9 דרכים להשיג עוקבים באינסטגרם – במיוחד לאתרי סחר

אינסטגרם היא כבר מזמן הרבה יותר מרק מקום לפגוש אנשים חדשים, לשתף תמונות מהחופשה או להעלות סרטון מטופש של הכלב שלכם. מאז הקמתה של פלטפורמת האינסטגרם, היא גדלה לערוץ שיווק עוצמתי, המשמש מותגים להתחבר ללקוחות פוטנציאליים בכל מקום בעולם.
אפליקציית שיתוף התמונות והסרטונים של חברת מטא גם הזניקה את הקריירות של אינספור יוצרים שמייצרים רווחים מהמותגים האישיים שלהם באמצעות התוכן שלהם. אז אם אתם פה באתר e-shop בוודאי יש לכם אתר איקומרס או שאתם מתכננים להקים אתר איקומרס. כעסק מסחר אלקטרוני מתחיל או מוכר, זה לא משנה – חשוב שתגבירו את הנוכחות שלכם באינסטגרם ולכן אתם נמצאים בכתבה הנכונה!
יותר מ-1.35 מיליארד משתמשים גולשים באינסטגרם מדי יום, איך אתם יכולים להשיג את תשומת שלהם, איך תגרמו לכך שהם יעשו לכם “עוקב”? במאמר זה, אנו נלמד אתכם איך תוכלו לנסות להשיג יותר עוקבים באינסטגרם (לא דרך בוטים) על ידי יצירת תוכן וכיצד תגדילו את המעורבות בפוסטים, בסטוריז וב-Reels שלכם באינסטגרם.
איך משיגים יותר עוקבים באינסטגרם – קבלו 9 דרכים להגדיל את הקהל שלכם
משווקים רבים אומרים שאינסטגרם הוא הערוץ החברתי השני בחשיבותו לשיווק, אחרי פייסבוק, ו-80% מדווחים שהם משתמשים בערוץ כדי לקדם את העסק שלהם. כדאי שתדעו שהפקת המרב מכספי השיווק שלכם מתחילה בבניית קהל עוקבים נאמן ומעורב באינסטגרם.
1. שלבו Reels בגאנט התוכן שלכם
אינסטגרם התחילה כאפליקציה לשיתוף תמונות, ונכנסה במהירות לעולמות הסרטונים עם הסטוריז שלה. סטוריז הם צורה אישית יותר של סרטון בפורמט אנכי, שרק חברים, עוקבים ומבקרים בדף שלכם יכולים לצפות בו. Reels, לעומת זאת, פונים לציבור, ומאפשרים תפוצה גדולה יותר באמצעות Explore באינסטגרם, ולכן פוטנציאל ויראלי.
כמותגים, כדאי לכם לשקול פוסטים של Reels לאסטרטגיית האינסטגרם שלכם עקב שיעורי המעורבות הגבוהים שלהם בהשוואה לפוסטים רגילים באינסטגרם. ממוצע הלייקים ב-Reels גבוה ב-42% מזה של פוסטים, וב-Reels יש פי 4 יותר שיתופים על פוסטים.
Reels נותנים לכל אחד את ההזדמנות להגיע לקהלי יעד חדשים, יוצרים יכולים לייצר תוכן מונחה קהילה שבונה אמון, צובר עוקבים ומניע למכירות לאורך זמן.
בעקבות טיקטוק והפופולריות של פורמט הווידאו הלא מלוטש שלה, Reels מציעים למותגים וליוצרים הזדמנות להיות כנים ואנושיים יותר. אז כדי ליצור תוכן עבור Reels, קחו בחשבון את הטיפים הבאים:
-
חישבו על תוכן ייחודי ומונחה טרנדים. זהו מגמות באינסטגרם, בטיקטוק וברחבי הרשת ותנסו לשלב אותם בתחום שלכם. זה מגדיל את הסיכוי שה-Reels שלכם יהפכו ויראלים ויגיעו לקהלים חדשים.
-
הפכו את התוכן לרלוונטי ופשוט. לא כל צילום חייב להיות סרט הוליוודי. סרטונים באיכות נמוכה יותר יכולים להביא ביצועים לא פחות מסרטונים ערוכים ומושקעים יותר.
