איך תגדילו את הכנסות העסק שלכם בעזרת הסושיאל מדיה?
פעילות ברשת החברתית (בצורה אורגנית) היא לפני הכל עניין מיתוגי. כל חברה שמכבדת את עצמה ומכוונת גבוה, צריכה שתהיה לה נראות ברשת. אך לא מדובר רק בנראות, צריך שהמותג ישדר את המסרים של המותג מבחינת צבעים, מסרים כתובים, עיצוב צורת הבאנר, חשוב שכל הדברים האלו יהיו אחידים ולכן דרושה כאן יד מקצועית ויצירתית.
מדיה חברתית הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהשיווק המודרני ועבור אתרי סחר הסושיאל מדיה משמשת פיתיון על מנת להניע אנשים לאתר העסק, מה שמגדיל את כמות הכניסות, זמן השהייה באתר, את הרכישות וכמובן שזה משפיע באופן ישיר על הקידום האורגני של האתר.
במאמר זה, נעבור איתכם על כמה מהדרכים שבהן בעלי אתרי סחר יכולים להגביר את המודעות למותג שלהם וכמובן להגדיל את ההכנסות שלהם באמצעות הסושיאל מדיה.
סושיאל מדיה – אז מי ברשימה?
פייסבוק – מלך הסושיאל מדיה
הרעיון המרכזי מאחורי פייסבוק הוא לספק פלטפורמה לאנשים להתחבר ולשתף מידע עם חברים, בני משפחה ומכרים. אך בתור עסק, הלקוחות הם לא חברים שלכם, נכון? יפה, כאן אתם צריכים להיות יותר מתוחכמים מבחינת האסטרטגיה השיווקית, אתם צריכים ליצור את הטון שלכם, לעניין את הלקוחות הפוטנציאלים בצורה כזו שהם לא רק יצפו בפוסטים, אלא שיהיה להם עניין להגיב, לעשות לייק, לשתף. רק כך פייסבוק תיתן לכם עדיפות ותראה את הפוסטים שלכם ליותר גולשים.
כמה דברים שאתם צריכים להכניס לתוך התכנון השיווקי של הפוסטים בפייסבוק:
↩ אל תהססו להשתמש בפייסבוק בשידור חי
הרבה מהעסקים אינם משתמשים בפיצ’ר הזה מתוך מניעים אישיים, ממש בזבוז. פייסבוק בשידור חי היא דרך נהדרת להתחבר לקהל שלכם בזמן אמת ולבנות קהילה חזקה. אתם יכולים להשתמש בפייסבוק בשידור חי כדי להציג מוצרים חדשים, לענות על שאלות, לארח מפגשי שאלות ותשובות ועוד. אל תשכחו לפרסם את השידורים החיים המתוכננים שלכם מספיק זמן מראש כדי שהעוקבים שלכם ידעו למה להתכווננן.
↩ הצטרפו לקבוצות ולקהילות
קבוצות פייסבוק וקהילות הן דרך נהדרת להתחבר לאנשים בעלי דעות דומות ולבנות רשת חזקה. הצטרפות לקבוצות הקשורות לתעשייה או לנישה שלכם יכולה לעזור לבסס את עצמכם כמומחים בתחום שלכם ולמשוך עוקבים חדשים.
↩ הכינו טמפלטים עיצוביים
כדי לשדר את קול המותג שלכם בפייסבוק מומלץ להכין טמפלטים מעוצבים. השתמשו בצבעי המותג, בצורות גרפיות המשדרות את המותג, בלוגו שלכם. כך אתם בעצם חורטים את עצמכם בראש של העוקבים שלכם. אחידות זה שם המשחק.
אינסטגרם – כי הויזואל מדבר בעד עצמו
אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית מאוד. זוהי פלטפורמה בה ממעטים לכתוב במילים אלא צריך להראות בתמונות ובסרטונים. אתם בתור עסק צריכים לחשוב על הזהות החזותית שלכם ולשדר אותה בפרסומים באינסטגרם. פה לא מומלץ להשתמש בטמפלטים אלא שצריך שהויזואל יהיה אותנטי ואיכותי מבחינת רזולוציות. יש פה השקעה לא קטנה של זמן ואנרגיות ולכן חשוב שתהיה פה יד מקצועית. יש לא מעט עסקים שחושבים שהם יכולים לנהל לעצמם את העמוד העסקי של האינסטגרם אך לרוה מתקבלת אכזבה כאשר התמונות והסרטונים נראים חובבנים מדי ואין עקביות בהעלאת הפוסטים. זה יהיה לא נכון למותג שלכם.
