים רק מלקוחות שהסכימו לשימוש במידע שלהם למטרות שיווק.
-
לא ניתן להשתמש ברשימת לקוחות שנרכשו או בנתונים שאספתם מאתרים אחרים.
-
אם מישהו מבטל את הצטרפותו לרשימת הדוא”ל שלכם, עליכם להסיר אותו גם מהקהל מותאם אישית שלכם.
-
בדקו את תנאי השירות של פייסבוק כדי להבטיח התאמה ועל מנת להימנע מאי נעימויות.
קהלים מותאמים אישית מהאתר שלכם
לאחר שתתקינו מטא – פיקסל פייסבוק באתר שלכם, הוא יעזור לכם להתאים את המבקרים באתר לפרופילי הפייסבוק שלהם, שזה די מדהים.
אתם יכולים להשתמש במידע זה כדי ליצור קהלים מותאמים אישית שיטרגטו:
-
את כל המבקרים באתר
-
את האנשים שביקרו בעמוד מוצר או בקטגוריית מוצרים ספציפית.
-
מבקרים אחרונים שהיו באתר, על ידי אפשרות בחירת טווח הזמן שייחשב כמבקרים אחרונים.
אם עדיין לא התקנתם את Meta Pixel, אתם מפספסים את מקור הנתונים העשיר עבור פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם. היכנסו למאמר הבא המסביר לכם איך להגדיר ולהתקין פיקסל פייסבוק.
קהלים מותאמים אישית מהאפליקציה שלכם
רוצים להכיר את האנשים שמשתמשים באפליקציה שלכם? לשם כך יש קהל מותאם אישית.
כל שעליכם לעשות הוא לרשום את האפליקציה שלכם ולהגדיר את Meta SDK ולהעלות אירוע אפליקציה באתר Meta למפתחים. תוכלו להבין ולקרוא בנושא בפורום התמיכה של פייסבוק בדיוק כאן.
ואם למרות שקראתם את מדריך העזרה של פייסבוק, זה עדיין נשמע לכם טכני מדי, פנו למפתח האפליקציה שלכם כדי שיעזור לכם בשלבים מקדימים וחשובים אלו.
סוג זה של קהל מותאם אישית יכול להיות בסיס מצוין לקמפיינים של מעורבות באפליקציה. חלק מהטרגוטים כוללים:
-
אנשים שהורידו את האפליקציה שלכם אך ייתכן שהם עדיין לא משתמשים בה.
-
אנשים שביצעו רכישות מתוך האפליקציה.
קהלים מותאמים אישית של מעורבות
קהל מותאם אישית של מעורבות מורכב מאנשים שקיימו אינטראקציה עם התוכן שלכם בטכנולוגיות הפנימיות של פייסבוק או אינסטגרם.
אנשים אלה ביצעו פעולות ספציפיות כמו:
-
צפייה בסרטון וידאו.
-
עוקב אחרי עמוד פייסבוק.
-
לחצו על המודעה.
-
הגיבו לאירוע כ”מעוניינים”.
בזמן שפייסבוק עוקבת אחר פעולות אלה, אתם יכולים גם ליצור הגדרה כדי לרענן את הקהל, למשל, כל 30 יום.
משמעות הדבר היא שרק אנשים שקיימו אינטראקציה עם התוכן שלכם ב – 30 הימים האחרונים יהיו חלק מהקהל המותאם אישית של המעורבות. זה עוזר להבטיח שאתם תהיו עדיין רלוונטיים לאנשים שצופים במודעות שלכם.
איך בונים בפועל קהלים מותאמים אישית (כולל צילומי מסך לצורך הבנה)?
לפניכם השלבים צעד אחר צעד, כולל צילומי מסך מפורטים מחולקים לפי סוגי טרגוט.
עבור כל סוגי קהלים מותאמים אישית, יש להתחיל בפתיחת דף הקהלים של פייסבוק ב’מנהל המודעות’ בלחיצה על ‘צור קהל מותאם אישית’. (אם כבר יצרתם מודעה בעבר, אתם תראו תפריט נפתח במקום לחצן).