-
הביאו לקהל שלכם גם תוכן עם ערך מוסף. מצאו את האיזון בין חינוך לבידור ב-Reels. זה יכול להיות שילוב של סרטוני הדרכה, טיפים, מידע על התעשייה, תובנות הומוריסטיות על טרנדים ויראליים והדגמות מוצרים.
-
אל תמכרו את המוצרים שלכם דרך תוכן Reels. שתפו עובדות – כן. תנו טיפים על התעשייה שבה אתם נמצאים – כן. תצחיקו את הצופים – כן.
-
כדי להבין מה עובד ומה לא, אל תשכחו להשתמש בניתוחים המובנים ישירות בחשבון האינסטגרם שלכם. באמצעות נתוני שימוש של אינסטגרם ל-Reels, אתם יכולים לראות דפוסים ולהבין עליות חדות שונות במעורבות שמשפיעות על החשיפה שלכם בפלטפורמה. כך תוכלו להכפיל את סוגי התוכן שמביאים יותר מעורבות ועוקבים.
2. קדמו את התוכן שלכם בדרכים שונות
קידום צולב אומר בעצם שאתם יכולים לפרסם תוכן דומה בערוצי מדיה חברתית שונים (או חשבונות אינסטגרם). זוהי טקטיקה המשמשת לחיסכון בזמן ובמשאבים. זה גם יעיל בהגברת המודעות למותג והגדלת הקהל באינסטגרם.
בין אם זה סרטון קצר או הדרכה ארוכה, אתם יכולים לשפר את התפוצה של התוכן שלכם באינסטגרם על ידי בדיקתו בפלטפורמות אחרות. למשל, אם אחד מסרטוני הטיקטוק שלכם הופך לוויראלי, נסו אותו (או קונספט דומה) באינסטגרם, זה יכול לעזור לכם להשיג יותר עוקבים.
למה זה חשוב? חלק מהקהל בפלטפורמת האינסטגרם עשוי לחפוף, אם תפרסמו את התוכן שלכם בכמה פלטפורמות, סביר להניח שיהיו לכם עוקבים ייחודיים בכל אפליקציה חברתית כי יש אנשים שונים בפלטפורמות שונות.
טיקטוק הוא לא הערוץ היחיד שאפשר לפרסם בו במספר מקומות. פורמט Instagram Reels מתורגם היטב ל-YouTube Shorts ול-Pinterest Stories. אך שימו לב שאם אתם רוצים להשתמש בטקטיקה הזו, ודאו שאתם מבינים את ההעדפות בכל קהילה וכוונו כדי להתאים את עצמכם.
3. בצעו אופטימיזציה לפרופיל האינסטגרם שלכם
סביר להניח שמשתמשי אינסטגרם יגלו אתכם דרך התוכן שלכם כאשר הוא יופיע בדף גילוי. אם הם ירצו לקבל מידע נוסף אודותיכם, הם כנראה ינווטו לפרופיל שלכם. לכן אופטימיזציה של הפרופיל זהו צעד קריטי בהשגת עוקב חדש.
פרופיל האינסטגרם שלכם הוא אחת מנקודות מגע רבות לאורך מסע הלקוח. לכן שפת המותג שלכם צריכה להופיע באותו אופן שבו היא מופיעה באתר הסחר שלכם, בערוצים חברתיים אחרים, באריזת המוצרים שלכם ובעת תקשורת עם הלקוחות.
כל דבר, החל מהאווטאר שלכם, דרך הביוגרפיה שלכם באינסטגרם ועוד בהחלט חשוב פה. פיד האינסטגרם שלכם משמש כשלט חוצות של המותג שלכם. זוהי נקודת המגע הראשונה של הלקוח איתכם.
כמה דברים שאתם צריכים לשאול את עצמכם:
– האם האלמנטים השונים מתקשרים בצורה טובה מבחינת פילטרים, צבעים או פריסת התוכן?
– האם שילוב האלמנטים הכולל משדר ביעילות את אופי המותג שלכם?
– האם הביוגרפיה שלי באינסטגרם מנצלת את מלוא השטח הזה ומעבירה את המידע הנכון? האם אתם מנצלים את מלוא היתרונות של הביוגרפיה שלכם?
