ראשי >> הבלוג שלנו >> חנות וירטואלית >> בניית חנות וירטואלית - השקעה מתמשכת בעתיד העסק

בניית חנות וירטואלית - השקעה מתמשכת בעתיד העסק

מדי שנה, יותר ויותר בעלי עסקים בישראל בוחרים להצטרף למגמה הכלל עולמית של תחום המסחר באינטרנט, ולפתוח חנות וירטואלית בבעלותם.

מדי שנה, יותר ויותר בעלי עסקים בישראל בוחרים להצטרף למגמה הכלל עולמית של תחום המסחר באינטרנט, ולפתוח חנות וירטואלית בבעלותם. במרבית המקרים, פתיחת החנות הווירטואלית אכן מהווה צעד חיובי עבור בית העסק, ומאפשרת לו להרחיב באופן משמעותי את מעגל לקוחותיו הפוטנציאלים, ובו זמנית לצמצם בצורה דרסטית את הוצאות בית העסק.

 

עם זאת, טעות נפוצה של בעלי עסקים הבוחרים בהקמת חנות וירטואלית היא להתייחס למהלך כאירוע חד פעמי, אשר בעקבותיו הם מצפים כי הכסף "יתחיל לרדת מהשמיים", וכל שיישאר להם לעשות זה לשבת ולספור אותו. בעלי עסקים אלו מגלים לרוב כי הקמתה של החנות הווירטואלית לכשעצמה לא שיפרה באופן משמעותי את תזרים המזומנים העסקי, ובטח ובטח שלא הניבה "מכרה זהב", אשר יפרנס את בעל העסק מהיום ועד לקץ הימים.

הקמת חנות וירטואלית היא רק ההתחלה

 

בשעה שבעל עסק מבקש להיכנס לתחום המסחר האינטרנטי ולפתוח חנות וירטואלית, עליו לזכור בראש ובראשונה כי בדומה לכל השקעה חכמה, שעתידה להניב רווח כספי בעתיד, גם הקמתה של חנות וירטואלית לא תספק במרבית המקרים תוצאות חיוביות באופן מידי, שכן מדובר לרוב בתהליך שלוקח זמן, ולפחות מספר חודשים. במהלך תקופה זו, על בעל העסק להקפיד ולנהל את החנות הווירטואלית באופן יזום, ולהבטיח כי מלאי המוצרים בחנות יהיה תמיד מעודכן ורלוונטי לגולש.

 

נוסף לכך, חשוב כי בעל העסק יתייחס מלכתחילה להקמת החנות הווירטואלית כ"פיילוט" ראשוני, וייקח בחשבון כי לרוב יידרש לבצע בה שינויים ושיפורים בהמשך, וזאת בהתאם לרצונם של הלקוחות. כידוע, כל חנות, וגם חנות וירטואלית, מיועדת בראש ובראשונה עבור הלקוחות המבקרים בה, כאשר פעמים רבות, ללקוחות יש הצעות שונות לייעול, אשר טוב יעשה בעל העסק אם ישקול אותם ברצינות. מסיבה זו, מומלץ כי בעל חנות וירטואלית שהוקמה זה עתה, יקדיש תשומת לב מלאה לחוות דעתם של הלקוחות, ויקפיד לבצע את השינויים הנדרשים באופן פעילותה של החנות.

 

פרסום, פרסום ופרסום

 

אחת מהדילמות הידועות בפילוסופיה, המתוארת במגוון וריאציות שונות, היא השאלה "במידה ואבן נופלת באמצע המדבר, בשעה שאיש לא שומע או רואה אותה, האם היא אכן נפלה?". אם נשליך זאת לתחום שלנו, השאלה היא האם חנות וירטואלית, אשר נבנתה בצורה המקצועית ביותר והגלישה בה מהווה חוויה לכל גולש, אבל איש לא מודע לקיומה - האם היא אכן ראויה לשם "חנות"?

 

אחת מהטעויות הנפוצות של בעלי עסקים, ובמיוחד אלו אשר בוחרים להקים את החנות הווירטואלית בכוחות עצמם, וללא סיוע מגורם חיצוני, היא להשקיע בהליך הקמת החנות, ובמגוון המוצרים בה, וזאת מבלי להשקיע בהתאם בתחום הפרסום והשיווק. חשוב להדגיש בהקשר זה, כי כל עוד הציבור הרחב לא ייחשף לחנות, ולא ייחשף למגוון המוצרים בה, הרי שהמוצרים פשוט לא יימכרו, גם אם מדובר במוצרים הטובים והאיכותיים ביותר הקיימים בשוק.

 

מסיבה זו, וכחלק בלתי נפרד מהקמת החנות הווירטואלית, יש גם להקפיד ולהשקיע בפרסום ברחבי רשת האינטרנט, וזאת בין היתר באמצעות רכישת מודעות פרסום אינטרנטיות, לדוגמא באמצעות google AdWords. כמו כן, ובמקביל לפרסום ה"קלאסי", מומלץ לפעול על מנת להבטיח כי החנות תזכה למעמד גבוה במסגרת מנוע החיפוש של גוגל, וזאת באמצעות מגוון השיטות הכלולות בתחום ה- SEO. רק כך ניתן להבטיח כי הציבור הרחב אכן ייחשף לחנות הווירטואלית, מה שיוביל לעלייה הדרגתית במכירות, ויצדיק את שמה של החנות הווירטואלית כ"חנות" לכל דבר.