מכאן, התהליך תלוי בסוג הקהל המותאם אישית שברצונכם ליצור.
איך בונים קהלים בפייסבוק מתוך רשימת לקוחות?
1. הכינו רשימת לקוחות מראש.
כדי לספק לפייסבוק את המידע אודות הלקוחות שלכם יש ליצור קובץ CSV או TXT של הנתונים המזהים (כגון כתובות דוא”ל) כדי לעזור לבצע match בין המידע שלכם לפרופילי הפייסבוק.
למרבה המזל, לפייסבוק יש מדריך כיצד מומלץ להכין את רשימת הלקוחות שלכם כדי שתתקבל כמו שצריך במערכת פייסבוק.
2. בחרו מקור קהל מותאם אישית.
יוצגו בפניך מגוון אפשרויות לגבי מקור המידע שלכם.
בחרו “רשימת לקוחות” ועברו לשלב הבא.
3. ייבוא רשימת לקוחות.
אם הכנתם קובץ CSV או TXT, תוכלו להעלות אותו לכאן.
בשלב זה גם תיתנו שם לקהל מותאם אישית. ישנם מערכות דיוור המאפשרות לכם להעלות את רשימת אנשי הקשר ישירות משם.
4. תעברו על רשימת הלקוחות שלכם.
פייסבוק תודיע לכם אם יש שגיאות ברשימה. זה ייתן לכם הזדמנות שנייה להבטיח שהרשימה שלכם בנויה כהלכה.
לאחר שתבדקו את הרשימה, תוכלו להקיש על “העלה וצור”.
פייסבוק תודיע לכם מתי הקהל המותאם אישית שלכם מוכן לשימוש לקמפיינים של מודעות או ליצירת קהלים דומים בפייסבוק.
איך ליצור קהל מותאם אישית בפייסבוק ממבקרים באתר?
1. התקינו מטא פיקסל או ודאו שהוא פעיל (ניתן לעשות זאת בעזרת תוספים המזהים זאת בקוד האתר כמו גוגל תג אסיסטנט לדוגמא). המבקרים באתר יכולים להפוך לקהל מותאם אישית רק אם מטא פיקסל מותקן באתר שלכם.
2. בחרו מקור קהל מותאם אישית. יוצגו בפניכם מגוון אפשרויות לגבי מקור המידע שלכם.
בחרו “אתר אינטרנט” ועברו לשלב הבא.
3. קבעו כללים
זה החלק הכיפי. עליכם לבחור את המקור, האירועים והכללים הכוללים/בלעדיים.
חלק מהכללים שבאפשרותכם ליצור או לבחור כוללים:
-
טרגוט של כל המבקרים באתר.
-
טרגוט האנשים שביקרו בדפים או באתרים ספציפיים.
-
טרגוט מבקרים על סמך פרק הזמן ששהו באתר שלכם.
-
תוכלו לקבוע מסגרת זמן של כמה זמן אנשים יישארו בקהל מותאם אישית לאחר הביקור האחרון שלהם באתר.
-
תוכלו לכלול קבוצות שונות של מבקרים.
-
תוכלו להחריג קבוצות מסוימות של מבקרים.
4. תנו שם המתאר את הקהל המותאם אישית. כדי להקל על המעקב אחר כל הקהלים המותאמים אישית שאתם יוצרים, תנו שמות ברורים לכל אחד מהם. ניתן לכתוב תיאור מהיר להבהרה נוספת במידת הצורך (לא חובה).
5. בחרו “צור קהל”.
מעולה! פייסבוק תכין את הקהל המותאם אישית שלכם על סמך התנועה באתר האיקומרס שלכם וכללים ייעודיים שהגדרתם.
איך ליצור קהל מותאם אישית של אפליקציה לנייד?
1. רשמו את האפליקציה שלך והגדירו את ה- SDK.
לפני שתתחילו, אתם צריכים להכין את השטח. תצטרכו לבצע מספר פעולות כדי לרשום את האפליקציה שלכם בפייסבוק. ואז תוכלו להגדיר את ה- SDK כדי לעקוב אחר “אירועי אפליקציה” או פעולות ספציפיות שהמשתמשים שלכם מבצעים באפליקציה שלכם בנייד. ייתכן שתזדקקו לעזרת מפתח בשלב זה.