💡 המלצה:
השתמשו בכלי כמו ‘מאוחר יותר’, או השתמשו בתכונת התזמון המקורית של אינסטגרם כדי לתכנן לתזמן פוסטים באינסטגרם ו-Reels כדי לתכנן מראש את המראה והפריסה של הפיד שלכם.
4. שתפו פעולה עם יוצרים ומשפיעני רשת
אין ספק שהמודעות באינסטגרם יכולות להביא לכם תפוצה, אך שותפויות עם משפיענים יכולות להוסיף אמינות לפרסומים שלכם. סקר אחד מצא כי רק 38% מהצרכנים סומכים על תוכן של מותגים, בעוד 61% אמרו שהם סומכים על המלצות משפיענים.
כשאתם מוסיפים שיווק משפיענים לאסטרטגיה שלכם, ודאו שהשותפות מתאימה גם למותג שלכם וגם ליוצר התוכן. ככל שקהל היעד שלכם מיישר קו טוב יותר עם בסיס העוקבים של היוצר, כך גדל הסיכוי שתצליחו עם הקמפיין ותשיגו יותר עוקבים באינסטגרם.
5. בנו את המותג האישי שלכם לצד העסק שלכם
אם אתם מנהלים מותג מייסדים (זה אומר מותג עם קשר חזק לסיפור של המייסד שלו), בנו את חשבון האינסטגרם של המותג האישי שלכם לצד זה של העסק שלכם.
רתימת חשבון החברה והחשבון האישי שלכם המייסדים יכולה להגדיל את ההזדהות עם המותג, להשיג יותר עוקבים באינסטגרם ולהגדיל את המכירות.

6. מצאו האשטאגים שהקהל שלכם משתמש בהם
המטרה שלכם היא ליצור מעורבות בקרב הקהל הנוכחי שלכם על בסיס קבוע תוך הגדלת מספר העוקבים באינסטגרם. פרסום תוכן עקבי ומרתק של תמונות וסרטונים ישמור על העוקבים הנוכחיים נאמנים, אבל איך תוכלו למשוך עוקבים חדשים עם הפוסטים שלכם באינסטגרם?
שימוש בהאשטאג היא אחת הדרכים להופיע בתוצאות החיפוש עבור משתמשים שמחפשים תוכן כמו שלכם. אסטרטגיה נפוצה היא שימוש בהאשטאגים פופולריים באינסטגרם שמשתמשים מחפשים לעיתים קרובות. אך קחו בחשבון שהאשטאגים האלה, נוטים להיות רוויים מדי בתכנים.
ריכזנו לכם 10 האשטגים המובילים באינסטגרם:
#love
#instagood
#fashion
#photooftheday
#beautiful
#art
#photography
#happy
#picoftheday
#cute
ההאשטאג #love שימש ביותר משני מיליארד פוסטים. הסיכויים לבלוט מעל חשבונות פופולריים אחרים משתמשים בתיוג זה הם קלושים – וייתכן שהוא אפילו לא רלוונטי למותג שלכם. אסטרטגיה טובה יותר היא למצוא האשטאגים רלוונטיים למותג ולתוכן שלכם. ערכו מחקר האשטאגים ומילות מפתח בתעשייה שלכם ולמדו באילו האשטאגים קהל היעד שלכם משתמש.
מחקר מילות המפתח האשטאגים שלכם אמור להוביל לרשימת תגיות שתוכלו להשתמש בהן באופן עקבי בכל התוכן שלכם.
אחסנו את הקבוצות האלה של האשטאגים של מילות מפתח במיקום נוח, כמו אפליקציית פתקים או Google Doc. כך קל להעתיק ולהדביק תוכן, אפילו כשאתם בפקקים. כלי תזמון מסוימים של אינסטגרם אפילו מאפשרים לכם לשמור תבניות כיתוב (כולל האשטאגים) עבור כיתובים בלחיצה אחת.
🎯 טיפ אישופ:
כדי להקפיץ תוכן ישן יותר, אתם יכולים להוסיף האשטאגים לתגובות או להשתמש בתכונת העריכה באינסטגרם כדי להוסיף אותם למלל לאחר הפרסום.
