ראשי >> הבלוג שלנו >> פלטפורמה למסחר אלקטרוני >> הטעויות הנפוצות בבניית חנות וירטואלית

הטעויות הנפוצות בבניית חנות וירטואלית

לבעלי עסקים רבים יש חלום, לבנות אתר וירטואלי בו יוצגו המוצרים או העבודות וימכרו מעצמם, תוך כדי שהם מבלים בים. אבל למען האמת, אין זה כך בכלל וזאת אחת הטעויות הבסיסיות של מי שבונה חנות מקוונת.  בעולם העסקים כמעט ואין כסף קל ללא עבודה והשקעה, החנות לא תמכור אם בעל העסק לא יעזור לה לעשות כן.

 

הקמת חנות אינטרנטית היא עניין טכני למדי, במידה ונעזרים באנשי מקצוע הנכונים מומחים ובעלי ניסיון. רבים מעונייני לחסוך בעלויות ובונים לבד או נעזרים בבוני אתרים בעלי ידע בסיסי, יכול להיווצר מצב בו האתר אולי עומד וקיים אך הוא אינו רספונסיבי ואין בו תנועה.. הצורך באתר רספונסיבי הוא בסיסי מאחר והוכח כי היקף הגלישה והרכישות המתבצעות דרך הטלפון הנייד או הטאבלט גבוהים מאוד. אם האתר לא יראה טוב או ידידותי ברזולוציות השונות, זאת דרך בטוחה לאבד לקוחות.

 

גם אם לקחתם את החברה הכי איכותית בניית חנות אינטרנטית אם לא תתפעלו נכון לא יהיו תוצאות. טעות נפוצה נוספת היא האמונה שהאתר יכול לעשות מכירות בעצמו מעצם קיומו. אתר יפה, מושקע ואיכותי ככל שיהיה לא יכול לדאוג להביא אליו גולשים, יש צורך השיווק אינטנסיבי.

 

בעלי עסקים הבונים אתר מכירתי ללא תוכנית שיווק, חוטאים למטרה ולא יצליחו להפיק מן האתר תועלת והכנסה.  האתר חייב להיות מגובה בתוכנית שיווק, פרסום ומכירות, ראשית להפיץ את בשורת האתר בין הלקוחות הקיימים באמצעות רשימות תפוצה, ניוזלטר חגיגי או כל דרך אחרת המבשרת על שדרוג חווית המכירה באמצעות אתר וחנות אינטרנטית. לאחר שכל הלקוחות הקיימים יודעים הגיע הזמן לספר לעולם. את זה ניתן לעשות באמצעות פרסום ממומן ברשתות חברתיות, קידום ממומן בגוגל, בפייסבוק או בזאפ. כל המדיות הללו טובות ומתאימות לקידום האתר ויצירת טראפיק וכניסות.

 

חשוב להבין שלא רק הפרסום הכרחי, גם המעקב היומיומי על הביצועים, לראות מה תופס את העין, היכן לקוחות מתעכבים ואילו מן המוצרים הכי אטרקטיביים. סידור חלון הראווה, דהיינו, הצגת המוצרים בגלריה מרהיבה, בתמונות איכותיות ולא מצולמות כלאחר יד, הצגת פקשוטים מקצועיים יגרמו למבקרים להבין שהאתר איכותי ולא יחששו להשאיר את פרטי האשראי ולמלא את העגלה.

 

טעות נוספת קריטית היא חוסר תשומת לב לחוויית הלקוח. עולם הקמעונאות שם דגש חזק על חווית הלקוח וגם באתר מקוון חייבים לתת לזה מקום ותשומת לב. האם האתר ידידותי, האם המיקרו-קופי ברור ומושך, האם התמונות משדרות מסר חיובי והאם אנו מוליכים את הלקוח בשביל המכירה מצורה קלה ונעימה שלא תעיק עליו או חלילה תבריח אותו.

 

 

אחת הבעיות של רכישה בתוך חנות אינטרנטית היא אמינות האתר, האם הלקוח מרגיש בטוח להשאיר שם את פרטיו האישיים ואת פרטי האשראי שלו, האם הוא מרגיש שיש לאתר הזה "אמא ואבא", תמיכה ושירות לקוחות במקרה של תקלה או בעיה במוצר. הנגשת הביטחון היא שלב קריטי בבניית מערכת יחסים טובה ונאמנה עם הלקוחות.