2. בחרו מקור קהל מותאם אישית.
יוצגו בפניכם מגוון אפשרויות לגבי מקור המידע שלכם.
בחרו “פעילות אפליקציה” ועברו לשלב הבא.
3. בחרו אפליקציה מהתפריט נפתח.
4. בחרו אירועי אפליקציה לקהל מותאם אישית.
מהתפריט הנפתח, בחרו אילו פעולות או “אירועי אפליקציה” יצבעו גולשים עבור קהל מותאם זה.
לדוגמא:
-
פתיחת האפליקציה.
-
הוספת פרטי התשלום שלהם
-
ביצוע רכישה מתוך האפליקציה
אתם יכולים גם לבחור לכלול או לא לכלול אנשים על סמך אירועי האפליקציה שלהם.
5. מקדו פרטים ספציפיים.
אתם יכולים להיות היפר-ספציפיים בשלב זה. לדוגמה, אולי אינכם רוצים לטרגט את כל מי שביצע רכישה מתוך האפליקציה. ייתכן שתרצו להתמקד דווקא באנשים שהוציאו סכום מסוים. אתם יכולים להגדיר את הכללים האלה בדיוק כאן.
6. תנו שם לקהל המותאם אישית ותארו אותו.
כדי להקל על המעקב אחר כל הקהלים המותאמים אישית שאתם יוצרים, תנו שמות ברורים לכל אחד מהם.
ניתן לכתוב תיאור מהיר להבהרה נוספת במידת הצורך. כאשר אתם כותבים שם, השתדלו להשתמש בכללים המרכזיים שהגדרתם, על מנת שתזכרו על איזה קהל מדובר.
7. בחרו “צור קהל”.
סיימתם! פייסבוק תעשה את שאר העבודה כדי ליצור את הקהל המותאם אישית על סמך הפרטים שהזנתם.
זה יכול לקחת עד שעה כדי לאסוף את כל המשתמשים הקודמים שעומדים בקריטריונים אלו.
איך ליצור קהל מותאם אישית של מעורבות
1. בחרו מקור קהל מותאם אישית.
יוצגו בפניכם מגוון אפשרויות מ-Meta Sources.
בדוגמה זו, אנו בוחרים “וידאו”. בחרו איזה מקור מטא אתם משתמשים ועברו לשלב הבא.
2. הגדירו כללים.
בהתאם למקור המטא שלכם, עליכם לבחור אירועים, להגדיר טווח זמן וליצור כללי הכללה/אי-הכללה.
עבור “דף הפייסבוק”, אתם יכולים לבחור אירועים כמו:
-
סימון ‘אהבתי’ או מעקב אחר הדף.
-
אינטראקציה עם הדף.
-
הצגת הדף.
-
תגובה במודעה.
-
לחיצה על לחצן קריאה לפעולה במודעה.
-
הודעה שנשלחה לעמוד.
-
שמירת פוסט.
3. תנו שם לקהל המותאם אישית ותארו אותו.
כדי להקל על המעקב אחר קהלים מותאמים אישית שאתם יוצרים, תנו להם שמות הגיוניים המתארים את מטרת הקהל.
4. בחרו “צור קהל”.
כשתהיו מוכנים, פייסבוק תיצור את הקהל המותאם אישית שלכם על סמך ההגדרות שלכם. לאחר מכן תוכלו להשתמש בו לקמפיין הפרסום הבא שלכם.
רוצים לצאת לדרך עם פרסום לקהל מותאם אישית בפייסבוק? ב- Eshop אנו לא רק בונים אתרי איקומרס מניבים, אנו גם עוזרים לכם בתהליך הפרסום. מחלקת הדיגיטל שלנו תשמח לייעץ לכם ולבנות עבורכם קהלים מותאמים אישית לצרכים שלכם בפלטפורמת פייסבוק. השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה.
