ראשי >> ניווט תקין בחנות וירטואלית

ניווט תקין בחנות וירטואלית

ניווט תקין באתר אינטרנט הוא תמיד עניין קריטי, אך בחנות וירטואלית הניווט אמור לקבל יחס ודגש מיוחדים מאוד. בואו נעזוב לרגע את מנוע החיפוש שהוא נושא אשר שווה פוסט נפרד. מבחינת הרגלי ניווט, המשתמשים בחנות הוירטואלית מתחלקים למספר קבוצות: אוהבי מנוע חיפוש, אוהבי תפריט ניווט וכאלו שמשלבים בין השניים. עכשיו אנו ננסה להבין איך מעניקים חוויית משתמש טובה לאוהבי תפריט ניווט.

טעות נפוצה


בקרב בעלי אתרי מכירות נפוצה מאוד הטעות להשוות אלמנטים שונים באתר שלהם לאלמנטים אשר משמשים את הענקיים בתחום כגון e-bay ו amazon. אסור לשכוח שחנות מקוונת בישראל אשר מכילה 200-300 מוצרים אינה מתמודדת עם אותם אתגרים לעומת פורטל מכירות בינלאומי עם מיליוני מוצרים. כשאתם בוחנים את הנושא הזה ורוצים למצוא דוגמא ליישום טוב של תפריט ניווט אתם חייבים ללכת לאתר בסדר גודל דומה לאתר שלכם, אחרת לא תמיד ״תצאו למלחמה״ עם הכלים הנכונים.


מבחן ה ״2 קליקים למוצר״


המדד הבסיסי ביותר של ניווט מוצלח, הוא מדד מאוד פשוט להבנה. האם ניתן להגיע לכל סוג של מוצר באמצעות 2 קליקים? תנסו את זה עכשיו בחנות האינטרנטית שלכם... אם הצלחתם אפילו בעזרת 3 קליקים של עכבר, אתם עושים עבודה נהדרת. לא? תמשיכו לקרוא.

 

אז איך עושים את זה?


תכניסו את כל הקטגוריות באתר מכירות שלכם לתוך קובץ אקסל. עכשיו תנסו לחלק אותם ל 4-5 קבוצות. הצלחתם? מעולה. אם לא הצלחתם אתם יכולים להגדיל אותם ל 6, מקסימום 7 קבוצות. לעיתים ניתן להשתמש בפתרון של קבוצת ״שאריות״ ולקרוא לה ״מוצרים נוספים״, אך פתרון זה אינו הכרחי אם האתר שלכם לא מיני קניון עם מספר גדול מאוד של מחלקות ועשרות אלפי מוצרים. אם אתם לדוגמא מוכרים כל סוגי מוצרי החשמל, לא אמורה להיות שום בעיה בלעבוד עם 6-7 קבוצות. חשוב מאוד לא לתת לקבוצות שמות מקצועיים מדי שרק אנשים המתעסקים בתחום ספיציפי ידעו למה בדיוק אתם מתכוונים. הלקוחות שלכם אמורים להבין בשבריר שניה מה הם אמורים למצוא בקבוצה שיצרתם.


הכלי של אישופ בדרך לציון 10 במבחן ״2 קליקים״


אנחנו באישופ מאמינים מאוד במנגנון ניווט אשר נהוג לקרוא לו מגה תפריט - Mega menu. מגה תפריט לרוב מתפרס ב header של החנות האינטרנטית לכל רוחבה והוא פותח את המחלקה הרלוונטית ברגע שהגולש עובר עליה עם העכבר. במגה תפריט ניתן גם להציג מוצרים במבצע וכך לשווק מוצרים מסוימים בלי להטריד את הגולש יתר על המידה. לאחר כניסה לאתר, הקונה הפוטנציאלי שלנו יסרוק עם העיניים את ה 5-6 קבוצות שיצרנו ומיקמנו במגה תפריט ויילך עם העכבר לכיוון הקבוצה האקטואלית מבחינתו. בתוך הקבוצה הזאת ייפתחו בפניו כל הקטגוריות אשר הכנסנו לשם וסידרנו לתתי קבוצות (לדוגמא: קבוצה ״מוצרים למטבח״> תת קבוצה ״בישול ואפיה״> קטגוריית ״טוסטרים״). לתשומת לכם - המשתמש הגיע לדף השני שלו באתר שלנו ו״השקיע מאמץ" רק בקליק אחד. עכשיו כל מה שנותר לו לעשות הוא ללחוץ על אחד המוצרים בדף קטגוריה והוא כבר בדף מוצר! זה ברור שב 99% מהמקרים המשתמש יפעיל מסננים בתוך דף קטגוריה ו״ישרוף״ עוד קליקים על מנת להקל על עצמו בלחפש את מבוקשו אך ברמת העיקרון מגה תפריט מאפשר לנו ליצור מצב בו ניתן להגיע לכל סוג של מוצר בעזרת 2 קליקים.
שיהיה ניווט נעים!

 

אולי יעניין אותך גם

טיפים לשיפור יחס המרה בחנות וירטואלית

10 הדברות בבניית חנות אונליין מצליחה

הדף הכי חשוב באתר מסחר