אל תשכחו להשתמש בהאשטאגים גם ב-Reels וב-Stories. ב-Instagram Stories, אתם יכולים להשתמש במדבקות האשטאג (שניתן למצוא בתפריט המדבקות של אינסטגרם בעת יצירת סטורי) או פשוט בהאשטאג ישירות בכיתובי הפוסט.
מכיוון שמשתמשים יכולים לעקוב אחר האשטאגים, לסטוריז שלכם באינסטגרם יש סיכוי שאנשים שעוקבים אחרי ההאשטאג הזה יראו אותם – ולא רק את העוקבים בחשבון שלכם.
האשטאגים ב-Reels מתווספים בשלב השלישי של תהליך יצירת Reel. הוסיפו את הסרטון שלכם וערכו אותו לפני שתמשיכו למסך שבו תוכלו להוסיף תגי מיקום, האשטאגים ותיוגי חשבון משתמש.
אתם יכולים ללמוד יותר גבי האשטגים באינסטגרם במדריך –
איך משתמשים בהאשטאג בצורה נכונה?
7. פרסמו בזמנים הנכונים ותזמנו פוסטים
הכנת גאנט של תוכן במדיה החברתית שלכם כוללת ניתוח התנהגות המשתמשים וביצועי החשבון שלכם כדי לגלות איזה תוכן עובד הכי טוב ובאילו שעות. אמנם ישנם כמה פלטפורמות וכלים למדיה חברתית של מותגים, אבל הניתוח המובנה של אינסטגרם יכול להיות מאוד שימושי.
כדי להפוך את משימת הפרסום בזמן לאוטומטית, אולי כדאי שתשתמשו בכלי תזמון מדיה חברתית כדי לפרסם את הפוסטים שלכם באופן אוטומטי כאשר הקהל שלכם הוא המעורב ביותר – גם אם זה יוצא כשאתם ישנים :).
8. צרו אינטראקציה עם העוקבים של המתחרים שלכם
העוקבים של המתחרים הישירים שלכם הם מוקד אידיאלי למאמצים שלכם להשיג יותר עוקבים באינסטגרם. אחרי הכל, הם כבר ציינו שהם מעוניינים במוצר או מותג דומה לשלכם.
ארבעת סוגי המעורבות של מתחרים שתוכלו למצוא באינסטגרם הם:
-
מעקב אחר משתמשים
-
סימון ‘אהבתי’ בפוסט או סטורי
-
תגובה לפוסט
-
תיוג משתמש בתוכן
אינטראקציה עם קהל היעד שלכם היא דרך מצוינת להראות שאתם פתוחים לתקשורת דו-כיוונית ולבניית מערכת יחסים עם לקוחות נאמנים ולקוחות פוטנציאליים. 88% מהצרכנים אומרים שאותנטיות היא גורם חשוב בבחירה לתמוך במותג. מעורבות היא דרך נהדרת להראות שיש אדם אמיתי מאחורי חשבון – לא רק בוט שמפרסם תוכן באופן אוטומטי.
9. ארגנו את הסטוריז שלכם באינסטגרם להיילייטס
אחד האלמנטים בדף שלכם שאסור להתעלם ממנו הוא היילייטס. Instagram Stories נעלמים לאחר 24 שעות, אך אתם יכולים להאריך את ערך התוכן על ידי ארגונם בהיילייטס. כך תהיה הזדמנות נוספת למבקרים חדשים בדף שלכם לקבל טעימה מהמותג, מהתוכן ומהמוצרים שלכם. אם משתמשים יכולים למצוא באופן מיידי את המידע שהם מחפשים, סביר יותר שתשיגו עוקבים באינסטגרם.
פלטפורמת e-shop הינה פלטפורמה המיועדת אך ורק לאתר איקומרס כך שאם יש לכם עסק ועדיין אין לכם אתר מכירות מנצח שמביא לכם הכנסות פעילות ורווחים – זה הזמן להתקדם ולבנות אתר מכירות איכותי, נוח ויעיל שיעשה בשבילכם את העבודה הקשה במינימום מאמץ.