איך להשתמש בקהלים מותאמים אישית של פייסבוק
עד כה דיברנו הרבה על פרטים טכניים בבניית הקמפיין הנכון. מנגד, אתם גם צריכים לחשוב באופן אסטרטגי איך להשתמש בקהלים מותאמים אישית בפייסבוק כדי למקסם את ההוצאה על מודעות. הרי זו הסיבה לשמה אתם בונים קהלים אלה, על מנת למקסם את הקמפיינים.
לפניכם כמה רעיונות:
קמפיינים של ריטרגטינג (טרגוט מחדש)
טרגוט מחדש הוא דרך יעילה להזכיר למבקרים קודמים על עסקים שהם מעוניינים בהם ולעודד אותם לנקוט פעולה כמו ביצוע רכישה.
יצירת קשר עם לקוחות חוזרים
לקוחות קיימים כבר מכירים את המותג שלכם וסומכים עליו, כך ששיווק עבורם יכול לייצר אחוזי המרה גבוהים בהרבה מאשר לנסות להגיע לאנשים שלא קנו מכם בעבר.
הפיכת לקוחות מזדמנים ללקוחות חוזרים היא דרך חסכונית להגדיל את המכירות שלכם. תוכלו לקרוא יותר על איך תהפכו לקוחות מזדמנים ללקוחות משלמים במאמר הבא
הגדילו את המעורבות באפליקציה
אם אתם מציגים מודעה כדי להגביר את המעורבות באפליקציה, אין טעם להציג את המודעה לאנשים שעדיין לא הורידו את האפליקציה. עם קהל מותאם אישית של אנשים שכבר הורידו את האפליקציה שלכם, אתם יכולים לטרגט את המודעה בצורה יעילה, שתעזור לכם למקסם את התקציב שלכם.
הגדילו את מספר העוקבים שלכם בפייסבוק
מודעות למותג בונה את הבסיס של המשפך השיווקי שלכם. יצירת מודעות ממוקדות היא היבט חיוני כדי לגרום לאנשים להיות מודעים ומתעניינים במוצר או בעסק שלכם. השתמשו במודעת פייסבוק עם קהל מותאם אישית המבוסס על מבקרים באתר או על רשימת לקוחות כדי לקדם את דף הפייסבוק שלכם לקבוצה ממוקדת זו.
שימו לב: הקפידו רק לא לכלול אנשים שכבר סימנו ‘לייק’ בדף שלכם, כדי שלא תשלמו לחינם ותגיעו לאוהדים קיימים בפייסבוק.
שימוש בקהלים דומים בפייסבוק (Lookalike)
קהלים מותאמים אישית משמשים ליצירת קהלים דומים בפייסבוק. הכוונה היא קבוצה של אנשים שחולקים מאפיינים דומים לקהל מותאם אישית שלכם. בתיאוריה, קהל דומה נוטה יותר להתעניין במוצרים ובשירותים שאתם מציעים בהשוואה לקהל רחב.
שימו לב: כדי ליצור קהל דומה, דרושים לכם לפחות 100 אנשים ממדינה אחת באחד מהקהלים המותאמים אישית הקיימים שלכם.
איך תגדילו את הקהל המותאם אישית
קהלים מותאמים אישית מציבים את המודעה בפני אוהדים, עוקבים ולקוחות פוטנציאליים ממוקדים יותר ולכן זה בהחלט מומלץ לנסות ולהרחיב את כמות הקהל המדובר.
לפניכם מספר דרכים להרחבת קהל מותאם אישית שבניתם:
השתמשו בסוגי מודעות פייסבוק ביעילות
כדי להגדיל את הקהל המותאם אישית, אתם צריכים שגולשים אכן יקיימו אינטראקציה עם המודעות, פרופיל מדיה חברתית או האתר שלכם.
כשמדובר במודעות פייסבוק, עליכם לוודא שיש לכם קהל מותאם אישית מוכן כדי לעקוב אחר האנשים שמקיימים אינטראקציה עם המודעות שלכם. זה הופך את התהליך לאוטומטי כדי להבטיח שאף עוקב פוטנציאלי לא ייעלם מעיניכם.
