ראשי >> 10 הדברות בבניית חנות אונליין מצליחה!

10 הדברות בבניית חנות אונליין מצליחה!

1. אפיון עסקי ממוקד לחנות אונליין

על מנת לבנות חנות אונליין מצליחה, הכול מתחיל באפיון ממוקד ונכון, העונה על המטרות העסקיות אותם הגדרנו לעצמנו. אילו שאלות נשאל את עצמנו כשאנחנו בונים את האפיון?

- מה תחום התמחות החנות שלנו?

- אילו מוצרים אנחנו מוכרים?

- מי התחרות שלנו? איזה יתרון יש לנו מולם? במה אנחנו מבודלים?

- באילו מוצרים אנחנו מרוויחים יותר? פחות?

- אילו מוצרים כדאי לנו להשיק ספציפית באונליין? על אילו מוצרים לשים דגש?

 

2. אפיון קהל היעד לחנות האונליין

לאחר שענינו על כל השאלות הנוגעות לעסק שלנו, אנחנו חייבים להתייחס לבן-אדם הכי חשוב העומד לנגד עיננו – הלקוח! 

- מי הוא? גבר/אישה?

- בן/בת כמה? 

- מה הסטטוס שלו/שלה? רווק/נשוי/הורה/סבא/סבתא?

- מאיפה הוא/היא בארץ? מרכז/פריפריה?

- מהם תחומי העניין שלו/ה? 

 

אנחנו חייבים להגדיר באופן מאוד ברור ומדיד מי קהל היעד שלנו על מנת להתאים אליו חווית משתמש נכונה וכמובן לדעת להגיע אליו שיווקית כדי להביא אותו אלינו לחנות לבצע רכישה!

 

3. עיצוב חווית משתמש נכונה

אנחנו חייבים להעניק חווית משתמש ייחודית ומותאמת לאותו קהל היעד שהגדרנו ואשר משרתת את המטרות העסקיות של העסק שלנו, על מנת להביא בסופו של דבר לגידול עסקי!  

- נעצב UX/UI מותאם לקהל היעד 

- נשתמש בפונטים עכשוויים

- נייצר LOOK&FEEL התואם למותג ולקהל היעד

- נפתח חווית רכישה ייחודית לקהל היעד

 

4. דף מוצר אופטימאלי

הדף הכי חשוב באתר בו מתקבלת החלטת הרכישה הוא דף המוצר!

לכן עלינו להקפיד לכלול בו את כל המידע החיוני אשר ישפיע על החלטת הרכישה:

- תיאור תמציתי וברור 

- אפשרויות שילוח כולל עלויות

- אפשרויות תשלום

- זמן אספקה

- אחריות

- ספק המוצר 

- מספר תמונות ברורות וגדולות

- כפתור "הוסף לסל" בולט וברור הכולל אפשרות לרכישה מהירה כדוגמת - "קנה עכשיו"

- מסר מעלה ביטחון רכישה

 

5. תהליך רכישה יעיל

לאחר שהתקבלה החלטת הרכישה, אנחנו חייבים לוודא כי תהליך הרכישה עצמו הוא יעיל על מנת לאפשר לגולש לסיימו בהצלחה ולשביעות רצונו.

לכן יש להקפיד על:

- אפשרות הזמנה ללא רישום!

- טופס רכישה ללא גלילה ו- ONEPAGER

- מינימום שדות

- מקסימום בהירות, מינימום הסחות דעת

- כפתור רכישה בצבע בולט וללא תחרות

- אפשרויות שילוח קצרות וברורות כולל ממשקים לחברות שילוח

 

6. ממשק ניהול קל ונח לתפעול

לפעמים אנחנו שוכחים או בכלל לא מעלים על הדעת כי ניהול החנות בפועל זה  ע ב ו ד ה !!!

מאחר והמלאכה היא רבה, אנחנו חייבים להקל על התהליך ולדאוג שממשק הניהול יהיה קל ונח לתפעול ויכלול מנגנונים אשר יאפשרו לנו תהליכי עבודה מהירים ויעילים, כגון:

- שליטה מלאה בניהול מחזור החיים של ההזמנה 

- מערכת CRM המאפשרת תקשור עם הלקוח מתוך מסך ההזמנה

- ממשקי בסיס לטיפול בהזמנות של הנח"ש וסליקה

- אפשרות ניהול קטלוג בצורה יעילה, מהירה וחכמה

- ממשק ישיר למערכת דיוור

 

7. ממשקים חשובים לניהול חנות אונליין 

חשוב לזכור כי בניית החנות איננה מסתיימת בבחירת הפלטפורמה הטכנולוגית עליה תשב החנות.

אנחנו חייבים לחשוב מראש אילו ממשקים חשובים לנו לעבודה השוטפת:

- אילו אופציות סליקה נעמיד לרשות הלקוח? ואילו מהן טובות לנו מבחינת עמלות?

- עם אילו חברות שילוח כדאי לנו לעבוד כדי לספק את המוצרים? 

- איך נפיק חשבונית עבור הלקוח?

עלינו לדאוג לממשק עבור כל אחת מהחברות שאנחנו בוחרים לעבוד עמה.

 

8. ללא גולשים – אין מכירות!

אז החנות כבר באוויר ואנחנו מוכנים לצאת לדרך...

אבל איפה הלקוחות? איך נביא אותם לאתר? 

חייבים לשים תקציב בצד לפרסום ושיווק חנות האונליין, אחרת כל ההשקעה שלנו לא שווה...

אילו אופציות שיווק עומדות לרשותנו?

- קידום אורגני מונחה הזמנות (לא ביטויים בלבד)

- פרסום ממומן מבוסס המרות של מכירות

- בניית מועדון לקוחות עם מבצעים ודיוורים ייחודיים

- כתיבת תוכן מותאם מכירות

- פרסום במדיות החברתיות – פעילויות תומכות בפייסבוק/אינסטרגם/יוטיוב

 

9. שירות זה שם המשחק!

מה שווה כל השקעתנו אם בסופו של יום יינטשו אותנו לקוחות כי השירות "לא היה מספיק טוב"??!

חווית השירות חייבת להיות מעל המצופה כי זה הזיכרון נשמר!

- שירות לקוחות זמין

- פתרון לכל בעיה בזמן תגובה מינימאלי

- לא לשכוח לבצע משוב לקוח מספר ימים לאחר הרכישה. תמיד יש מקום לשיפור!

 

10. החלטות מבוססות נתונים

לא להפסיק לנתח את פעילות החנות בשוטף.

- אילו קטגוריות חזקות?   

- איזה מוצרים הכי רווחיים?

- מאילו אתרים הגיעו הכי הרבה מכירות? מאילו ביטויים? מאילו מודעות פרסום?        

 

מומלץ בחום שיהיה ממשק עמוק בין חנות האונליין לבין גוגל אנליטיקס.

חשוב לזכור: ההחלטות הכי קריטיות מתקבלות על סמך נתונים אמיתיים, המספרים לעולם לא משקרים!

 

המטרה תמיד לנגד עיננו – למכור ולהרוויח יותר!