כמה דברים שאתם צריכים להכניס לתוך התכנון השיווקי של הפוסטים באינסטגרם:
↩ מומלץ להיעזר במעצב
מאותה סיבה שאינסטגרם היא פלטפורמה חזותית, יצירת תוכן ויזואלי באיכות גבוהה היא קריטית להצלחה. זאת אומרת שגם אם אתם מצלמים תמונה יפה או סרטון, חייב שיהיה מעצב שעובר על התוכן ומייפה אותו. אל תתפשרו על הדבר הזה, זה השם שלכם.
↩ דאגו לעשות שימוש בהאשטאגים רלוונטיים בלבד
האשטאגים הם דרך נהדרת להגיע לקהלים חדשים באינסטגרם. השתמשו בהאשטאגים רלוונטיים בפוסטים שלכם כדי להגדיל את החשיפה והתפוצה. יש המגזימים בהאשטגים ומשתמשים בהם בלי טעם ובלי ריח. חשוב שההשטאג יהיה רלוונטי לתעשייה שלכם ולנושא הפוסט שכן אחרת, אין לו מהות.
↩ מינוף Instagram Stories
Instagram Stories היא תכונה עוצמתית שמאפשרת לעסקים לשתף תוכן מאחורי הקלעים, להציג מוצרים חדשים ולקיים אינטראקציה עם הקהל שלהם בצורה אותנטית יותר. השתמשו בסטוריז כדי להציג את קול המותג שלכם. הכניסו סטוריז לתכנון האסטרטגי שלכם שכן הם חלק מהותי מפרסום העסק באינסטגרם.
טיק טוק – ממש לא רק לילדים
טיק טוק מזמן אבל מזמן שלא שייכת רק לצעירים. טיקטוק היא פלטפורמת מדיה חברתית המאפשרת למשתמשים ליצור ולשתף סרטונים קצרים, שאורכם נע בדרך כלל בין 15 ל-60 שניות. הרעיון של טיקטוק מתרכז סביב סרטונים שנוצרים בצורה הכי אותנטית על ידי משתמשים, כאשר משתמשים יוצרים ומשתפים סרטונים המציגים את היצירתיות, ההומור והכישרון שלהם.
האלגוריתם של טיקטוק מנתח התנהגות והעדפות משתמשים וממליץ למשתמשים על סרטונים על סמך תחומי העניין והיסטוריית המעורבות שלהם. כך בעצם זה הפך את טיקטוק לפלטפורמה פופולרית לגילוי טרנדים חדשים ועזר למשתמשים וליוצרים להפוך לויראליים במהירות ולצבור עוקבים גדולים.
כך שאם אתם רוצים להיות מוכרים, זה המקום בו תוכלו לעשות זאת! כל שאתם צריכים זה למצוא רעיון מקורי שיכול להפוך את הסרטון שלכם לויראלי עבור הקהל שלכם. לא קשה אך דורש מחשבה ויצירתיות ולא מעט ידע וניסיון בתחום.
איך תגדילו את הסיכויים שלכם בטיק טוק?
↩ היו טבעיים והשתמשו בכלים של הפלטפורמה
אל תתכננו יותר מדי כל פרט ופרט בסרטון זה יוצא פחות טבעי ומעניין ונורא ערוך. כמו כן, השתמשו בפיצ’רים של טיק טוק באפקטים, הוספת מוזיקה ועוד.
טיקטוק עוסקת ביצירתיות, לכן חשוב לאמץ את התכונות הייחודיות של הפלטפורמה וליצור תוכן בולט. התנסו בפורמטים ובסגנונות שונים כדי לראות מה מדבר לקהל שלכם.
השתתפו באתגרי טיקטוק
אתגרי טיקטוק הם תכונה פופולרית בפלטפורמת הטיק טוק המעודדת משתמשים ליצור ולשתף תוכן סביב נושא ספציפי. השתתפות באתגרים יכולה לעזור לעסקים להגדיל את התפוצה והמעורבות שלהם ב-TikTok. חפשו אתגרים רלוונטיים למותג או לתעשייה שלכם וצרו תוכן שמציג את האתגר תחת המותג שלכם.
↩ חפשו שיתופי פעולה עם משפיעני Tik Tok
שיווק באמצעות משפיענים הוא דרך רבת עוצמה להגיע לקהלים חדשים בטיקטוק. חפשו משפיענים שיש להם קהל עוקבים חזק ואינטראקציה עם קהל בתחום שלכם. אתם יכולים למשל לפרסם אתגר בתחום שלכם אך מי שיציג את האתגר יהיה המשפיען. בתמורה תצטרכו לשלם להם או להציע להם מוצרים של המותג.