דרך נוספת להגדיל את הקהל המותאם אישית היא להתמקד במטרת ‘מודעות'( awareness). זה עוזר לכם להגיע למספר גדול יותר של אנשים בקבוצת היעד הזו.
בדקו וכוונו את המודעות שלכם כדי למקסם את ההמרות
לפעמים אתם צריכים להתנסות במודעות שלכם כדי למצוא מה הכי עובד אצל אנשים. ככל שהמודעה אפקטיבית יותר, כך תבנו ותגדילו מהר יותר את הקהל המותאם אישית.
איזה שיפורים יעזרו לכם לחדד את המודעות שלכם במדיה החברתית:
-
כותרת
-
טקסט המודעה
-
טקסט תצוגה מקדימה של קישור
-
קריאה לפעולה
-
תמונה או סרטון
-
פורמט מודעה
שימוש בנתוני שימוש של קהלים בפייסבוק
ניתוחים הם נהדרים והכל, אבל אתם זקוקים לתובנות מעשיות לגבי הקהל הספציפי שלכם. נתוני שימוש של קהלים בפייסבוק יכולים לספק לכם מידע חשוב על הנתונים הדמוגרפיים של קהלים מותאמים אישית שיצרתם. אתם יכולים לקחת את התובנות האלה ולהשתמש בהן כדי לפלח קהלים חדשים. באופן אידיאלי, הקהל החדש יקיים אינטראקציה עם המודעות או התוכן שלכם ולאחר מכן יהפוך לחלק מהקהל המותאם אישית של המעורבות.
הערות חשובות לגבי קהלים מותאמים אישית בפייסבוק
כשאתם יוצרים קהלים מותאמים אישית בפייסבוק, יש כמה דברים שכדאי לזכור כדי להימנע משגיאות ולוודא שאתם מטרגטים את האנשים הנכונים עם המודעות שלכם:
-
אתם זקוקים לחשבון Business Manager בפייסבוק כדי ליצור קהלים מותאמים אישית. אם עדיין אין לכם חשבון Business Manager, פייסבוק תבקש מכם ליצור חשבון כאשר תנסו לבנות קהל מותאם אישית, או שתוכלו פשוט להתחיל את התהליך על ידי יצירת חשבון Business Manager חדש.
-
אתם צריכים לפחות 20 אנשים בקהל המותאם אישית שלכם כדי להציג מודעות לקהל זה. אם האתר שלכם עדיין לא מקבל תנועה רבה, או אם רשימת הדוא”ל שלכם קטנה מאוד, כדאי לכם לנסות להציג מודעות כדי להביא תנועה לאתר שלכם או לעודד הרשמה לניוזלטר לפני שתגדירו קהלים מותאמים אישית.
-
ייתכן שלא תוכלו למשוך את כל הלקוחות, המבקרים או המנויים שלכם לקהל מותאם אישית. לא כל מי שמבקר באתר שלכם יהיה מחובר לפייסבוק. בנוסף, אנשים ברשימת הדוא”ל שלכם עשויים להשתמש בכתובת מייל שונה עבור חשבון הפייסבוק שלהם. כך שאם הקהל המותאם אישית שלכם קטן משציפיתם, זה לא בהכרח בעקבות שגיאה.
-
עליכם לעדכן את כתובות הדוא”ל לקהלים מותאמים אישית בקביעות. אם העליתם באופן ידני רשימת אנשי קשר בפייסבוק כדי ליצור את הקהל המותאם אישית, עליכם לוודא שאתם מעדכנים אותה באופן קבוע על ידי העלאת קובץ CSV חדש עם אנשי קשר חדשים בלבד, החלפת הקהל המותאם אישית בקובץ CSV חדש של כל אנשי הקשר שלכם, או העתקה והדבקה של מנויים חדשים לרשימת הקהלים המותאמים אישית שלכם.
דרכים מתקדמות יותר לשימוש בקהלים מותאמים אישית בפייסבוק
לאחר שתשלטו היטב ביסודות הפרסום בפייסבוק, באמצעות קהלים מותאמים אישית, ייתכן שתרצו לקחת את הדברים צעד אחד קדימה על ידי יצירת מודעות מפולחות עוד יותר עם כמה מהאפשרויות המתקדמות שפייסבוק מציע.