וואטסאפ – מזמן לא רק להודעות
WhatsApp היא אמנם אפליקציית הודעות פופולרית אך כיום היא כבר מזמן לא רק אפליקציה למטרת הודעות בלבד. וואטסאפ מציעה לעסקים הזדמנות ייחודית ליצור קשר עם לקוחות ולהגביר את המודעות למותג באמצעות שיווק אורגני ללא עלות.
כמה אסטרטגיות מומלצות לשיווק אורגני בוואטסאפ
↩ התאמה אישית של הצאט עם הלקוחות
WhatsApp היא פלטפורמה פרסונלית ולכן חשוב להתאים אישית את השיח עם הלקוחות שלכם ולהתאים את ההודעות שלכם לכל לקוח. השתמשו בשמו, שאלו על תחומי העניין וההעדפות שלו וספקו המלצות מותאמות אישית המבוססות על אינטראקציות קודמות שלו עם העסק שלכם.
↩ שדרו את מקצועיות המותג באמצעות קבוצות WhatsApp
קבוצות WhatsApp הן דרך נהדרת לבנות קהילה סביב המותג שלכם וליצור אינטראקציה עם לקוחות. צרו קבוצות סביב תחומי עניין או נושאים ספציפיים הקשורים למותג שלכם והשתמש בהן כדי לשתף תוכן, מבצעים ועדכונים.
↩ ספקו תוכן בלעדי
ספקו תוכן והצעות בלעדיים ללקוחות שמסכימים לקבל הודעות WhatsApp מהעסק שלכם. זה יכול לכלול גישה מוקדמת למוצרים חדשים, הנחות בלעדיות או תוכן מאחורי הקלעים של מוצרים שעוד לא מופיעים באתר.
↩ שימוש ב-WhatsApp Business API
WhatsApp Business API מאפשר לעסקים לשלוח התראות והודעות ללקוחות, להפוך תגובות לאוטומטיות ולנהל את חשבון WhatsApp שלהם בצורה יעילה יותר. זה יכול לעזור לכם לחסוך זמן ולשפר את שירות הלקוחות שלכם.
↩ שימוש בסטטוס WhatsApp
תודו שלא ידעתם שזה קיים?:) סטטוס WhatsApp הוא תכונה המאפשרת לכם לשתף תמונות, סרטונים וטקסט שנעלמים לאחר 24 שעות. השתמשו בסטטוס WhatsApp כדי לשתף עדכונים, מבצעים או תוכן מאחורי הקלעים עם הקהל שלכם, זה יסקרן אותם ויגרום להם להתעניין במותג שלכם.
↩ השתמשו בקישורי ‘לחץ לצ’אט’ ב-WhatsApp
קישורי ‘הקלק לצ’אט’ של WhatsApp מאפשרים לכם להתחיל שיחה עם העסק שלכם ישירות מהאתר או מפרופילי המדיה החברתית הנוספים שלכם. השתמשו בקישורים אלה כדי להקל על הלקוחות ליצור איתכם קשר ב-WhatsApp. רק חשוב שיהיה לכם זמן תגובה מהיר שכן זו הציפייה באפליקציית וואטסאפ.
↩ בקשו מהלקוחות הקיימים לשתף חוויה
עודדו את הלקוחות לשתף את החוויות שלהם עם המותג שלכם ב-WhatsApp והשתמשו בהודעות שלהם בפלטפורמות השיווקיות השונות. זה יכול לעזור לבנות אמון ואותנטיות סביב המותג שלכם ולעודד אחרים לקיים אינטראקציה עם העסק שלכם ב-WhatsApp וכל זאת מבלי שהוצאתם שקל על פרסום.
יוטיוב – העולם הולך לכיוון הסרטונים
הרעיון מאחורי YouTube הוא לספק פלטפורמה לאנשים פרטיים ולארגונים לשתף את הסרטונים שלהם עם קהל גלובלי. הפלטפורמה פתוחה לכל אחד מאפשרת למשתמשים להעלות סרטונים בכל נושא שיחפצו, החל מקליפים ועד תוכן חינוכי, הדרכות ועוד.
YouTube מאפשרת לכם ליצור ערוצים, להירשם לערוצים של משתמשים אחרים ולקיים אינטראקציה עם תוכן באמצעות לייקים, תגובות ושיתופים. הפופולריות של הפלטפורמה הפכה אותה לכלי רב עוצמה עבור יוצרים ועסקים המעוניינים לקדם את התוכן שלהם ולהגיע לקהל רחב.
בסך הכל, הרעיון של YouTube הוא דמוקרטיזציה של יצירת וידאו וצריכתו, המאפשר לכל אחד להביע את עצמו ולשתף את רעיונותיו עם העולם.
ומה צריכה להיות האסטרטגיה שלכם לקידום העסק ביוטיוב?
אסטרטגיית השיווק המומלצת לשיווק אורגני ביוטיוב כוללת כמה דברים:
↩ שיהיה לכם אסטרטגיית תוכן
פתחו אסטרטגיית תוכן המתמקדת ביצירת סרטונים איכותיים ומרתקים שקהל היעד שלכם ימצא בהם עניין ורלוונטיות. התוכן שלך צריך להיות אינפורמטיבי, מבדר ושימושי לצופים שלך. לא מדובר על להעלות סרטונים באופן רנדומלי, צריך שיהיה תכנון.
↩ אופטימיזציה על פי מילות מפתח
מטבו את כותרות הסרטונים, התיאורים, התגים והתמונות הממוזערות שלך עם מילות מפתח רלוונטיות כדי להגדיל את נראות הסרטונים בתוצאות החיפוש.
↩ היו עקביים
חשוב להעלות סרטונים באופן עקבי בלוח זמנים קבוע כדי לשמור על מעורבות הצופים ולבנות קהל נאמן. זו הסיבה שחשוב שניהול עמוד היוטיוב ינוהל על ידי אנשי מקצוע חזקים בתחום.
↩ שיווק צולב
קדמו את ערוץ YouTube שלכם בפלטפורמות המדיה החברתית האחרות שלך, כמו פייסבוק ואינסטגרם, כדי להגדיל את התנועה לערוץ שלך ולהגדיל את הצפיות והמנויים שלך. יש לכך רווח כפול, גם תכניסו אנשים לעמוד היוטיוב שלכם וגם תתנו ערך בפלטפורמות החברתיות האחרות.
↩ נסו שיתופי פעולה
שתפו פעולה עם יוטיוברים בנישה שלכם כדי להגדיל את החשיפה שלכם ולהגיע לקהל חדש. כמובן שתצטרכו לשלם ליוטיובר או לתת לו טובות הנאה אחרות כמו מוצרים או הנחות.
↩ צרו אינטראקציה עם הקהל
חשוב שהסרטונים שאתם מעלים לא יהיו על בסיס שגר ושכח. עליכם להשיב לתגובות וליצור אינטראקציה עם הצופים שלכם כדי לבנות מערכת יחסים ולהגביר את נאמנותם לערוץ שלך.
המכנה המשותף בין כולן
המכנה המשותף בין הרשתות החברתיות בין אם באינסטגרם, בפייסבוק רילס, בטיק טוק וביוטיוב זה שהתוכן מאוד דומה בייחוד בכל הנוגע לסרטונים, מדובר על סרטונים שמועברים אחד אחרי שני בפיד. ישנה איזושהי קלות וקלילות של צפייה בתוכן והעברתו.. אפשר אפילו לקרוא לזה מדיה חברתית שמתחרה זה בזה באופן ישיר.
בנוסף, כל הפלטפורמות הללו מאפשרות לשתף תוכן וידאו עם קהל גדול ומעורב. בכולן תוכלו להביע את עצמכם ולשתף את רעיונות המותג ברבים, אתם יכולים לבנות קהל עוקבים ולהגיע לקהל גלובלי.
בנוסף, פלטפורמות אלה משתמשות באלגוריתמים כדי להמליץ על תוכן למשתמשים בהתבסס על תחומי העניין, ההתנהגות והמעורבות שלהם. משמעות הדבר היא שמשתמשים נוטים יותר לראות תוכן שהם ימצאו מעניין ומרתק, מה שמגדיל את הסבירות למעורבות, שיתוף וויראליות.
בסך הכל, וידאו הפך למדיום דומיננטי עבור פלטפורמות מדיה חברתית ופלטפורמות אלה כולן התאימו את עצמן כדי לענות על הביקוש הגובר לתוכן וידאו. כתוצאה מכך, הם מציעים דרך ייחודית ורבת עוצמה עבור אנשים, עסקים וארגונים להתחבר לקהל שלהם ולהגיע לקהלים חדשים בקנה מידה עולמי.
טוב, מקווים שתרמנו לכם מהידע הנרחב שלנו בנושא פרסום ותחזוק הסושיאל מדיה בערוצים השונים.
אנו בפלטפורמת Eshop מציעים שירות של תחזוק ערוצי סושיאל מדיה לאתרי סחר, אז אם יש לכם אתר סחר ואתם צריכים ח’ברה מקצועיים שידאגו שהפרופילים החברתיים שלכם יראו כמו שצריך ומגיע למותג שלכם – דברו איתנו, אנו זמינים לכם לכל שאלה.