מודעות מוצרים דינמיות בפייסבוק
רוב הקהלים המותאמים אישית זקוקים להגדרה ידנית. זה נכון במיוחד אם אתם רוצים לטרגט מבקרים באתר על סמך המוצרים שהם צפו בהם. עבור אתרים עם הרבה עמודי מוצר, זה הופך להיות לא מעשי מאד מהר.
מודעות מוצרים דינמיות בפייסבוק מציעות פתרון מעולה. מבקרים באתר רואים מודעות המבוססות על המוצרים שהם הסתכלו עליהם והגיעו די קרוב לשלב הצ’ק אאוט. אתם רק צריכים להגדיר את הפרמטרים וליצור את תבנית המודעה. לאחר מכן, הוא פועל באופן אוטומטי.
אי הכללות / החרגות
אחד הדברים שהופכים קהלים מותאמים אישית ליעילים כל כך הוא היכולת שלא לכלול אנשים מסוימים. לדוגמה, אם אתם מציגים מודעה כדי לעודד מבקרים באתר להירשם לניוזלטר, הקפידו שלא לכלול מנויים נוכחיים.
באופן דומה, אם אתם משתמשים בפייסבוק כדי למכור למבקרים באתר ויש לכם רק מוצר אחד למכור, סביר להניח שאנשים יקנו מכם רק פעם אחת. חסכו כסף על-ידי אי הכללת כל מי שכבר השלים רכישה.
אי שימוש בהחרגות הוא טעות מספר אחת שאנו רואים שבעלי עסקים רבים עושים עם קהלים מותאמים אישית בפייסבוק. פרסום מתמיד לאנשים שכבר המירו הוא יקר. חשבו תמיד איך אתם יכולים לפלח את הקהל שלכם עוד יותר על ידי אי הכללת אנשים.
אירועי פיקסל פייסבוק
אם אתה משתמשים במטה-פיקסל באתר שלכם (ואנו ממליצים בחום לעשות זאת), אתם יכולים גם להגדיר Pixel events שמוסיפים מבקרים באופן אוטומטי לקהל המותאם אישית שלכם כאשר הם מבצעים פעולות כגון:
-
הוספת מוצר לעגלת הקניות.
-
הוספת מוצר לרשימת משאלות.
-
ביצוע רכישה.
-
ביצוע חיפוש באתר.
-
הרשמה לניוזלטר שלכם.
-
צפייה בתוכן ספציפי.
זה יעזור לכם להפוך את תהליך בניית הקהלים המותאמים אישית השונים שלכם לאוטומטיים ויבטיח שאתם מטרגטים רק את האנשים שאתם רוצים שיראו מודעות ספציפיות, כמו למשל מודעת עגלת קניות נטושה, אתם הרי לא רוצים שגולשים שכבר רכשו או סתם צפו בתוכן יקבלו מודעה זו, אתם רוצים שגולשים שהוסיפו מוצר לעגלה או לרשימת המשאלות יראו אותה.
התחילו לפרסם
לאחר שהקהל המותאם אישית הראשון שלכם יהיה מוכן, הגיע הזמן להתחיל לפרסם! בכל פעם שתיצרו קמפיין חדש, תהיה לכם אפשרות לבחור אחד מהקהלים המותאמים אישית לטרגוט. אתם יכולים גם ליצור קהל מותאם אישית חדש בכל עת. קהל מותאם אישית המבוסס על המשתמשים הנוכחיים שלכם הוא דרך מצוינת לשפר את מאמצי השיווק שלכם בעת הפרסום.
האם התנסיתם בעבר בטרגוט קהלים מותאמים אישית בפייסבוק? Eshop מנוסים בטרגוט קהלים אלה, במיוחד עבור קהלים המכוונים לאתרי מכירות. נשמח להיות חלק מהפרויקט שלכם ולשווק את אתר האיקומרס שלכם בפייסבוק בעזרת הגדרות נכונות של קהלים ממירים. דברו איתנו עוד היום.
.

